Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dyskusje o olejach zastosowanych w X-gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • "Petrostar" koledzy polecają.
    Ja mogę polecić "zmieńolej."
    Ale tylko jako sprzedawca mający oryginalne produkty w dobrej cenie. Nie jako ktoś kto dobierze odpowiedni olej.
    Last edited by luzny41; 24-10-2018, 09:49.

    Comment


    • Zamieszczone przez kazno1989 Zobacz posta
      Będąc w temacie olejów silnikowych...
      jakie internetowe sklepy polecacie na zakup oleju? Chciałbym aby był to sprawdzony sklep, który oferuje dobrej, sprawdzonej jakości produkty.
      A ja akurat Petrostaru nie polecam. Dali trzy razy z rzędu dupy i więcej tam nic nigdy nie kupiłem i nie kupię.

      Byłem dziś w Petrostarze po olej. Zakładam temat, bo nie ma tematu nt kiepskich sklepów z częściami, użytkami itd. A temat pewnie by nie powstał gdyby nie mój dzisiejszy kontakt z tą znaną i lubianą firmą. Generalnie dostałem piany. Trzeci kontakt i trzecia wtopa. Po kolei więc. 1. Zimą kupowałem olej. Wypatrzyłem sobie Liqui Moly. Zadzwoniłem - usłyszałem że olej powinien być, można przyjechać. Z Ursynowa na Mokotów blisko, wsiadłem więc i pojechałem. Na miejscu okazało się że tego jednak


      Teraz kupuje w gdyńskim Filtrytotu i jest git. Do tego wiele produktów ma darmowa wysyłkę. Np dobre oleje

      Comment


      • Wszystko okey, wiedza na tematy olejowe jest na pewno cenna, jednak nie każdy klient takową posiada lub chce posiadać. Auto jest dla klienta, bardzo rzadko odwrotnie, szczególnie jeśli mowa o relatywnie tanim aucie jakim jest Civic, to tylko kompakt, a nie wyjątkowy model premium, Porshe lub Ferrari, itd.
        Dlatego Honda musi na pewno się z tym liczyć, że nie każdy będzie zmieniał biegów jak mu strzałki nakazują (z drugiej strony patrząc na nie szybciej zarżniesz silnik niż oszczędzisz paliwo), jeździł na Econie, przy +30 najlepiej wcale i nie będzie przekraczał 3,5 rpm. Byłem wiele razy przy odbiorze nowych Hond nikt nie mówił, że jeśli chcemy korzystać z osiągów koniecznie zmieńmy olej, bo inaczej padnie silnik. Pamiętajmy, że Hondę częściej kupują Ci co lubią bardziej pogonić niż oszczędzić. W końcu ten olej występuje również w typku, gdzie nie ma Econu. I teraz Honda daje 100kkm gwarancję z możliwością przedłużenia na jeszcze więcej i wiadomo że 100kkm nie jest równe tzn jeden będzie dbał, a drugi tylko serwisował i miał wszystko gdzieś, a mimo to ten silnik na tym "badziewnym" oleju ma wytrzymać.
        Co do momentu obrotowego to zarówno 1,5turbo i 2,0turbo mają go znacznie wyżej niż konkurencja i mimo turbo preferują wysokoobrotowy styl jazdy.
        Więc albo nie wiemy do końca jaki ten olej ma wpływ na nasze nowe turbobenzynowe silniki i czy rzeczywiście taki destrukcyjny albo szykuje się afera i te auta nie dojadą do 50kkm na tym "ekowodnistym syfie"(jak twierdzą Ci co go od razu wylewają).

        Comment


        • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
          wiedza na tematy olejowe jest na pewno cenna, jednak nie każdy klient takową posiada lub chce posiadać.
          i do tego dołożyć trzeba że większość sprzedawców jest niekompetentna, a niektórym ASO też by się przydało szkolenie.
          Zamieszczone przez katana Zobacz posta
          Byłem wiele razy przy odbiorze nowych Hond nikt nie mówił, że jeśli chcemy korzystać z osiągów koniecznie zmieńmy olej, bo inaczej padnie silnik.
          Oczywiście zresztą jak się odbiera auto to olej jest najmniej ważny . Za dużo tej gadki by było ... gdyby się chciało wszystko powiedzieć, bo też nikt nie mówi że "a proszę pana wie pan co to jest ACEA? i że w IO jest możliwość wyboru co najmniej 3 rodzajów olejów i że nie ma oleju "zalecanego" ani oleju "3 w 1", ani tego że GPF to wsadzono nie z powodu że silnik jest za mocny. Założenie jest takie że klient - użytkownik to wie, a jak nie wie, to doczyta w IO, bardzo lekko się ją czyta .
          Po oczytaniu się IO idzie na forum ..a tu ZooonK ...dopiero nic nie wie, lub jeszcze gorzej z pojęciem o co chodzi.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • gdyby się chciało wszystko powiedzieć, bo też nikt nie mówi że "a proszę pana wie pan co to jest ACEA?
            “Zło na świecie płynie niemal zawsze z niewiedzy” ktoś kiedyś tak napisał, i miał racje, popatrzmy ile ludzi utrzymuje się w niewiedzy tylko po to by załatwić jakiś interes, tutaj ta dezinformacja jest podstawna, wymyślili ją księgowi i wszystko ma się zużywać a oni mają zarabiać, takie jest założenie, żywotność się określa projektuje i wykonuje, konsument nie musi wiedzieć, musi kupić, to jest podejście które teraz króluje, popatrzmy na wybory i popatrzmy jakie mamy kształcenie w tym temacie, zerowe. Jest mało świadomych ludzi którzy rozczytują politykę na części pierwsze i decydują wybierają, o to w tym wszystkim chodzi aby ludzie nie wiedzieli do końca co się dzieje, wtedy łatwiej wcisnąć im kit. Co do używania oleju ultralekkobieżnego 0W20 5W20 no to pisałem z tym gościem który zrobił 1 melon w civicu jeździł właśnie na 0W20 i 5W20 wszystko trasa. Ja się tym nie sugeruję i nie zalecam nikomu, każdy niech dobiera do swojej jazdy potrzeb i klimatu.
            Myślę, że następne lata pokażą jakie milaże będą miały współczesne silniki hondy to będzie bardzo ciekawe. To co r7 wspomniał o silnikach ekoboost czy koncernu vw-skoda to już się dzieje i to jest świetne bo obnaża tę ekoterrorystyczną księgową politykę wprowadzoną w świat motoryzacji łącznie z zabijaniem diesla oraz kastrowaniem silników i doposażania ich w dpf gpf i inne gówna. Ludzie wyciągną wnioski.
            Zresztą inny polski wieszcz już dawno napisał i zagrał:
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • Ciekawa dyskusja...jak zawsze w tym temacie.
              Szkoda, ze Honda nie podaje w instrukcji uwagi - samochód przeznaczony jest do jazdy z prędkością nie przekraczającą 120km/h. Aby zapewnić należyte warunki użytkowania silnika - czas podróży nie powinien przekroczyć 3h w ruchu autostradowym.

              Dlaczego ten olej jest lany do Type R, gdzie silnik może być o wiele bardziej wysilony (zgodnie z przeznaczeniem tego samochodu)

              Comment


              • Zamieszczone przez Theo74 Zobacz posta
                Dlaczego ten olej jest lany do Type R, gdzie silnik może być o wiele bardziej wysilony (zgodnie z przeznaczeniem tego samochodu)
                No i w sedno tarczy trafiłeś

                Comment


                • Tym bardziej, że jeszcze w przypadku litrówki czy 1,5 producent ma prawo zakładać, że klient będzie jezdził bardziej eko, tak type r, to przecież stworzony "killer" torów i przecież nie jest w IO napisane "w przypadku jazdy na torze koniecznie zmień olej". Ktoś powie to wszystko jest proste, są normy, które określają przeznaczenie danych olei, dobieraj olej pod siebie, ale dlaczego producent tj. Honda strzela sobie w stopę??? Dlaczego nie zalewa oleju 0w40, który też przecież jest eko?
                  Ktoś kiedyś pisał, że teraz Honda jest najlepsza w jak najmniejszej emisji CO2, a nie w osiągach, ale tutaj raczej się nie zgodzę, bo zarówno 1,5 jak i 2,0 w swojej pojemności rozstawiaja konkurencję po kątach jeśli chodzi o osiągi. Jeżeli rzeczywiście idąc tym tokiem myslenia (czyli zero zaufania do producenta)jest tak, że należy od razu ten olej wylewać i zalewac Acea A3/B3 jeśli ma się czasem ochotę "sponiewierać" Hanke pod czerwone, to co jeszcze trzeba wymienić!?? Bo nie sądzę, że ekoterroryzm dopadł tylko oliwę.

                  Comment


                  • Ostatnio na targach motoryzacyjnych w Ostródzie rozmawiałem z inżynierem z Castrol Polska o olejach 0W-20.Pytałem ,dlaczego taki rzadki olej jest lany do silnika,o takim SAE ,z niskim HTHS itp.
                    Odpowiedział,że olej opracowany jest konkretnie do konstrukcji naszych silników.Silniki Hondy (1.5 turbo i 2.0 turbo w TR) są ciasno spasowane, elementy cierne mają bardzo małą porowatość,
                    produkowane są z bardzo dużą precyzją.Nawet zawór pompy olejowej ustawiony jest pod konkretny olej tzn. 0W-20.Tłumaczył ,że ten olej przepompowywany jest szybciej i jego obieg jest częstszy,niż oleju gęstrzego o wyższym SAE.Gesty olej (kolokwialnie) nie pokryje tak szybko i tak dokładnie ścianek elementów ciernych silnika ciasno spasowanego.To samo jeżeli chodzi o rozruch zimnego silnika, 0W-20 napewno szybciej dotrze do wszystkich elementów ciernych niż np 5W-30. Moim zdaniem wszystko jest ok z tym 0W-20.Ani Honda (największy producent silników na świecie) ,ani producenci olejów nie są samobójcami i nie sabotują własnych produktów.Wydają setki milionów dolarów na badania technologii i niby po co to robią? Moim zdaniem logika i argumenty inżyniera
                    z Castrola jest uzasadniona i osobiście się z nią zgadzam.Zobaczcie np. (już kiedyś pisałem) przykład oleju Ravenol 0W-16 !!!! Czy ktoś odważny zalałby taki olej do swojej Hondy? Ja bym nalał i może to kiedyś zrobię.Olej posiada API SN + i jest pierwszym olejem na świecie (tak się chwalą) ,który tą normę spełnia?! Jest przetestowany zgodnie z chyba trzema normami Hondy i je spełnia.Honda daje 3 lata gwarancji albo 100 tyś.km ,ja dokupiłem kolejne 2 lata albo 300 tyś.km- zależy co nastąpi wcześniej.Gwarancja jest ważna pod warunkiem użytkowania samochodu zgodnie z IO i używania materiałów ekspolatacyjnych zalecanych przez Hondę.Moim zdaniem lać,co zalecają i tyle.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                      ale dlaczego producent tj. Honda strzela sobie w stopę???
                      A jesteś w stanie podać choć jeden przykład, że tak właśnie jest?

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                        Odpowiedział,że olej opracowany jest konkretnie do konstrukcji naszych silników.
                        Mało tego, Honda nie pisze, że nie pozwala lać innego oleju. Pozwala i nawet określa jakie. Ale pisze ważną rzecz - nie pozwala lać innego 0w20 niż swój a to już sugeruje pewne rzeczy....

                        Comment


                        • Eee tam w ASO w Rzeszowie leją Schella Ultimate 5w30.

                          A jak obiecałem , poddam analizie laboratoryjnej ten orginalny olej 0W20 .
                          I zobaczymy , po ilości metali jak chroni i o ile spadła lepkość po około 13 tyś km.
                          Warto wiedzieć [emoji6]

                          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                          Last edited by Bodex1; 24-10-2018, 21:30.

                          Comment


                          • Idąc tokiem myślenia że ten olej jest do oszczędzania, czyli jeżdżę na Econie, nie wyjeżdżam gdy jest +30, nie przekraczam 3,5 rpm i unikam stałej jazdy na autostradzie powyżej 140km/h, bo mi zerwie film olejowy, to raczej jest to strzał w stopę, bo kto tak robi???
                            To co napisał Jasiek 68, to bardzo podobne słowa usłyszałem od gościa, który ma fioła na punkcie smarowideł i mechaniki i ma swój mocno oblegany warsztat.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                              Idąc tokiem myślenia że ten olej jest do oszczędzania, czyli jeżdżę na Econie, nie wyjeżdżam gdy jest +30, nie przekraczam 3,5 rpm i unikam stałej jazdy na autostradzie powyżej 140km/h, bo mi zerwie film olejowy, to raczej jest to strzał w stopę, bo kto tak robi???
                              Według Twojego toku myślenia Honda i dlatego specjalnie prosiłem Cię o przykład a nie o tok myślenia :-)

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                                Olej posiada API SN + i jest pierwszym olejem na świecie (tak się chwalą) ,który tą normę spełnia?!
                                jak byś poczytał Wymagania Normy API SN to byś wiedział że to nie jest norma wytrzymałościowa, a Norma stricte Ekologiczna pod paliwa alternatywne, nie ma nic wspólnego z dobrym w sensie wytrzymałościowym olejem. Honda nic nie mówi na temat możliwości stosowania olejów na podstawie API. Norma SN to oleje dla paliw alternatywnych z dodatkiem etanolu dla krajów 3 go świata ubogich w surowce ropy naftowej. Przykłąd Brazylia tam jest 90% paliw na rynku z dodatkiem Etanolu i tam stosuje się APIS SN.
                                Podaj mi 1 stację w PL gdzie mogę zatankować paliwo z dodatkiem Etanolu.
                                Nie ma?
                                To podaj sens stosowania oleju dla paliw z roślin?
                                Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
                                rozmawiałem z inżynierem z Castrol Polska o olejach 0W-20.
                                Castrol jest głównym dostawcą i innowatorem produktów lansowanych przez ekotrend i lobby. To oni przecież robią OEM 2.0 0W-20 dla Hondy. Nie mam tu nic do powiedzenia. a ten biedak... co miał innego Ci powiedzieć?
                                Ten sam inżynier jeszcze parę lat temu twierdził zupełnie co innego... jakoś szybko potrafi zmieniać podejście, najpierw opowiadał o molekułach i syntetykach a teraz nagle mineralny z dodatkami - to jest to.
                                Inżynierowie Petro/oil, dzisiaj ... nie są od kreowania, oni są tylko i wyłącznie od realizowania Wymagań Środowiskowych.

                                Zamieszczone przez Theo74 Zobacz posta
                                Szkoda, ze Honda nie podaje w instrukcji uwagi - samochód przeznaczony jest do jazdy z prędkością nie przekraczającą 120km/h. Aby zapewnić należyte warunki użytkowania silnika - czas podróży nie powinien przekroczyć 3h w ruchu autostradowym.
                                no to jest napisane prowokacyjnie . Zaklinanie rzeczywistości i odwracanie kota ogonem. Honda napisała uwagi - ale ich nie czytasz.
                                Rozumiem że należysz do tych którzy nie nadążają za trendami w motoryzacji, nie słyszałeś o emisji spalin ani o energooszczędności.
                                Honda jest uniwersalna pod względem oleju, możesz nalać wszystko. Dlaczego od razu przeinaczasz fakty. Z twojej treści wynika że Honda nie może jeździć na innym oleju jak 0W-20. No ja twierdzę że może. Jeśli tak się "ustawisz" (a widać że jest grupa zmanipulowanych przez lobby), to jeśli lejesz olej "specjalnie zaprojektowany" .... doczytaj do czego, to dlaczego twierdzisz że jest inaczej? np do jazdy nieekonomicznej?
                                Liczby, testy, fakty nawet ten sam inżynier to wie.
                                Dlaczego nie pisze w IO że nie można...?
                                no bo można ! właśnie że można więc głupot nie napiszą.
                                Niestety wszystkiego IO nie pomieści. Wystarczy że napisali kluczowe kwestie, napisane jest bardzo wyraźnie co jest do czego, co można itd.
                                Wiem cześć osób chce mieć olej Ekonomy conserving i zapierdzielać w lato 160km/h.
                                Honda nie strzela sobie w stopę!
                                To TY strzelasz sobie w stopę ! .

                                Honda daje wybór praktycznie nieograniczony.
                                Honda mówi: kieruj się ACEA i temp. otoczenia. Tak pisze.
                                Całkowicie pomijasz te Zalecenie i ..ograniczasz się wyłącznie do jednego produktu. To nie Honda strzela w stopę - tylko Ty sobie strzelasz.
                                Ty ograniczasz się do jednego tylko i wyłącznie oleju. Ustawiając tok rozumowania że jedyny, zalecany, i wyłącznie odpowiedni to 0W-20. Co nie jest prawdą !! Tak w IO nie pisze !
                                Jeśli tak stawiasz kontekst :
                                Zamieszczone przez Theo74 Zobacz posta
                                Szkoda, ze Honda nie podaje w instrukcji uwagi - samochód przeznaczony jest do jazdy z prędkością nie przekraczającą 120km/h. Aby zapewnić należyte warunki użytkowania silnika - czas podróży nie powinien przekroczyć 3h w ruchu autostradowym.
                                Honda nie napisała w IO że jedyny, zalecany i wyłącznie możliwy i właściwy do stosowania.

                                Tego też nie napisała! Wmawiasz sobie te zapisy. Dopóki sobie wmawiasz że tak jest, no to dyskusja prowadzi donikąd.

                                Nie przyjmujesz absolutnie zaleceń Hondy - zablokowany jesteś całkowicie na zalecenia. Należysz do tych co twierdzą że Rysunek to Wymaganie a olej oszczędzający energię jest "do wszystkiego".
                                No to jest jak to się mówi? "stan umysłu" (blokada na wiedzę, fakty masz zablokowane). IO Cię interesuje tylko w 10% - reszta zapisów jest ...nie wiadomo dla kogo? może dla kogoś innego ale nie dla Ciebie.
                                Nie jesteś w stanie nawet się zastanowić, po prostu "tak mam" i koniec.
                                Weź kredkę, i zamarz sobie w IO wszystko co tam jest napisane i zostaw tylko ... Rysunek. Będziesz wtedy usatysfakcjonowany .

                                Na koniec, spodziewam się że tak samo będziecie mi opowiadać że w Nowym Civic z GPF zaleca się oleje grupy "C" ACEA C2 konkretnie ...i będziecie koledzy teraz sobie (bo nie mi) wciskać że Honda wie co robi i zaleca zajebisty olej tak? ..dajcie pokój.
                                Last edited by rambo7; 25-10-2018, 14:52.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X