Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jazda na długich prostych odcinkach to dłuższe czasy stabilnego poziomu do pomiaru.
    Po mieście jest cały czas jakieś hamowanie czy zakręcanie i olej w misce pływa,być może to jest powód zwłoki w pomiarze.
    A może po prostu dlatego że zmieniają się parametry oleju przy dobrym dogrzaniu , czujnik trochę zawyża wskazanie i nie musi to wcale oznaczać przelania.
    Te elektroniczne wynalazki od lat zatruwają życie mechanikom zamiast pomagać ,to żadna nowość,więc tym razem może też.

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      nie przypominam sobie wcześniej by Honda miała jakieś tradycje z 3 cylindrami
      Kei Cary są 3 cylindrowe, wiec produkują tego w kilkaset tysięcy rocznie

      edit. Widze, ze dyskusja sie rozwinela pozniej w wątku

      Comment


      • A tu wypowiedź mechniora z Hondy Kotaro Yamamoto na temat oleju w Hondach:

        Zwolennicy innych marek często nabijają się z właścicieli Hondy z powodu dużego zużycia oleju silnikowego.
        Częściowo się z tym zgadzam, bo zauważam, że spalają więcej oleju niż typowe samochody.
        Dotyczy to zwłaszcza sportowych wersji i modeli. To jakiś błąd inżynierów, czy świadome założenie, a jeśli tak, to jaki jest jego powód?

        Głównym powodem podwyższonego zużycia oleju silnikowego, jeśli takie występuje, jest chęć ograniczenia tarcia w jednostce napędowej.
        Przy opracowaniu silników staramy się żeby obciążenie pierścieni tłoków było jak najmniejsze.
        Efektem takiego "luźniejszego" projektu silnika jest oczywiście podwyższone zużycie oleju.
        Jeśli mamy do wyboru możliwość uzyskania wyższej mocy, lepszej reakcji na gaz i mniejszych oporów w jednostce napędowej kosztem
        niewiele wyższej konsumpcji oleju silnikowego, to dla nas ten wybór jest prosty.


        Podczas targów samochodowych we Frankfurcie mieliśmy okazję porozmawiać z szarą eminencją w koncernie Honda. Kotaro Yamamoto to człowiek, który wie o Hondach więcej niż ktokolwiek. Oto, co nam opowiedział.

        Comment


        • coś mu dali... facet postradał zmysły
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            coś mu dali... facet postradał zmysły
            Właśnie. Ciekawe co by powiedział gdyby ktoś zapytał jak to jest z motocyklami które oleju nie biorą a kręcą się na 2X tyle,albo czy niezniszczone silniki Hondy które też oleju nie piją to jakiś bubel produkcyjny.
            Wiadomo że silnik który ma większy wydatek temperaturowy musi być luźniej spasowany na tłoku,ale to nie znaczy że pije smarowidło bo to od tego absolutnie nie zależy.

            Comment


            • W silnikach 1.5T zwiększa się poziom oleju bo niedopalone paliwo spływa po ściankach cylindra. Honda w USA przedłużyła gwarancję na silniki do sześciu lat od momentu zakupu, bez limitu kilometrów, dla Civica i CR-V. Oczywiście w Polsce klient zostanie wyśmiany, zły styl jazdy ma itd. Rozwiązaniem problemu ponoć jest wymiana oprogramowania w sterowniku silnika i skrzyni biegów. Zapewne chodzi o wycięcie wtrysków benzyny które mają zmniejszać temperaturę w cylindrach (parujące paliwo obniża temperaturę).

              Olej który trzeba zalewać musi spełniać normę GF-6A, więc takie oleje można lać



              Polecam obejrzeć film i zrozumieć co ten człowiek chce przekazać.



              Wszystko to ekologia i "podziękować" trzeba urzędnikom EU. Trzeb zaczekać aż Honda będzie robić silnik z wtryskiem bezpośrednim-pośrednim, gdzie ten problem nie będzie występował w takim natężeniu.
              Last edited by pablo_see; 01-01-2021, 19:42.
              Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
              Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

