Zamieszczone przez katana
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Last edited by gabler; 11-03-2019, 17:56.
-
Nieproszony spróbuję bronić sensu tego o czym jak sądzę mówi gabler. Przede wszystkim podkreślam jedną rzecz. W ogólnym ujęciu podzielam opinie, że olej OEM nie jest olejem uniwersalnym. Tu pełna zgoda. Nie mogę wypowiedzieć się w pełni merytorycznie ponieważ nie jestem mechanikiem (swoją drogą ciekawe czy kolega prowadzący ,,krucjatę" jest?). Mogę za to wypowiedzieć się merytorycznie na tematy prawne, bo prawnikiem jestem. Chodzi mi o warunki gwarancji. W okresie trwania gwarancji beneficjent gwarancji czyli my właściciele aut jesteśmy zobowiązani do określonego postępowania z przedmiotem objętym gwarancją, a gwarant czyli producent auta ponosi odpowiedzialność z tytułu ewentualnych roszczeń wynikających z wad produktu. I teraz. Dzisiaj zadzwoniłem do 5 ASO pytając jaki olej wleją mi do Civica na 1 przeglądzie. Wszędzie usłyszałem to samo ,,jedynym zalecanym jest OEM....". Ale na pańskie życzenie wlejemy taki olej jaki pan nam dostarczy ODNOTOWUJĄC to w książce serwisowej auta.
Jak dla mnie wszystko jest jasne. I teraz. Spór cywilny kieruje się tzw. zasadą walki. Przed sądem dwie strony walczą (na Argumenty oczywiście) o korzystne dla siebie rozstrzygnięcie. Zawodowo bywam w sądzie, przez 5 lat byłem biegłym sądowym. Jedno wiem na pewno. Zastosowanie oleju innego niż zalecany bla bla bla będzie dla gwaranta punktem zaczepienia. I teraz. Wyglądało będzie to tak. Sprawa ciągnąca się miesiącami ( optymistycznie), w tym czasie auto będzie gniło z rozgrzebanym silnikiem pod płotem jakiegoś ASO (patrz TYpe R z uszkodzoną skrzynią) za co jeszcze będziemy płacić (parking). W tym czasie trzeba będzie spłacać raty od kredyt lub leasingu it. Po jednej stronie w sądzie będzie siedział Kowalski z tanim adwokatem u boku, który marzy o długim procesie bo kasa. A po drugiej pełnomocnik globalnego koncernu który przedstawi stanowisko ASO w którym będzie napisane, że klient przywiózł swój olej, być może o właściwych parametrach ale przecież nie wiadomo gdzie go kupił i co było wewnątrz. Możemy wówczas schować sobie argumenty, że a tak wyczytałem w necie itd. Chodzi mi o to ,że taki spór można wygrać, ale będzie to długotrwałe i bardzooo kosztowne. Trzeba mieć świetnego (drogiego) pełnomocnika i sporo kasy oraz cierpliwości. Aha, zapomniałem napisać,że samo złożenie pozwu już kosztuje (procentowo w zależności od wartości przedmiotu sporu). Uprzedzę od razu kogoś kto wiem, że zabierze głos. Absolutnie nie uważam, że inne oleje uszkodzą na silnik. NIE. Usterka może wynikać z czegoś zupełnie nie związanego z olejem. Chodzi mi o to,że Honda to trudny przeciwnik. Dlatego zmiany oleju po 2-3 tys. i inne nie wymagane przez producenta czynności mogą (nie muszą), ale mogą być wielkim utrudnieniem w przypadku ewentualnego sporu. Tyle.
Comment
-
-
Coś tam wiesz ale nie do końca, gdzieś dzwoni, ale nie wiesz gdzie. Chwalenie się zawodem też jest słabe, w sytuacji gdy wiedza merytoryczna trochę kuleje i mam wrażenie opiera się w większości na słyszeniu [emoji6]
Olej ma spełniać wymagania producenta, a spełniają je również inne oleje poza wodzianką zwaną 0W20, co wynika wprost z instrukcji.
