Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
    olej opracowany jest konkretnie do konstrukcji naszych silników.Silniki Hondy (1.5 turbo i 2.0 turbo w TR) są ciasno spasowane, elementy cierne mają bardzo małą porowatość,
    produkowane są z bardzo dużą precyzją.Nawet zawór pompy olejowej ustawiony jest pod konkretny olej tzn. 0W-20. Hondę.
    Rambo7, a mógłbyś w skrócie wypowiedzieć się na ten fragment wpisu ? Tylko nie na zasadzie "a co miał powiedzieć przedstawiciel Castrola".
    Będę wdzięczny.

    Comment


    • mielimy temat kolejny raz, chyba nawet Ci sami koledzy kilkaset wpisów wcześniej, ale powtórzę,
      Skoro olej został zaprojektowany pod silnik, a silnik został zaprojektowany pod Wymaganie Środowiskowe to wszytko jest prawidłowo. Przecież nie zaprojektowano nowego silnika .... z nudów.
      Silniki spalinowe projektuje się z uwagi na ewolucję wymagań ... Środowiskowych. (żadnych innych).
      Wymagania Środowiskowe obejmują bardzo szerokie aspekty środowiskowe, nie tylko wymagania ilości emisji spalin, ale wiele innych jak zmniejszenie surowców przewidzianych na dany silnik, zmniejszenie ilości energii do jego wytworzenia, zmniejszenie ilości energii do jego utylizowania.

      Rozumiem że to pytanie w kontekście że nie mieli co robić, tylko wydawać bardzo duże pieniądze na projekty których Celem jest zrobienie zajebistego silnika który będzie zajebiście trwały, jak Merc 124 albo lepszy, na wiele lat, do tego zajebisty olej lepszy niż olej do wyczynu, po prostu miało być to niezawodne monstrum na wieki wieków.
      nie, nie, nie ... wiem że tak byście chcieli (ja też!!)... ale tak nie jest.
      Dziś wszystko ma swój określony byt w czasie. Jakość produktów rośnie, ale ich czas przydatności maleje. Podejście jest zupełnie inne niż w latach 80-90tych. (niektórym się wydaje że nadal jest 1998r).

      No i teraz o tym silniku, "być albo nie być" ... taki wybór mają dziś producenci. Wiesz ile pojazdów już od wprowadzenia Wymagań Środowiskowych dot emisji spalin (marzec 2018 tego roku) już nie będzie dostępnych w EU?
      Pojazdów, czyli nie tylko niektórych samochodów ale i wiele motocykli. Honda i Yamaha wycofała najmocniejsze motocykle z Europy, dla czego? no dlatego że katalizator musiał by był wielkości silnika ... a nie ma gdzie go wsadzić, po drugie nikt takiego pojazdu nie kupi, bo będzie bardzo drogi i ... pokraczny. Wielu producentów z pewnością tego nie wytrzyma.
      Kto słyszał brzmienie tego Motocykla, http://www.moto-opinie.info/imagedb/9367.jpg polecam iść do Salonu Yamahy i posłuchać ....założony kaganiec wykastrował silnik 3 cylindrowy po prostu płakać się chce. Piękny, ale pracuje jak popsuty silnik elektryczny - tragicznie (robi bziii, bziii, zajechana Motorynka z '83 ładniej pracuje). Nie mówiąc już o konstrukcji bo jest świetna, ale użytkownicy tęsknią za zupełnie innymi doznaniami.

      Więc nie inżynier kreuje trendy a wykonuje "polecenia z góry", w latach 90 inżynier miał inne zadania wynikające z Wymagań. Ten sam inżynier dziś ma zupełnie inne Wymagania wynikające ze zmieniających się Wymagań.
      Za mało mówimy tu o Wymaganiach a za dużo o pierdołach. Wystarczy przyjrzeć się Wymaganiom i tu nie ma o czym gadać.

