Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czujnik poziomu oleju - 1,5T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czujnik poziomu oleju - 1,5T

    Witam,
    wiem, że temat się już przewinął w innym wątku, ale nie został chyba rozwiązany do końca.
    Dziś byłem w ASO popytać się w temacie jak w tytule.

    Mój problem:
    Po przejechaniu 7000 km zaczął mi wywalać czujnik poziomu oleju, pojawia się dalej w nieusystematyzowany sposób(jedyne co udało mi się stwierdzić, że pojawia się co 6-7kkm po wymianie oleju). Raz na autostradzie, raz na zwykłej drodze itd przy różnych prędkościach.
    Nadmienię, że olej w silniku jest.

    ASO:
    Pan w ASO powiedział, że nie jestem pierwszym klientem zgłaszającym ten problem. Zamontowany czujnik działa na zasadzie ultradźwięków. Honda Polska nie ma rozwiązania na ten problem, zbierają dane i wysyłają do centrali.
    Na razie mam jeździć tak jak jeżdżę i każde wywalenie czujnika mam zgłaszać do ASO.

    Może ktoś na forum ma jakąś hipotezę? Ile osób na forum ma/miało taki problem?

    Moja hipoteza: czujnik po prostu wywala bo olej przy wysokiej temperaturze traci swoją lepkość przez co prędkość przepływu ultradźwięków jest za szybka i system wywala błąd.


    Pozdrawiam
    BT

  • #2
    Możesz powiedzieć jaki masz zalany olej?
    Moja Honda
    https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

    Comment


    • #3
      Najpierw 0W20 OEM, później serwis zmienił na 5W30 przy 15,7kkm. Niestety nie dopytałem jakiego producenta. W razie W na dolewkę wożę z sobą Castrola 5W30 A3.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez btokar Zobacz posta
        Po przejechaniu 7000 km zaczął mi wywalać czujnik poziomu oleju,
        problem był wtedy, opis dot. tej sytuacji
        Zamieszczone przez btokar Zobacz posta
        później serwis zmienił na 5W30 przy 15,7kkm
        teraz jest inny olej i dzieje się to samo?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Tak, teraz jest inny olej i dzieje się to samo....niestety.
          Łącznie kontrolka zapaliła mi się już z 7 razy, aktualnie mam przejechane 23100km, mam nadzieje, ze do kolejnej wymiany oleju uda się już ten problem centrali rozwiązać.

          Ponoć same czujniki nie są temu winne, pomoc były sprawdzane.

          Comment


          • #6
            no to obawiam się że skończy się jak tutaj, mimo że inny silnik, poczytaj do końca, na szczęście jest gwarancja : Awaria silnika 1.8 V-TEC
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              no to obawiam się że skończy się jak tutaj, mimo że inny silnik, poczytaj do końca, na szczęście jest gwarancja : Awaria silnika 1.8 V-TEC
              rambo7 ani nie strasz, rzeczywiście jeśli to problem pompy to z doświadczeń wcześniejszych powinni już wołać egzemplarze do serwisu na wymianę. Jutro wracam ze śląska na pomorzę i zobaczę czy się pojawi kontrolka czy nie.
              Teraz proszę o radę kontynuować jazdę czy przerwać? oczywiście jak się pojawi czerwona to wiem, ale co z tą ostrzegającą o poziomie oleju?

              Comment


              • #8
                Spokojnie, mowa o czujniku poziomu oleju a nie czujniku ciśnienia oleju.. co ma do tego pompa olejowa ? Czujnik poziomu działa niezależnie.. skoro na bagnecie olej jest, a czujnik mimo to się zapala to znaczy, że jest wadliwy i tyle.. ja bym się nie bał o silnik. Tutaj należy wymienić czujnik poziomu oleju na sprawny.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #9
                  Grzechu podobnie myślę, jazdę bym kontynuował.
                  Dodam, że chwilowy postój (nawet do h) powoduje, że kontrolka znika, ale pojawia się po przejechaniu kilku km. Dopiero zupełne wystudzenie silnika powoduje zniknięcie kontrolki na dłuższy okres.

                  Ja podejrzewam, że jest to wina softu nie koniecznie samego czujnika (bo te ponoć w moim ASO były mierzone na życzenie centrali i są dobre).

                  Comment


                  • #10
                    update: dziś odebrałem telefon z ASO z zaproszeniem na wymianę czujnika poziomu oleju, nie wiadomo czy to na 100% rozwiąże temat, ale takie dostali instrukcje z centrali. Jeśli problem będzie się pojawiał dalej będą wtedy węszyć w innych miejscach.

                    Comment


                    • #11
                      Problem z czujnikiem

                      Zamieszczone przez btokar Zobacz posta
                      update: dziś odebrałem telefon z ASO z zaproszeniem na wymianę czujnika poziomu oleju, nie wiadomo czy to na 100% rozwiąże temat, ale takie dostali instrukcje z centrali. Jeśli problem będzie się pojawiał dalej będą wtedy węszyć w innych miejscach.
                      Proszę o odpowiedz czy wymiana pomogła.mam ten sam problem a Aso mówi ze zna problem i wymiana nic nie pomoże.mam tak jeździć bo ten typ tak ma.

                      Comment


                      • #12
                        Proponuję zmienić ASO jeśli twierdzą, że "ten typ tak ma". U mnie czujnik został wymieniony już spory czas temu i wszystko wskazuje na to, że problem został rozwiązany. ASO nie robi z tym problemu i po prostu wymienia element.

                        Comment


                        • #13
                          Witam,
                          dość długo mnie nie było, czujnik wymieniłem dopiero teraz przy 31,5 kkm. Ostatnio mniej jeżdżę to się okres wydłużył.
                          Pierwsze 600km km po wymianie czujnika okey, zobaczę co się będzie działo przy okolo 7kkm. Zauważyłem też ważną rzecz, czujnik mi szwankował jak jeździłem przy włączonym trybie Eco.

                          Comment


                          • #14
                            U mnie ten problem występuje w jeździe miejskiej wystarczy kilka km aż temperatura silnika osiągnie temperaturę roboczą. Wskazuje niski stan oleju. Na bagnecie jest olej na full. Temperatura otoczenia nie ma znaczenia czy to +17 czy +32 taki komunikat występuje po rozgrzaniu się silnika. Niedługo jadę na diagnozę do ASO zobaczymy co modrzy panowie wymyślą moim zdaniem czujnik do wymiany!

                            Comment


                            • #15
                              Wymienili mi ten czujnik na nowy w piątek.W drodze powrotnej do domu 100km wszytko ok. Następnego dnia po rozgrzaniu auta jazda w mieście znowu ten sam komunikat sprawdź poziom oleju. Uprzedzam pytania oleju jest full ilość sprawdzona na bagnecie na wszystkie możliwe sposoby i zgodnie z instrukcją. Ktoś ma pomysł co z tym zrobić? Bo będę musiał znowu jechać do ASO Niekończąca się opowieść z tym jest

                              Comment

                              Working...
                              X