Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Genio1212 Zobacz posta
    Jeżeli olej ten nie jest dostępny, można użyć oleju 5W-30 lub 0W-30 ACEA A3/B3 lub A5/B5, a w autach z filtrem GPF oleju ACEA C3.

    W załączeniu przesyłamy specyfikację oleju Honda 0W-20 Type 2.0.

    idąc tym tropem jakie w takim razie oleje 0w30 spełnią nasze normy i w razie awarii silnika bedzie można przedstawić normy w ASO. Może zróbmy listę olejów 0w30 spełniających nasze normy?

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

    Comment


    • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
      Przecież powyżej padła już odpowiedź
      Napisałem do nich co lepsze dla tych bez filtra ACEA A3/B3 czy A5/B5 bo to dwa rożne rodzaje olejów

      Comment


      • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
        A nawet 0/40 i 10/40 - taki potrafią wlać w UK do naszych R18. Swoją drogą jak ktoś nie ma u siebie w IO A3 a dostaje maila, że może lać A3 to może głowa rozboleć
        W IO jest jeszcze takie coś jak SAE a tam nie ma 0W40

        Comment


        • Zamieszczone przez boski_1 Zobacz posta
          Napisałem do nich co lepsze dla tych bez filtra ACEA A3/B3 czy A5/B5 bo to dwa rożne rodzaje olejów
          Jeśli jest tam ktoś inteligentny to odpowiedzą że to zależy od styl ujeżdżenia i użytkowania auta.
          Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
          W IO jest jeszcze takie coś jak SAE a tam nie ma 0W40
          Tak, zgadza się. Tu akurat mieliśmy z kolegą Grzechem na myśli silniki r18 i r14.

          Comment


          • Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
            Może zróbmy listę olejów 0w30 spełniających nasze normy?
            Total Quartz Energy 9000 0W30 a3/b4 SL
            Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 a3/b4 SM
            Fuchs Titan Supersyn Longtime 0W30 a3/b4 SL
            Amsoil Sugnature Series 0W30 a5/b5 SN

            I pewnie kilka innych nie wymienionych tutaj

            Comment


            • Zamieszczone przez damianm232 Zobacz posta
              Total Quartz Energy 9000 0W30 a3/b4 SL
              Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 a3/b4 SM
              Fuchs Titan Supersyn Longtime 0W30 a3/b4 SL
              Amsoil Sugnature Series 0W30 a5/b5 SN

              I pewnie kilka innych nie wymienionych tutaj
              amsoil nie ma wykupionej normy więc w razie gwarnacji może być lipa. a do auto z GPF? Które z nich spełniają C3?

              Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • Jakiś wybór jest, wystarczy poprzeglądać oferty różnych marek olejowych, np. wymienione wyżej, ale są jeszcze Motul, Mobil, Shell, Valvoline, Revanol, Castrol, Lotos itd., tak więc na pewno znajdzie się A3, A5, jaki i C3 o SAE xW30.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
                  W IO jest jeszcze takie coś jak SAE a tam nie ma 0W40
                  czytasz wszystko czy tylko to co chcesz ...?
                  a widziałeś tam informację: "dobierz olej o lepkości odpowiedniej dla temperatury otoczenia" ... widziałeś tam taki zapis?
                  Skoro nie ma 0W-40 to czemu nie ma ...czegokolwiek innego?
                  Nie ma bo SAE to nie Norma! to informacja o lepkości oleju. To że jest obrazek (podkreślam obrazek!) odnoszący się wyłącznie do oleju 0W-20 to tylko dlatego że użytkownicy nie wiedzą czy można używać go w lato jak jest +36stC na polu, czy nie?
                  Przecież informacja wyraźnie mówi że 20stC to jest MAX!
                  Namalowali że można bo ekonomicznie to możesz jeździć w upał, nikt Ci tego nie zabroni. Jasne? .... ale to nie znaczy jednocześnie że na autostradzie w takich warunkach możesz zapieprzać 160km/h i wmawiając sobie że "i tak mało palę" bo się sam okłamujesz.
                  Parametr SAE to parametr znany i od lat ... od zawsze i nie wmawiaj sobie i nam że nie wiesz o co w tych chodzi?
                  ...ja wiem że niektórzy to by chcieli aby rysunek stał się Wymaganiem, niestety... rysunek jest rysunkiem - obrazkiem. Wymaganie Hondy jest jasne: "dobierz olej o lepkości odpowiedniej dla temperatury otoczenia".
                  Nie ma od tego zwolnienia! To jest wymaganie.
                  Chcesz oszczędzać wybieraj SAE ekonomiczne.
                  Chcesz korzystać z walorów silnika bez uszczerbku dla jego trwałości no to nie rajdujemy na olejach stricte przeznaczonych do uzyskiwania niskiego spalania.
                  Jest grupa osób która nieustannie twierdzi że ma olej "do wszystkiego".
                  Kwestia "ciasno spoasowanych silników" to jest ukute przez sprzedawców i lansiarzy trendu ekologicznego na potrzeby sprzedaży olejów ekonomicznych. Widziałeś kiedyś rozebrany silnik Hondy weźmy taki D15B2 z 1988 roku, widział ktoś spasowanie? kto twierdzi że to jest luźne spasowanie? niech się wypowie gdzie tam widzi luźny spas? ?? konkretnie w którym miejscu?
                  ... to jest takie powielanie pieprzenie, po porostu.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez damianm232 Zobacz posta
                    Total Quartz Energy 9000 0W30 a3/b4 SL
                    Liqui Moly Synthoil Longtime 0W30 a3/b4 SM
                    Fuchs Titan Supersyn Longtime 0W30 a3/b4 SL
                    Amsoil Sugnature Series 0W30 a5/b5 SN

                    I pewnie kilka innych nie wymienionych tutaj
                    Fuchs i total quartz odpadają ze względu na Api.

