Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.0T VTEC w X-gen - opinie, spalanie, osiągi, problemy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    Co do decybeli na oponach to raz ze czasem malo maja wspolnego z rzeczywistoscia
    Tu się właśnie obawiam, że te 4 dB będą tylko na papierze.

    Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    dwa ze jak chce sie ciszej to lepiej wygluszyc auto i juz niz kombinowac oponami
    Podczas wizyty na przeglądzie B rozmawiałem z mechanikiem i pytałem właśnie o wyciszenie. Stwierdził, że pierwszą i jedyną rzecz jaką by zrobił po zakupie swojej nowej Hanki, to wytłumienie pod plastikami nadkoli....
    Niestety szerokość opony też swoje robi, cudów nie ma.

    Comment


    • 20181113_182333.jpg
      No cóż 90kg mniej Leona przekłada się na 1sec mniej do 100, 1,1 litra mniej na 100, ponadto Leoncio jest ponad 2 razy cichszy przy 100km/h. W teście jednak chwili Civa, że prowadzi się równie dobrze jak Seat, a jest komfortowy jak Cytrynka.
      W zasadzie ja jako największą właśnie zaletę na tle ix wymieniłbym komfort.
      I niestety tj. pisał gdzieś bodajże Glosima, wyciszenie ix i x jest takie samo, tyle że turbobenzynowe silniki mają niższe obroty przy danej prędkości. Trochę jednak wstyd żeby taki cactus (przecież to klasa B) był 2 razy cichszy przy 100.
      Załączone pliki
      Last edited by katana; 13-11-2018, 18:27.

      Comment


      • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
        No cóż 90kg mniej Leona przekłada się na 1sec mniej do 100, 1,1 litra mniej na 100, ponadto Leoncio jest ponad 2 razy cichszy przy 100km/h. W teście jednak chwili Civa, że prowadzi się równie dobrze jak Seat, a jest komfortowy jak Cytrynka.
        Te testy na setkę w takich magazynach jak ten wykonują ludzie sprawni inaczej :P Zawsze przeważnie wyniki są trochę zawyżone, jak mam okazję być w ASO to przeglądam te magazynki, dotyczy to większości silników, nie wiem, Ci testerzy mają problemy z manual'em? :P
        I te spalanie w Seaciku trochę zaniżone chyba, wszyscy producenci w mniejszych pojemnościach mijają się z prawdą co do spalania/'oszukują' :P Testy na dB w PL też są mało wiarygodne (dotyczy to przede wszystkim Autocentrum), zazwyczaj jak to porównuje z zagranicznymi recenzjami to są różnice :P

        Comment


        • Z mojego punktu widzenia wstyd katana to jest jak samochód 140 kg lżejszy zatrzymuje się 6m! dalej

          Comment


          • Cytryna na bębnach z tyłu i 5b skrzyni.
            Pewnie wersja 130KM ma juz tarcze z tyłu, no i 6b skrzynie...choc gdzies czytalem ze od listopada 110KM tez juz maja 6b w 110KM.
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • 1.0 CVT na wykresie we wszystkich trzech próbach praktycznie pokrywa się z danymi technicznymi, ubytków brak.

              Comment


              • Przy jakim przebiegu robiłeś?

                Comment


                • 35kkm - Ecu Performance

                  Comment


                  • Czy moglbys prosze pokazac wykres?
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • 20181116_205038.jpg

                      Bardzo proszę.

                      Comment


                      • Dla porownania jak wygladalo to w klasycznym 1.8 (R18) - tutaj silnik przedliftowy z 2007 bodajze z odcinka na 7200rpm. Ale generalnie tak wyglada wykres 1.8 z 8/9 gena.

                        800px-Dyno18b.jpeg

                        I tak przy 2500rpm mamy niecale 150Nm i 75KM w 1.8 a w 1.0T 160Nm i 80KM, a przy 4000rpm odpowiednio mamy 155Nm i 105KM dla 1.8 oraz 170Nm i 115KM... praktycznie dopiero dokrecony na koniec obrotomierza R18 ma nieco wiecej pary... "az" o 5KM wiecej... a przewaga zaczyna sie grubo powyzej 5000rpm. To i tak na tym wykresie 1.0T nie trzyma papierowych 200Nm... jakby trzymal faktycznie przewaga po lewej stronie obrotomierza nad 1.8 dochodzila by do 20% ktore sugeruje Honda. Do tego dodajmy jeszcze krotsze biegi w skrzyni 1.0T - na kolach laduje odczuwalnie wiecej Nm... naprawde, 1.0T uzytkowo spokojnie zastepuje 1.8! Owszem, ma mniej "sportowy", niskoobrotowy charakter, ale dla wiekszosci uzytkownikow jezdzacych na co dzien po lewej stronie obrotomierza... to wydajniejszy naped.
                        Last edited by Alix; 17-11-2018, 14:01.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          To i tak na tym wykresie 1.0T nie trzyma papierowych 200Nm...
                          To wykres z CVT. 1.0 z CVT ma 180 Nm. To manual ma 200Nm.

                          Comment


                          • Ach no to wszystko jasne.
                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • Po przejechaniu się Astra, Fiatem, Megane, Ceedem wszystko turbo, 1.2 megane, 1.4 turbo reszta, jakoś nie czuje tego co pokazywali w testach Auto Światu aby CIvic był słabszy, nawet powiem, że chyba najfajniej się jeździło, ta pozycja i wszystko w tym aucie zachęca chyba do jazdy szybszej
                              O trwałość nie martwie się z dwóch powodów 300 tys. kilometrów daje Honda więc musi być pewna swego, a poza tym auto kupuje na 5 lat i zrobię przez ten czas max 70-80 tysięcy, więc nawet blisko zmiany rozrządu przez ten czas nie będzie.
                              Last edited by jarekrk; 18-11-2018, 10:41.

                              Comment


                              • Trzeba wziąć jeszcze 2 poprawki:
                                1) w 9 generacji, zwłaszcza po lifcie realna moc i moment wynosiły /na prof. hamowniach/ circa 136KM/155-160nm.
                                2) wersji z CVT nawet w trybie sport z użyciem łopatek nie da się dokładnie shamować

                                Comment

                                Working...
                                X