      Ile było gadania jak Honda zrobiła silnik Turbo, ..bo inż. Hondy się nudziło? ..nie, po prostu albo spełniamy Wymagania Środowiskowe dot. emisji albo ostatnim silnikiem będzie K20. Wiec aby nadążać i przetrwać mamy: dowsowzing i turbo gdyż to zapewnia sprostanie Wymaganiom Środowiskowym. Czy zapomnieliście? czy nie śledziliście zmian w 2014r. Musieli, to zrobili silnik, zmusili producentów olejów do zaprojektowania środka smarnego o niskich oporach tłoczenia, z uwagi na konstrukcję silnika, olej o niskiej lepkości to mniejsze opory mniejsze spalanie, mniejsza emisja do atmosfery.
      Nie pozbyto się przy tym całkowicie i nie zrezygnowano ze zdobyczy technicznych jakim są oleje syntetyczne, Honda mówi masz wybór. To Ty użytkowniku decydujesz czy pójdziesz (na co namawiamy mówi H z tym inżynierem Castrola) na "oleje specjalnie zaprojektowane w celu zmniejszenia zużycia paliwa" - przyczyń się człowieku do zmniejszenia emisji, bo masz fajną nisko emisyjną spaliwówkę.
      Nie nie mówi że nie wolno jechać 180km/h przez 3 godziny, można a jakże przecież do tego został specjalnie zaprojektowany olej ekonomy conserving, tak? ...a no nie. nie pisze tam ..ja nie widziałem aby w IO pisało "olej specjalnie zaprojektowany w celu ochrony silnika" ... widziałeś tam taki zapis?
      Może nie widziałeś, nie miałeś ..ale w Hondach z lat 80 tyak pisało w IO "używaj oleju o najwyższej jakości w celu ochrony silnika" ...ja bardzo bym sobie życzył takiego zapisu w IO.
      (Natomiast przypominam że w latach 80-90 inżynierowie olejowi mieli tylko jedno zadanie - zrobić jak najbardziej wytrzymały olej. Na szczęście te oleje jeszcze są dostępne dzisiaj). Jeśli myślisz że tak jest dzisiaj, to jest to naiwnością i musisz to sobie wmawiać, bo nikt kto śledzi motoryzacje to w to nie uwierzy).
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Większość nowych użytkowników czy to Hond czy innyh marek niestety nie jeździ z własnym olejem do Aso, nawet nie wiedzą co to SAE, nabywają dany produkt ( a często samochód traktują jak sprzęt Agd), uzytkuja kilka lat i biorą następny, nie znają się na mechanice, idą często po opinii "chcesz mieć spokój bierz japonca (Hondę, Toyotę, Mazde)", niestety jednak jak się coś się stanie w tym aucie, które miało się nie psuć, to później bardzo szybko wyrażają swoje niezadowolenie i opinia idzie w eter, a to w erze Internetu ma wpływ i odbicie w późniejszej sprzedaży.
        Dla mnie producent musi mieć tego świadomość i projektować to tak, żeby było też trwałe, przynajmniej do tych 5 lat i 200kkm ( bo chyba tak można przedłużyć gwarancję), natomiast jeżeli rzeczywiście jest tak, że ten olej ma tak destrukcyjny wpływ na silnik, to nie ma bata żeby ten wytrzymał te 100kkm+
        Co do wprowadzenia turbo przez Hondę, to musiała to zrobić żeby z dynamiką zadążyc za konkurencją, co miała w typku wprowadzić ciężkie 3 litrowe V6??? Na pewno ekologia się do tego przyczyniła, ale też nie oszukujmy się miała ciągle dostawać w kość od turbobenzyn tj. Mazda?

