Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X vs Mazda 3 jako auta do zadań codziennych :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    I kolejny artykul w Auto Swiat jadacy po osiagach nowej Mazdy 3, tym razem bęcki ze strony ... Opla Astry 1.2T. Czasy do setki jak krecimy do odcinki podobne ale... juz spalanie i elastycznosc wygrywa turbo. Ladnie tez podsumowano jak to marketing czyni jednego z najciezszych kompaktow lekkim na papierze, a historycznie "ołowiany Opel" staje sie rzutki i zgrabny. Prowadzenia Mazdy tez nie oceniono tu jakos wybitnie, okazuje sie... porownywalne z Oplem. Tak, ten model to zdecydowanie krok w tyl...

    [ATTACH]50876[/ATTACH]
    Ale tutaj jest mowa o starym silniku 122 konnym więc akurat bęcki od astry 130 konnej z turbo nie są żadnym zaskoczeniem.

    Comment


    • A to mieli skyactiv X 180KM porównać z Astrą 130KM??? Zresztą i tak elastyczność byłaby gorsza, a przyspieszenie może o jakąś sekundę lepsze do 130km/h, czyli prawie jak ceed 1,4 140KM

      Comment


      • Tak, w artykule z CX-30 byl dokladnie komentarz ze SkyActive-X odpowiada dynamika silnikom typu 1.4T/140KM a nie 180-konnej konkurencji, co z reszta widac w pierwszym wklejonym powyzej linku z Mazda 3 z ZePerfs, ze Golf 1.5TSI/150KM to juz wyzwanie nie do przejscia...

        Obok jest tez test CX-3 2.0/121KM vs Kamiq 1.0T/115KM i... ocena ponownie sa porownywalne wyniki, gdzie oczywiscie 1.0T pali mniej
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • I... kolejny komantarz: bardzo słabo jak na 180KM. Osiagi SkyActiveX sa tak zenujace ze nie moge sie doczekac az ktos to postawi na hamowni ile to ma w realu mocy i momentu...

          20200130_175958.jpg
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment




          • Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • Słowem, obecny SkyActive-G jest... taki sam albo słabszy od poprzedniego SkyActive - Nm ma realnie tyle samo i tylko na papierze się zwiększyły, za to KM jak kiedyś było ok. 135-140 dla "przytkanych" 2.0 SkyActive tak... teraz jest 129.

              Mazda 1.jpg

              A to z kolei bodajże najdziwnieszy wykres, jaki widziałem w seryjnym aucie. Nawet biorąc pod uwagę, że to nietypowy silnik. Przede wszystkim, skoro tam jest kompresor, to powinno być praktycznie liniowo momentem od doły z ładnym pięciem siękrzywej mocy. Ten wykres wygląda jakby domorosły tuner na big single turbo "sięgnął po cyferki". Eeeeee...

              Mazda 2.jpg

              Chociaż diesel nie zaskakuje, jest po prostu OK:

              Mazda 3.jpg
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • a z subiektywnych odczuć ..ktoś jechał ta nowa Mazdą 3, jak wrażene akustyczne wyciszeni , komfort?
                Porównanie do X ?

                Comment


                • Mazda 3 musi się komuś po prostu podobać bo innego racjonalnego wytłumaczenia kupna tego auta nie mam. Być może nawet nie ma takiego. Żeby jeszcze pieniądze były do przełknięcia to ok, ale w tym przypadku poza designem i być może lepszym wnętrzem to auto jest nieporozumieniem.
                  Civic 1.5T

                  Varadero

                  Comment


                  • Zamieszczone przez pawcio-203 Zobacz posta
                    Mazda 3 musi się komuś po prostu podobać bo innego racjonalnego wytłumaczenia kupna tego auta nie mam
                    U nas lubią kupować nudne auta co widać na drogach. Straszna nuda przez którą czasami widać fajne fury jak również fajne nie nudne jak choćby nasze Civiki

