Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Nie chce mi się szukać ( jestem w pracy ) ale ktoś opisywał swoje doświadczenia , miało to być związana z krótkimi odcinkami jazdy i niedogrzaniem silnika

    Comment


    • Racja, było cos takiego, teraz sobie przypomniałem.

      Comment


      • Sam jeździłem do pracy przez ponad miesiąc 3 km i nic takiego nie miało miejsca , a gasiłem silnik zanim wskazówka temp doszła do końca . O kilku takich przypadkach czytałem ale nie jestem w stanie ich potwierdzić na swoim przykładzie Tak więc więcej osób wie o problemie niż go doświadczyło

        Comment


        • Zamieszczone przez gienio Zobacz posta
          związana z krótkimi odcinkami jazdy i niedogrzaniem silnika
          ale to jest całkowicie naturalne, no nie można wskazywać na usterkę gdy jest to efektem zastosowanej technologii. Bezpośredni wtrysk paliwa, turbo dzięki któremu mamy wysoki moment obrotowy, poranek 0stC i zimny silnik i od razu deptamy pedał gazu to i ECM musi ..no nie ma siły ... musi zadawkować odpowiednią dawkę paliwa, która częściowo przedostać się musi do oleju silnikowego. Tu nie ma żadnej usterki. Tak to po prostu działa, no zimny na samym powietrzu z turbiny nie pojedzie.
          Ma to swoje dalsze konsekwencje, bo takie paliwo niedopalone z bezpośredniego wtrysku zostawia nagar, stąd wyższe wartości emisji spalin w tej "lepszej technologii" stąd musi być GPF by to co wypluwa nie szło w atmosferę. Dostajemy wysokie osiągi 182Km wysoki moment ale kosztem paliwa w oleju, nagaru, i większego smrodzenia. No coś za coś.
          O żadnej usterce w silniku Hondy mowy nie ma, tak działa każda takiego rodzaju maszyna.
          Last edited by rambo7; 17-03-2021, 10:08.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • A konstrukcyjnie to sa dokładnie te same silniki w civicach?
            W sensie wersja USA i na Europę?
            Tam chyba było 158/173 konie?
            Tak?
            Edit
            Juz wiem.Bylo wolnossące 2.0 158 kuni
            i 1.5 turbo 173 kunie.
            Last edited by bravossi; 17-03-2021, 10:27.

            Comment


            • nie wiem czy są identyczne, ale moce wynikają z innych map silnika, w usa mamy jednak inne paliwo niż w EU, jest tam dużo większy udział bio komponentów, a te nie mają wysokich własności energetycznych ale są tańsze niż ropa, poza tym sama ropa skądinąd niż w EU, ja nie równałbym tego paliwa jak 1:1 jak 95 do 83. Miałem okazję sporo pojeździć różnymi autami w usa i Eclipse 3,8L 263KM jedzie mniej więcej jak Civic 2,0 Rtpe 7 gen. a może nawet wolniej, po prostu lekko zdziwiony byłem czemu to nie jedzie . Więc taki X gen zwykły fabryczny odchodzi lepiej. To jest naprawdę dziwaczne uczucie gdy masz świadomość że siedzisz w aucie z potworem (jak się wydaje) pod maską w porównaniu do maleńkich silniczków w EU i myślisz, ale będzie jazda... no to jedziemy ... i czekasz... kiedy będzie ta jazda? ...no jej nie ma... ale poczekam jeszcze butujemy co światła, i nadal nie ma, jest trochę głupio pytać właściciela czy ma jakiś problem z silnikiem? ... i to koniec zabawy? eee.. a miało być tak byczo. Auto ma muskulaturę, wygląda mega, ale odechciało mi się.
              Zamieszczone przez bravossi Zobacz posta
              Juz wiem.Bylo wolnossące 2.0 158 kuni
              i 1.5 turbo 173 kunie.
              tak, no i jak widziałem jak oni jeżdżą tymi Civic 1,5 to się zastanawiałem czy tam przypadkiem nie ma 0,4L pod maską.
              Last edited by rambo7; 17-03-2021, 10:25.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • kasuję tą stronę, to jest bardzo poczytny wortal, ale wielokrotnie na forum podważałem wiedzę i kompetencje tego sprzedawcy. Tak się utarło w PL że sprzedawcy to fachowcy, gówno prawda. Nawet nie chce im się przepisać poprawnie treści z źródeł z których korzystali (były takie artykuły). Zdecydowanie nie polecam tego sprzedawcy, nie za oleje które sprzedaje a za przekaz wiedzy.
                Ten artykuł oczywiście jest napisany na podstawie oczywistych faktów. Sklep jest świetnie prowadzony od strony wizualnej, mają bardzo dobrych informatyków od stron www co widać, dużo treści i na bieżąco moderowane, dobra robota, a to przyciąga czytających i sądzą że tam siodzi jakiś "guru olejowy" .
                Last edited by rambo7; 17-03-2021, 10:37.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • W grupie na facebooko znany mechanik od Hond z Warszawy pisał ostatnio, że virusował swoje 1.5. Pisał, że poprzez turbo podawane są duze dawki paliwa i wirusem można to ograniczyć. Seryjna dawka jest tak bogata, że moze go przybywać. Ktoś coś?

