Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • facet prowadzi te swoje filmiki już długo, i tak nudzi że dawno przestałem go oglądać. Co do filmiku i treści to zgodna, wszystko fajnie, takich testów też jest mnóstwo ale tak do końca to one niczego nie udowadniają, po prostu fajnie to się ogląda .. i tyle. Ustawiamy pauzę na filmiku 6:29 ... i co widzimy? - widzimy że pierwszy dotknął blatu 0W. drugi 10W, trzeci 5W, czwarty 15w. No i mamy test, koń by się uśmiał . Nie będę sie znęcał, no ale to sie nadaje tylko do YT jak ktoś się nudzi i nie ma co robić . Film udowodnił jedno, nie potrafi nalać równo.
    Nie widziałem ani jednego testu w YT aby taki test ktoś przeprowadził prawidłowo. Wszystkie filmy pokazują płynięcie oleju pod wpływem grawitacji. Nie widziałem aby ktoś przeprowadził test symulując warunki rzeczywiste, czyli pod ciśnieniem.
    Jak wiadomo z fizyki jak i (opisywanych doświadczeń użytkowników) olej w silniku w kluczowe miejsca doprowadzany jest pod ciśnieniem, tu kolejny raz polecam film programu SONDA "krew silnika". W żadnym silniku dysze olejowe nie podają oleju na wałek grawitacyjnie, a powszechnie panuje opinia że tak się dzieje mówiąc że "dociera szybciej". Do tego co się dzieje z cieczami gdy mamy wys. temperaturę czynnika, jest problem z tłoczeniem, kilka osób zaobserwowało że w skrajnie wys. temp. świeci się kontrolka ciśnienia oleju ale co ciekawe tylko przy stosowaniu olejów o niskiej lepkości. Niska lepkość ma swoje dobre i słabe strony, nie wolno o tym zapominać. Szczególnie nie wolno o tym zapominać gdy rozważamy ile czasu silnik pracuje jako zimny? a ile rozgrzany. Zimny 1min. rozgrzany nawet 12godz niektórzy potrafią prowadzić non stop, np. w lato do Chorwacji. Więc trzeba wyważyć jaka lepkość jest najlepsza. Wiedza nieodkryta przeze mnie przecież mówi od dawna, że im szerszy zakres SAE tym lepszy olej.
    Co do filmu, mamy tam przykład na oleju "Febi" chyba, proponuję koledze porównać olej Febi lub jakikolwiek inny np 15W-40 do oleju Perto Canada 15W-40. Okaże się że Kanadyjski olej 15W cieknie na blacie raz szybciej niż 0W Febi.
    Więc, kluczowe jest to co zwiera dany olej i nie do końca tak jest jak mówi autor że co byśmy nie wzięli (odpowiedniki innych SAE) to cieknie tak samo, niestety nie, praktyka pokazuje że tak nie jest. Uważam że tak powinno być, ale tak nie jest. Chociażby z uwagi na to co powiedział na początku są Syntetyki i "syntetyki" czyli prawdziwe, i krakowane, gazowane itd, kwestia technologii.
    Dlatego nie ze wszystkim się zgadzam, bo np. Honda nie zaleca jednego oleju. Zaleca konkretne Normy - wybór należy do użytkownika, nie do ASO ani nie do sąsiada. Lepkość SAE też należy do użytkownika , stosuj odpowiednio do temperatury otoczenia. Czyli jeśli ktoś nalał do Hondy Civic (w Hiszpanii uzytkownik) 15W-40 to nie zrobił źle, zrobił właściwie. Tak samo jeśli w Egipcie użytkownik nalał 0W-20 to wiadome jest że nie interesuje go silnik a jedynie wyniki spalania, korzystając z spec oleju.
    Last edited by rambo7; 26-01-2019, 17:07.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Rambo, i dlatego mam wrażenie, że oleje powinny mieć lepkość -10W40, a najlepiej nie powinny zmieniać lepkości w ogóle!
      Tzn, lepkość powinna być taka sama w -30, jak i 100*C (dotyczy temperatury oleju).
      Wtedy zapewniamy doskonałą pompowalność przy rozruchu i odpowiednie parametry ochronne w temperaturze pracy.
      Oczywiście to byłoby zbyt proste dla producentów, którzy z każdą nową normą podnoszą cenę o 50%.
      Niewielu użytkowników (włącznie ze mną) jest sobie w stanie wyobrazić, jak olej pracuje w warunkach wysokich temperatur, czym jest ciecz "nie-niutonowska", na czym polega zjawisko tarcia płynnego, co to jest prędkość ścinania ... itd

      C3 5w30 to chyba najlepszy kompromis dla silnika w dzisiejszych czasach ...

