Grzechu, jeździłeś kurduplem?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
1.0T VTEC w X-gen - opinie, spalanie, osiągi, problemy
Collapse
X
-
Zamieszczone przez montada Zobacz postaGrzechu, jeździłeś kurduplem?
Comment
-
80-120 jednak lepiej litrówka, co ważne nawet do 180 się nie dała.
Ja porownywałem wersje podstawowe i chciałem jedynie zaznaczyć, że ta wyśmiewana litrówka jest przy nich rakietą, a twierdzenie, że taka pojemność w kompakcie to żenada jest cholernie niesprawiedliwe.
Kurczę, jeszcze 15 lat temu wszyscy się podniecali jak udanym motorem jest 1,6 110KM, dynamika, elastyczność tego żaden inny N/A 1,6 konkurencji tak fajnie nie potrafił .Teraz litrówka go objeżdża, ale każdy stereotypowo ją krytykuje i wyśmiewa.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaMówisz o 1,0T w X ? Jeśli tak to nie jeździłem.
Comment
-
Zamieszczone przez katana Zobacz postahttp://www.zeperfs.com/en/match2452-6657.htm
80-120 jednak lepiej litrówka, co ważne nawet do 180 się nie dała.PS. fajna strona.
Zamieszczone przez montada Zobacz postaumów się na jazdę testową. Ciężko inaczej dyskutować.Last edited by Grzechu; 28-12-2018, 22:56.
Comment
-
Do codziennej jazdy oczywiscie ze jest lepszy od schodzacego 1.8 w koncu oddaje 20% wiecej mocy po calej lewej stronie obrotomierza (!), a niutonow na kolach jest jeszcze wiecej bo skrzynia jest krotsza. Na trase jest o niebo lepszy dzieki dlugiej 6tce i tez odczuwalnie mniej pali (z litra spokojnie). Takze nie porownujmy do 1.4 w jakimkolwiek genie bo to... coz, zamierzchle czasy i bez krecenia w tamtych silnikach dla mnie dynamiki praktycznie nie ma. To jest jak napisano powyzej, godny nastepca 1.6 i 1.8. A 1.5T jest cóż... w innej lidze, gdzie inni dawno mieli cos w ofercie, a Honda - pustke przez ostatnie 10 lat...............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaDo codziennej jazdy oczywiscie ze jest lepszy od schodzacego 1.8 w koncu oddaje 20% wiecej mocy po calej lewej stronie obrotomierza (!), a niutonow na kolach jest jeszcze wiecej bo skrzynia jest krotsza. Na trase jest o niebo lepszy dzieki dlugiej 6tce i tez odczuwalnie mniej pali (z litra spokojnie). Takze nie porownujmy do 1.4 w jakimkolwiek genie bo to... coz, zamierzchle czasy i bez krecenia w tamtych silnikach dla mnie dynamiki praktycznie nie ma. To jest jak napisano powyzej, godny nastepca 1.6 i 1.8. A 1.5T jest cóż... w innej lidze, gdzie inni dawno mieli cos w ofercie, a Honda - pustke przez ostatnie 10 lat...
Comment
-
... a ja bym coś jednak dodał, generalnie co do postępu to się zmienia, ale dla mnie "następca" to ktoś (tu coś) co rozwija kreuje swoje, Honda niestety poległa nie dlatego że nie potrafi ale dlatego że ją "zabito" jak wszystko inne w dotychczasowej motoryzacji za którą ewidentnie tęskną forumowicze czyli użytkownicy. Wszyscy chcą mieć, mocne, trwałe, solidne, dostajemy zupełnie co innego.
Więc, pytanie czy będzie tak samo trwały? nie będzie, bo być nie może. Założenia trwałości, turbina wiadomo że łatwo się zyskuje moc ale i to kosztowny szpas, GPF przewidziano sprawność na 160 tys km, może nie będzie kosztował tyle co DPF. itd, itd.
Kupując używanego Civa z wysiloną odchudzonym skomplikowanym napędem bierzemy dużo większe ryzyko bo bierzemy je w chwili gdy właśnie można się spodziewać pierwszych usterek, w wolnossącym dobrze utrzymanym egzemplarzu nie było żadnego problemu. Z każdym rokiem ryzyko usterek w autach odchudzonych wysilonych silników rośnie.
Jedynie możemy liczyć że płacąc za Hondę dostajemy nieco lepszy produkt niż u konkurencji.