                    Comment


                    • Tak samo jest z C-HR - do tej pory zadnego sensownego silnika, ani to tanie ani praktyczne ale na drogach tego na tony. To co laczy go z Mazda to nietuzinkowy design. Tak naprawde to to sie dzisiaj chyba sprzedaje najlepiej.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Zamieszczone przez mikell Zobacz posta
                        a z subiektywnych odczuć ..ktoś jechał ta nowa Mazdą 3, jak wrażene akustyczne wyciszeni , komfort?
                        Porównanie do X ?
                        Jeżdziłem nową 3 ale w wersji ze 120 KM
                        Jakość wykonania,użyte materiały i wyciszenie lepiej niz w Civicu
                        Skrzynai biegów manulana pracuje genialnie
                        Ale ten samochód z tym silnikiem po prostu nie jedzie
                        Natomiast coś co w Maździe nazywa sie utrzymywanie pasa ruchu to jakaś porażka
                        W Civicu elegancko utrzymuje samochód pomiędy pasami a w Maździe jak samochód dojeżdza do prawego lub lewego pasa następuje strzał kierownića i naprowadza go na środek

                        Comment


                        • Ja zostawilem Civica na serwis w ASO na wiekszy przeglad i chwilowo jezdze zastepczym sedanem 1.5T CVT. W sumie pierwszy raz jezdze sedanem X gen chyba bo do tej pory same hatchbacki. Nadal uwazam ze przyzwoicie sie zbiera i CVT jest wyjatkowo gladkie, nawet w stosunku do topowych skrzyn z limuzyn i nie wyje w przeciwienstwie do ToyToyowego bezstopniowca. Chociaz auto w calosci dosc asportowe i sedan jest odczuwalnie bardziej kanapowo zestrojony. Jakbym jechal... Passatem a nie Civikiem.

                          Nie wiem czy to kwestia opon 215/50R17 - niby "asfaltowe" zimowki ze sredniej polki (Nexen Winguard Sport) z nie nadmiernie zanizonym indeksem V - duza poprawa ze strony ASO patrzac jak kiedys w zimie wydawali 8/9 gen na 15" z profilem H gdzie chociaz byl to continental to auto poruszalo sie jak łódka a nie jak samochod a na rondach trzeba bylo jechac jak cnotka zeby sie nie zabic. Ale wciaz jak sobie przypomne jak prowadzi sie hatchback na normalnych letnich 235/45R17 z indeksem W i na seryjnie szerszej feldze, a przede wszystkim adaptywnym zawieszeniem to jednak zupelnie inna bajka jest. Szczerze to nasz starszy Jaguar z przebiegiem 170tys km na balonach 16 prowadzi sie precyzyjniej niz to auto z przebiegiem 20kkm. Przy predkosci rzedu 140km/h auto robi sie tez bujajace i czule na wiatr tak ze wymaga korekcji toru jazdy, co jednak chyba w aucie 4.7m tej klasy i nie szczudlatym nie powinno miec miejsca? Nie wiem czy to kwestia samych kolek, bo trakcyjnie radza sobie naprawde swietnie, ale w takim zestawieniu musze tym autem poruszac sie srednio 20km/h mniej niz przywyklem bo czuje sie w nim srednio pewnie/nieprecyzyjnie.

                          Szczerze chetnie poswiecilbym 1.5T dla 1.0T jaki poprzednio mialem byle mial inne laczki, zestrojenie i adaptywne - był realnie szybszym transportem mimo słabszego silika!

                          20200130_164715.jpg

                          20200130_162736.jpg

                          20200131_152104.jpg
                          Last edited by Alix; 01-02-2020, 12:15.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • Porównaj ilośc miejsca na tylnej kanapie

                            Comment


                            • W obu jest masa miejsca to juz dla mnie bez znaczenia gdzie miarka moze wykazac dodatkowe 5cm. Dla Nas sa 3 statusy tylnych miejsc: nie ma ich wcale (tak mamy w F-Type) nadaja sie na awaryjne przejazdy (tak mamy w XJS) i jedno auto musi byc w pelni 4-osobowe rodzinne czyli Civic 9gen. Wiecej nie robi roznicy.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Hej!
                                Na próbnej jeździe kierowałem właśnie Civ 5d 1.0T i byłem bliski zakupu z punktu widzenia kierowcy. Natomiast na koniec wsiadłem sobie właśnie do tyłu i... kupiłem sedana.
                                Nie jestem zawodnikiem koszykówki, powiedzmy coś około 1,80m i po wyprostowaniu się głową już dotykałem podsufitki.
                                Gdyby auto miało być tylko dla kierowcy to chyba 5d, ale jak pasażer z tyłu ma mieć te 5cm więcej i spokój wokół głowy, polecam sedana.

                                Pozdr

                                Comment

                                Working...
                                X