      Comment


      • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
        Rambo, i dlatego mam wrażenie, że oleje powinny mieć lepkość -10W40, a najlepiej nie powinny zmieniać lepkości w ogóle!
        Tzn, lepkość powinna być taka sama w -30, jak i 100*C (dotyczy temperatury oleju).
        Wtedy zapewniamy doskonałą pompowalność przy rozruchu i odpowiednie parametry ochronne w temperaturze pracy.
        Oczywiście to byłoby zbyt proste dla producentów, którzy z każdą nową normą podnoszą cenę o 50%.
        Niewielu użytkowników (włącznie ze mną) jest sobie w stanie wyobrazić, jak olej pracuje w warunkach wysokich temperatur, czym jest ciecz "nie-niutonowska", na czym polega zjawisko tarcia płynnego, co to jest prędkość ścinania ... itd

        C3 5w30 to chyba najlepszy kompromis dla silnika w dzisiejszych czasach ...
        Takich olejów nie ma żeby maiły te same lepkości w różnych temp. byłby to ideał ale tak niema, byłby to kompromis a nie C3 5w30 olej dieslowski. Chyba tym wpisem wkurzyłeś Rambo.

        Comment


        • No dobra na wstępie informuje, że będzie długooooo i będzie masa tekstu i nie Rambo7 to nie jest kolejna (nieudana z resztą pewnie) próba pobicia rekordu, który zapewne Ty dzierżysz a zatem lecimy.

          Jest to opis mojej wymiany maili z Honda Motor Polska, którego meritum są dla mnie przynajmniej jasne wytyczne dotyczące oleju silnikowego w stosunku do gwarancji jaki można stosować w silniku 1.5T w Civic X gen.
          Kolejność chronologiczna.

          Mój pierwszy mail:

          Zamieszczone przez Arukādo
          From: Arukādo
          To: HONDA Poland INFO; HONDA Poland INFO
          Received: 10/01/2019 10:52
          Subject: Olej do Civic X Gen 2017 1.5T CVT

          Dzień dobry,
          powołując się na instrukcję obsługi jaką dostałem podczas zakupu samochodu (Civic X Gen 2017 1.5T CVT) u dealera w Krakowie widzę, że wg. tejże instrukcji odpowiednimi olejami dla mojego silnika są:
          - Oryginalny olej Honda 0W-20
          - Oleje ogólnodostępne spełniające normę ACEA A3/B3
          - Oleje ogólnodostępne spełniające normę ACEA A5/B5
          I tu pojawia się pytanie dotyczące parametru lepkości SAE który wg. ww. instrukcji obsługi pojazdu powinien być dobrany odpowiednio do temperatury otocznia.
          Jak rozumiem w parametr SAE pozostaje nieokreślony i jeżeli olej spełnia normę ACEA A3 lub ACEA A5 to parametr SAE może być dowolny czyli oleje 0W30, 5W30 czy nawet 5W40 spełniające ww. normy są dopuszczone do użytku i nie rzutują na warunki gwarancji.
          ...

          Jak widać nie byłem wystarczająco precyzyjny bo odpowiedź jaką dostałem to:

          Zamieszczone przez Honda Motor Polska
          czw., 10 sty 2019 o 17:24 HONDA Poland INFO <[email protected]> napisał(a):
          Szanowny Panie,
          Poniżej odpowiedź od Honda Motor Europe Oddział w Polsce:

          Szanowny Panie,
          Jedynym zalecanym olejem silnikowym jest oryginalny olej Honda 0W-20 Type 2.0. Jeżeli olej ten nie jest dostępny można zastosować olej silnikowy 0W-30 lub 5W-30 jako tymczasowy zamiennik (ACEA A5/B5 lub ACEA A3/B3). Nie musi być to oryginalny olej silnikowy Honda.