W procesie owszem obowiązuje zasada kontradyktoryjności, ale istnieją również pewne domniemania, zwłaszcza w sytuacji gdy właściciel Civica jest konsumentem i tak naprawdę skoro globalny koncern jak to określiłeś będzie twierdził, że uszkodzenie silnika to wina złego oleju (notabene zgodnego z wymogami producenta) i chciał na tym oprzeć swoje twierdzenia, to on będzie musiał to wykazać.
Comment
-
Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaNieproszony spróbuję bronić sensu tego o czym jak sądzę mówi gabler. Przede wszystkim podkreślam jedną rzecz. W ogólnym ujęciu podzielam opinie, że olej OEM nie jest olejem uniwersalnym. Tu pełna zgoda. Nie mogę wypowiedzieć się w pełni merytorycznie ponieważ nie jestem mechanikiem (swoją drogą ciekawe czy kolega prowadzący ,,krucjatę" jest?). Mogę za to wypowiedzieć się merytorycznie na tematy prawne, bo prawnikiem jestem. Chodzi mi o warunki gwarancji. W okresie trwania gwarancji beneficjent gwarancji czyli my właściciele aut jesteśmy zobowiązani do określonego postępowania z przedmiotem objętym gwarancją, a gwarant czyli producent auta ponosi odpowiedzialność z tytułu ewentualnych roszczeń wynikających z wad produktu. I teraz. Dzisiaj zadzwoniłem do 5 ASO pytając jaki olej wleją mi do Civica na 1 przeglądzie. Wszędzie usłyszałem to samo ,,jedynym zalecanym jest OEM....". Ale na pańskie życzenie wlejemy taki olej jaki pan nam dostarczy ODNOTOWUJĄC to w książce serwisowej auta.
Jak dla mnie wszystko jest jasne. I teraz. Spór cywilny kieruje się tzw. zasadą walki. Przed sądem dwie strony walczą (na Argumenty oczywiście) o korzystne dla siebie rozstrzygnięcie. Zawodowo bywam w sądzie, przez 5 lat byłem biegłym sądowym. Jedno wiem na pewno. Zastosowanie oleju innego niż zalecany bla bla bla będzie dla gwaranta punktem zaczepienia. I teraz. Wyglądało będzie to tak. Sprawa ciągnąca się miesiącami ( optymistycznie), w tym czasie auto będzie gniło z rozgrzebanym silnikiem pod płotem jakiegoś ASO (patrz TYpe R z uszkodzoną skrzynią) za co jeszcze będziemy płacić (parking). W tym czasie trzeba będzie spłacać raty od kredyt lub leasingu it. Po jednej stronie w sądzie będzie siedział Kowalski z tanim adwokatem u boku, który marzy o długim procesie bo kasa. A po drugiej pełnomocnik globalnego koncernu który przedstawi stanowisko ASO w którym będzie napisane, że klient przywiózł swój olej, być może o właściwych parametrach ale przecież nie wiadomo gdzie go kupił i co było wewnątrz. Możemy wówczas schować sobie argumenty, że a tak wyczytałem w necie itd. Chodzi mi o to ,że taki spór można wygrać, ale będzie to długotrwałe i bardzooo kosztowne. Trzeba mieć świetnego (drogiego) pełnomocnika i sporo kasy oraz cierpliwości. Aha, zapomniałem napisać,że samo złożenie pozwu już kosztuje (procentowo w zależności od wartości przedmiotu sporu). Uprzedzę od razu kogoś kto wiem, że zabierze głos. Absolutnie nie uważam, że inne oleje uszkodzą na silnik. NIE. Usterka może wynikać z czegoś zupełnie nie związanego z olejem. Chodzi mi o to,że Honda to trudny przeciwnik. Dlatego zmiany oleju po 2-3 tys. i inne nie wymagane przez producenta czynności mogą (nie muszą), ale mogą być wielkim utrudnieniem w przypadku ewentualnego sporu. Tyle.
Oczywiście Twoje uwagi na temat samych już rozpraw są cenne ale musi do nich dojść i nie sądzę żeby doszło przez wlanie oleju zgodnego z instrukcją obsługi samochodu. A to, że zalecają swój oryginalny olej to sprawa normalna - na tym zarabiają.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Myśl jak chcesz. Nie uważam,żeby prawnik to był zawód którym mogę się chwalić. Z litości nie skomentuję twoich słów dotyczących wiedzy merytorycznej. Mała litera nie jest tu przypadkowa. Nie rozumiesz przed jaką ewentualnością ostrzegam. Każdy opisany przeze mnie element tej hipotetycznej sytuacji odbywającej się przed sądem właśnie tak może wyglądać. Ja rozumiem, że ty uważasz,że gwarant odpowie ,,jasne panie kliencie, to nasz wina".
