Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.0T VTEC w X-gen - opinie, spalanie, osiągi, problemy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Chetnie bym zobaczyl wykres z hamowni 1.0T a propos tej górki...

    Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Zamieszczone przez felipefloor Zobacz posta
      W przypadku silnika 1.5, nie ma ubytku mocy.
      skąd to info? kilka miesięcy temu wspominano mi w salonie w Rzeszowie, iż modele z GPF nominalnie będą miały 179 KM...

      Comment


      • 14 lipca zamawiałem sporta 1.5 z GPF. Mi powiedziano, ze ubytek mocy wystąpi tylko w silniku 1.0.

        Comment


        • Zamieszczone przez felipefloor Zobacz posta
          14 lipca zamawiałem sporta 1.5 z GPF. Mi powiedziano, ze ubytek mocy wystąpi tylko w silniku 1.0.
          a dostałeś przy zamówieniu jakąś specyfikację auta? czy będzie się czymkolwiek innym różniło oprócz dodania GPF?

          Comment


          • 3 konie na plus czy na minus to praktycznie bez znaczenia - ile razy wykorzysta się pełną moc, co innego gdyby zabrali niutki, tu ubytek ma realny wpływ na codzienne użytkowanie. A to pewnie zobaczymy po nowych katalogach dla aut z GPF i ich danych między innymi z przyspieszeń. Większą niewiadomą niż ubytek 3 koni jest jak to GPF będzie się sprawować, co ile wypalanie, jak zwiększy się przez to zużycie paliwa (bo na pewno będzie większe) itp.
            CIVIC IX 1,8/142KM

            Comment


            • CIVIC X 1.0 polecane ???? czy ....?????

              Witam ,
              jak w tytule , od 2008 jeżdżę VIII generacją i jestem zadowolony , przyszedł czas na zmiany i zastanawiam się nad X generacją z silnikiem 1.0 , dla mnie to (>60lat) będzie wystraczające, czy jest to polecane autko ?
              Proszę o życzliwość , dziękuję i pozdrawiam

              Comment


              • Po przejechanych 17tys. polecam. Mnie w zupełności wystarcza ale czy Tobie?. Najlepiej podjedź do salonu na jazdę testową.

                Comment


                • 20180820_221100.jpg
                  Mimo, że tym silnikiem subiektywnie jeździ się nieźle, to jednak wypada tragicznie w porównaniu do rywali o podobnej mocy, najgorsze osiągi i prawie największe spalanie. Autko waży niespełna 1300, więc wcale nie jest ciężkie jak co niektórzy na Forum sądzą. Natomiast jakby na to nie patrzeć dynamika (nie elastyczność!!!) jest na podobnym poziomie co w jazzie...1,3 102KM, nie chcę mi się grzebać, ale w teście auto świata Jazz 0-100/0-130 miał odpowiednio 11,2 i 18,6. Nie wiem czy ktoś już hamował litrówkę, ale wątpię że osiąga te 129KM. Marketingowcy od Hondy mogli napisać 1,0turbo 110KM, max 115KM czyli trochę zanizyc moc, po to by unikać tego typu porównań.
                  Co do auta pochwalili zawieszenie i hamulce, a jakość wykonania ocenili na równi z Ceedem, lepszą od Opla i Renault, a gorszą od Golfa.

                  Comment


                  • Aż takich różnic dużych nie ma w tych osiągach, wątpię, żeby kolega robił sprint z pod świateł na co dzień, a osiągi to nie wszystko, tylko jedno z kryterium, ja bym proponował iść obejrzeć poszczególne auta, pomacał itp.. potem jazda próbna wtedy wybrać.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Tu jest dla mnie pewne pomylenie celów. Podstawowy silnik z założenia ma zapewniać płynną jazdę, umożliwić jakąś chociaż elementarną elastyczność i bezpieczeństwo wyprzedzania. I to te 129KM jak i przede wszystkim 200Nm z doskonale dobraną przełożeniami dla przykrycia niedoborów mocy skrzynią zapewniają. Dużo lepiej niż podstawowe jednostki innych aut (przypominam że wciąż bywają to 80-100 konne silniki bez turbo), a tu wypada porównanie słabo... bo bynajmniej w innych autach nie są to podstawowe silniki w gamie. Z drugiej strony... faktycznie cena wyjsciowa Civica moze stawiac inne oczekiwania. Tak czy owak to nie jest wersja wolna, ogromny postęp w stosunku do poprzednika. Przypominam, ze dzieki doladowaniu do 4200 rpm jak dobrze pamietam ten silnik oddaje wiecej mocy niz poprzednik 1.8 ... Nie jest to zaden cud dynamiki, ale jedzie przyzwoicie i tyle. Na autostradzie 2ke z przodu spokojnie da sie uzyskac...
                      Last edited by Alix; 21-08-2018, 07:44.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • z silnikami 1.4-1.5T dostał łomot ale konkurencja dla niego to raczej przedział 1.0-1.2T.
                        No moze wtedy zacznie sie problem z ceną ale technicznie by to bardziej wyrownane było.