Więc dobrze że Honda zastosowała "pustkę przez ostatnie 10 lat", dla mnie to świetna informacja bo mam nadzieję że Honda jak to japonczycy nie działają od razu a dokładnie analizują, testują, aż końcowy produkt będzie spełniał wymagania klienta. Widzimy jak skończył VW który wprowadzał odchudzanie jednostek TSI FSI od 1,4 po 2,0 jeden wielki syf, kto by pomyślał że taki koncern może robić taki syf, do tego przykład afer Audi. Cieszę się że Honda odczekała i przystąpiła wtedy gdy uznała że dopiero teraz ten czas nadszedł.
Honda jak i cały świat został przestawiony, jak by wajchę przełożyć zmieniły się całkowicie priorytety i kierunek, nie da się porównać tego co mamy do tego co było, możemy jedynie wspominać i tęsknić, i przejść do porządku dziennego nad tym co jest.
Dodam że to nie koniec ewolucji, Reanault i pomału VW odchodzą od silników 3 cylindrowych nowy Kadjar wraca do 4 cylindrów w małym silniku.
Cała motoryzacja łącznie z motocyklami tak jak Alix mówisz Nm jechałem nową Yamaha Tracer 900 115KM 3 cylindry, moto wyglada obłędnie zajebiście, ale to "pierdzi" nie brzmi, a nawet robi "Bziiii, Bziiiiii, bziiiiii" tragedia, jedzie dynamicznie, szybko, ciągnie naprawdę mocno, ale wolę swoją FZ6 z 4 cylindrami nieco mniejszą moca 100KM i obrotami 2 x jak w tracerze i brzmienie nie do porównania, przy czym spalam podobnie.
Dla mnie maszyna, czy auto czy moto, a szczególnie moto musi brzmieć, to jest coś co wciąga, brzmienie skutera i cvt to jest dobre do wożenia pizzy, a to jest średnio podniecające.
Musiało by mnie skręcić aby kupił coś co ma 3 cylndry albo 1,0L, proszę się nie obrażać, ja starej daty jestem dinozaur.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaDla mnie maszyna, czy auto czy moto, a szczególnie moto musi brzmieć, to jest coś co wciąga, brzmienie skutera i cvt to jest dobre do wożenia pizzy, a to jest średnio podniecające.
Musiało by mnie skręcić aby kupił coś co ma 3 cylndry albo 1,0L, proszę się nie obrażać, ja starej daty jestem dinozaur.
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta... a ja bym coś jednak dodał, generalnie co do postępu to się zmienia, ale dla mnie "następca" to ktoś (tu coś) co rozwija kreuje swoje, Honda niestety poległa nie dlatego że nie potrafi ale dlatego że ją "zabito" jak wszystko inne w dotychczasowej motoryzacji za którą ewidentnie tęskną forumowicze czyli użytkownicy. Wszyscy chcą mieć, mocne, trwałe, solidne, dostajemy zupełnie co innego.
Więc, pytanie czy będzie tak samo trwały? nie będzie, bo być nie może. Założenia trwałości, turbina wiadomo że łatwo się zyskuje moc ale i to kosztowny szpas, GPF przewidziano sprawność na 160 tys km, może nie będzie kosztował tyle co DPF. itd, itd.
Kupując używanego Civa z wysiloną odchudzonym skomplikowanym napędem bierzemy dużo większe ryzyko bo bierzemy je w chwili gdy właśnie można się spodziewać pierwszych usterek, w wolnossącym dobrze utrzymanym egzemplarzu nie było żadnego problemu. Z każdym rokiem ryzyko usterek w autach odchudzonych wysilonych silników rośnie.
Jedynie możemy liczyć że płacąc za Hondę dostajemy nieco lepszy produkt niż u konkurencji.
Więc dobrze że Honda zastosowała "pustkę przez ostatnie 10 lat", dla mnie to świetna informacja bo mam nadzieję że Honda jak to japonczycy nie działają od razu a dokładnie analizują, testują, aż końcowy produkt będzie spełniał wymagania klienta. Widzimy jak skończył VW który wprowadzał odchudzanie jednostek TSI FSI od 1,4 po 2,0 jeden wielki syf, kto by pomyślał że taki koncern może robić taki syf, do tego przykład afer Audi. Cieszę się że Honda odczekała i przystąpiła wtedy gdy uznała że dopiero teraz ten czas nadszedł.
