Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez remar Zobacz posta
    A wiesz może czy te Ecoboosty 100, 125 i 140KM różnią się tylko softem czy również turbiną?
    Stop metali z którego użyta jest turbina jest inny. Choc sporo osób twierdziło że to raczej po prostu rózne partie produkcyjne tego elementu.
    Poza tym tylko soft.
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
      Hamowane 1.5T maja od ok. 177 KM (najnizszy wynik jaki widziałem) do ok. 190 KM.
      Z tym, że trzeba pamietać, że są 2 wersje tego silnika:
      L15B7 (sedan w US)
      L15BA (hatch u nas)

      Wirusem spokojnie obie wersje robią +200KM co daje 7s do setki.


      Ja wirusowałem 1.6Dtec na niecałe 140 KM
      No właśnie, ciekawe czym się różnią silniki 1.5 EU vs USA. Te pomiary Honda Plaza to nieufnie traktuję, jak użytkownicy X potwierdzą te dane na hamowni to uwierzę.
      Nie wiem, czy 20km plus w 1.6 miało wpływ na trwałość silnika osprzętu. W 2.2 150k podniesienie mocy o 20-30km szybciutko kończyło żywot sprzęgła. Najśmieszniejsze, że różnica sprzęgła 150km vs 180km to była chyba jakaś głupia sprężyna dociskająca, różnica materiałowa dla producenta żadna. nie da się wymienić sprężyny, nie ma zamienników, zostaje Aso za 7 tyś zł. Wygląda na to jakby Honda celowo tą sprężynkę zapodała żeby sobie klient tanio nie zrobił programem mocniejszej wersji. Ja bym nie ruszał 1.5 w X póki nie będzie dużo informacji o tym, że takie modyfikacje są bezpieczne. Nie opierałbym się też na info o wersji USA bo tam może być "sprężynka" , a u nas nie .

      Comment


      • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
        Nie wiem, czy 20km plus w 1.6 miało wpływ na trwałość silnika osprzętu.
        Też nie wiem, bo tego Civica nam ukradli we Wrocławiu.

        Golfem przejechałem ponad 100 tys km po chiptuningu - zero usterek.
        Fiesta zrobiła jakieś 50 tys tez bez awarii.
        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

        Comment


        • Właśnie poszedł komunikat prasowy, że diesel wraca od marca 2018. Upgraded, ale dalej 120/300. Raczej bestsellerem nie zostanie. Cena pewnie będzie słona jak to zwykle u H

          Comment


          • Przy nowych turbo benzyniakach ten dieselek już nie będzie zadną atrakcją.
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • Chyba że w cenie 1,0 turbo to może: )

              Comment


              • Ale te 120 kucykow na 1,4 pewnie tony w klekocie to tak średnio fajnie... a pewnie będzie jak 1.5 kosztować jak nic. Tylko dla zapartych miłośników klekotow w tym modelu. Tym bardziej, ze na autostradzie na tempomacie 120km/h na Eco to spalanie w 1.0T mi wychodziło niecale 5 litrów... to ile ten diesel zaoszczędzi jeszcze z tego?
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • na miejscu polskiego dystrybutora to w ogóle bym się zastanawiał, czy wrzucać go do oferty. Ja sądzę wręcz, że będzie droższy od 1.5... więc sprzedaż będzie śladowa - ciekawe czy sprzedadzą więcej jak 10 egzemplarzy w rok :-) ? a w teście Auto Świat jak będzie standardowe porównanie klekotów kompaktów zajmie pewnie na 20 aut - 21 miejsce :-)

                  Comment


                  • Ja byłem z 1.6 DTEC w IX gen zadowolony. Moim zdaniem pasował tam dobrze, a po chiptuningu bardzo dobrze.
                    Choc kilka lat mineło i dzis juz niestety z ta mocą by szału nie robił - szczególnie, że X gen jest cięższy.