        Comment


        • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
          natomiast jeżeli rzeczywiście jest tak, że ten olej ma tak destrukcyjny wpływ na silnik, to nie ma bata żeby ten wytrzymał te 100kkm+
          Wydaje mi się, że nie powinniśmy na to patrzeć w taki sposób, bo to zależy od stylu jazdy... Można założyć, że jak ktoś by non stop użytkował auto z prędkościami np. 140-160km/h czyli poruszał się tylko autostradami, a więc obroty silnika i temperatura części silnika jest wysoka, to wtedy można się spodziewać, że na tym oleju trwałość jednostki mogła by spaść, ale w przypadku gdy jeździmy po mieście, czy za miasto, mniej więcej z przepisowymi prędkościami to tej olej spełni swoją rolę i trwałość jednostki wcale z powodu ECO oleju mocno nie spadnie.. najgorsze są okresy letnie, a więc wysokie temperatury zewnętrzne, czyli układ chłodzenia ma ciężko i tym samym olej musi spełniać mocno swoje przeznaczenie, wtedy trzeba najbardziej uważać.. tak jak Rambo pisał, przy asfalcie 50st.C a my lecimy sobie autostradą dając w palnik.. wtedy właśnie może dość do przycierania części silnika i tym samym spadek jego trwałości.. a pierwsze objawy to pobór oleju.. i tak z przebiegiem coraz większy..
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
            Większość nowych użytkowników (...) samochód traktują jak sprzęt Agd)
            zgadza się, tak jest.
            Zamieszczone przez katana Zobacz posta
            idą często po opinii "chcesz mieć spokój bierz japonca (Hondę, Toyotę, Mazde)"
            opinia jest z okresu gdzie Honda coś znaczyło. Gdy jechała Prelude przez miasto nawet stare baby się oglądały.
            Zamieszczone przez katana Zobacz posta
            natomiast jeżeli rzeczywiście jest tak, że ten olej ma tak destrukcyjny wpływ na silnik, to nie ma bata żeby ten wytrzymał te 100kkm+
            jeszcze raz chcę powiedzieć że olej (a mamy dziś co najmniej 3 gatunki do benzyniaka o olejach do diesli nie wspomnę bo było by tego jeszcze więcej) olej z Gatunku ekonomy conserving nie psuje silnika. Olej ten jak każdy spełniać musi swoje zadanie. W IO Hondy mamy aż 3 rodzaje dopuszczonych olejów - co ciekawe Honda pisze o tym! wskazując Normy ACEA. A co robi np. Mazda i Toyota... nawet nie pisze o tym (specjalnie) tam na forach to dopiero jest korba ... w IO Toyoty od chyba 10 lat pisze tylko o olejach ekonomy conserving, nawet nie wspominają o ACEA ani SAE i żadnych innych. W moim otoczeniu najbliższym większość ma Toyoty, ja również użytkuję i żadna nie widziała oleju ekonomy conserving. Ja z tym nie mam żadnego problemu, ASO też nie przypominam sobie aby komentowało moje zakupione środki smarne, i zawsze mam obawę czy mi to nalał, czy sobie wziął, bo bańkę mi nie oddają, a z założenia głupio pytać o pustą bańkę.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
              Skoro olej został zaprojektowany pod silnik, a silnik został zaprojektowany pod Wymaganie Środowiskowe to wszytko jest prawidłowo.
              Dziękuję Rambo7 za obszerną odpowiedź na moje pytanie. Tylko chodzi mi o coś innego, no ale ja nie sprecyzowałem tego w pytaniu.
              Mianowicie, silnik turbo o jakim rozmawiamy jest nową konstrukcją i do końca nikt z nas nie ma dokładnych wiadomości o innych innowacyjnych rozwiązaniach (jeśli takie są), poza tymi ,że elementy są ciasno spasowane i parę tym podobnych.
              Olej 0W20 został zaprojektowany pod ten silnik. Dlatego fajnie by było usłyszeć Twoją opinię, jaki negatywny wpływ na ten nowy silnik twoim zdaniem może mieć stosowanie olejów o parametrach innych niż zaleca Honda, czyli tych które dopuszcza w razie braku 0W20 ,ale również tych poza wykazanymi przez Hondę. Bo przecież mamy tu również forumowiczów, którzy używają oleju poza wykazem dopuszczonych przez Hondę.
              No bo cały czas rzuca mi się pytanie, czy w oleju 0W20 faktycznie chodzi tylko i wyłącznie o eco normy czy może jeszcze o trwałość jednostki przez całokształt działania m.in zimny rozruch.
              Pewnie to też już było, ale o ile sobie przypominam, to odnośnie zimnego rozruchu były subiektywne opinie ,że nic nie może się złego z silnikiem dziać. No ale w ten sposób można i pisać w przeciwną stronę.
              Ktoś już tutaj kiedyś napisał, że silnik to silnik, nic tam innego nie może być, ale o tej nowej konstrukcji pewnie dużo rzeczy nie wiemy nie wiemy.

              Comment


              • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                No bo cały czas rzuca mi się pytanie, czy w oleju 0W20 faktycznie chodzi tylko i wyłącznie o eco normy czy może jeszcze o trwałość jednostki przez całokształt działania m.in zimny rozruch.
                To może ja Ci odpowiem na to pytanie.. Honda akurat w swojej instrukcji obsługi traktuje użytkowników trochę po macoszemu.. za bardzo nie uświadamia użytkownika do czego jest dany olej.. Wg. mnie każe trochę wytężyć swój umysł.. wyraźnie zaznacza, że masz drogi użytkowniku do wyboru różne oleje klasy A1/A3/A5 dobrane odpowiednio wg. temp. otoczenia pracy silnika, a więc odpowiednie SAE, no i zaleca swój olej 0W20 gdyż chce aby jej auta były przyjazne dla środowiska, mało paliły, wydalały mało złych cząsteczek do atmosfery, pokazuje ogólny rysunek, że 0W20 jest dobry na każde warunki...takie daje zalecenia, trochę to takie mało jasne.. ale wydaje mi się, że jest to dlatego tak napisane, żeby użytkownik się zakręcił i wlał w końcu ten cudowny olej 0W20, dostosowany niby do danego silnika ( zaznaczę tylko, że olej 0W20 pojawił się już chyba 15lat temu w Hondzie, a więc silniki Hondy powinny być już dawno dostosowane do tegoż cudownego oleju.. a jakoś jeżdżą nawet na 10W40 i robią ładne przebiegi...) Ale do sedna sprawy, chcę Ci pokazać instrukcję która nieco bardziej objaśnia dla użytkownika zasadność lub niezasadność stosowania oleju 0W20, jest to instrukcja od Toyoty Auris z 12' roku ( już ją nie raz tutaj wklejałem, ale widać nie wszyscy ją widzieli ) warto zwrócić uwagę na to co zaznaczyłem czerwoną ramką i na wykres SAE:

                olej.jpg
                Last edited by Grzechu; 25-10-2018, 20:49.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • A ja mam takie pytanie czy wiadomo jest czym różni się Oemowy olej 1,0 0w20 (w instrukcji jazza) od Oemowego oleju 2,0 0w20(w instrukcji Civica)???

