Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
    ....Nie odciągaj.
    No właśnie odwieczne pytanie odciągać czy nie....czemu stajesz po stronie "nie odciągaj" ? Wiem, że 350 ml czy 400ml u maliny to w sumie niedużo...
    Moja Hania
    http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

    Comment


    • #77
      Z diesla którego nie znam bym odciągnął ze względu na niebezpieczeństwo rozbiegania, ale benzyniakowi to nie grozi,sam pozbędzie się nadmiaru. Na prawdę tu margines błędu jest mega,im więcej oliwy upchniesz ,tym lepiej dla silnika.
      W złotych dla motoryzacji latach 90-tych ,gdzie liczył się silnik a nie 5zł oszczędności na oleju ,wlewał byś do tego auta 7 litrów a nie 3 z groszem.

      Comment


      • #78
        Ja się nie upieram, tylko zawsze myślałem, że jak jest na bagnecie podziała min - max to olej powinien być miedzy tymi widełkami i ani mniej ani więcej.
        Moja Honda
        https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

        Comment


        • #79
          Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
          jak jest na bagnecie podziała min - max to olej powinien być miedzy tymi widełkami
          W końcu konstruktor silnika po coś ten zakres dał, gdyby chciał żeby oleju było około 5 litrów, to by napisał - po prostu - w instrukcji - wlać około 5 litrów oleju i by zrobił tylko podziałkę na bagnecie - minimum. Sorry M26, wiem, że sporo znasz się na mechanice, ale nie podzielam twojego zdania, że oleju może być w silniku "na oko" więcej o tą szklankę a może dwie.. ( są na pewno konstrukcje które faktycznie źle zostały przemyślane przez konstruktora i tam trzeba z doświadczenia lać więcej oleju ). Moim zdaniem dziś silniki są zbyt precyzyjnie robione i mocno wysilone, że by pozwolić sobie przelewać od tak olej.. w skrzyni korbowej przez nadmiar oleju tez może panować zbyt wysokie ciśnienie i przez to wywierać wpływ na inne elementy silnika, np. uszczelki.
          Last edited by Grzechu; 13-08-2018, 08:12. Powód: literówka
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #80
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            Z diesla którego nie znam bym odciągnął ze względu na niebezpieczeństwo rozbiegania,
            póki pompa ciągnie olej to nie ma znaczenia czy odciągniesz czy nie, może być nawet stan dużo poniżej Min. Póki pompa olej ciągnie, to rozbieganie może się zdarzyć. Uszczelnienie turbiny ma defekt i jest impreza, https://www.youtube.com/watch?v=Po5siJ5E_lg
            Ja utrzymuję w swoim dieslu wysoki stan oleju, i zawsze o wytrzymałych parametrach. Idzie mi o chłodzenie silnika i większą objętość cieczy dla wchłaniania sadzy.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #81
              Szczerze to wyszły mi gały jak przeczytałem ten wątek.

              I cieszę się, że nie zdecydowałem się na 1.5 bo póki co jest bardziej awaryjny xD (w sensie ilości występowania drobnych usterek itp.)
              Nie mówiąc o tym, że czujecie paliwo w oleju xD

              W 1.0 jest to nie do pomyślenia :-)

              Comment


              • #82
                Serio? W każdym aucie czuć benzynę w oleju, bo to normalne zjawisko.
                Nie wiem też o jakich usterkach wspominasz i o jakiej awaryjności piszesz, poza tym pamiętaj, że pewnie na 10 1,5turbo przypada jedno 1,0turbo. Kolejna sprawa, to rozrząd, było już o tym pisane jak skomplikowany jest w litrowce i jakie też będą koszty jego wymiany.

                Comment


                • #83
                  Zamieszczone przez StayIntheKnow Zobacz posta
                  Szczerze to wyszły mi gały jak przeczytałem ten wątek.

                  I cieszę się, że nie zdecydowałem się na 1.5 bo póki co jest bardziej awaryjny xD (w sensie ilości występowania drobnych usterek itp.)
                  Nie mówiąc o tym, że czujecie paliwo w oleju xD

                  W 1.0 jest to nie do pomyślenia :-)
                  No to zadzwoń i spytaj i czas, skomplikowanie i koszt wymiany rozrządu w swoim 1,0

                  Comment


                  • #84
                    No i 1.0 nie jedzie tak jak 1.5 nie wspomne już o drganiach 3 cylindowego silnika. A wracajac do tematu to zalozylem ten wątek po informacjach z Azji i US o wystepowaniu tego problemu. Ja zrobilem 8500 km i poziom oleju sie nie zmienił.

