Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Odpowiedź z Honda Poland przeszła moje najśmielsze oczekiwania. Na moje pytanie:

    Dnia 10-07-2020 przy okazji naprawy gwarancyjnej otrzymałem nową instrukcje obsługi. W instrukcji tej w opisie zalecanych przez producenta olejów są poza oryginalnymi olejami Honda również oleje o normie ACEA A5/B5. W poprzedniej instrukcji oprócz normy ACEA A5/B5 była również norma ACEA A3/B3. Proszę o wyjaśnienie braku w nowej instrukcji normy ACEA A3/B3, ponieważ w tej sytuacji przy ewentualnym wyborze oleju zostałem wprowadzony w błąd.

    Dostałem odpowiedź:

    Szanowny Panie,

    dziękuję za kontakt.

    W poprzedniej instrukcji obsługi było rozróżnienie normy oleju w zależności czy pojazd jest wyposażony w filtr cząstek stałych GPF i stąd powstałe różnice.

    Ale jaja !!!

    Comment


    • Bareja by tego nawet nie wymyślił

      Comment


      • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        ....Proszę o wyjaśnienie braku w nowej instrukcji normy ACEA A3/B3, ponieważ w tej sytuacji przy ewentualnym wyborze oleju zostałem wprowadzony w błąd.....
        Pociągnij dalej rozmowę...czy w takim przypadku gdy nie masz GPF-a i wymieniono Ci instrukcję niepotrzebnie to możesz spokojnie stosować olej A3. Zobaczymy co ciekawego odpiszą?
        Moja Hania
        http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

        Comment


        • Ja mam wrażenie , że odpisuje jakiś robot

          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • Zamieszczone przez marart Zobacz posta
            Pociągnij dalej rozmowę...czy w takim przypadku gdy nie masz GPF-a i wymieniono Ci instrukcję niepotrzebnie to możesz spokojnie stosować olej A3. Zobaczymy co ciekawego odpiszą?
            Oczywiście poszedł następny mail:

            Panie......... Czy Pan przeczytał to co do mnie napisał ? Czy Pan wie co to są normy ACEA A3/B3, ACEA A5/B5, ACEA C2,C3 ? Mój silnik jest bez filtra GPF więc mogę użyć oleju ACEA A3/B3, ACEA A5/B5. Gdybym posiadał taki filtr musiałbym wybrać pomiędzy ACEA C2,C3. Widział Pan nową instrukcję obsługi dla aut wyposażonych w filtr GPF ? Proszę zajrzeć jakie oleje są dopuszczalne oprócz oleju OEM. Czyli według Pana, który olej jest przeznaczony dla silników z GPF ? ACEA A3/B3 czy ACEA A5/B5 ? .Bo według mnie jeden i drugi szybko zapchają filtr GPF. Ale to nie ja jestem fachowcem w tej dziedzinie tylko Pan , więc proszę mnie traktować poważnie.

            Więc jeszcze raz. Dlaczego według nowej instrukcji obsługi nie mogę do swojego silnika użyć oleju o normie ACEA A3/B3 a według poprzedniej mogłem ? Jeśli dalej mogę zastosować olej ACEA A3/B3 to dlaczego nie mam go w instrukcji.

            No ale pewnie znowu 10 dni trzeba będzie poczekać na odpowiedź.
            Last edited by Stach13; 22-07-2020, 20:27.

            Comment


            • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
              No ale pewnie znowu 10 dni trzeba będzie poczekać na odpowiedź.
              Podejrzewam, że nawet już nie odpowiedzą, bo to dla nich za trudne pytanie...
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                .....Więc jeszcze raz. Dlaczego według nowej instrukcji obsługi nie mogę do swojego silnika użyć oleju o normie ACEA A3/B3 a według poprzedniej mogłem ? Jeśli dalej mogę zastosować olej ACEA A3/B3 to dlaczego nie mam go w instrukcji.....
                Brawo Ty!
                Ciekawy jestem co oni na to
                Moja Hania
                http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                Comment


                • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                  Pamiętajcie, że wy macie 184 konie w X ach , u mnie tylko 130
                  Masz w swoim samochodzie filtr cząstek stałych bo olej który wlałeś jest chyba do silnika z takim filtrem?