                  Comment


                  • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                    czym różni się Oemowy olej 1,0 0w20 (w instrukcji jazza) od Oemowego oleju 2,0 0w20(w instrukcji Civica)???
                    kolejną odsłoną w ewolucji tego środka smarnego, pewnie coś jeszcze dodali i poszerzyli skład. (prawdopodobnie niskopopiołowość (C3, C2) gdyż 2.0 może być stosowany w modelu z GPF).

                    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    Dlatego fajnie by było usłyszeć Twoją opinię, jaki negatywny wpływ na ten nowy silnik twoim zdaniem może mieć stosowanie olejów o parametrach innych niż zaleca Honda,
                    ....zmienię końcówkę,
                    jaki negatywny wpływ na ten nowy silnik twoim zdaniem może mieć stosowanie olejów ekonomicznych przy traktowaniu nieekonomicznym.
                    - o to chodziło ? Honda zaleca oleje Wytrzymałościowe. Takie oleje są wymienione i wskazane w IO i jak najbardziej zalecane.

                    Wiec mogę się odnieść do tego jedynie w ten sposób. Jeśli masz olej (użytkujesz w silniku) zalecany olej Ekonomiczny - jeżdżąc ekonomicznie masz gwarancję (do końca nie wiadomo bo to nowe środki smarne) że się nic nie stanie.
                    Jeśli masz olej (użytkujesz w silniku) zalecany olej Wytrzymałościowy - jeżdżąc ekonomicznie i rajdowo masz gwarancję że się nic nie stanie.
                    Jeśli masz olej (użytkujesz w silniku) zalecany olej Ekonomiczny z cechami Wytrzymałościowymi - jeżdżąc ekonomicznie masz gwarancję że się nic nie stanie.

                    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    wpływ na ten nowy silnik twoim zdaniem może mieć stosowanie olejów o parametrach innych niż zaleca Honda
                    Honda nie zaleca olejów ACEA C3. Takie oleje są wymagane w Nowym Civic z GPF.

                    Olej OEM 2.0 0W-20 jest olejem specjalnego przeznaczenia zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa.
                    Olej OEM do GPF ACEA C2 jest olejem ekologicznym zaprojektowanym w celu wydłużenia żywotności filtrów GPF.

                    Oba oleje są olejami które zaprojektowane w wyniku Wymagań Środowiskowych.
                    To nie są oleje "najlepsze" to są oleje wskazane jako spełniające określone Wymagania.

                    Oba oleje dają zapewnienie że ich stosowanie będzie z korzyścią dla ekonomiki w pierwszym przypadku i ochrony środowiska i ekonomiki w drugim.

