Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
    Hej, wyszla nowa seria oleji od ENEOSa, z mega niskimi lepkosciami, i mega wysokim Vii:
    To oleje, z serii, pt. "jak jeszcze bardziej zaoszczędzić paliwo". Przy tak niskich lepkościach zastosowanych baz, do produkcji, wskaźnik lepkości musi być wysoki, inaczej lepkość w wysokiej temp. (100-110st.C) wynosiłaby np. 3cSt zamiast deklarowanych 8cSt - w karcie, to jest po prostu wymagane, nie ma co tutaj doszukiwać się jakichś dodatkowych zalet danego oleju. Można by powiedzieć, że lepkość, chroniąca silnik, w wysokich temp. zapewniona jest głównie dzięki modyfikatorom tarcia, a te niestety szybko się zużywają i nie są zbyt odporne na wysokie prędkości ścinania.. Oleje może i dobre, ale na zimę, na częste starty/stopy, oszczędzanie paliwa, ale są to oleje krótko-dystansowe, ze względu na szybką utratę "bezpiecznej" lepkości, w porównaniu do takiego tradycyjnego 5W30, oleje które trzeba "szybko" zmieniać chcąc utrzymać margines ochrony silnika. Trzeba pamiętać, że zmniejszanie lepkości to zbliżanie się do granicy tarcia granicznego, producenci silników jak i dzisiejszych olejów, po prostu, balansują dosłownie na granicy bezpieczeństwa ochrony silnika... nie ma już tego zapasu jak kiedyś.. Wszystko idzie w kierunku "ECO". Do 1,5T które ma 182KM nie wlałbym powyższych olejów, chyba, że mój priorytet w jeździe autem - to oszczędzanie paliwa.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
      Hej, wyszla nowa seria oleji od ENEOSa, z mega niskimi lepkosciami, i mega wysokim Vii:

      Ten w pełni syntetyczny olej silnikowy wykonano z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii spełniającej najwyższe normy homologacyjne, a opracowano go specjalnie z myślą o samochodach najnowszej generacji. To nowy produkt ENEOS „Made in Japan” o najwyższej jakości, który ma spełniać wysokie standardy zużycia paliwa i gwarantować oryginalne osiągi samochodu, zapewniając jednocześnie doskonałą efektywność paliwową i przyspieszenie pojazdu. […]


      i forum olejowe z analiza:



      co myslicie ? A moze juz ktos ma zalany?, ja chyba sie skusze na test przy nastepnej wymianie za rok xD
      Na oilclub zachwalają i wręcz naciskają na te niskie lepkości, ale wymieniają co 6 tyś km(nie ma ekonomicznego uzasadnienia), bo więcej ciężkiej jazdy nie wytrzymają o czym już za bardzo nie chcą pisać.
      Last edited by gkill; 25-08-2023, 09:24.

      Comment


      • Zachwalają to co sprzedają przez to swoje forum i mają największy zysk na tym akurat oleju , proste.

        Comment


        • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
          Zachwalają to co sprzedają przez to swoje forum i mają największy zysk na tym akurat oleju , proste.
          Podzielam twoje zdanie, natomiast nie każdy tak uważa i ciężko do takich dotrzeć. Jak najbardziej jest to forum do promocji płynów motoryzacyjnych.

          Comment


          • @Grzechu: jest tez wersja 5w30, z checia zobaczylbym w twojej tabelce te oleje ale nie moge odkopac xlsa od ciebie , olej sie chwali 5% performance i zmiejszona glosnoscia pracy silnika w materialach marketingowych

            @gkill: lepkosc kazdy dobiera pod siebie, a nie pod srednia

            Comment


            • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
              @gkill: lepkosc kazdy dobiera pod siebie, a nie pod srednia
              Na oilclub dobierają wg instrukcji a nie wg siebie i warunków użytkowania. Jeżeli instrukcja dopuszcza 0w20 to jest najlepszy wybór, nawet do dużych obciążeń, tak piszą.

              Comment


              • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                Na oilclub dobierają wg instrukcji a nie wg siebie i warunków użytkowania. Jeżeli instrukcja dopuszcza 0w20 to jest najlepszy wybór, nawet do dużych obciążeń, tak piszą.
                zamiescilem ten link jako wynik analizy, nie jako referencja do opinii

                Comment


                • Jak widze dla Eneos 5w30 kv100 mniejsze 20% od mojego LMS 0w30 to jakos nie czuje sie przekonany :-) zwlaszcza, ze jade wlasnie sobie autostrada przy 31-32 a na jutro zapowiadaja 34.
                  A czy to to ma jakis popiol w skladzie czy sama chemia?

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
                    Jak widze dla Eneos 5w30 kv100 mniejsze 20% od mojego LMS 0w30
                    Najważniejszym parametrem jest lepkość dynamiczna, a tego niestety Eneos juz nie podaje (mamy tylko -kv), nie ma nawet jak policzyć matematycznie, odporności na ścinanie olejów tej marki... szkoda. Generalnie jak ktoś olej zmienia po mniej niż 10tys.km, to czemu by nie wypróbować tychże olejów..
                    Last edited by Grzechu; 26-08-2023, 14:57. Powód: pomyłka słowna
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • For XW-20: minimum HTHS = 2.6; for XW-30: minimum HTHS = 2.9

                      Tyle wynika z samej ilsac 6A i raczej nie sadze aby bylo powyzej tego minimum

                      Comment


                      • Witam, może ktoś doradzi co robić, zbliża się wymiana oleju.
                        Miałem z tego co widzę olej "TOTAL 0W20 QUARTZ 9000 FUTURE" w civicu 1.5 VTEC Turbo 182KM 2017r.
                        Mam już na stanie olej "MOTUL 8100 ECO-LITE 0W-20", czy to dobry pomysł go wykorzystać i go zalać, czy lepiej zakupić ten co był TOTAL albo jakiś inny?

                        Comment


                        • Hej mialem total 0w20 dynamic na papierze niby 4% miejsze zuzycie paliwa. Ale chyba jednak auto lepiej sie zachowywalo na honda 2.0

                          Comment


                          • Witam
                            Od 2 dni czytam o olejach na tym forum i już zaczynam wariować od tego. Mój przebieg to 30kkm. Głównie autostrada i trochę miasto.Temperatury w jakich jeździ to max -5 + 30°. Auto oszczędzane, bo mam inne do wyżywania się. Filtr GPF.
                            Nie wiem czy zalać eneos 0w20 czy motul 5w30. Proszę o radę.
                            Last edited by Grzechu; 05-09-2023, 12:51. Powód: pisownia/ nie ten wątek -przeniesione.

                            Comment


                            • Zalej co chcesz co ma Norme ACEA C3 i wymieniaj na czas, bez przeciągania interwału.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                Zalej co chcesz co ma Norme ACEA C3 i wymieniaj na czas, bez przeciągania interwału.
                                Oleje ACEA C3 to oleje o podwyższonej lepkości wysokotemperaturowej, będą to oleje o lepkościach 5W30 i wyższych (nie przeznaczone do oszczędzania paliwa, HTHS >=3,5cP), generalnie patrząc tylko na klasyfikację ACEA, wybierasz oleje z grupy ACEA Cx. Mając filtr GPF musisz zalewać oleje o niskiej zawartości popiołów.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X