Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
    No to proszę. Nie wiem na ile można ufać producentowi olejów ale ciekawy wykres jest :
    Dokładnie, szczególnie ten.. i potwierdza to co napisałem powyżej... większa lepkość, lepsza ochrona części które pracują ze sobą w ruchu posuwistym, olej o wyższej lepkości lepiej przywiera do metalu i wolniej z niego spływa.

    wear speed.jpg
    źródło wykresu

    Żeby dopełnić - poniżej wykres oszczędności procentowej w spalaniu w zależności od HTHS w odniesieniu do referencyjnego oleju o SAE 15W40:

    spalanie a hths.jpg
    źródło wykresu
    Last edited by Grzechu; 30-08-2019, 09:49.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
      Ile znasz oleju C2 które mają hths 3.2+? Ja osobiście wydziałem 1 extreme GTJ. Sorry że zawężamy do C2 ale takiego szukam do gpf
      Niestety nie pomogę , ponieważ olejami C2/C3 nie interesuje się, niem mam GPF-a. Odnosiłem się do ACEA A5.

      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Ciekawe te wykresy, na ich podstawie można by wywnioskować, że najlepiej dla łożyska będzie gdy wlejemy olej 0W20 lub xW30 ACEA A5
      Grzechu, Lukas przedstawił wykres zużycia panewek. A na drugim wykresie co widać ?
      Pierścienie tłokowe od HTHS 2,9-constans, czyli od minimalnego HTHS dla olejów ACEA A5
      Cylindry-constans.
      Tłoki i wał rozrządu- niewielkie większe zużycia w stosunku do wyższego HTHS. W jakim czasie eksploatacji może to mieć znaczenie dla silnika ? Od HTHS 2,9 czyli od minimalnego HTHS dla olejów ACEA A5 nie wygląda to tak źle dla olejów energooszczędnych a uwzględniając tabelkę Lukasa to moim zdaniem nie ma kolosalnej różnicy pomiędzy ACEA A5 a ACEA A3 o tym samym SAE. Jest różnica ale nie aż taka, żeby można myśleć , że na ACEA A5 mogę tylko jechać ekonomiczne a jak chce trochę przyspieszyć to już tylko ACEA A3.
      Last edited by Stach13; 30-08-2019, 12:26.

      Comment


      • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
        Jest różnica ale nie aż taka, żeby można myśleć , że na ACEA A5 mogę tylko jechać ekonomiczne a jak chce trochę przyspieszyć to już tylko ACEA A3.
        Myślę, że mogę z tobą się zgodzić
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Myślę, że mogę z tobą się zgodzić
          Ja również z Wami obojgiem.

          Comment


          • Jeżeli każdy dostępny na rynku olej A3 0W-30 jest tańszy od OEM A5 0W-20 to w czym problem? Kupujemy olej który lepiej chroni nasz silnik i jeszcze na dobrego łyskacza zostanie

            Comment


            • Zamieszczone przez Mały Wieprz Zobacz posta
              Jeżeli każdy dostępny na rynku olej A3 0W-30 jest tańszy od OEM A5 0W-20 to w czym problem?
              Dobrze napisałeś. Ale widzisz, pewnie z 90% posiadaczy swoich bryk ma gdzieś jaki im leją olej. Jednak jak ktoś czyta to forum to zaczyna się zastanawiać nad wyborem oleju, a jak są polemiki to jeszcze drążyć wiedzę. Jak ktoś zaczął się tematem interesować to ogólne informacje to dla niego trochę mało. I kupuje R-type gdzie ma dopuszczony tylko 0W20 lub ACEA A5 (nie wnikam na razie czy to błąd w IO czy nie- załóżmy hipotetycznie , że to nie błąd). Wiedząc najwięcej o olejach lepiej będzie wiedział co dobrać. A tu pojawiają się różne testy, tabelki, słowem cenne informacje. Oczywiście może się zdarzyć , że po np. 150 tys. km wszystkie silniki Hondy będą pracować jak szwajcarskie zegarki ale lepiej jest mieć jakąś wiedzę niż jej nie mieć.
              Last edited by Stach13; 30-08-2019, 18:17. Powód: literówka