                    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    jaki negatywny wpływ na ten nowy silnik twoim zdaniem może mieć stosowanie olejów o parametrach innych niż zaleca Honda, czyli tych które dopuszcza w razie braku 0W20 ,ale również tych poza wykazanymi przez Hondę. Bo przecież mamy tu również forumowiczów, którzy używają oleju poza wykazem dopuszczonych przez Hondę.
                    na to pytanie nie odpowiem konkretnie, nie możesz oczekiwać że powiem że "silnik się rozleci".
                    Powiem tak, w okresie gwarancji - możesz nawet nasikać do silnika, kwestia co będzie po gwarancji?
                    Spróbuję odpowiedzieć, masz olej 0W-20 dolewasz SAE 5W-30 (nie znasz ACEA lub nie przykładasz wagi) więc zalałeś np. ACEA C3. Otrzymujesz: kompozycję z 2 olejów, czyli pogorszyłeś własności oleju ekonomicznego dolewając oleju środowiskowego. Olej ekonomiczny straci w takiej części swoje własności ekonomiczne, na rzecz oleju o cechach środowiskowych. Dodatkowo tracisz własności popiołowe które chronią silnik na rzecz katalizatora który i tak nie ma wymagań aby stosować olej C3. Wszystkie IO mówią że dolewka tylko z gatunku ACEA A3 lub A5. Sugestia w IO jest taka, że aby utrzymać cechy oleju ekonomicznego, należy skrócić wymianę (jeśli dolałeś innego) by odzyskać w100% olej o cechach ekonomicznych. (jeśli taki wybrałeś i na taki się decydujesz docelowo).
                    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    No bo cały czas rzuca mi się pytanie, czy w oleju 0W20 faktycznie chodzi tylko i wyłącznie o eco normy czy może jeszcze o trwałość jednostki przez całokształt działania m.in zimny rozruch.
                    wszystkim się o to rozchodzi . Tym co to zaprojektowali i tym co to użytkują.
                    Kwestia Wymagań.
                    Ty już wiesz ... co jest do czego.
                    Gdyby było tak że jest jeden jedyny olej zalecany do silnika - to było by to napisane. Tak jest w przypadku samochodów nie wielkoprodukcyjnych. W przypadku samochodów wielkoprodukcyjnych producent musi założyć i zakłada że użytkownik się pomyli. Z tym że 1 zrobi to świadomie a inny nieświadomie.
                    Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                    odnośnie zimnego rozruchu były subiektywne opinie ,że nic nie może się złego z silnikiem dziać.
                    od lat, tak nakręcono spiralę bredni w temacie zimnego rozruchu, że nie idzie tego wyplenić. Zim praktycznie nie mamy, zima -15stC przez 2 dni całej zimy to nie zima. Pojęcie "zimnego rozruchu" zaczęło być w końcu lat 90tych gdy jeszcze na drogach były Żuki i Star'y pod którymi ogniska palono w celu rozgrzania oleju w misce olejowej.
                    Za to mamy lato, i nic się nie mówi na temat pracy silnika w lato w skrajnych warunkach temp otoczenia i uzytkowania. Widać to tylko po meldunkach użytkowników w ASO w kwestii kontrolek oleju, rozwalonych pomp oleju itd.

                    Zawsze mówię to samo, jeśli znamy Wymagania, to wiemy jakie jest przeznaczenie. Liczb i Karty Charakterystyki nie zmienisz, a wynika z niej jasno, co wynika.
                    Całe lata peplania o Syntetykach PAO, srao i Ester legły w gruzach na rzecz mineralnego oleju nafaszerowanego dodatkami.
                    Po co rozwijano technologię syntetyczną - celem była trwałość, moc, wytrzymałość, odporność do granic możliwości. Obecnie wracamy do mineralnych z pakietem bo tylko ta technologia umożliwia uzyskiwanie finalnego produktu spełniającego wymagania jak najmniejszej emisji.


                    Dziękuję Grzechu za skan - Wpis #631.

                    Ja już nie wiem jak to tłumaczyć. Jeśli ktoś jest "zablokowany" i z definicji woli być "zablokowany" - to nic tego stanu nie zmieni, żadne argumenty.
                    Bardzo ładnie jest tam napisane, wyjaśnione. I nawet Rysunek - tabelka jest normalna. Nie wiem z czego ta IO, ale nareszcie coś normalnego.

                    Absolutnie daleki byłem i jestem od namawiania kogokolwiek do rezygnacji z OEM oleju. Oczywiście że takie można odnieść wrażenie czytając moje wpisy. Podjąłem wyzwanie aby uświadamiać użytkowników na temat Wymagań i pomóc rozwikłać zawiłości Norm Wymagań itd.
                    Nie byłem w stanie i nadal nie jestem w stanie czytać bzdur jakie się pisze na forach. Przynajmniej na tym forum, jest inaczej i nie zaprzeczycie. Niektóry pierwszy raz usłyszeli że olej to nie tylko lepkość.
                    Każdy ostatecznie zrobi z tą wiedzą co chce.
                    Last edited by rambo7; 26-10-2018, 09:23. Powód: literówka
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      jak byś poczytał Wymagania Normy API SN to byś wiedział że to nie jest norma wytrzymałościowa, a Norma stricte Ekologiczna pod paliwa alternatywne, nie ma nic wspólnego z dobrym w sensie wytrzymałościowym olejem. Honda nic nie mówi na temat możliwości stosowania olejów na podstawie API. Norma SN to oleje dla paliw alternatywnych z dodatkiem etanolu dla krajów 3 go świata ubogich w surowce ropy naftowej. Przykłąd Brazylia tam jest 90% paliw na rynku z dodatkiem Etanolu i tam stosuje się APIS SN.
                      Podaj mi 1 stację w PL gdzie mogę zatankować paliwo z dodatkiem Etanolu.
                      Nie ma?
                      To podaj sens stosowania oleju dla paliw z roślin?
                      Ponieważ zostałem zacytowany ,to odpowiem i zapytam.