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    Więc jeszcze raz. Dlaczego według nowej instrukcji obsługi nie mogę do swojego silnika użyć oleju o normie ACEA A3/B3 a według poprzedniej mogłem ? Jeśli dalej mogę zastosować olej ACEA A3/B3 to dlaczego nie mam go w instrukcji.
                    wydają instrukcje takie, jakie mają w magazynie. Oni nie znają odwiedzi na to pytanie, ...może drukarka nie duknęła , nie wiedzą tego. Takie pisanie to jest znęcanie się. Tam pracują ludzie, daj im spokojnie pracować.
                    Ten co dostał tego emaila to teraz łazi po biurze i każdy go zbywa, Ty wiesz jakie on tam stresy przechodzi? On i tak się nic nie dowie bo reszta tak samo się zna jak on sam. Pewnie coś skopiuje od poprzednika, szukają teraz w outlooku czy ktoś już na taki email odpisywał .
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      Takie pisanie to jest znęcanie się. Tam pracują ludzie, daj im spokojnie pracować.
                      Ten co dostał tego emaila to teraz łazi po biurze i każdy go zbywa, Ty wiesz jakie on tam stresy przechodzi?
                      Dobre haha, to Ci się udało, ale to fakt, z życia wzięte Zamiast pisać do Hondy Polska, lepiej napisać do Japoni.. może tam zapytają jakiegoś inżyniera co projektował ten silnik hehe
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Genio1212 Zobacz posta
                        Masz w swoim samochodzie filtr cząstek stałych bo olej który wlałeś jest chyba do silnika z takim filtrem?
                        Bez znaczenia , czy mam filtr , wg instrukcji mogę stosować olej o wyższej specyfikacji API .
                        Baza PAO i technologia USUVO gwarantuje ciągłość smarowanie poprzez mocny klin olejowy w łożyskach ślizgowych z zachowaniem parametrów dla szerokich wachań temperatury .
                        Dodatek nanoboranowy AR9100 zapewni smarowanie i zmniejszenie tarcia w cylindrach. Krzywki maja łożyska które biegają po wałku rozrządu , pozostają ślizgi i łańcuch .
                        Olej " wodzianka" szybciej smaruje te newralgiczne części .
                        Brak siarczanów i wapnia oraz technologia clean syntho czyszczą silnik z nagarów .
                        Co chcieć więcej ?
                        Żebyśmy my ludzie tak o siebie dbali ???
                        A wlewamy sobie do brzuszka colę z cukrem i kwasem fosforowym ....
                        Wlalibyście sobie do silnika w aucie colę ?
                        [emoji38][emoji38][emoji38].