          Z Poważaniem,
          Honda Motor Europe Limited
          (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce
          ...
          Jako że z natury jestem upierdliwy a w takich sytuacjach potrafię być wrzodem na dupie dla drugiej strony to

          Zamieszczone przez Arukādo
          From: Arukādo
          Received: 13/01/2019 17:44
          To: HONDA Poland INFO; HONDA Poland INFO
          Subject: Re: CAS-646296 Olej do Civic X Gen 2017 1.5T CVT CRM:0489000851

          Dzień dobry,
          czy ja jako klient mógłbym chociaż prosić o odpowiedź wprost na moje pytanie w dodatku bez tzw. "bezpiecznych" odpowiedzi i zapisów?
          Zadam więc Państwu kilka pytań wprost i jeśli nie udzielą mi Państwo odpowiedzi wprost udam się z tą sprawą do rzecznika praw konsumenta i może jemu udzielą Państwo wyczerpujących i jasnych odpowiedzi.

          Dla mojego auta o numerze VIN SHHFK7880HU002630 widniała akcja przywoławcza w celu wymiany instrukcji obsługi ze względu na źle podane maksymalne obciążenie haka holowniczego i ta instrukcja została wymieniona. Co ciekawe stara instrukcja ma 754 strony a nowa 811 i nie tylko tylko dane nt. haka się w niej zmieniły.

          Zmieniły się również zapisy dotyczące oleju silnikowego i nie widnieje już żaden zapis o olejach spełniających normę ACEA A3/B3 a w mailu od Państwa on występuje więc albo wprowadzacie klienta umyślnie w błąd albo Honda Polska sama nie wie co wolno a co nie przez tak idiotycznie napisaną instrukcję albo instrukcja sama w sobie zawiera błędy i niejasności.

          Przejdźmy zatem do pytań i tak jak już wspomniałem proszę o odpowiedzi wprost na zadane pytania!
          1. Dlaczego z instrukcji obsługi zniknął zapis o oleju ACEA A3/B3?
          2. Czy jeśli ktoś dotychczas taki olej stosował a nagle jest on niezgodny z instrukcją to wpływa to na gwarancję?
          3. Dlaczego w instrukcji nie ma prostej i czytelnej informacji nt. tego jakie oleje można stosować nie łamiąc przy tym warunków gwarancji (i nie chodzi mi o olej zalecany bo wszyscy wiemy co Honda "zaleca" i jest to olej kosztujący w ASO 116zł za litr)?
          4. Jakie normy ACEA musi spełnić olej aby można go używać nie łamiąc warunków gwarancji?
          5. Jakie lepkości w standardzie SAE są dopuszczone do stosowania nie łamiąc warunków gwarancji i dla jakich norm?
          6. Czy można stosować dowolny olej spełniający normę ACEA A5/B5 nie łamiąc przy tym warunków gwarancji?
          7. Czy można stosować każdą lepkość oleju ACEA A5/B5 nie łamiąc przy tym warunków gwarancji (instrukcja nie precyzuje a jeśli wg. Państwa precyzuje to proszę wskazać gdzie bo pisał ją chyba jakiś skończony idiota)>
          8. Co wg. Państwa odpowiedzi znaczy "tymczasowy zamiennik" i dlaczego takiego zapisu nie ma w instrukcji obsługi?
          ...
          Oczywiście złudne były me nadzieje, że dotarło bo jak widać po tym co otrzymałem w odpowiedzi chcieli mnie ewidentnie wziąć na przetrzymanie:

          Zamieszczone przez Honda Motor Polska
          pon., 21 sty 2019 o 14:20 HONDA Poland INFO <[email protected]> napisał(a):

          Szanowny Panie,
          Poniżej odpowiedź od Honda Motor Europe Oddział w Polsce:


          Szanowny Panie,

          Szczegółową informację dotyczącą oleju silnikowego przeznaczonego do pańskiego samochodu otrzymał pan w poprzedniej korespondencji. Jedynym zalecanym przez producenta olejem silnikowym jest oryginalny olej Honda Type 2.0. Olej ten zapewnia najlepszą ochronę silnika i dodatkowo przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa. Jeżeli olej ten nie jest dostępny, można zastosować olej silnikowy o lepkości wg SAE 0W-30 lub 5W-30. Silnik w pana samochodzie jest przystosowany do zastosowania oleju posiadającego zarówno klasę jakości ACEA A5/B5 jak i ACEA A3/B3. Zwracamy uwagę, że oleje silnikowe ACEA A5/B5 dają możliwość redukcji zużycia paliwa. Zastosowanie oleju nieoryginalnego, ale o odpowiedniej specyfikacji, nie wpływa na przebieg gwarancji pojazdu. Zmiany w instrukcji obsługi pojazdu związane są z wprowadzeniem do oferty samochodów wyposażonych w filtry cząstek stałych (GPF), które wymagają stosowania olejów niskopopiołowych ACEA C2/C3. Pana samochód nie jest wyposażony w filtr GPF i nie ma konieczności stosowania takiego oleju.

          Z Poważaniem,
          Honda Motor Europe Limited
          (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce
          ...
          Nie trzeba mówić, że zagotowałem prawda? Cóż widać było wyraźnie na tym etapie, że trzeba zmienić ton wypowiedzi i jakoś się przez ten beton przebić:

          Zamieszczone przez Arukādo
          From: Arukādo
          Received: 21/01/2019 16:23
          To: HONDA Poland INFO; HONDA Poland INFO
          Subject: Re: CAS-646296 Olej do Civic X Gen 2017 1.5T CVT CRM:0489000851

          Dzień dobry,

          Pani Moniko z całym szacunkiem ale ja wyraźnie zaznaczyłem że nie chcę dostać po raz kolejny częściowych informacji podatnych na interpretacje i opartych na bezpiecznych sformułowaniach.
          Dlaczego traktują Państwo klienta w tak nonszalancki sposób tego nie wiem i nie rozumiem ale na pewno wezmę to pod uwagę podczas kolejnej wymiany auta.
          Zwracam się po raz kolejny z zapytaniem i proszę o odpowiedzi wprost, które nie podlega w żaden sposób interpretacjom.
          Czy jedyne dopuszczalne lepkości SAE dla norm ACEA A5 i ACEA A3 to 0W-30 i 5W-30 czy dopuszczalne jest również stosowanie innych lepkości?

          Pytam o to dokładnie w taki sposób bo wg. instrukcji napisanej przez gwaranta / producenta ACEA A3 w ogóle nie jest dopuszczony (wymieniony w instrukcji) oraz nie ma podanych w sposób np. tabelaryczny dopuszczalnych lepkości SAE dla danej normy ACEA bo to nie są tożsame rzeczy. I jeśli gwarant / producent uważa, że wpisanie w ramkę widniejącą w instrukcji jedynie parametru dotyczącego normy ACEA nie pozostawia niedomówień w kwestii lepkości SAE to informuję Państwa, że pozostawia. Użytkownicy hond Civic są zdezorientowani (informacje do znalezienia na niejednym forum na teranie europy) i każdy poddaje zapisy w instrukcji interpretacjom co nie powinno mieć miejsca bo w razie awarii silnika sprawy skończą się na 100% w sądzie.

          Dlaczego Honda nie może wprost odpowiedzieć na pytanie określając tym samym, że:
          Zalecany olej silnikowy to Oryginalny olej Honda 0W-20 Type 2.0 (i tu wszyscy wiemy co znaczy zalecany i definicja tego słowa jest jasna przynajmniej wg. PWN)

          Dopuszczone jest również stosowanie olejów spełniających poniższe parametry:
          - ACEA A3 o lepkości SAE to: (tu podać normy)
          - ACEA A5 o lepkości SAE to: (tu podać normy)

          Użytkownicy mieli by wówczas połączone oba parametry konieczne do wybrania dopuszczonego do użytkowania oleju.
          Ponadto co to znaczy "jeżeli ten olej nie jest dostępny?". Jak to mamy interpretować? Jeśli jest dostępny to późniejsze zapisy już nie mają zastosowania i wówczas już nie można stosować innego oleju?
          Co to w ogóle jest za zapis?
          Dalej idąc gdzie zniknął zapis, który Państwo mi wysłali w pierwszej wiadomości o "tymczasowym zamienniku" i czemu na moje pytanie o to już nie dostałem odpowiedzi?

