Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X vs Mazda 3 jako auta do zadań codziennych :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Civic X vs Mazda 3 jako auta do zadań codziennych :)

    Suzuki żony poszło do zrobienia zdrapki i zamiast niej takie zastępstwo

    2017-06-09 08.06.10.jpg

    2017-06-09 07.55.44.jpg

    EDIT: Wyłączyłem z wątku Suzuki (https://www.civicforum.pl/showthread...3z-by-Alix-%29) jako offtop te posty jako osobne dla porównania Civic 1.0T vs Mazda 3 2.0, bo wiem, że może część osób wybiera między tymi autami. Ogólnie o Civicu X pisałem wcześniej tu:

    Czy juz wiadomo kiedy dokładnie nowy model civica 10 gen pojawi się w Polsce ? Pytam w kontekście ,zakupu starszej 9 gen . Liczę ,ze ceny poprzedniej gen trochę zjadą :)


    A o jeździe 1.0T wcześniej tu: https://www.civicforum.pl/showthread...747#post338747
    Last edited by Alix; 26-06-2017, 17:15.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

  • #2
    No to czekamy na recenzje z testu długodystansowego

    PS
    Zabrzmi to jak świętokradztwo, ale CTRa oddaj na ten czas żonie.

    Comment


    • #3
      Nie no, ładne zastępstwo
      LIVE WELL • LOVE MUCH • LAUGH OFTEN
      sigpic

      Moja była Hanula... niestety ;(

      Comment


      • #4
        Dwa Civy w garażu stały jeden duży drugi mały Ciekawe czy jest jeszcze ktoś z dwoma Civicami w garażu Żeby się tylko nie okazało że Vader pójdzie w odstawkę ;p
        Honda Hybrid 3,4L/100km
        sigpic
        https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

        Comment


        • #5
          Ja mam dwa

          Comment


          • #6
            No w sumie to mam 3 Civy teraz w garażu - 4, 9 i 10 generacji... tylko 4ka już się nie mieści i stoi w garażu obok

            CTRa nie oddaje a poza tym żona się go boi hehe [emoji14] No i Ona wjeżdża na krawężniki przecież! 10tka będzie chwile z nami bo to taki tydzień z przedłużonym weekendem więc i tak zdążę pojeździć.

            Na razie żona lekko przerażona wielkością samochodu oraz widocznościa do tyłu w stosunku do Suzuki. Ale daje rade. W końcu jak chce Mazde 3 to niestety równie spore auto... no chyba, że się uda i przekona się do Civica Xth jednak [emoji14] Ale pojechała już dzisiaj nim do pracy i mówi, ze fajnie się jechało.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #7
              Pierwsze 200 kilometrów za nami. Żona po pierwszym dniu jazdy nie chce już oddawać auta - chyba dobry znak Zachwycona komfortem i przede wszystkim silnikiem (duża sila napędowa na niskich obrotach idealnie pasuje do Jej stylu jazdy), nawet parkowanie nie takie straszne z kamerą i czujnikami, chociaż auto ewidentnie przyduze jak na miasto.

              No właśnie, silnik - wciąż najciekawsza rzecz w tym aucie - pierwszy od 45 lat historii Civica motor o liczbie cylindrow innej niż 4...

              2017-06-10 10.44.31.jpg

              Seryjnie turbo przykryte kocem termicznym, zimny dolot, solidny kolektor wydechowy nie wygląda na jakkolwiek restrykcyjny... no no, takie rzeczy do tej pory tylko aftermarketowo w Hondach! Wreszcie wlew płynu do spryskiwaczy poza komorą i duży, nie polewa się wszystkiego wokół... Itd itp. Widać, jak bardzo przemyślane auto. Brawo!

              Wstępnie z 3 osób przewiezionych absolutnie nikt nie mógł zgadnąć pojemności silnika - padały zwykle odpowiedzi typu: to 1.8 jak kiedyś miałeś? W jednym przypadku mawet musiałem udowadniać że to 1.0 R3 pokazując papiery auta Jeździ się rześko, motor ochoczo się wkreca na obroty i coś nie umiemy na razie bawić się w eko, więc ze wstydu spalania nie zdradzę Do 160km/h dynamika jest zadowalająca. Zdradzę, że przy odrobinie pracy na pustej autostradzie 2 z przodu da się uzyskać... A wracając na ziemię przy 140km/h na 6.tce jest bardzo przyzwoite 3200rpm i tu spalanie chwilowe wydaje się na granicy 7,5 litra na setkę. O ile nie używamy adaptywnego tempomatu, który co chwila marnuje paliwo, używając hamulców zamiast wybiegu auta...