                        Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                          Baza PAO i technologia USUVO gwarantuje ciągłość smarowanie poprzez mocny klin olejowy w łożyskach ślizgowych z zachowaniem parametrów dla szerokich wachań temperatury .
                          Dodatek nanoboranowy AR9100 zapewni smarowanie i zmniejszenie tarcia w cylindrach. Krzywki maja łożyska które biegają po wałku rozrządu , pozostają ślizgi i łańcuch .
                          Olej " wodzianka" szybciej smaruje te newralgiczne części .
                          Brak siarczanów i wapnia oraz technologia clean syntho czyszczą silnik z nagarów .
                          Co chcieć więcej ?
                          Bodex, nie obraź się ale teraz piszesz głupoty.. jedynie co w powyższym ma sens to ten dodatek tego modyfikatora tarcia.. związki wapna są detergentami w oleju - wiec jak ich brak może czyścić Ci silnik ? Te siarczki, fosfory są dodatkami EP i AW - przeciwzużyciowymi. Mocny klin może i masz na łożyskach, ale nigdzie więcej.. ale tutaj akurat wiele nie trzeba.. olej wodzianka też wystarczy żeby był klin... liczy się lepkość oleju, im jest większa tym mocniejszy film olejowy, tym twoje pierścienie więcej wytrzymają..
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Mogę się mylić, zamiast wapnia zastosowali coś w zamian?.siarczany i reszta tak , ale GPF ich nie lubi .
                            To , że wodzianka ma niską pompowalność to dociera szybciej i smaruje szybciej , a te auta są często eksploatowane w mieście stop &go , to nie bajki.
                            Tłoki i pierścienie ? W tym 1,5 zgarniające mają 0.7mm grubości, w starszych silnikach miały powyżej 2 mm, tu lepkość nie pomoże.
                            Najlepszym dowodem tej mojej filozofii jest to , że Toyoty Auris są katowane przez przedstawicieli handlowych we flotówkach na 0w16 i robią po 300 tys km .


                            Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                              Bez znaczenia , czy mam filtr , wg instrukcji mogę stosować olej o wyższej specyfikacji API .
                              no niebardzo to się komponuje z wymaganiami Hondy. Wszystkie obecnie oleje posiadają API SN. Wpisz sobie np: VALVOLINE MAX LIFE 15W40 ma API SN. Wlejesz taki olej? (możesz).
                              API niczego nie mówi o oleju.
                              Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                              Baza PAO i technologia USUVO gwarantuje
                              w takim ww oleju nie ma takich baz. Tu łączysz różne sprawy. Nie łącz API z bazą to nie ma absolutnie żadnego powiązania.
                              Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                              Olej " wodzianka" szybciej smaruje te newralgiczne części
                              tak, ale tylko i wyłącznie dla warunków zimowych. W warunkach lata 15W nie będzie wiele wolniejszy. No i wodzianka przestaje smarować w wysokich temperaturach, zbyt słabo się trzyma na elementach roboczych.
                              Brak siarczanów i wapnia osłabia wartości ochronne oleju dla układu korbowo tłokowego nie jest korzystny dla silnika, jest natomiast korzystne dla GPF.

                              Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                              Toyoty Auris są katowane przez przedstawicieli handlowych we flotówkach na 0w16 i robią po 300 tys km
                              nieprawda. Ja użytkuje Aurisa i nikt w ASO nie proponował mi nigdy takiego oleju, Książka też nie zaleca, ASO proponuje Toyotoski SAE 5W-30, ja od 5 lat 0W-40. Silnik aurisa 1,4 z floty kończy życie po 100tys km bierze 1L oleju co tankowanie paliwa na cpenie. 1,6 bierze 1L po 150tys. Toyota ma obecnie bardzo słabe silniki, w sensie wytrzymałości, może i z tego powodu że zawsze stosowali słabej jakości oleje. Anva Kraków ASO Toyota, mam wpisane w książkę gwarancyjna przy przebiegu między 20-40 tys km dolewano 3 razy olej... bo kontrolka świeciła a na bagnecie minimum, ludzie, co za syf tam mi wlali.
                              0W-16 to leją do hybryd, ale i to tylko gdy nowy.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                                Tłoki i pierścienie ? W tym 1,5 zgarniające mają 0.7mm grubości
                                Jeżeli tak jest.. to żaden olej na to nie pomoże. w silnikach 1,8 z tłokami r3a siedziały takie cieniutkie pierścienie i niestety się koksowały i to niezależnie od lepkości oleju... chodź w silnikach 1,5 nikt póki co nie zgłasza problemu z poborem oleju.. tak więc coś musi być inaczej zrobione.. skąd Masz informacje, że siedzą tam pierścienie o grubości 0,7mm ? To jest pewne ?
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X