          Kolejna kwestia to ta nieszczęsna instrukcja i kampania przywoławcza. Pisze Pani, że instrukcje zmieniono ze względu na to, że teraz jest wersja z GPF, do której są inne oleje (ACEA C2/C3) co nie powinno mieć żadnego związku zwłaszcza, że oficjalna strona hondy (honda.pl) informuje mnie, że kampania jest związana z i tu cytat "Dostępna zaległa akcja przywoławcza / aktualizacja pojazdu: 17ym civ trailer nose towing weight om correction. Więc ja się już tak kolokwialnie zapytam "co ma piernik do wiatraka?"
          Jeśli nawet zmiany w instrukcji podyktowane były by tym, że mamy model z GPF to powinna się w instrukcji znaleźć dodatkowa tabelka dla wersji z GPF z podaniem olejów spełniających normę ACEA C2/C3 ale to w żaden sposób nie wyjaśnia dlaczegu usunięto normę ACEA A3 dla wersji bez GPF'a. Mogą mi więc Państwo odpowiedzieć dlaczego zapis o normie ACEA A3 zniknął z instrukcji? Czy to względy ekologiczne i kolejne normy europejskie spowodowały taki zabieg?

          Dalej idąc skoro nie chcieli mi Państwo odpowiedzieć wprost pomimo próśb to ja teraz też przyjmę postawę dokładnie taką jak Państwo i będę drążył dalej.
          Dlaczego oryginalny olej 0W-20 Type 2.0 kosztuje zawrotne 116zł za litr w ASO??
          Gdzie mogę dostać kartę charakterystyki dla oryginalnego oleju 0W-20 Type 2.0 (powinna być ogólnie dostępna)?
          Jaka jest baza oryginalnego oleju 0W-20 Type 2.0 mineralna czy sytntetyczna?
          Dlaczego część ASO w okresie gwarancyjnym leje do naszych pojazdów olej Castrol Edge 0W-20 a nie "oryginalny olej honda 0W-20 Type 2.0" przecież to jest niezgodnie z zapisem w instrukcji informującym, że jedyny dopuszczalny olej 0W-20 to oryginalny olej honda? Co w takim przypadku z gwarancją?
          Dlaczego część ASO w okresie gwarancyjnym leje do naszych pojazdów olej Shell Helix 5W-30 a nie "oryginalny olej honda 0W-20 Type 2.0?

          W niecierpliwości czekając na Państwa odpowiedź i z wyrazami głębokiego szacunku (pomimo takiego podejścia)
          ...
          Oczywiście gdybym po takiej wiadomości dostał komplet odpowiedzi to bym spadł z krzesła ze zdziwienia ale po długim oczekiwaniu bo aż 9 dni dostałem odpowiedź dla mnie jednoznaczną i wiążącą.
          Oczywiście część kwestii poza olejowych / cenowych bagatelizują lub pomijają natomiast garść interesujących akurat mnie i pewnie większość z nas jest.

          Zamieszczone przez Honda Motor Polska

          śr., 30 sty 2019 o 13:32 HONDA Poland INFO <[email protected]> napisał(a):
          Szanowny Panie,
          Poniżej odpowiedź od Honda Motor Europe Oddział w Polsce:

          Szanowny Panie,

          Do silnika Pańskiego samochodu można zastosować następujące oleje silnikowe:
          - Honda Type 2.0 (olej rekomendowany),
          - 0W-30 ACEA A5/B5 (dowolny producent),
          - 0W-30 ACEA A3/B3 (dowolny producent),
          - 5W-30 ACEA A5/B5 (dowolny producent),
          - 5W-30 ACEA A3/B3 (dowolny producent),
          - 0W-30 ACEA C2/C3 (dowolny producent, olej niskopopiołowy),
          - 5W-30 ACEA C2/C3 (dowolny producent, olej niskopopiołowy),

          Nie ma technicznych wymogów stosowania olejów niskopopiołowych, ale jest to dopuszczalne. Powyższa informacja pochodzi z systemu wsparcia technicznego Honda i należy traktować ją jako wiążącą. Liczymy, że powyższa informacja wyczerpała Pana wątpliwości.