                    Comment


                    • #85
                      3 cylindry obecnie: http://zinnejperspektywy.pl/najmocni...-silniki-top7/
                      nie przypominam sobie wcześniej by Honda miała jakieś tradycje z 3 cylindrami, oraz " sięganie po trzy"
                      argumenty powalają na kolana, a ręce opadają do kostek :
                      Takie małe silniki, 2- albo 3-cylindrowe, o pojemnościach 0.8-1.2, górują nad czterocylindrowcami nie tylko mniejszymi gabarytami,
                      To dlatego są one oszczędne, gdy jeździ się nimi spokojnie, w zakresie niskich i średnich obrotów. Najlepiej, przy zachowaniu zasad eko-jazdy, jak sugerują nawet niektórzy producenci.
                      Last edited by rambo7; 27-10-2018, 23:12.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #86
                        Oszczedne jak nie wiem .... żona jeździ Suzuki Splash 1.0 3-cylindry i pali jak smok... moja Honda 1.5T jest oszczesniejsza..
                        A do tego na wolnych trzesie się cała buda.
                        Last edited by szuwar1978; 28-10-2018, 08:00.

                        Comment


                        • #87
                          r7 napisał:
                          nie przypominam sobie wcześniej by Honda miała jakieś tradycje z 3 cylindrami, oraz " sięganie po trzy"
                          Z całym szacunkiem dla Ciebie nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, a słyszałeś o keicarach w Japonii? tam właśnie stosowane są silniki trójcylindrowe z pojemnościami w okolicach ~600 cm3 generujące 60-70 KM, jest to stara religia w Japonii i sięga czasów powojennych, także honda ma tradycje i to wielkie jeśli chodzi też o takie jednostki zaburtowe kosiarkowe, lotnicze, użytkowe, motopompy odśnieżarki itp itd.
                          Na focie silnik o oznaczeniu E07A który miał wiele wersji i jest także stosowany we współczesnych tych dziwacznych keikarach. U nas niepisany odpowiednik to pseudo auta czyli microcary.
                          1.jpg
                          PS. Dzięki za zestawienie silników kastrowanych 3 cyl., miałem okazję testować 1,0 TSI w skodzie rapid, jedzie to jako tako ale dla znawcy niedosyt pozostaje silnik kulturalny elastyczny z tym turbem,
                          jedyne na co trzeba będzie poczekać to testy długodystansowe i co w nich będzie się sypać bo to mnie interesuje najbardziej.
                          Last edited by rat4; 28-10-2018, 09:29.
                          4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                          Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                          https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                          Comment


                          • #88
                            To co ile kilometrów jest przewidziana wymiana rozrządu w nowych silnikach hondy?
                            Czy jest tam pasek czy dalej łańcuch?

                            Comment


                            • #89
                              Już gdzieś było pisane, w litrowce pasek, w 1,5 łańcuch.

                              Comment


                              • #90
                                Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
                                a słyszałeś o keicarach w Japonii? tam właśnie stosowane są silniki trójcylindrowe z pojemnościami w okolicach ~600 cm3 generujące 60-70 KM, jest to stara religia w Japonii i sięga czasów powojennych, także honda ma tradycje i to wielkie jeśli chodzi też o takie jednostki zaburtowe kosiarkowe, lotnicze, użytkowe, motopompy odśnieżarki itp itd.
                                piszemy w kontekście aut osobowych w Europie, nie o kosiarkach. W kontekście silników pro Europejskich. Źle zadałem pytanie, i nie dostałem odpowiedzi.
                                "Który model osobówki Hondy w sprzedaży EU/PL miał silnik 3 cylindrowy?" o to chciałem spytać.
                                Ostatnim którym jeździłem 3 cylindry był TICO, silnik dawał radę fakt, i mało palił. Tylko jazda była jak by to napisać ... jak by na koniu, w taki jakby galop wchodził.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X