Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Porownajcie bagaznik i ilosc miejsca w srodku w HRV i CX-3. Prosze to inne auta... do mazdy nie ma szans zapakowac niczego do bagaznika to auto typowo do miasta, honda ma jednak bardzo duzy bagaznik przy tym nadwoziu. W środku takze jest bardzo ciasno w mazdzie ktora bazuje na mazdzie 2 tylko silniki ma z 3. Idelne byloby polaczenie siln8ka R18/R20 z HRV. Z ciekawostek przed zalupem hrv bylismy w salonie mazdy i sprzedawca opowiadal ze w wersji 4x4 naped zaczyna byc przenoszony na tył po włączeniu wycieraczek, prawda to?
    Jezdzilem 3 lata CRV R20 150km i szczerze ten samochód nie nastraja do szybkiej jazdy, dodatkowo na zakretach mozna sie bardzo zdziwic tym bardziej jak sie nagle zalaczy super dolaczamy mechanicznie naped na tył. Natomiast do 140km/h jest bardzo komfortowo i statecznie.

    Comment


    • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
      Dynamika w aucie jest względna, jeździłem Acco viii 2,0 i szczerze przyznam że jak dla mnie działo się cokolwiek powyżej 4rpm, dlatego sądziłem że w crv 2,0 będzie tragedia, a tutaj zaskoczenie że wcale nie było gorzej oczywiście do tych 120. Z miastem racja bardziej jednak taka hrv czy cx3, crv natomiast do podróżowania tak do 120 i dla kobiet bo ma koła i zawieszenie kraweznikoodporne i w zasadzie to taki podniesiony van o stylistyce suva.
      Accord VIII 2.0 jest o 1s szybszy do 100km od Crv, może nawet ponad 1s, katalogowo. Porównywałem dokładnie Crv i
      Accorda przed zakupem, dla mnie dynamika była na minus zdecydowanie w Crv, powyżej 100km bardzo,duża. Katalogowo to Accord VIII jest wolniejszy od Civica X 1.5 manual właśnie o tą sekundę

      Comment


      • Inne odczucia na krześle w crv a inne w fotelu acco. Katalogowe dane różnie mają się do rzeczywistości.W Auto motor i sport Acco viii do setki miał 9,6sec a civic ix 1,8 8,8sec, pomimo że katalogowo mają 9,4. Honda w przypadku Acco viii jeśli chodzi o osiągi 2,0 benzyniaka niestety zrobiła krok w tył w stosunku do acco vii, który też robił setkę poniżej 9sec. Oczywiście Acco viii wyraźnie mniej paliła, ale osiągi niestety były dla wielu klientów rozczarowujace. Jeśli chodzi o civa 1,5 turbo to do 100 możemy porównywać go do Acco 2,4, ale tylko do 100, bo elastyczność jest wyraźnie lepsza z racji turbo. Aczkolwiek wszystko jest względne, pamiętam jak dawno temu miałem corolle 1,4 86KM, miała jakieś 12,5sec do 100, a ja się cieszyłem jak fajnie się zbiera, jednocześnie myśląc wówczas ze taka corolla 1,6 110KM ma do setki 10,2 i to musi być dopiero przyspieszenie! A dzisiaj choć taka crv ma 10sec do setki, to się dziwimy jak takim mułem można jeździć.

        Comment


        • Cyferki to jedno a wrażenia ze stołka to drugie. W SUVach są inne wychyly nadwozia i wielu subiektywnie wydaje się, że jedzie - nawet jak tak naprawdę nie jedzie. CR-V 2.0 coś nie chce mieć 10s do setki w realu jak Civikiem 1.0T robiłem kolegę jak chciałem... Podobnie ze starszymi, inaczej zestrojonymi autami. Z resztą do dzisiaj tak jest. Setka na liczniku w Fiacie Panda to porownalne wrażenie jak dwie setki za kierownicą Type R...

          Żeby nie było, to nie jest problem CR-V jako takiej. CX-5 2.0 i RAV4 2.0 też do mega sprawnych nie należą. O dramacie z 1.6 bez turbo w Tucsonie/Sportage nie wspominając. Ale też mówię, właściciele tej klasy aut mają często małe wymagania w tym zakresie i są ukontentowani tym, co w normalnych autach już tak łatwo by dzisiaj nie przeszło...