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    Hmm, nie wiem.... może mam "Déjà vu", ale był już na forum użytkownik który podobnie jak kolega Pilarz, próbował udowodnić, że w silnikach 1,5 strasznie dużo przybywa oleju przez paliwo... ale, że większość użytkowników zdementowało ten "zapał" i próbę usilnego przekonania, do tego "fejka".. ów użytkownik obsiadł i chyba znikł... czyżby ponownie wrócił pod inną "postacią", jakaś inkarnacja ???
                    Hmm... naprawdę chciałbym aby to był fake ale niestety nie jest. Stoi super auto za niemałe pieniądze i mam problem z silnikiem. Serwis oczywiście jak szanowne forum nie widzi problemu. Natomiast ja muszę zmieniać olej co 6-7tys. km, oczywiście nie muszę ale dbam o każde moje auto.
                    Prawda jest taka, że 90% ludzi nie sprawdza oleju i jeździ od przeglądu do przeglądu nawet nie wiedząc, że coś się dzieje. Lampka oleju się nie pali to jest OK. Mi po 6-7tys. km lampka oleju się zapala i jest nadmiar oleju. To według Was normalne, tak ? Serwisom nie zależy aby o tym pisać, bo i po co im dodatkowa robota i problemy.
                    Może jak się jeździ do 120km/h to nic się nie dzieje, ja jeżdżę po autostradach do 200 i może ten silnik po prostu nie daje rady ?
                    Zaczynam dokładną analizę tego silnika, jestem świeżo po przeglądzie w tym tygodniu zrobię z 1000km.


                    Edit.
                    powielasz temat, było o tym pisane, tylko Ciebie wtedy nie było na forum.
                    Poczytaj nie gorączkuj się, masz rację że tak być nie powinno.
                    Last edited by rambo7; 17-03-2021, 11:11. Powód: edit r7.

                    Comment


                    • pilarz, proszę uspokój się ...