                    Jak byłem jakis czas temu z Juke'a na hamowni/wirusowaniu to przede mną kończyli Jettę 2.0 TDI 110 KM. Nówka sztuka, wzięta w leasingu za coś koło 83k pln. Highline.
                    Właściciel narzekał na 5 biegową skrzynię ale uśmiech miał od ucha do ucha jak po modyfikacji dostał 172 KM. I to na stosunkowo mało agresywnych ustawieniach, bez dymienia etc...
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • No ale ta masz 2.0 to jest z czym do ludzi... jeszcze jakby ten 1.6/160KM był diesel to OK ale... ale też pewnie jego cena by Honda patrząc na kretynskie ceny CR-V z tym silnikiem była by raczej w granicach Type R
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Czy ja wiem, czy Crv ma kretyńskie ceny. Pewnie by się dało wyjąc 1.6 160km Lifestyle manual za jakieś 125tyś. Z drugiej strony to sprzedawali na początku roku Forestera XT Comfort za 135tyś , ale to kompletnie inne auta, adresowane do innych odbiorców. Crv 1.6 160km fajne auto, nie dla mnie, ale jak ktoś potrzebuje pakowanego auta, dla dużej rodziny to można rozważyć. Jak wejdzie nowy Crv to już w ogóle można będzie stare 1.6 łyknąć za dobre pieniądze. Ciekaw jestem tego nowego Crv, może wreszcie dadzą dobre siedzenia. Honda Civic X wróciła moim zdaniem do korzeni, 1.5 to jest szybkie auto, niska pozycja za kierownicą, ostry układ jezdny, jest duża różnica w podejściu do auta w sotosunku do IX. Ciekawe, czy Crv zyska na dynamice, czy Honda w tym modelu będzie kontynuowała drogę Civica X.

                        Comment


                        • 190km z 1.5 w CrV, nie jest źle, czas 0-60mph 7.6s.

                          Comment


                          • Cr-v czy się komuś podoba czy nie, to jednak bardzo solidne auto, w środku lepiej spasowane od Civica, bardzo dobrze wyciszone, jeśli zwiększą jeszcze komfort, jednocześnie poprawiając prowadzenie czyli w sumie tak jak w civie to może być dobrze, aczkolwiek 1,5 będzie miał sporo do ciągnięcia, tam przydałoby się np. obciete o jakieś 50KM k20 z typka, ale wtedy by za dużo złopał. Chociaż tak czy inaczej jak dla mnie mogliby zakończyć sprzedaż w Eu a w zamian dać Accorda- szybciej, oszczedniej i wygodniej czyli jak każda limuzyna w stosunku do suv-a :-)

                            Comment


                            • Poprzedni Accord się nie obronił. Bo miał ograniczoną praktyczność nawet w kombi i brakowało mu turbobenzyn. Obecny to inna bajka. Ja mam na sumieniu już co najmniej 4 osoby, które chciały kupić CR-V ale po odrobinie racjonalnej rozmowy wybrały auto klasy D. W 2ch przypadkach był to Superb. Jak nie przepadam za Skoda to jednak jest to inna definicja właściwości jezdnych, osiągi z innej bajki, podobnie wygoda, a w kombi - wcale nie mniej miejsca, w dodatku bardziej ustawnego. CR-V tp wciąż tylko podwyższony Civic z nadwagą, słabym układem jezdnym i jak dotąd marnym wyborem silników (jedynym adekwatnym do tego auta silnikiem był diesel 2.2). 1.5T będzie dawał tam radę, na pewno będzie lepiej, ale nie łudzmy się, że spalanie będzie podobne jak w Civicu, o dynamice nie mówiąc. Znajomy w CR-V 2.0 obecnym był bez szans wobec "mojego" testowego Civica 1.0T... Jak ktoś nie ma priorytetów typu ciągnięcie przyczep czy klapek na oczy na tylko podwyższone auta (zaskakujący odsetek właścicieli SUVow) to moim zdaniem jest wiele lepszych aut, szczególnie klasy D (nawet premium wobec topowych wersji CR-V) za te pieniądze.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Zgadza się. Aczkolwiek już kilku znajomych co SUVy miało, jednak wróciło do "normalnych" aut - moda szeroka, ale tym co się nie podoba, nie powtorza tego. Natomiast niektórym z tym dobrze - oddają dynamikę jazdy i inne cechy auta za podwyższona pozycję, psychologię prowadzenia SUVa (cześć osób czuje się w tych autach pewniej) etc.

                                Natomiast Civic nie jest konkurencją dla CR-V - nie ta przestrzeń, nie ta półka cenowa, inny klient (mimo że ta sama plyta podłogowa klasy C). To co piszesz świadczy o bogaceniu się społeczeństwa i... klasowej braku alternatywy w postaci Accorda w salonie.

                                P.S. najlepiej sprzedającym się autem Hondy na świecie obecnie jest HR-V...
                                Last edited by Alix; 17-08-2017, 07:13.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X