Honda jak i cały świat został przestawiony, jak by wajchę przełożyć zmieniły się całkowicie priorytety i kierunek, nie da się porównać tego co mamy do tego co było, możemy jedynie wspominać i tęsknić, i przejść do porządku dziennego nad tym co jest.
Dodam że to nie koniec ewolucji, Reanault i pomału VW odchodzą od silników 3 cylindrowych nowy Kadjar wraca do 4 cylindrów w małym silniku.
Cała motoryzacja łącznie z motocyklami tak jak Alix mówisz Nm jechałem nową Yamaha Tracer 900 115KM 3 cylindry, moto wyglada obłędnie zajebiście, ale to "pierdzi" nie brzmi, a nawet robi "Bziiii, Bziiiiii, bziiiiii" tragedia, jedzie dynamicznie, szybko, ciągnie naprawdę mocno, ale wolę swoją FZ6 z 4 cylindrami nieco mniejszą moca 100KM i obrotami 2 x jak w tracerze i brzmienie nie do porównania, przy czym spalam podobnie.
Dla mnie maszyna, czy auto czy moto, a szczególnie moto musi brzmieć, to jest coś co wciąga, brzmienie skutera i cvt to jest dobre do wożenia pizzy, a to jest średnio podniecające.
Musiało by mnie skręcić aby kupił coś co ma 3 cylndry albo 1,0L, proszę się nie obrażać, ja starej daty jestem dinozaur.
Comment
-
Ja dla dzwięku kupiłem japońskie 5.0 V8.
Zrobiłem to też trochę z sentymentu, który udzielił mi się podczas jednej z nasiadówek z kolegami mechanikami/kierowcami. Gadaliśmy o tym jakie auto chcielibyśmy w danym momencie mieć i stwierdziłem, że po prostu chciałbym mocnego Lexa z V8 i okazało się, że ostatni taki jeden jest...
Sami posluchajcie:
Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaDla mnie maszyna, czy auto czy moto, a szczególnie moto musi brzmieć, to jest coś co wciąga, brzmienie skutera i cvt to jest dobre do wożenia pizzy, a to jest średnio podniecające.
Musiało by mnie skręcić aby kupił coś co ma 3 cylndry albo 1,0L, proszę się nie obrażać, ja starej daty jestem dinozaur.
tym: https://www.civicforum.pl/showthread...otocykle/page2
r7
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaDla mnie maszyna, czy auto czy moto, a szczególnie moto musi brzmieć, to jest coś co wciąga, brzmienie skutera i cvt to jest dobre do wożenia pizzy, a to jest średnio podniecające.
Musiało by mnie skręcić aby kupił coś co ma 3 cylndry albo 1,0L, proszę się nie obrażać, ja starej daty jestem dinozaur.
Co do żywotności to Honda chyba jako jedyna daje gwarancję na 300 tys km na to swoje pierdzidelko więc chyba są pewni swojego tworu.
Comment
-
Ja tez odebralem pomruk 1.0T przyjemniej niz niejeden z syntezatora z glosniczkow w tej klasie aut... Nie oszukujmy sie, ze cokolwiek w tej klasie z dolnej czesci oferty mainstreamu kompaktow brzmi. Ale 1.0T przynajmniej probuje i robi to z wydechu a nie z audio i to juz coś.
Jak cos ma brzmiec to jak Glosima napisal... w innej lidze szukac. Odetkany Type R brzmi swietnie jak na zaledwie 4 cylindry... ale Jaguarowe V6 na kompresorze... ach coraz blizej mi do niego... ogladalem juz pierwsze egzemplarze...
Chyba ostatni mohikanin mechanicznego doladowania. Kompresor w przeciwienstwie do turbiny nie zjada energii spalin wiec ten silnil przy 7000 obrotow wyje pieknie... ale z drugiej strony slyszalny zug sprezarki, ogien miedzy biegami jak na doladowana jednostke przystalo, sapanie prze odpuszczaniu gazu... ach lepiej moze byc chyba tylko z V8 na kompresorze, ale ten stoi 1,5x tyle niestety
20181227_130932.jpg............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Co do moto, to ja uwielbiałem swoją 2 cylindrową vtr-kę
Pamiętam natomiast jak wchodziła 10 gen i pewien artykuł, że nowe silniki przeszły tak samo pomyślnie jak r18 testy wytrzymałościowe i Honda jest pewna swego dając w opcji gwarancję na 300kkm. Jak będzie czas pokaże.
Comment
Comment