              Comment


              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Myślę, że mogę z tobą się zgodzić
                Poczekaj, aż rambo wpadnie na forum
                Zaczynają tutaj podważać prawdy oczywiste

                Ciekawe oleje, w bazie bardzo dużo PAO i Estrów, wysoki HTHS:
                - dla silników z GPF - C2: http://www.zakupopon.pl/olej-silniko...30-p-1007.html
                - dla silników bez GPF - A3/B4: http://www.zakupopon.pl/olej-silniko...itr-p-983.html.
                Last edited by Lukas; 30-08-2019, 20:56. Powód: Nie piszemy sami pod sobą - połączenie postów.

                Comment


                • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                  Ciekawe oleje, w bazie bardzo dużo PAO i Estrów, wysoki HTHS:
                  - dla silników z GPF - C2: http://www.zakupopon.pl/olej-silniko...30-p-1007.html
                  Lepsze podawałem kilka stron wyżej.

                  Comment


                  • No to chyba dawno temu, ostatnio widzę jakieś linki z c3 z pytaniem. A C2 co dobrego znalazłeś?

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                      uwzględniając tabelkę Lukasa to moim zdaniem nie ma kolosalnej różnicy pomiędzy ACEA A5 a ACEA A3 o tym samym SAE.
                      jasne że nie ma kolosalnej, takiej nie ma i nie należy się aż takiej doszukiwać. Oleje A5 to był pierwszy krok w kierunku obniżania lepkości. Obniżanie lepkości to niski opór a niski opór to oszczędność, czyli droga w kierunku oszczędzania paliwa.
                      Ogólnie można powiedzieć że A5 to to samo co A3 w sensie składu, ale A5 cechuje niska lepkość. Niska lepkość ma swoje zalety, ale i ma wady i o tym nie należy zapominać. Oleje wyższej lepkości lepiej wyciszają i zabezpieczają silnik, ale są mniej korzystne ze względów ekologicznych.
                      Więc nie znajdziemy olejów ACEA A5 o wysokich SAE, to zawsze oleje o niskim zakresie SAE.
                      W związku z powyższym nie możemy i nie należy oczekiwać że A5 będzie gorszy od A3. W określonych warunkach pracy silnika będzie lepszy.
                      Dlatego ponownie wszystko sprowadza się do zasady 1. dobierz olej odpowiednio do własnych warunków jazdy 2. dobierz olej odpowiednio do temp otoczenia.
                      Mając to na uwadze, gdy ktoś wybierze olej A5 a jeździ po 2-5km rano po bułki do przedszkola i do pracy co 2-5km gasi i uruchamia, biorąc pod uwagę zimę i okolice Suwałk całorocznie to taki wybór uważam za słuszny.
                      Ja wolę rozwiązanie inne tzn. bardziej w kierunku ACEA A3 z szerokim zakresem SAE.
                      Aby zachować cechy oleju niskooporowego w warunkach krótkich odcinków jazdy nożna porównać 2 podejścia:
                      ACEA A5 SAE 5W-30, i, ACEA A3 SAE 0W-40. Ja zdecydowanie preferuję to drugie podejście szczególnie dzisiaj gdy ceny olejów o tak szerokim zakresie SAE spadły mocno, kiedyś to były bardzo drogie środki smarne.
                      Wiemy o tym że lepkość oleju nie świadczy o jego jakości, mówi jedynie o zastosowaniu w temp. otoczenia. Norma oleju nie świadczy również o jego jakości, mówi jedynie o przeznaczeniu.
                      Spotykane opisy na temat olejów często wprowadzają w błąd i manipulują użytkownikiem, np. "olej o najwyższej jakości" wcale nie oznacza oleju najlepszego dostępnego na rynku. Oznacza jedynie że olej zakwalifikowano do ostatnio wydanej Normy wg ACEA lub API. Może okazać się, że gdy zapoznamy się z Wymaganiami najnowszej Normy (w jakim celu zaprojektowano olej) może okazać się że wcale nie o taki olej nam chodziło i nadal chodzi.
                      w 99% przypadkach zupełnie czego innego oczekuje użytkownik w stosunku do wybranego oleju. Najczęściej błędnie sądzi że olej najlepszy dla środowiska jest lepszy od oleju do ochrony silnika. Interes producenta jest najczęściej rozbieżny od interesu użytkownika. Odpowiednia manipulacja producenta to klucz w tym biznesie.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • Nudziłem się i zapytałem w Ravenolu i taka odpowiedź z propozycją oleju dla silnika Hondy 1,5:
                        Niektóre firmy zalecają do tej generacji olej 0W-20 w klasie C5, w takim wypadku pasowałby RAVENOL EFS SAE 0W-20, jedyną różnicą jest lepkość wysokotemperaturowa HTHS w 150°C (High Temperature High Shear Rate), zwana także lepkością dynamiczną. Zalecana przez Hondę klasa A5/B5 ma ten parametr na poziomie 2,9 do 3,5 mP?*s, klasa C5 zaczyna się od lepkości 2,6 mP?*s natomiast ten konkretnie olej RAVENOL EFS SAE 0W-20 ma ten parametr na poziomie 2,73. Reasumując EFS ma o 0,17 mP?*s niższą lepkość niż zalecana przez Hondę i dlatego oficjalnie nie możemy go polecać. Oczywiście wybór należy do Pana.
                        Jeśli chodzi o olej 0W-30 to również nie mamy takiego, który spełniałby aprobatę producenta. Ravenol SSO powinien być ok będzie miał poprostu nieco mniej mocy i ciut większe spalanie przez lepkość w temp. roboczej, to znaczy w 100°C EFS ma 9,2 mm²/s a SSO 12,0 mm²/s. SSO ma HTHS na poziomie 3,57 więc też niemal w normie Hondy. Lepiej pasowałby olej RAVENOL SSV SAE 0W-30, ponieważ jest w zalecanej klasie A5/B5. Ale tak jak napisałam wcześniej nie mogę żadnego polecić, ponieważ nie spełniają aprobaty producenta. Polecam zakupić oryginalny olej. Nasza oferta olejów do silników stale się powiększa, także nieuniknione, że przy następnej wymianie oleju będziemy mieli już produkt sełniający wymagania producenta