                      perpetuum mobile to się nie da zrobić z równania: powietrza + energia z paliwa. No nie da się ograniczyć paliwa i powietrzem uzyskać 182KM. Jest to wynikiem matematycznego wyliczenia z określonej porcji paliwa można uzyskać określoną ilość energii i więcej się nie da. Oczywiście tunerzy potrafią się bawić mapami i tak kreować różne programy (zresztą to samo robi ASO w kampaniach serwisowych) które mają zapewnić zapobieganie niepożądanym efektom jak przybywanie paliwa (dot benzyny i diesla 1,6 d-tec), aby w początkowej fazie gdy nie korzystamy z pełnej mocy mniej dawkował, ale w przypadku korzystania z pełnej dostępnej zapewnione mocy miał to paliwo, bo w takich właśnie warunkach w optymalnej pracy silnika paliwo nie przecieka do oleju, tu chodzi o to by podzielić to dawkowanie odpowiednio do warunków pracy silnika. W dieslu podobnie, aby zapewnić mniejszą emisję wprowadzono korekty w mapach sterownika by w tym użytecznym zakresie nie przekraczał norm emisji, ale kiedy butujemy to dawkę paliwa miał tyle co trzeba.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Zamieszczone przez mareckiabc Zobacz posta
                        W grupie na facebooko znany mechanik od Hond z Warszawy pisał ostatnio, że virusował swoje 1.5. Pisał, że poprzez turbo podawane są duze dawki paliwa i wirusem można to ograniczyć. Seryjna dawka jest tak bogata, że moze go przybywać. Ktoś coś?
                        Mam wrażenie, że coraz więcej różnych pajaców przypisuje sobie tytuły typu "mechanik od Hond", "dobry mechanik z dużym doświadczeniem" itp.. ale jak czytam tego typu pierdoły to trochę nie klei mi się to wszystko kupy.. bo jeśli rzeczywiście byłby z tego gościa dobry mechanik, to by wiedział dobrze o tym, że mieszanka paliwo powietrze musi mieć określony stosunek objętości względem siebie i za to właśnie odpowiada sonda lambda która tego pilnuje niezależnie od tego czy auto ma turbo czy go nie ma.. chyba, że program sterujący silnikiem, jest tak zrąbany, że na wskazania sondy lambdy już się nie patrzy i potem wychodzą takie kwiatki.. z tego całego bełkotu w tym necie to na prawdę tych rzeczowych prawdziwych informacji to chyba już nie znajdziemy, bo ludzie piszą bzdury i co gorsza te bzdury są powielane i powtarzane w najlepsze i to powołując się na zwroty "mechanik od Hond.." porażka.. druga rzecz, że w ASO Hodny to chyba już nie ma dobrych mechaników... :/
                        Last edited by Grzechu; 17-03-2021, 11:26.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Amen.

                          W dieslu jest rochę więcej pola do popisu dla stroicieli,bo można zmieniać ilość wtrysków ,podwtrysków,przedwtrysków,wtrysków pilotujących itd. Wtrysk główny może zatem zawierać całkiem nieprawdopodobne dawki.
                          Do tego spalanie warstwowe w połączeniu z manipulacją powietrzem daje takie efekty jakie mamy.W benzyniaku tego sie nie da,w benzynie moc reguluje sie głównie powietrzem a w dieslu paliwem,nie można pompować za dużo ani za mało powietrza bo benzyniak albo nie pojedzie,albo się wypali ,to całkowicie inne strojenie.

                          Comment


                          • Virus robiony przez Dr Fox Ralfi Garage Screenshot_20210315-044719_Facebook.jpg

                            A takie info od jednego tunera dostałem.
                            20210317_122519.jpg
                            Last edited by mareckiabc; 17-03-2021, 12:28.

                            Comment


                            • AFR w turbionym silniku stoi w na bucie w granicach 12.5 bo z tego jest konkretna moc.
                              W nastawach fabrycznych to bardzo dużo ,z tego powodu są filtry,katy ,dopalacze itd. żeby normy spaliny nie przekraczać.
                              Z tego też powodu zubaża się mieszanki kosztem utraty osiągów.
                              Zubażanie jest na pograniczu ekstremum,a ten gość jeszcze zubożył.
                              To ekstremum to granica między niskim spalaniem a zniszczeniem silnika.
                              Zbyt wysoki AFR to spalanie detonacyjne,wysoka temperatura i brak mocy,dolewa się wtedy paliwa żeby zmniejszyć temperaturę.
                              W niektórych partiach paliwo leje się żeby wręcz zdusić silnik i bo może mu to zaszkodzić.
                              Sądzisz że inżynierowie konstruktorzy to debile którzy nie potrafią przykręcić kranu?

                              Comment

                              Working...
                              X