          Zamieszczone przez mazdam Zobacz posta
          Porownajcie bagaznik i ilosc miejsca w srodku w HRV i CX-3. Prosze to inne auta... do mazdy nie ma szans zapakowac niczego do bagaznika to auto typowo do miasta, honda ma jednak bardzo duzy bagaznik przy tym nadwoziu. W środku takze jest bardzo ciasno w mazdzie ktora bazuje na mazdzie 2 tylko silniki ma z 3. Idelne byloby polaczenie siln8ka R18/R20 z HRV. Z ciekawostek przed zalupem hrv bylismy w salonie mazdy i sprzedawca opowiadal ze w wersji 4x4 naped zaczyna byc przenoszony na tył po włączeniu wycieraczek, prawda to?
          Ale na tym polega geniusz CX-3 dla mnie ze to zgrabna 2ka z silnikami jak trzeba. Auto miejskie, ale silniki pełną gębą A że nie ma R18 w HR-V to znowu kwestia naszego rynku bo w USA to podstawowy silnik (który w USA jet oceniany jako słaby - ale oczywiście z perspektywy AT głównie)... Co do ciasnoty to dla mnie wystarcza na damską torebkę z zapasem, od obecnego Swifta jest pojemniejsza. Bagażnik ma niby 350 litrów, to jak do niedawna w kompaktach uznawanych za klasę rodzinną i niby nie tak strasznie mniej niż w konkurencji - to raczej HR-V jest tu wybitny niż Mazda biedna. Aczkolwiek czy tam te litry są w takiej ilości to miałbym pewne wątpliwości

          4x4 nawet nie rozwazalismy, to wyrzucanie kasy na miasto i zbedny balast pogarszający osiagi. Z resztą uważam tu podobnie za Markiem Wieruszewskim, że to wersja 4x2 prowadzi się najlepiej. To i tak z asfaltu nie zjedzie bo prześwit ma jak normalne auto... i dzieki temu właśnie tak jeździ. Taki crossover tam gdzie trzeba (wyższa pozycja i widoczność z niej na miasto; przestrzeń, bagażnik jednak bardziej B+) i nie tam gdzie nie trzeba (właściwości jezdne normalnego auta, aerodynamika, brak nadwagi, bez przerostu nadwozia) okraszone przytulnie wykończonym wnętrzem ze skórką nie wyglądającym jak z nie-premium mieszczucha... ja jestem zadowolony że tak "skonczylismy" nawet jak to szczudlak i nawet jak nie ma turbo - trzeba być uczciwym do pewnych zalet [emoji14]
          Last edited by Alix; 18-08-2017, 07:42.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Accord VIII 2.0 przyspiesza do 100 tak samo jak VII, poniżej 9s, subiektywne wrażenia lepszego przyspieszenia w VII wynika z dużo gorszego wyciszenia, podobnie jak w Crv. Co do Accorda 2.4 i Civica 1.5, pisałem już o tym, jeździłem obydwoma autami, nie chcę znowu robić burzy, katalogowy 2.4 jest szybsze od 1.5, a Honda zawsze była szybsza niż w katalogu.

            Comment


            • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
              katalogowy 2.4 jest szybsze od 1.5
              Liczy się moment obrotowy i zakres obrotów w jakim jest dostępny.. a przyspieszenie do setki można se w d..e wsadzić, jeżdżę Aurisem o mocy 90KM wydaje się mało 1.4D4D (diesel), przyspieszenie ma chyba 12sek. a jeździ się nim lepiej niż niejednym wolnossącym benzyniakiem o mocy 140-150KM. Moment i jego dostęp użytkowy robi swoje, podobnie jest z Civiciem z turbo. Żebyś mógł tym Accordem jeździć z taką dynamiką jak Civicem 1,5T to musisz go kręcić, kręcić i jeszcze raz kręcić.. aż po prostu zbrzydnie i zmęczy..
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • HRV jest zdecydowanie większa w środku i ma gigantyczny bagażnik...sam bym się zastanawiał nad tym autem jakby wsadzili tam 1.0 albo i 1.5 Turbo z civica... dla mnie to super auto by było.

                Comment


                • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Liczy się moment obrotowy i zakres obrotów w jakim jest dostępny.
                  to zerknij sobie ile momentu ma to 1.5 i ile 2.4, później poczytaj sobie coś z podstaw motoryzacji, jak np. ta sama moc i moment jest rozwijane z dużej i małej pojemność. Co do kręcenia..... Nie wiem, czy jeździłeś 1.5 X, sadząc po tym co piszesz to chyba nie

                  Comment


                  • Z całym szacunkiem ale Acco viii nie jedzie jak vii, jeździłem obydwoma, starszy wcale jakoś głośny nie jest, a silnik bardziej chętny do współpracy nie tak zamulony w dolnych partiach jak u viii. Testy z gazet motoryzacyjnch Acco viii miał 2 w jednym było 9,6, a w auto moto 9,8, zresztą ja swoją ix 1,8 z każdej prędkości odchodzilem na autostradzie Acco viii 2,0 w drodze do i z Chorwacji, po zamianie mój wojaszek sam przyznał że civem się łatwiej wyprzedza i lepiej przyspiesza. Katalogowo fn2 do setki miała 6,6, a w realu robiła 7,2, acco vii w auto świecie do setki miał 8,1, a w auto motor i sport 7,9, kolejna gen w auto motor und sport miała rowne 8,0.
                    Testy testami a w realu odczucia mogą być różne, ale liczy się moment dlatego turbo się sprzedaje, 1,8 ix jak go wkręcić zawsze ucieknie x 1,0 turbo, ale nie każdy chce pilowac dlatego na co dzień to tym malutkim odkurzaczem jeździ się przyjemniej.