Paluch, absolutnie nie uważam, że olej spoza ASO zniszczy silnik. Ja na 1 przegląd jadę z olejem LQ o który pytałem wcześniej. Chodzi mi o to,że decydując się na taki krok trzeba wziąć pod uwagę ewentualności o których pisałem wcześniej. Zobacz. Pamiętasz sprawę Type R z uszkodzoną skrzynią? Zachar zrobił o tym film i wrzucił na YT. Rozmawiałem z nim o tym. Opowiadał mi, że na targach moto rozmawiał z ludźmi z Hondy.I nic to nie dało. Właściciel Typka założył podobno stronę krytykującą Hondę. Z tego co słyszałem zamknął ją i miał przy tym problemy. A co do podejścia koncernów. Pamiętasz nasze problemy ze świstem klimy? 2 ASO powiedziały mi, że mam urojenia i oni nic nie słyszą. Tak,że z tym podejściem to głowy bym nie dał.
Comment
-
Zamieszczone przez michael.geraldPaluch, absolutnie nie uważam, że olej spoza ASO zniszczy silnik. Ja na 1 przegląd jadę z olejem LQ o który pytałem wcześniej. Chodzi mi o to,że decydując się na taki krok trzeba wziąć pod uwagę ewentualności o których pisałem wcześniej. Zobacz. Pamiętasz sprawę Type R z uszkodzoną skrzynią? Zachar zrobił o tym film i wrzucił na YT. Rozmawiałem z nim o tym. Opowiadał mi, że na targach moto rozmawiał z ludźmi z Hondy.I nic to nie dało. Właściciel Typka założył podobno stronę krytykującą Hondę. Z tego co słyszałem zamknął ją i miał przy tym problemy. A co do podejścia koncernów. Pamiętasz nasze problemy ze świstem klimy? 2 ASO powiedziały mi, że mam urojenia i oni nic nie słyszą. Tak,że z tym podejściem to głowy bym nie dał.
Jaki krok ? taki że zalejesz olej zgodny z IO? dla mnie jedyny krok który tu widzę to krok do lepszej ochrony silnika
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Gabler, dobierz olej pod swoje preferencje, jeśli jeździsz delikatnie na oemie krzywdy raczej silnikowi nie wyrządzisz. Raczej, ponieważ pamiętaj (a to wiedza z Forum) olej wraz z upływem km traci swoją lepkość i z 0w20 robi się 0w15 albo mniej, ponadto (wiedza z Forum) lepiej właściwości trzymają oleje na bazach syntetycznych, a nie mineralne z dodatkami (OEM 0w20), więc logiczne jest, że lepiej dobrać olej pod siebie (zgodnie z IO, a ta póki co daje ogromny wybór) o lepszych właściwościach za te same lub mniejsze pieniądze.
Argumenty, że do typka leją już też były omawiane, w zasadzie już wszystko było napisane, mnie też kiedyś nie chciało się o tym czytać, ale po przyswojeniu wiedzy pewne rzeczy się rozjaśniają
Comment
-
Rozmowa byłą telefoniczna, ogólnie gościu mówił że oficjalnie nie może polecić żądnego oleju bo według specyfikacji nie żaden nie odpowiada do 1.5T nawet jak wejdziecie w opcje dobierz olej na stronie Ravenol jak wybierzecie model i silnik to nic nie wyskoczy, ale nie oficjalnie mówił że najlepiej 0w30 SSV że jest najbliżej zbliżony do parametrów podanych przez producenta, ja się na tym nie znam , a czy gościu się znał to nie wiem, porostu przekazuję informację jakie dostałem do Ravenol POLSKA.
