Zamieszczone przez gabler
Zobacz posta
Zamieszczone przez radex99
Zobacz posta
"Liczba 20 w oznaczeniu 0W-20 odnosi się do lepkości wysokotemperaturowej. Olej z wyższym oznaczeniem liczbowym wykazuje większą stabilność własności w wysokich temperaturach i jest odpowiedni do jazdy z dużymi prędkościami lub maksymalnym obciążeniem"
Hmm, no to jak to jest ? Wyraźnie ktoś od Toyoty, jakiś znawca napisał -"większą stabilność własności w wysokich temperaturach" - a więc tutaj jest jednoznacznie wskazane, że oleje o niskich liczbach po literce "W" nie są olejami odpowiednimi na wysokie temperatury otoczenia/pracy , gdyż jest większe ryzyko utraty filmu olejowego niż w przypadku olejów o większej liczbie po literze "W"... podkreślam - ryzyko - a wcale nie musi nastąpić to zerwanie filmu.. Można powiedzieć, że margines bezpieczeństwa na oleju 0W20 jest mniejszy niż na oleju xW30, xW40.. ale nie oznacza to, że wychodzimy od razu poza ten margines.. wszystko zależy od warunków pracy oleju w silniku.. więc jeśli ktoś chce mieć ten margines większy stosuje po prostu olej W30, W40.. - chyba to miał na myśli ten znawca od Toyoty, nie prawda ? Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi.. Bodex ??? Nie zapominajmy też po co wprowadzono oleje o niskiej lepkości - oszczędzanie paliwa, mniejsza emisja Co2, mniejsze opory w siniku - wszystko dla ochrony środowiska. Ale jeszcze raz podkreślam - oleje 0W20 nie zacierają silników, żeby ktoś sobie nie pomyślał co za herezje tutaj wypisują, skoro ludzie Mazdami robią po 300tys.km.. tak więc wybór należy do każdego z nas. Dobrać olej odpowiednio do własnych warunków użytkowania silnika/auta.
Comment