Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.0T VTEC w X-gen - opinie, spalanie, osiągi, problemy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Proszsz... https://hondakarma.com/threads/probl...engine.186838/

    Comment


    • Honda wymaga wymiany oleju w dieslu co 10 tys km ?
      Chyba ich pogieło i to zdrowo..Przecież po 5-6 latach to się uzbiera worek kasy.
      Ja robie w 3 lata z reguły 120 tys km to miałbym 12 przeglądów ? Zakładając, że średnio tysiak, to jakiś absurd ekonomiczny wychodzi..

      A w firmie mam Passata, który zrobił 60 tys w rok, i Focusy po 45-50 tys rocznie.
      Ktoś tu stracił poczucie rzeczywistości.
      Last edited by Glosima; 13-07-2018, 16:35.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
        Honda wymaga wymiany oleju w dieslu co 10 tys km ?
        Niestety ale przy dużych przebiegach rzeczywiście zaczyna to być mało sensowne a po to często gęsto kupuje się diesela.
        Mnie "system" pierwszy raz zawołał po 12,5 tys. ale jeżdżę dużo po dużym mieście. Korki, sporo krótkich odcinków itp. Ciekaw jestem jak u Was to wygląda.
        Last edited by montada; 13-07-2018, 17:14.

        Comment


        • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
          Ciekaw jestem jak u Was to wygląda.
          Mercedes C co 20k km
          Passat B8 co 30k km
          Focusy 3 co 20k km
          Juke Nismo co 20k km
          Suzuki Swift co 15k km
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • u mnie jest już 32tys przejechane i na razie były 2 wymiany oleju. Drugi był w maju jak miałem 27tys przejechane i po ponad roku od odbioru. Kolejny przegląd za kilka miesięcy i to mechaniczny. Średnio rocznie robię 25tys.

            Z tego co pamiętam, to kiedy wzywa decyduje na podstawie 2 parametrów, czasu od ostatniego przeglądu oraz przejechanego dystansu. Ten który szybciej się kończy, wyświetlany jest w komputerze jako kolejny przegląd. U mnie jest to zawsze w dniach, więc obstawiam, że był bym w stanie zrobić więcej km przed wezwaniem do serwisu.

            To mały silnik z turbiną i dla niego jakość oleju ma bardzo duże znaczenie. Rewelacji nie ma, ale na pewno wymiana jest rzadziej, niż co 10tys.

            Orientuje się ktoś jak to jest w EcoBoostach 1.0T od forda? Bo chyba najsensowniej jest porównywać do nich.

            Comment


            • Zamieszczone przez ozonex Zobacz posta
              Rewelacji nie ma, ale na pewno wymiana jest rzadziej, niż co 10tys.
              Też tak myślę. Robię podobne przebiegi do Ciebie i wymiana co te 12-13 tys. ujdzie ( ostatnio zapłaciłem 360 zł). Swoją drogą ciężko sprawdzić poziom oleju na 0W20. Jeszcze w 1.0 jest metalowy bagnet i w zasadzie jedyny czas kiedy można realnie ocenić poziom to rano po nocy i to za pierwszym razem. Za każdym kolejnym już oliwa jest koncertowo rozmazana po całym bagnecie.

              Comment


              • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                Też tak myślę. Robię podobne przebiegi do Ciebie i wymiana co te 12-13 tys. ujdzie ( ostatnio zapłaciłem 360 zł). Swoją drogą ciężko sprawdzić poziom oleju na 0W20. Jeszcze w 1.0 jest metalowy bagnet i w zasadzie jedyny czas kiedy można realnie ocenić poziom to rano po nocy i to za pierwszym razem. Za każdym kolejnym już oliwa jest koncertowo rozmazana po całym bagnecie.
                A po co jeździsz na tej wodzie? Nie szkoda Ci silnika? I kasy? Z tym sprawdzaniem rano to też tak różnie. W zasadzie tak powinno się chyba robić, ale z drugiej strony jeśli ktoś ma "wykryć" paliwo w oleju to właśnie rano, zwłaszcza jeśli robi małe przebiegi. No a metalowy bagnet... To można przecież wytrzeć. Mnie 30 lat temu uczono, że olej się sprawdza tak, że wyciąga się bagnet, wyciera do sucha, wkłada w dziurkę, czeka ok. 2 minut i wyciąga. O równym podłożu już oczywiście nie wspominam

                Comment


                • Temat oleju zamykam zanim się zacznie z wiadomych powodów A jak się sprawdza poziom oleju uczono mnie dokładnie tak samo i .... ze 30 lat temu Nie szukam "paliwa" a raczej jestem ciekaw jak z jego spożyciem. Stoi jak zaczarowany. Niestety stosując zasadę jakiej obaj jesteśmy wyznawcami okazuje się to nie takie proste przy tym bagnecie i tej " wodzie ".

                  Comment


                  • No ale prawidłowo pracujący olej powinien ciemnieć i kiedyś następuje ten magiczny moment kiedy już coś widać. Fakt, że trochę to trwa i nasuwa się pytanie: ile (jeśli już) dostanie się paliwa do oleju i jakie (jeśli już) rzeczone paliwo szkody poczyni. Stąd też i tym bardziej nie lałbym wody 0/20 tylko coś gęstszego coby po rozwodnieniu dalej spełniało swoją rolę tworzenia filmu a nie koronki i odprowadzania ciepła.

                    Comment


                    • Nie napisałem, że nie mogę odczytać a raczej że nie jest tak myk jak w poprzednich autach, którymi jeździłem. Co do oleju, być może zmienię olej na inny. Być może.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez ozonex Zobacz posta
                        Orientuje się ktoś jak to jest w EcoBoostach 1.0T od forda?
                        Co 20 tys km.
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • W wersjach na 2018 rok Honda zmniejszyła moc jednostki 1.0T.
                          129 KM -->126 KM
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • Zapewne przez GPF, tak jak to ma miejsce w 1,5T.
                            Moja Honda
                            https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                            Comment


                            • W przypadku silnika 1.5, nie ma ubytku mocy.

                              Comment


                              • Pewnie dlatego że i tak ma mniejszą lub większą górkę. Poniżej danych fabrycznych nie ma szans zejść.

                                Comment

                                Working...
                                X