              Comment


              • Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                Czyli że co,czary?
                Jednorazowe spuszczenie oleju załatwia sprawę i już potem nie przybywa...
                Raczej zostało przelane i czujnik łapie to dopiero po czasie.Chyba że masz spierdzielony termostat i w trasie auto sie wychładza,jednak i tak nie tłumaczy to tego że olej przybywa jeden raz .
                Zależy ile czasu minęło od ostatniej wymiany oleju. Myślę, że poziom oleju się zawsze podnosi, ale czasami zdążymy pojechać na jego wymianę zanim zaświeci się kontrolka poziomu oleju.
                U mnie w Hondzie CR-V V (2018) 1.5T, w zeszłym roku w lipcu chyba, też zapaliła się kontrolka poziomu oleju podczas jazdy autostradą (przejechałem ok. 30-40km). Ostatnia wymiana oleju była w listopadzie 2019, więc minęło od niej 8 miesięcy. Zatrzymałem się na stacji, poczekałem 5-10 minut (jak podaje książka obsługi pojazdu) i zmierzyłem poziom oleju. Był ok. 0,5 cm ponad pomarańczową końcówkę bagnetu (nie kreskę MAX!). Uruchomiłem pojazd, kontrolka zgasła, dojechałem do Warszawy (w czasie jazdy zapaliła się ponownie). Wracając z Wawy kontrolka znowu się zapaliła pod koniec trasy. Umówiłem się do ASO na sprawdzenie problemu. Powiedzieli, że mechanik musiał wlać za dużo oleju przy wymianie w listopadzie. Spuścili więc trochę oleju do poprawnego poziomu. W sierpniu 2020 pojechałem do Chorwacji i nic się nie działo po drodze. Teraz w listopadzie 2020 miałem wymianę oleju po przejechaniu 10.000km od ostatniej wymiany. Wczoraj z ciekawości sprawdzałem poziom oleju w garażu na zimnym silniku i cała pomarańczowa końcówka była w oleju, czyli powyżej wskazania MAX. Wygląda na to, że poziom znów się podniósł w ciągu niecałych 2 m-cy od wymiany oleju. Na razie samochód nie sygnalizuje zbyt wysokiego poziomu oleju.
                Na amerykańskim forum wyczytałem, że wg Hondy:
                The oil level is not an issue with this engine until it is 31mm above the full mark (1.2 inches) and at that point the vehicle will begin to push error code to the driver. Honda considers an oil level up to 21mm above the full mark on the dipstick to be within normal operating range.
                Last edited by Prycek; 07-01-2021, 09:18.

                Comment


                • A jaki komunikat pokazuje się na wyświetlaczu przy wysokim poziomie oleju? Bo niski jest określony w instrukcji, zresztą na początku sam miałem sytuacje, że czujnik pokazał za niski poziom. A przy przekroczonym co się pojawia? Wskaźnik oleju z wykrzyknikiem?
                  Moja Hania
                  http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                  Comment


                  • Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                    A jaki komunikat pokazuje się na wyświetlaczu przy wysokim poziomie oleju? Bo niski jest określony w instrukcji, zresztą na początku sam miałem sytuacje, że czujnik pokazał za niski poziom. A przy przekroczonym co się pojawia? Wskaźnik oleju z wykrzyknikiem?
                    Tak, z tego co pamiętam to pomarańczowa ikonka lampki oleju z wykrzyknikiem

                    Comment


                    • Zamieszczone przez googol Zobacz posta
                      Tak, z tego co pamiętam to pomarańczowa ikonka lampki oleju z wykrzyknikiem
                      No tak obstawiałem

                      U mnie do tej pory odpukać poziom stoi na poziomie MAX. Zarówno wcześniej na oleju OEM jak i teraz na 0W30 Liqui Moly.
                      Moja Hania
                      http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                      Comment


                      • Ja zrobiłem swoim Civiciem 1,5turbo prawie 50kkm, od ostatniej wymiany (5w30) minęło 11kkm i poziom przez te kilometry nigdy się nie podniósł. Natomiast co warte odntowania bagnet zawsze było czuć benzyną identycznie jak w zastępczej HRV-ce z silnikiem 1,5 N/A 130KM. W obecnej Cuprze 2,0 tsi nie czuć na bagnecie zapachu benzyny, więc nie w każdym aucie z bezpośrednim wtryskien czuć paliwo, chociaż ten 2,0tsi ma bezpośrednio-pośredni wtrysk, więc może dlatego.

                        Comment


                        • U mnie minęło właśnie 65 tysi i też nigdy ani nie ubywało ani nie przybywało, a bagnet tak jak pisze katana zawsze pachnie świeżymi oktanami Ale u mojego syna w Accordzie VIII też zalatuje etylinką.
                          Moja Hania
                          http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                          Comment


                          • U mnie po przejechaniu prawie 40 tys nigdy nie przybyło ani nie ubyło oleju. Mam zawsze tą samą technikę sprawdzania i stan jak zaczarowany. Oczywiście bagnet czuć benzyną.

                            Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                            A jaki komunikat pokazuje się na wyświetlaczu przy wysokim poziomie oleju?
                            Myślę że nie ma komunikatu dotyczącego wysokiego poziomu oleju. Jest komunikat niskiego poziomu oleju (bez wykrzyknika) a komunikat z wykrzyknikiem dotyczy awarii układu czujnika.
                            Last edited by Stach13; 07-01-2021, 13:26. Powód: literówka

                            Comment


                            • A na jakiej podstawie stwierdzacie, że nie ubyło/przybyło wam oleju? Bo na podstawie odczytu z naszego super przemyślanego bagnetu, to raczej ciężko.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez lisu Zobacz posta
                                A na jakiej podstawie stwierdzacie, że nie ubyło/przybyło wam oleju?
                                Przy zimnym silniku, wcześniej dokładnie wytarty do sucha bagnet po wyciągnięciu trzymam w pionie. Ważne żeby go nie przechylać. Nawet przy świeżym 0W20 dobrze widać odcięcie.

                                Comment

                                Working...
                                X