                        Dziwnie glosno przy 100km/h, za to przy 130 poziom konkurencji.
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • No wlasnie tez mam wrazenie ze dziwnie glosno tu wyszlo. Sprawdzalem to wczoraj i wcale nie mialem takiego wrazenia. Dla mnie jest spoko do 160 w 1.0T. Nawet biorac pod uwage, ze przy wyprzedzaniu zdecydowanie trzeba redukowac biegi - ale tez po redukcji jest naprawde OK, nawet w 3 osoby. Nie jest to zadna zawalidroga. Znowu pare dni z 1.0T u mnie i dogaduje sie z tym silnikiem nie najgorzej. Wiadomo, po Type R prawie nic "normalnego" nie jedzie, ale...

                          20181013_122914.jpg
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                            Dla mnie jest spoko do 160 w 1.0T.
                            Alix, na jakich kapciach była ta biała dama, Michałki?
                            Po przejechanych 20 tys. potwierdzam. Silnik jest nieźle wyciszony a kiedy się go przyciśnie jego brzmienie akurat mnie się podoba. Największy problem to wyciszenie nadkoli/opory toczenia. I tu ciekawa sprawa. Powyżej 160 zaczyna wg mnie być jakoś ciszej, nie wiem jak to dokładnie opisać. Ostatnio przykleiłem się do Mondziaka ST220 i jechaliśmy obaj 196 (oczywiście tam gdzie można )przez dłuższy czas póki TiRy nie rozpoczęły manewru wyprzedzania.... Było i ciszej ? niż przy 140-160 i bardzo stabilnie. Super się prowadzi przy dużych prędkościach, im szybciej tym lepiej klei. Ewidentnie po 15 tys. jest różnica w dynamice, ułożyło się serce Hanki.
                            Miałem tego nie robić ale po zimie jednak chyba zmienię Michałki seryjne na Goodyear EF1 Asymmetric 3. Przy naszym rozmiarze 4 dB różnicy. Zobaczymy.

                            Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                            Wiadomo, po Type R prawie nic "normalnego" nie jedzie, ale...
                            .... jest nieźle.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                              Alix, na jakich kapciach była ta biała dama, Michałki?
                              Po przejechanych 20 tys. potwierdzam. Silnik jest nieźle wyciszony a kiedy się go przyciśnie jego brzmienie akurat mnie się podoba. Największy problem to wyciszenie nadkoli/opory toczenia. I tu ciekawa sprawa. Powyżej 160 zaczyna wg mnie być jakoś ciszej, nie wiem jak to dokładnie opisać. Ostatnio przykleiłem się do Mondziaka ST220 i jechaliśmy obaj 196 (oczywiście tam gdzie można )przez dłuższy czas póki TiRy nie rozpoczęły manewru wyprzedzania.... Było i ciszej ? niż przy 140-160 i bardzo stabilnie. Super się prowadzi przy dużych prędkościach, im szybciej tym lepiej klei. Ewidentnie po 15 tys. jest różnica w dynamice, ułożyło się serce Hanki.
                              Miałem tego nie robić ale po zimie jednak chyba zmienię Michałki seryjne na Goodyear EF1 Asymmetric 3. Przy naszym rozmiarze 4 dB różnicy. Zobaczymy.



                              .... jest nieźle.
                              Ja też myślę o tych oponach. Przechodzę przy okazji na 18"

                              Comment


                              • Przy 1.0T bym nie szedl w wieksze ciezsze koła bo to sie moze odczuwalnie odbic na dynamice auta a przynajmniej w wersjsch poza Executive bez adaptywnego zawieszenia nie za bardzo sie poprawi cokolwiek w jezdzie - moze poza wygladem. Jak koniecznie 18 to zwrocic uwage na skrzetnie ukrywana w wiekszosci przypadkow rzecz - ich wage Celowac w takie co nie sa istotnie ciezsze od 17, albo jeszcze lepiej - lzejsze. Tu zrzucic z 2kg z felgi mogloby byc odczuwalne w ta druga, dobra strone...

                                Tak, biala ma Michelin Primacy 3. Ktore po byciu jedna z najgorszych spotkanych przeze mnie modeli opon (tragiczne Primacy "1" w 8gen i potem model HP m.in. w GT86 hahaha...) przez akceptowalne przeciętniaki ("2") wreszcie dorosly do opon godnych noszenia znaczka marki premium. Co do decybeli na oponach to raz ze czasem malo maja wspolnego z rzeczywistoscia potem a dwa ze jak chce sie ciszej to lepiej wygluszyc auto i juz niz kombinowac oponami. Nie zeby Eagle F1 A3 byly zlymi oponami. Oczywiscie, ze beda o klase lepsze od Primacy 3. Chociaz pewnie "zejdą" dużo szybciej niż seryjne touringowe...
                                Last edited by Alix; 14-10-2018, 15:55.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X