                      Co to jest "norma wytrzymałościowa" ,na którą się powołujesz wiele razy? Kto ją definiuje ,jaka organizacja,instytut, zrzeszenie,bo nie mogę tego nigdzie znaleźć?!
                      Na jakich olejach na opakowaniach producent podaje normę wytrzymałościową? Podają ACEA/API/Specyfic ,ale "normy wytrzymałościowej" nigdy nie widziałem.

                      Oleje kasyfikujemy wg. ACEA ,API ,SAE, jeszcze ILSAC i OEM.
                      Dla przykładu dołączam PDF ze strony rafinerii w Jaśle ,pozostałe źródła,które znalazłem odnośnie klasyfikacji olejów mówią to samo i nie ma żadnych rozbieżności.

                      Napisałeś,że API SN,to norma stricte dla paliw alternatywnych dla krajów III Świata?! Gdzie to znalazłeś? Jeżeli USA ,bo tam tymi normami się posługują- to kraj III Świata?!
                      API - Amerykański Instytut Naftowy.
                      "American Petroleum Institute Inc. jest stowarzyszeniem handlowym, które reprezentuje amerykański przemysł naftowy i gazowy. Członkami stowarzyszenia są firmy zajmujące się poszukiwaniem i wydobyciem ropy i gazu ziemnego, rafinerie, dostawcy, operatorzy rurociągów i przewoźnicy morscy. Jego działalność obejmuje kwestie przemysłu naftowego i gazu ziemnego; sprzyjanie zagranicznemu i krajowemu handlowi amerykańskimi produktami naftowymi; i zbieranie statystyk branżowych. Wspiera swoją pozycję publiczną w programach badań naukowych, technicznych i ekonomicznych. Stowarzyszenie zostało założone w 1919 r. I ma siedzibę w Waszyngtonie, Dystrykt Kolumbii." - znalezione na blogu na stronie Blomberga.

                      Dalej o normie API SN.
                      Cytat ze strony zmienolej.pl
                      "API SN
                      Oleje silnikowe kategorii SN została wprowadzona w październiku 2010 roku dla modeli z roku 2011 i starszych, zaprojektowana w celu polepszenia ochrony tłoków przed osadami powstającymi w wysokiej temperaturze, zapewnienia lepszej kontroli szlamów oraz zgodności z uszczelnieniami. API SN wraz z Resource Conserving odpowiada normie ILSAC GF-5 łącząc osiągi API SN ze zmniejszonym zużyciem paliwa, ochroną turbosprężarki, zgodnością z systemami kontroli emisji spalin i ochroną silników pracujących na paliwach zawierających etanol w ilości do E85.".

                      Dodam tylko,że inne źródła podają to samo i o tym Etanolu ,to jest tylko wzmianka w ostatnim zdaniu.

                      Teraz odnośnie inżyniera Castrola.Czy znasz go z imienia i nazwiska,bo piszesz że teraz mówi to,a kiedyś mówił co innego?
                      Ja znam jego nazwisko,imię,mam maila i nr telefonu.A ty?

                      Rambo 7 ,to nie jest post przeciwko Twoim teoriom ,bo można się z nimi zgadzać lub nie.Twoje prawo pisać co chcesz.Ja w wielu kwestiach zgadzam się z Twoimi spostrzeżeniami ,ale niektóre - delikatnie pisząc - kwestionuję.
                      Załączone pliki

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                        Kto ją definiuje ,jaka organizacja,instytut, zrzeszenie,bo nie mogę tego nigdzie znaleźć?!
                        to ta sama organizacja co definiuje nazwy economy conserving. Co do słowa, "wytrzymałościowa" "ekologiczna" "ekonomiczna" to określa Karta charakterystyki danego produktu oraz opisy producenta.
                        np. Jeśli na produkcie lub w opisie jest:
                        "economy conserving" - ekonomiczna
                        "for DPF, GPF ochrona katalizatora", systemy oczyszczania spalin - ekologiczna.
                        "engine protection" - wytrzymałościowa.
                        Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                        Na jakich olejach na opakowaniach producent podaje normę wytrzymałościową? Podają ACEA/API/Specyfic ,ale "normy wytrzymałościowej" nigdy nie widziałem.
                        nie gadaj, widziałeś, przez jakiś czas widywałeś tylko takie . Tylko nie wiesz
                        Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                        Podają ACEA
                        noo, czyli widziałeś . Tylko nie jesteś zorientowany że ACEA A3 to oleje o najwyższych Wymaganiach wytrzymałościowych. Czyli najwyższa jakość, nie ma obecnie wyższej, nie zrobili. Odchodzi się od tworzenia olejów na bazie syntetyków i Estrów na rzecz innych Norm, środowiskowych.