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
                          Nudziłem się i zapytałem w Ravenolu i taka odpowiedź z propozycją oleju dla silnika Hondy 1,5:
                          Swego czasu pytałem u nich dla 1.0T i dostałem podobną odpowiedź jak Ty.

                          Comment


                          • Pobieżnie przeleciałem przez ten wątek i być może coś przeoczyłem, ale z odpowiedzi z Ravenol wynika, iż różnica pomiędzy OW30 a 0W30 jednego producenta jest znacząca.
                            Wynika również, że Honda ma dość wygórowane wytyczne co do oleju. Najbardziej denerwuje mnie to, że jak człowiek zaczyna rozgryzać jakiś temat, to co było proste do tej pory, zaczyna być skomplikowane.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Nail Zobacz posta
                              Najbardziej denerwuje mnie to, że jak człowiek zaczyna rozgryzać jakiś temat, to co było proste do tej pory, zaczyna być skomplikowane
                              Nie Ty jeden to przechodzisz. Jeśli chodzi o 0W20 to sprawa jest prosta. Honda dopuszcza tylko 0W20 Type 2.0. Natomiast jak kupisz auto to jak nie będziesz chciał 0W20 to wybór padnie na C2/C3.

                              Comment


                              • A ravenol fes 0w30? C2 ma i lepkość niższa do tego hths 3.0

                                Comment

                                Working...
                                X