              Brakuje mi wyraźnie jednak adaptywnego zawiasu (poprzednio jeździłem 1.0 Executive, a to jest Elegance). Auto mocniej buja się na co większych wybojach (tu się kłania brak samopoziomowania), jest ogólnie mniej stabilne, a przede wszystkim... już rozumiem co pisał Glosima w kwestii tego, że coś jakby nie tak z układem kierowniczym... faktycznie, jest trochę "gumowy" - nie wiem czemu. Może tylko wersje z adaptywnym mają ten dwuzebatkowy układ kierowniczy? Albo to właśnie precyzja pracy adaptywnego zawieszenia sprawia, że wtedy to auto się tak dobrze prowadzi? Może tam są jakieś dodatkowe stabilizatory/sway bar'y? W każdym razie, tej konfiguracji samochód jest raczej "kanapowaty" i przypomina mi trochę mojego ex-Avensisa. Jeżeli będziemy brać to auto, absolutnie z adaptywnym! To jest inna bajka po prostu, jakbym do innego auta wsiadł. Nie jest źle, ale różnica dla mnie jest istotna. Byłbym w stanie dopłacić do Exe tylko z tego powodu! Jak dodamy że będą tam LEDy (zarowkowe światełka są dość przeciętne), regulację ledzwiowa fotela itd. - to tym bardziej. No i tapicerka. W jeansach jak dzisiaj jeszcze ujdzie. Ale w normalnych cienkich spodniach bawełnianych jak wcześniej to po prostu dupa się odparza, ech.

              Ale ogólnie auto bardzo fajne!!!
              Last edited by Alix; 10-06-2017, 14:20.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #8
                Zawias adaptacyjny w X robi mega robotę, nie rozumiem dlaczego Honda nie montuje tego w sedanie, który z definicji powinien być bardziej komfortowy. Pewnie chodzi o kasę.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Suzi poszła do zrobienia zdrapki i zamiast niej takie zastępstwo
                  Niezła kolekcja, pozazdrościć
                  Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

                  Comment


                  • #10
                    Jak widać, czasem warto być wiernym swojemu ASO Z innej blacharni nie miałbym pewnie szans na tak rześki, prawie nowy (niecały 1000km przebiegu!) pojazd... faktycznie, chyba dobrze im razem:

                    zzzzzzzzzzzzz.jpg

                    Trochę to duże na żonowóz, ale jak Jej się spodoba... ja tam wciąż wolę Civa X od Mazdy 3
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • #11
                      W tej perspektywie wygląda jak by stał Civic i Accord.
                      Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                      Comment


                      • #12
                        Ależ to duże auto - szczególnie na tle swojego poprzednika.

                        Comment


                        • #13
                          No niestety A teraz dodajcie jeszcze 20cm więcej dla sedana Dla mnie dramat wobec miejsc, w których parkujemy.

                          Ale żona chce większe auto dla siebie od Swifta, więc ma szansę spróbować na co dzień z czym to się je w dużym mieście. Na pewno bardzo Jej odpowiada komfort, wyciszenie i poczucie bezpieczeństwa jakie Xgen daje w stosunku do mniejszego miejskiego samochodu. Ja tymczasem nie protestuje, bo jak moje nie będzie musiało pełnić funkcji rodzinnego, następne spokojnie kupię mniejsze i lżejsze
                          Last edited by Alix; 12-06-2017, 11:12.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #14
                            ... i szybsze - zapomniałeś dodać
                            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                            Comment


                            • #15
                              piękny widok przed domem Ta czerwień fajnie wygląda.

                              Co do zawieszenia i układu kierowniczego - w moim sedanie X układ kierowniczy jest ostry i precyzyjny, nie ma potrzeby robić przekładanek itp.
                              Natomiast zawieszenie jeśli chodzi o jazdę jest ok, stabilnie, jak dla mnie. Jedyny minus to taki głuchy dźwięk szczególnie na tzw. chropowatym asfalcie. Trochę to dziwne.
                              Szkoda że nie dali regulacji jak w HB.

                              pozdrowienia

                              Comment

                              Working...
                              X