                        Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                        Napisałeś,że API SN,to norma stricte dla paliw alternatywnych dla krajów III Świata?! Gdzie to znalazłeś? Jeżeli USA ,bo tam tymi normami się posługują- to kraj III Świata?!
                        Znalazłem to w opisie Silnika Hondy dot. stosowania paliw. (nie znajdę od ręki) ale to nie tajemnica. Norma API SN to w Ameryce ILSAC GF-5. W USA nie jeździ się na tych olejach, oni akurat jeżdżą na tym co im wleje ASO a potem po gwarancji na tym co jest najtańsze.

                        Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                        Cytat ze strony zmienolej.pl
                        ...o jej... nie komentuję zamieszczonych treści tego sprzedawcy. Oni nie mają zielonego pojęcia o olejach. Już kilka razy wytknąłem im pisanie ....(gdyby to sami jeszcze pisali)... ale przepisywania z błędami. Piszą takie bzdury że głowa boli. A czytają to ludzie którzy nie mają zbytnio pojęcia co czytają. WIęc tak jak Ty powołują się na stronę mocno amatorską za to świetnie prezentującą się w sprzedaży.
                        Tak że cytaty z tej strony to nie komentuję... bo już komentowałem - po prostu tragedia.
                        Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                        Teraz odnośnie inżyniera Castrola.Czy znasz go z imienia i nazwiska,bo piszesz że teraz mówi to,a kiedyś mówił co innego?
                        nie znam osobiście, ale to znaczy że jeden może mówić jedno, a inny drugie? ...to jak ? To w Castrolu pracują a gadają co innego?
                        Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                        to nie jest post przeciwko Twoim teoriom
                        dziękuję za uznanie , ale ja tu niczego nie wymyśliłem - toż to informacje i wiedza ogólnie dostępna. Tylko mniej czytaj takich stron jak "zmień olej" ...bo to strasznie ogłupia.

                        Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                        Dalej o normie API SN.
                        Cytat ze strony zmienolej.pl

                        chyba czytali forum cf ... i poprawili.
                        Czytaj wpis #69. https://www.civicforum.pl/showthread...widzenia/page7
                        proponuję aby zajęli się sprzedażą bo to im wychodzi dobrze, natomiast jak ktoś nie potrafi nawet przepisać poprawnie "wiedzy objawionej" - to dla mnie jest zdyskwalifikowany. Odradzam czytanie informacji z tej strony. Do dziś nie poprawili ... no a kto to wyłowi w tym gąszczu bełkotu? Ty Jasiek? ...no nie dasz rady, z całym szacunkiem.
                        Zobacz na daty wpisów już w 2015 mielony był temat... i mielimy nadal.

                        Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                        Dalej o normie API SN.
                        Cytat ze strony zmienolej.pl
                        "API SN
                        Oleje silnikowe kategorii SN została wprowadzona w październiku 2010 roku dla modeli z roku 2011 i starszych,
                        nie poprawili tego? ...to daj sobie spokój z tym sprzedawcą, to Ci radzę.
                        Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                        Rambo 7 ,to nie jest post przeciwko Twoim teoriom
                        dziękuję to by mi schlebiało , ja nie mam teorii, przepisuję ze stron dot. olejów ...ale tych gdzie jest wiedza. To że nie masz wiedzy, to nie znaczy że ja mam teorie .
                        Last edited by rambo7; 26-10-2018, 13:44.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          to ta sama organizacja co definiuje nazwy economy conserving. Co do słowa, "wytrzymałościowa" "ekologiczna" "ekonomiczna" to określa Karta charakterystyki danego produktu oraz opisy producenta.
                          np. Jeśli na produkcie lub w opisie jest:
                          "economy conserving" - ekonomiczna
                          "for DPF, GPF ochrona katalizatora", systemy oczyszczania spalin - ekologiczna.
                          "engine protection" - wytrzymałościowa.

                          nie gadaj, widziałeś, przez jakiś czas widywałeś tylko takie . Tylko nie wiesz

                          noo, czyli widziałeś . Tylko nie jesteś zorientowany że ACEA A3 to oleje o najwyższych Wymaganiach wytrzymałościowych. Czyli najwyższa jakość, nie ma obecnie wyższej, nie zrobili. Odchodzi się od tworzenia olejów na bazie syntetyków i Estrów na rzecz innych Norm, środowiskowych.
                          Europejscy producenci pojazdów mają problem. Z jednej strony nie zamierzają kwestionować grzywien za niedotrzymywanie po 2020 r. unijnych norm emisji CO2. Z drugiej apelują do rządów o pomoc w osiągnięciu tych norm.