                    Comment


                    • Accord 2,4 VIII:
                      234 Nm przy 4300 obr/min / minimalna masa własna - 1479kg

                      Civic 1,5T X:
                      240 Nm od 1900-5000 obr/min / masa własna poniżej- 1360kg.

                      Czyżby te liczby kłamały ? I nie musisz kręcić Accorda żeby jechać tak jak Civicem ? O masie własnej już nie wspomnę.. ta większa ilość KM rozkłada się na te większe kilogramy.. Jeździłeś dieslem ? to chyba wiesz o czym mówię.. a diesel jest jeszcze gorszy od turbo benzyny.. bo ma mniejszy zakres obrotów... a w normalnej jeździe nikt nie kręci cały czas na czerwone pole bo to jest męczące..
                      Last edited by Grzechu; 18-08-2017, 09:46.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Katana to masz kompletnie inne odczucia co do Accorda, VII jest głośne. Accord VIII po liftingu gdzie poprawili wyciszenie nie jest jakoś specjalnie cichy, Accord VII to już jest bardzo stare auto. Na forum Accorda też jest takie przekonanie, przesiadka z VII do VIII do jak przesiadka do klasy wyżej. W 1.5 nie ma specjalnie dużo niutonometrów, żeby dobrze przyspieszał to go trzeba kręcić, jak każdą Hondę. Dziwię się ludziom, którzy kupują Hondę, gdzie producent ma takie, a nie inne podejście do budowy silników i labiedzą, że auto trzeba kręcić żeby jechało , nie wiem, przez internet auta kupują

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Accord 2,4 VIII:
                          234 Nm przy 4300 obr/min / minimalna masa własna - 1479kg

                          Civic 1,5T X:
                          240 Nm od 1900-5000 obr/min / masa własna poniżej- 1360kg.

                          Czyżby te liczby kłamały ? I nie musisz kręcić Accorda żeby jechać tak jak Civicem ? Jeździłeś dieslem ? to chyba wiesz o czym mówię.. a diesel jest jeszcze gorszy od turbo benzyny.. bo ma mniejszy zakres obrotów...
                          kaganek oświaty, specjalnie dla Ciebie Grzechu
                          Jako że nie ma nic praktyczniejszego niż dobra teoria, czas na wykład o najczęściej mylonych pojęciach w motoryzacji – mocy i momencie.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez MarcelWro Zobacz posta
                            HRV jest zdecydowanie większa w środku i ma gigantyczny bagażnik
                            To prawda, sam w trakcie oględzin X-ki przyjrzałem się bliżej stojącej w salonie HR-V i byłem pełen podziwu jak w stosunkowo niewielkim nadwoziu udało się wygospodarować tyle przestrzeni. Gdyby nie ten mułowaty silnik to naprawdę byłoby to bardzo ciekawe auto do miasta i na krótkie podmiejskie trasy.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                              Z całym szacunkiem ale Acco viii nie jedzie jak vii, jeździłem obydwoma, starszy wcale jakoś głośny nie jest, a silnik bardziej chętny do współpracy nie tak zamulony w dolnych partiach jak u viii.
                              Różnica między K20 a R20 i ich charakterze rozwijania mocy między tymi genami. Ten drugi to typowy ekosilnik... Jak do tego dodamy wzrost masy, mamy całokształt różnicy.

                              Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                              Testy testami a w realu odczucia mogą być różne, ale liczy się moment dlatego turbo się sprzedaje, 1,8 ix jak go wkręcić zawsze ucieknie x 1,0 turbo, ale nie każdy chce pilowac dlatego na co dzień to tym malutkim odkurzaczem jeździ się przyjemniej.
                              Dokładnie tak. Z resztą zgodnie z oficjalnymi wykresami Hondy do 5200rpm 1.0T rozwija więcej mocy od 1.8, w zakresie ok. 2000rpm nawet o 20% więcej... Ktoś każdy bieg w R18 kręci >5200rpm nawet jak normalnie jedzie z rodziną...?
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Zamieszczone przez mahoo Zobacz posta
                                To prawda, sam w trakcie oględzin X-ki przyjrzałem się bliżej stojącej w salonie HR-V i byłem pełen podziwu jak w stosunkowo niewielkim nadwoziu udało się wygospodarować tyle przestrzeni. Gdyby nie ten mułowaty silnik to naprawdę byłoby to bardzo ciekawe auto do miasta i na krótkie podmiejskie trasy.
                                z silnikiem 1.5 T i mocą około 140-150KM to fajny nawet w dłuższe trasy dla rodziny 2+1... mi by zdecydowanie wystarczył

                                Comment

                                Working...
                                X