                    Comment


                    • To po jaką cholerę sprzedają auto z wodzionką 0W20 nie mieszkamy na Alasce tylko w Polsce .

                      Comment


                      • a po jaką cholerę zmuszają nas do bycia ekologicznym????
                        ... jak mówię, nikt nie zabrania Ci jeździć ekonomicznie, masz taki wybór, jeszcze niedawno takiego wyboru nie było, teraz masz. Zaprojektowany do tego celu specjalny olej.
                        Poczytaj w jakim celu zaprojektowano olej 0W-20... w IO pisze !!!!! - przeczytaj koniecznie.
                        Natomiast nie ma przymusu bycia ekologicznym i ekonomicznym, bez żadnego problemu Honda dopuszcza zapierd...nie na swoich silnika pod warunkiem że wiesz co robisz. ..normalnie każdy człowiek wie, (tak samo zakłada producent Hondy że to jest wiedza powszechna - nie jest to tajne) że olej do wyścigu lub do jazdy w trudnych warunkach to nie jest olej do uzyskiwania niskich wyników spalania ...no chyba że jest .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          a po jaką cholerę zmuszają nas do bycia ekologicznym????
                          ... jak mówię, nikt nie zabrania Ci jeździć ekonomicznie, masz taki wybór, jeszcze niedawno takiego wyboru nie było, teraz masz. Zaprojektowany do tego celu specjalny olej.
                          Poczytaj w jakim celu zaprojektowano olej 0W-20... w IO pisze !!!!! - przeczytaj koniecznie.
                          Natomiast nie ma przymusu bycia ekologicznym i ekonomicznym, bez żadnego problemu Honda dopuszcza zapierd...nie na swoich silnika pod warunkiem że wiesz co robisz. ..normalnie każdy człowiek wie, (tak samo zakłada producent Hondy że to jest wiedza powszechna - nie jest to tajne) że olej do wyścigu lub do jazdy w trudnych warunkach to nie jest olej do uzyskiwania niskich wyników spalania ...no chyba że jest .
                          Rambo napiszę Ci co o tym wszystkim co myślę tylko po popołuniu będę miał więcej czasu.

                          Comment


                          • co najmniej połowy się domyślam , bo widzę że wątki olejowe jak boomerang w kółko o tym samym się kręcą, a ciężko przeczytać ponad 1150 wpisów co jest zrozumiałe (to tylko w tym 1 temacie), ale spokojnie wszyscy poczytamy co ciekawego dopowiesz czego jeszcze nie napisano .
                            W IO nie ma wpisu: "Olej 0W-20 zaprojektowano z powodu ciasno spasowanego silnika". Jest napisane: "Olej 0W-20 zaprojektowano specjalnie w celu obniżenia spalania".
                            Nie ma olejów 0W-20 zaprojektowanych w celu ochrony silnika. Z definicji Wymagania dla olejów ochrony silnika są inne i Wymagania dla olejów ekonomy conserving są inne.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Nadrzędną cechą KAŻDEGO oleju jest ochrona silnika.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                                Nadrzędną cechą KAŻDEGO oleju jest ochrona silnika.
                                Nadrzędną cechą 0W20 jest oszczędzanie paliwa, a nie ochrona silnika, to raczej drugorzędna cecha. Każdy producent danego oleju wyraźnie podkreśla nadrzędne cechy konkretnego oleju, jak np. tutaj Revanol charakteryzuje dane grupy olejów:

                                1. Oleje 0W20, inne ACEA A1/A5:
                                -po rozruchu błyskawicznie dociera do wszystkich części silnika,
                                -wysoka oszczędność paliwa FE (Fuel Economy),
                                -prawidłowe funkcjonowanie popychaczy hydraulicznych we wszystkich temperaturach,
                                -doskonałe parametry przy rozruchu na zimno. HTHS min. 2,6 mPa * s.
                                -zapewnia bezpieczny film smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach roboczych,

                                2. Oleje o specyfikacji ACEA A3 (wybrane zwroty których nie zobaczymy przy opisie olejów 0W20 i ACEA A1/A5):
                                - wysoka ochrona przed zużywaniem się elementów,
                                - dobra odporność na ścinanie,
                                - stabilny film smarny także w bardzo wysokich temperaturach pracy,
                                - wysoka wartość HTHS i wysoki wskaźnik lepkości oraz wynikająca z tego znakomita odporność na ścinanie,
                                - bezpieczna warstwa smarna przy bardzo wysokich temperaturach roboczych,

                                To są cechy, opisy ze strony producenta olejów.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X