                          Znalazłem to w opisie Silnika Hondy dot. stosowania paliw. (nie znajdę od ręki) ale to nie tajemnica. Norma API SN to w Ameryce ILSAC GF-5. W USA nie jeździ się na tych olejach, oni akurat jeżdżą na tym co im wleje ASO a potem po gwarancji na tym co jest najtańsze.


                          ...o jej... nie komentuję zamieszczonych treści tego sprzedawcy. Oni nie mają zielonego pojęcia o olejach. Już kilka razy wytknąłem im pisanie ....(gdyby to sami jeszcze pisali)... ale przepisywania z błędami. Piszą takie bzdury że głowa boli. A czytają to ludzie którzy nie mają zbytnio pojęcia co czytają. WIęc tak jak Ty powołują się na stronę mocno amatorską za to świetnie prezentującą się w sprzedaży.
                          Tak że cytaty z tej strony to nie komentuję... bo już komentowałem - po prostu tragedia.

                          nie znam osobiście, ale to znaczy że jeden może mówić jedno, a inny drugie? ...to jak ? To w Castrolu pracują a gadają co innego?

                          dziękuję za uznanie , ale ja tu niczego nie wymyśliłem - toż to informacje i wiedza ogólnie dostępna. Tylko mniej czytaj takich stron jak "zmień olej" ...bo to strasznie ogłupia.



                          chyba czytali forum cf ... i poprawili.
                          Czytaj wpis #69. https://www.civicforum.pl/showthread...widzenia/page7
                          proponuję aby zajęli się sprzedażą bo to im wychodzi dobrze, natomiast jak ktoś nie potrafi nawet przepisać poprawnie "wiedzy objawionej" - to dla mnie jest zdyskwalifikowany. Odradzam czytanie informacji z tej strony. Do dziś nie poprawili ... no a kto to wyłowi w tym gąszczu bełkotu? Ty Jasiek? ...no nie dasz rady, z całym szacunkiem.
                          Zobacz na daty wpisów już w 2015 mielony był temat... i mielimy nadal.


                          nie poprawili tego? ...to daj sobie spokój z tym sprzedawcą, to Ci radzę.

                          dziękuję to by mi schlebiało , ja nie mam teorii, przepisuję ze stron dot. olejów ...ale tych gdzie jest wiedza. To że nie masz wiedzy, to nie znaczy że ja mam teorie .
                          Masło maślane.Poddaję się!

                          Comment


                          • Zastanawia mnie to, do czego przeznaczony jest samochód Honda Civic X - przykładowo wersja Sport lub Sport plus.
                            Nazwa wskazuje, że to samochód którym można troszkę zaszaleć. Do szaleństwa jednak nie za bardzo, bo olej nie puszcza. Do jazdy po autostradzie - też nie za bardzo bo olej nie puszcza przy wyższych prędkościach.
                            Fotele też nie pozwalają na pokonywanie ciasnych łuków, bo jeśli ktoś nie ma mocnego chwytu, aby na zakręcie przytrzymać się kierownicy to będzie latał od drzwi do drzwi.
                            Wydaje się, ze są to samochody dla emerytów tak na prawdę - wolna, ekonomiczna jazda, tak aby nie zagrzać za bardzo silnika.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Theo74 Zobacz posta
                              Zastanawia mnie to, do czego przeznaczony jest samochód Honda Civic X - przykładowo wersja Sport lub Sport plus.
                              Nazwa wskazuje, że to samochód którym można troszkę zaszaleć. Do szaleństwa jednak nie za bardzo, bo olej nie puszcza. Do jazdy po autostradzie - też nie za bardzo bo olej nie puszcza przy wyższych prędkościach.
                              Fotele też nie pozwalają na pokonywanie ciasnych łuków, bo jeśli ktoś nie ma mocnego chwytu, aby na zakręcie przytrzymać się kierownicy to będzie latał od drzwi do drzwi.
                              Wydaje się, ze są to samochody dla emerytów tak na prawdę - wolna, ekonomiczna jazda, tak aby nie zagrzać za bardzo silnika.
                              To bardzo proste, zmieniasz olej na najlepszy wytrzymałościowy i już masz samochód do wszystkiego

                              Comment


                              • Ostatnio zagadnałem mechanika, że chcę zmienić na 0w40 Acea, on natomiast stwierdził, że lepiej nie zmieniać z fabrycznego na bardziej gęsty, ponieważ nowe auta są ciasno spasowane i ten olej nie wszędzie może dotrzeć. Pamiętam jak to samo mówił gość w Aso. Nie chcę oczywiście wprowadzać mętliku, bo to twierdzenie coś w deseń tego gościa od Castrola, ale czy jest w tej tezie ziarnko prawdy czy może lobby olejowe???

                                Comment

                                Working...
                                X