Comment
-
Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaPaluch, ale jest biuletyn HME w sprawie klimy. Jedź do ASO i wymienią Ci rurkę od klimy. Problem znika
Ale nie o tym temat tutaj
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Comment
-
Zamieszczone przez gabler Zobacz postaNa bańce z tego oleju napisali, że jest specjalnie polecany do Type r,
Zamieszczone przez gabler Zobacz postaczy porywali by się z takimi zalecenia mi gdyby to groziło podtarciem silnika...
Ważniejsze to co pisze na bańce oleju? ...czy to co pisze w IO? ... poczytaj co pisze o przeznaczeniu oleju 0W-20 w IO ..nie nie pomijaj tych zaleceń.
Każdy silnik przystosowany do wymagań środowiskowych może korzystać z olejów ekonomicznych i ekologicznych, nawet R-typ. Nikt nie zabroni użytkownikowi R-ki jeździć ekonomicznie i ekologicznie, nie ma takiego prawa.
Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaswoją drogą ciekawe czy kolega prowadzący ,,krucjatę" jest?
Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaNie mogę wypowiedzieć się w pełni merytorycznie ponieważ nie jestem mechanikiem
Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaMogę za to wypowiedzieć się merytorycznie na tematy prawne, bo prawnikiem jestem. Chodzi mi o warunki gwarancji.
Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaW okresie trwania gwarancji beneficjent gwarancji czyli my właściciele aut jesteśmy zobowiązani do określonego postępowania z przedmiotem objętym gwarancją, a gwarant czyli producent auta ponosi odpowiedzialność z tytułu ewentualnych roszczeń wynikających z wad produktu. I teraz
Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaDzisiaj zadzwoniłem do 5 ASO pytając jaki olej wleją mi do Civica na 1 przeglądzie. Wszędzie usłyszałem to samo ,,jedynym zalecanym jest OEM....". Ale na pańskie życzenie wlejemy taki olej jaki pan nam dostarczy ODNOTOWUJĄC to w książce serwisowej auta.
Równie dobrze mogłeś zadzwonić w tej sprawie do piekarni, tyle samo wiedzą co w ASO. Kolego prawniku, czy zdajesz sobie sprawę że w ASO nie ma ekspertów a jedynie osoby zajmujące się biznesem?
Jak chcesz się dowiedzieć jaki olej ma być w silniku zadzwoń do producenta oleju.
Mówiąc którko nagadali głupot, i tyle, biznes jest biznes.
Czytaj tematy o listach do ASO z pytaniami bo jest ich dużo i jest wyjaśnione że na emiale odpowiadają osoby niekompetentne, nieznające się na Wymaganiach czyli osoby do kontaktów z klientem. To nie są eksperci olejowi.
Więc jeśli
Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaJak dla mnie wszystko jest jasne.
Jeśli chcesz poczytać i sobie wyrobić własne zdanie (bo na razie go nie masz) to poczytaj korespondencje z ASO która jest na forum sporo tego, nie Ty pierwszy pisałeś do managera ds. sprzedaży, nie fachowca od olejów by to było jasne.
Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaZastosowanie oleju innego niż zalecany bla bla bla będzie dla gwaranta punktem zaczepienia.
Po takim wpisie wiem na 100% że po polsku umiesz czytać, ale kompletnie nie rozumiesz co tam pisze, o Normach widzę że nie masz pojęcia. Tu widać ewidentnie że biegły to nie w temacie oleju jesteś.
Tu nie trzeba być prawnikiem aby zrozumieć co pisze w Instrukcji Obsługi. Na razie instrukcji nie przeczytałeś, a jak czytałeś to i tak nic nie zrozumiałeś, a nie zrozumiałeś bo nie masz zielonego widzę pojęcia o Wymaganiach i Normach.
Tu akurat jest łatwo, bo nie ma znaczenia piekarz czy prawnik, jak się zapoznasz z Wymaganiami Norm, to IO stanie się tak prosta.
Mówiąc ogólnie, wątek (wątki bo nie jeden) jest tego sporo. Jest o telefonach do ASO jest o Emailach do ASO, są korespondencje do Honda Polska jest nawet pisanie do Honda Europe, informacji o tym jest sporo, nie Ty pierwszy podjąłeś temat.
Nie może być tak że Twoje ASO gada zupełnie co innego niż Honda Polska. Mówiąc wprost robią Cię w wała.
Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaMożemy wówczas schować sobie argumenty, że a tak wyczytałem w necie itd.
Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaUprzedzę od razu kogoś kto wiem, że zabierze głos. Absolutnie nie uważam, że inne oleje uszkodzą na silnik. NIE.
Wiele osób wcześniej, podobnie jak Ty w ten sposób przedstawiło swoje obawy. Natomiast wiele osób nie wiedziało tego co dowiedziało się na tym forum. Świadomość i wiedza jeszcze nikomu nie zaszkodziła, nawet prawnikom.
Tak że proponuje Instrukcję Obsługi czytać w całości w dziale "Dobór oleju" a nie tylko wybrane wiersze. Warto zapoznać się o czym mówią Wymagania Norm i to już praktycznie zrobi z prawnika biegłego olejowego. Warto zapoznać się z korespondencją użytkowników do Honda Polska. Warto samemu zgłębić temat i nie czytać głupot w internecie. Prawnik to taki zawód że uczy się całe życie.
Obecnie na forum biegłych zrobiła się dość duża grupa a sami przyznawali że "zieloni" byli wcześniej a dziś czują się dużo pewniej.
Dla michal.g temat:
Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.
proszę o Skan IO gdzie masz "Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaWszędzie usłyszałem to samo ,,jedynym zalecanym jest OEM....".
... abo Cię robią w ...., albo dajesz się robić w .... jest jeszcze opcja że sami nie znają IO, albo znają ją w takim samym stopniu jak Ty.Last edited by rambo7; 12-03-2019, 09:24.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Rambo, chyba nie dość uważnie przeczytałeś to co napisałem. Po pierwsze, nikt mnie robi w bambuko ponieważ absolutnie zgadzam się z tezami,że olej OEM nie jest dla mojego stylu jazdy olejem odpowiednim. Na 1 przeglądzie wleję taki jaki uznaję za optymalny dla warunków i temperatury otoczenia oraz stylu mojej jazdy. Po drugie. Pytanie zadane ASO o olej. Ja dokładnie wiedziałem jaka będzie odpowiedź. Musisz zrozumieć jedną rzecz. Oni nie mówią że OEM dlatego, że w to wierzą. Nie. Taka jest polityka firmy. Chodzi mi o to, że GDYBY zaszła konieczność dochodzenia swoich praw przed sądem, stwierdzenie,że ASO rekomenduje, zaleca itd. jest okolicznością co do której powstaje wątpliwość czy zastosowanie oleju przywiezionego przez klienta mogłoby mieć wpływ na ewentualną awarię. Spojrzyj na to szerzej. Tu chodzi o pewnego rodzaju formalność. Ja doskonale wiem, że oleje o których dowiedziałem się na forum są LEPSZE niż olej OEM. Chodziło mi o to, że znam sposoby jakimi papugi podważają argumenty strony przeciwnej. Zrozum to. Ja widziałem to wiele razy. Może to wyglądać tak, że papuga powie,że wprawdzie opakowanie oleju jakie dostarczył klient zawiera informację o zgodności z zaleceniami producenta, ale przecież nie wiadomo czy wewnątrz był taki właśnie olej. Sam często podkreślałeś, że każdy powinien dobierać olej według własnych preferencji wynikających z temp. stylu itp. Dlaczego tak stanowczo odrzucasz możliwość zaistnienia takiej sytuacji? To o o czym piszę powinno również być przedmiotem indywidualnej decyzji każdego zainteresowanego. Ja nie obawiam się podjęcia własnej decyzji, ale w swojej zapalczywości do krytykowania poglądów innych, może weźmiesz to pod uwagę.I na koniec. Pouczasz mnie w kwestiach językowych? No naprawdę. Ty który piszesz ,, pisze na bańce oleju". Mówi się ,,jest napisane".
Comment
-
Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaJa doskonale wiem, że oleje o których dowiedziałem się na forum są LEPSZE niż olej OEM.
To uświadamianie, nie krytyka.
Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz postaw swojej zapalczywości do krytykowania poglądów innych, może weźmiesz to pod uwagę.. Uwagi przyjmuję postaram się być poprawny. (tak naprawdę uwaga do Gerbera, bo jego cytowałem tylko "..." cudzysłowu nie dałem).
Last edited by rambo7; 12-03-2019, 10:33.Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment