Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X vs Mazda 3 jako auta do zadań codziennych :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Idiotyczny komentarz.
    Idąc Twoim tokiem myślenia Honda w 1.5 czy 1.0 nawet 100 tys km nie dociągnie...
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • Oto porównanie osiągów 1,5turbo z hipernowoczesnym i długo wyczekiwanym skyactiv X.
      IMG_20191114_192208.jpg

      Comment


      • Elastyczność Mazdy to jakaś porażka... wręcz na poziomie zwykłego wolnossącego silnika o mocy 100KM... przyspieszenie do setki również nieciekawe przy 180KM... wygląda na to, że to wszystko przez masę własną auta.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Zawieszenie dużo lepsze (prędkość w slalomie), co zresztą widać po czasie okrążenia na torze.
          Przy tak dużo gorszych osiagach praktycznie ten sam czas na torze ?

          Musi w tej Mazdzie być naprawdę konkretnie zestrojony, sportowy zawias...aż się wierzyć nie chce.
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • Opisują właśnie, że Mazda jest mniej komfortowa, natomiast ma dużo lepsze opony (michałki) niż Honda.
            Jak dla mnie właśnie Civic jest strzałem w dziesiątkę, komfortowy a zarazem dynamiczny.
            Natomiast silnik Mazdy to jedno wielkie rozczarowanie, wystarczy tylko wspomnieć, że poprzednik ze zwykłym 2,0 165KM był bardziej dynamiczny i z racji krotszej skrzyni elastyczniejszy.
            Sportowy zawias w aucie, które nie jedzie jest udręką a nie dobrodziejstwem

            Comment


            • Civic na tych Michelinach na pewno jeszcze lepiej by hamował i uzyskał lepszy czas, szkoda że pakują tam Bridgestony, które odstają już trochę od najnowszych modeli.
              BTW. Coś chyba pokręcili w tej gazecie z danymi, X gen raczej nie waży 1206 kg, a opony to przeważnie ER33 a nie ER300

              Comment


              • Ciekawe ile bedzie można podkręcic ten kompresor ?
                Generalnie takie konstrukcje w ostatnich 20 latach dość dobrze się kręciły i można było dość łatwo zmienić doładowanie przy niższych obrotach - minus taki że wtedy pewnie paliłby taki silnik podobnie jak z turbo...
                No ale jest to jakis pomysł jak ktos się właduje w Mazdę i mu braknie mocy po gwarancji
                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                Comment


                • Chyba bardzo trzeba bedzie ten kompresor podkrecac... osiagi to jakis dramat. Tu co prawda niestety szczudlak wiec jakas sekunda handicapu na zbedna mase i pseudowielkie kola oraz elementy napedu ala-AWD idzie, ale i tak 10,8s pomiarowe dla auta o masie 1400kg ze 180KM... to niewiarygodna az porazka! Z srednio sprawnym automatem Mazdy pewnie bedzie ze 12... tak nieefektywne wydadalo mi sie byly tylko amerykanskie landary z lat 80.-90. Na kazdym etapie artykulu podkreslaja kilkakrotnie ze "oblewa z dynamiki" Jednak to Nm jezdza wspolczesnymi nielekkimi autami, a 224Nm to maja dzisiaj doladowane silniki 1.2, a nie 2.0...

                  20200118_115201.jpg
                  Last edited by Alix; 18-01-2020, 12:01.
                  ............................C I V I C
                  .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                  . .
                  Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                  Comment


                  • Pod względem osiągów ten silnik to porażka, może gdyby Mazda napisała, że ma 150KM (bo pewnie tyle ma) nie byłoby takiego wstydu, a tak, to wcześniejszy 2,0 165KM był dużo bardziej dynamiczny, tym bardziej, że w przypadku trójki miał jakieś prawie 100kg mniej.

                    Comment


                    • Silnik zawsze byl jeden tylko w 165 skrzynia byla krotsza i prawa strona obrotomierza odblokowana. Pewnie wsadzili ta dluzsza skrzynke zeby spalanie bylo male, roznica do N/A jest smieszne 20Nm wiec czym ma jechac? Ciekawe jakie tam jest doladowanie? +0,2 bara czy jak??? Jak uzysk z doladowania moze byc tak maly ciagle tego nie ogarniam Nawet soft turbo bez kucia silnika robi sie do +0,5 i uzyskuje wiecej Nm...
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Dokładnie, tylko, że w N/A jest 213Nm, także to tylko 11Nm więcej, więc to chyba nie jest typowy kompresor. Szkoda, design, materiały prowadzenie czy wyciszenie, to czołówka w klasie, ale silnik po prostu klapa, tym bardziej, że Mazda rozdmuchała wcześniej całą kampanię reklamową jaki to super silnik wprowadza.