          Olej Honda Type 2.0 jest olejem stosowanym fabrycznie. Z wykorzystaniem tego oleju prowadzono badania homologacyjne. Dlatego też to ten olej jest przez nas rekomendowany i zaleca się jego stosowanie. Jeżeli użytkownik nie chce go stosować, może wykorzystać pozostałe wymienione środki smarne. Nie ma to wpływu na przebieg gwarancji pojazdu. Zwracamy uwagę, że cena oleju jest jedynie ceną rekomendowaną i wynika z bardzo wysokiej jakości produktu. Olej ten występuje w opakowaniach 1 litrowych oraz w beczkach. Cena oleju nalewanego z beczki jest niższa. Zwracamy uwagę, że autoryzowani dealerzy Honda prowadzą własną politykę cenową i cena w każdym punkcie dealerskim może być inna. Nie posiadamy informacji na temat bazy olejowej Honda Type 2.0. Olej spełnia wszystkie nasze wymagania jakościowe i trwałościowe. Karty charakterystyki produktów smarnych Honda otrzyma Pan u sprzedawcy.

          Nie posiadamy informacji, że dealerzy stosują niewłaściwe środki smarne. Jeżeli zaistnieje taka sytuacja, prosimy zwrócić się bezpośrednio do dealera prowadzącego obsługę techniczną samochodu.
          Dziękujemy za Pańskie uwagi na temat zawartości instrukcji obsługi. Zwrócimy uwagę wydawcy.

          Z Poważaniem,
          Honda Motor Europe Limited
          (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce
          ...
          Nie zamierzam się wypowiadać nt. dopuszczenia stosowania olejów niskopopiołowych czy też braku lepkości np. 10w40 czy w jakikolwiek inny sposób interpretować tego zapisu bo zaczęlibyśmy dyskusję na nowo a nie o to ludziom posiadający gwarancję bazowo chodziło (tak mi się przynajmniej wydaje).
          Ja wiem tyle na następną wymianę jadę z 5w30 lub 0w30 ACEA A3/B3 i zakładam, że ASO nie będzie dyskutować z tą korespondencją.

          Mam nadzieję, że to komuś pomoże w wyjaśnieniu nieścisłości. Dla chętnych mogę zrobić forward na maila tej korespondencji, żebyście mieli twardy dowód przed ASO jeśli zajdzie konieczność.

          Sorry za tasiemca i pozdrawiam.

          PS. Jak Rambo napisze, że pobiłem rekord to poproszę o jakąś odznakę

          Comment


          • OK, usunąłem niepotrzebny post, żeby znowu wojenki nie wywoływać.
            Przeczytałem zapisy w instrukcjidostępne tuutaj na forum i ani słowem nie ma tam o olejach klasy Cx - mój błąd.
            Dopuszczają A5 i ewentualnie A3, ze wskazaniem na 0w20 Hondy i A5.
            I gdy nawet Rambo napisze jeszcze kilkanaście stron o tym, jak to producent nie dba o trwałość silników, nie zmieni to faktu, że tendencja na rynku zmierza w kierunku olejów o niskiej lepkości i nieskopopiołowych.
            GPF'y w benzynach stały się faktem, a niebawem czekają nas oleje o lepkościach wysokotemperaturowych 16, 12, a nawet 8 i 0W.

            EDIT
            Arukādo, a jednak miałem "przeczucie" o tych olejach Cx ...
            Niemniej jednak ciesz się, że masz Hondę i taką dowolność w wyborze oleju silnikowego.
            Last edited by SACZI; 30-01-2019, 20:50.

            Comment


            • Bardzo fajna rzeczowa korespondencja, wielu użytkownikom przydadzą się zawarte w niej informacje. Oczywiście to wszystko już pisaliśmy w wątku olejowym i się nie pomyliliśmy w interpretacji zapisów instrukcji. Patrząc na ich odpowiedzi, widać ewidentnie, że sami nie rozumieją do końca tych zapisów.. nie wiem z kim to trzeba by było pisać w tej sprawie.. chyba z inżynierami którzy projektowali silniki Hondy A więc do "Japan"
              Last edited by Grzechu; 30-01-2019, 21:43.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Patrząc na ich odpowiedzi, widać ewidentnie, że sami nie rozumieją do końca tych zapisów..
                Nie narzekaj, bo nie jest źle!
                W końcu są konkrety, jakość + lepkość.
                Wiadomo co wybierać, są alternatywy.

                Comment


                • Hehe nie nie, nie narzekam, tak jak napisałem korespondencja bdb, rzeczowa. Ale chodzi mi np. o wyjaśnienie tego zapisu, dobrać olej wg. temp. otoczenia, tego nie rozwinęli, z tego wniosek, że nie chcieli się pogrążać przez to, że sami nie rozumieją do końca
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Odpowiedzieli to czego domyślaliśmy się , o 0W40 lub 5W40 nie napiszą bo nie mogą [ecologia],ale jasne jest że śmiało wymieniać na lepszy 0W30 ,5W30 niż ten hondowski i to jak najszybciej po kupnie a dealerzy nam mówią że to olej specjalny na dotarcie ten z fabryki ,czyżby według zaleceń silnik miałby się cały czas docierać.

                    Comment


                    • Grzechu, na tych mailach to studenci siedzą ...
                      To się outsorcing nazywa.
                      Nie zdziwiłbym się, gdyby korespondencja trafiała do tych samych osób z Hondy, Opla, Forda, ...
                      Dopiero jak się trafi jakiś "natręt" jak Arukādo, korespondencja idzie do "specjalistów".

                      Odnośnie olejów 40'tek.
                      Nie ma lekkobieżnych, czytaj nieekologicznych.
                      Są oleje A3/B3 lub C3.
                      Last edited by SACZI; 30-01-2019, 22:56.

                      Comment


                      • Wiem, że tyle ile osób tyle będzie opinii ale właśnie zbliża mi się pierwsza wymiana oleju. Z racji że robię bardzo krótkie odcinki po mieście to przy przebiegu 4 tys km już mi pokazuje zaledwie 40 dni do wymiany. I teraz moje pytanie. Jeżdżąc głównie po mieście na krótkich odcinkach jaki olej polecacie? Zostać z tym Honda type 2.0 czy zdecydować się na inny? 90% auto użytkowane w dużym mieście, 10% w trasie.

                        Comment


                        • Miasto Wrocław czy miasto Białystok ...Jak jeździsz również w korkach w lato to wybierz inny. Korki to trudne warunki dla silnika. Jaki olej to już masz w instrukcji. Markę oleju wybierz własnych preferencji, byleby nie był za tani. Z pewnością wiesz co to jest A3 czy A5. Określ się, kup, zalej i do przodu , ewentualnie bokiem.
                          Last edited by roar; 31-01-2019, 14:10.

                          Comment


                          • Po pierwsze bardzo fajna konwersacja, ładnie ich pocisnąłeś . Potwierdzili jedynie to o czym ja tu piszę od dawna.
                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Patrząc na ich odpowiedzi, widać ewidentnie, że sami nie rozumieją do końca tych zapisów..
                            zgadza się.
                            Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
                            Odpowiedzieli to czego domyślaliśmy się , o 0W40 lub 5W40 nie napiszą bo nie mogą [ecologia],
                            zgadza się.
                            Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                            Grzechu, na tych mailach to studenci siedzą ...
                            To się outsorcing nazywa.
                            i to na stażu...
                            Nie odpisali na wszystkie kwestie, ale i tak sporo napisali, musiał się gość konsultować z kimś z działu technicznego, bo tak nie odpisują w dziale ds systemów zarządzania, bo w podpisie "Honda limited" nie chciał zdradzić że pisał to manager ds. zarządzania z działu public relations.

                            Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                            niebawem czekają nas oleje o lepkościach wysokotemperaturowych 16, 12, a nawet 8 i 0W.
                            tak, ale te lepkości będą dotyczyły tylko silników hybryd. Tak że tych SAE nie leje się do spalinówek bez wsparcia silnika elektrycznego. Związane jest to z tym że hybrydy sporo czasu potrafią jeździć na elektrowni a spalinowy się w tym czasie chłodzi, więc w tej sytuacji olej nie może być zbyt lepki. Byłby często w trybie startu silnika i zbyt lepki przy wyższych SAE.
                            Z definicji tak niska lepkość kompletnie nie nadaje się do typowej spalinówki, było by to ze szkodą dla silnika.
                            Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                            nawet Rambo napisze jeszcze kilkanaście stron o tym, jak to producent nie dba o trwałość silników, nie zmieni to faktu, że tendencja na rynku zmierza w kierunku olejów o niskiej lepkości i nieskopopiołowych
                            pełna zgoda. Nie wpływa to jednak na to że spada u użytkowników tendencja do myślenia. Kto myśli, i rozumie Wymagania Norm wie co jest dobre i właściwe.

                            Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                            Arukādo, (...) ciesz się, że masz Hondę i taką dowolność w wyborze oleju silnikowego.
                            Nie ma znaczenia czy Honda Tojonda Mazonda, Normy i Wymagania ACEA obowiązują wszystkich w EU bez względu na markę. Może się równie dobrze cieszyć z Daci, i tak samo może stosować dowolność olejową.

                            Jakie wnioski z tej wymiany korespondencji?
                            No takie że można stosować "każdy olej" mam na myśli Normę. Czyli dokładnie to co piszę tu od zawsze, to Ty użytkowniku decydujesz czy zalejesz olej ekonomiczny, dla flot, czy ochrony silnika.
                            SAE - jest właściwe napisane w IO "dobierz lepkość odpowiednio do temp. otoczenia", założyli tu max 30stC. Wyższych temp. w PL nie ma (ich zdaniem).

                            Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                            Odnośnie olejów 40'tek.
                            Nie ma lekkobieżnych, czytaj nieekologicznych.
                            Są oleje A3/B3 lub C3.
                            lekkobieżnymi są wszystkie oleje (wszystkie ACEA i SAE) które przeznaczone są do silników samochodów osobowych. Być może chodzi o słowo "niskooporowe" tu idzie o grupę ekonomy conserwing czyli te do oszczędzania paliwa.

                            Zamieszczone przez wolkas Zobacz posta
                            ile osób tyle będzie opinii ale(...) Jeżdżąc głównie po mieście na krótkich odcinkach jaki olej polecacie?
                            no to szkoda że będą różne opinie, bo oczywiście można mieć, ale z treści powinien wynikać wspólny mianownik, proponuje poczytaj ten temat (by się nie opisywać na nowo) nie jest długi ale zastosowałbym dokładnie tę zasadę do twoich warunków:
                            Jazz IV jaki olej.
                            Last edited by rambo7; 31-01-2019, 08:46.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                              Miasto Wrocław czy miasto Białystok ...Jak jeździsz również w korkach w lato to wybierz inny. Korki to trudne warunki dla silnika. Jako olej to już masz w instrukcji. Markę oleju wybierz własnych preferencji, byleby nie był za tani. Z pewnością wiesz co to jest A3 czy A5. Określ się, kup, zalej i do przodu
                              Miasto Warszawa. Ale korków malo bo głównie osiedla. Odcinki po 3-10 km przeważnie.

                              Comment


                              • Czyli zimny, ewentualnie lekko ciepły silnik, w palnik raczej nie dajesz po osiedlach. 0-5W30 A3, a nawet A5 będą ok.
                                Jeśli niestety model już z GPF to oleje C, zaś SAE jak wyżej.

                                Poczytaj wątki olejowe. Warto. Pasjonująca lektura.
                                Last edited by roar; 31-01-2019, 10:52.

                                Comment

                                Working...
                                X