                        Comment


                        • Design, materialy - super, chapeau bas. Niemniej jednak, tu bym skonczyl zalety Mazdy. Prowadzenie jest OK, ale wybitne to ono nie jest, sa wrecz glosy ze poprzedni gen lepiej ukladal sie w zakrety. Te same silniki jezdza gorzej bo auto jest ciezsze, a nowy silnik jak widac raczej nie podola rozbudzonym nadziejom nikogo poza tymi dla ktorych sednem zycia jest jazda o kropelce - chociaz ci w sumie i tak pojda w diesla lub hybryde najlepiej od razu w LPG... Auto jest tez drozsze i ciasniejsze od poprzednika. Nie oszukujmy sie, nowa 3ke kupuje sie tylko oczami, spychajac rozsadek daleko w kąt Tez doceniam ładne auta i nowa 3ka jest prawdopodobnie najzgrabniejszym kompaktem, nie przecze. Samochod to nie tylko ozdobny mebel jednak dla mnie. Ale jak pokazuje rynek, inni mysla inaczej. Inaczej nie mielibysmy ani tyle Mazd, ani tyle SUVow przynajmniej dopoki jest na nie moda

                          Nowy Proceed jest tez ladny, praktyczniejszy i 1.6T naprawde i brzmi i jedzie. Z reszta, w tej klasie nic nie jest tak wolne jak nowy Skyactive X, nawet duzo slabszy Golf 1.5T/150:



                          Performance/Price ratio najslabszy, ale przyspieszenie to jedno... popatrzcie na testowe drogi hamowania, 43m gdzies wyszlo = dramat na wchodzacy model, dwa przejscia dla pieszych dalej niz taki Civic! Toyota niestety tez slabo, ale ma przynajmniej balast akumulatorow troche na obrone. Swoja droga widac jak przy autostradowych predkosciach dostaje bęcki hybryda Toyoty i 2.0 tu nie pomaga. Ale do 120km/h jeszcze sie broni nawet, podczas gdy 1.8 wczesniej "puchła".

                          Dorzuce porownanie stawki bardziej "podstawowej" wersji tych aut:



                          I tu jest troche lepiej, w towarzystwie 1.0-1.2T daje sobie rade Zauwazcie szokujaco zblizone osiagi wersji 122 i 180KM Mazdy - tego tez nie ogarniam, gdzie sie podziewa dodanie kompresora i dodatkowe 58 kucy na papierze???
                          Last edited by Alix; 18-01-2020, 15:55.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Zobaczcie toyote ch-r 2.0 180 km u Pertyna.
                            0-100 wyszło mu niewiele ponad 7 sek, a katalogowo 8.2

                            Comment


                            • No coz nikt inny chyba takiego wyniku w prasie nie osiagnal, raczej jest tendencja do gorzej niz podaje producent, jak to w Toyocie zawsze bywa...



                              Kilka innych z dwoma "czarnymi konmi" zeby pokazac jak dobrze wykorzystuje swoje rącze koniki leciutkie Suzuki oraz... jak je marnuje otyły Evoque - kolejne auto kupowane glownie oczami za cene 2x taka jak reszta...

                              P.S. a pamieta ktos jeszcze czasy efektywnej 4 generacji Civica gdzie silnik 1.6 wyciagal 150KM bez doladowania i zapewnial 7,2 do setki...?
                              Last edited by Alix; 18-01-2020, 18:09.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • I kolejny artykul w Auto Swiat jadacy po osiagach nowej Mazdy 3, tym razem bęcki ze strony ... Opla Astry 1.2T. Czasy do setki jak krecimy do odcinki podobne ale... juz spalanie i elastycznosc wygrywa turbo. Ladnie tez podsumowano jak to marketing czyni jednego z najciezszych kompaktow lekkim na papierze, a historycznie "ołowiany Opel" staje sie rzutki i zgrabny. Prowadzenia Mazdy tez nie oceniono tu jakos wybitnie, okazuje sie... porownywalne z Oplem. Tak, ten model to zdecydowanie krok w tyl...

                                20200121_153436.jpg
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X