Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez ASz
    Jeszcze nie tak dawno 90 koni w kompakcie to było coś i nikt nie narzekał, że ledwie to się rusza czy, że do setki buja się w 15 sekund a dzisiaj to już wielu przeszkadza.
    Ano trochę przeszkadza bo ruch na ulicach i drogach, a szczególnie autostradach stał się jednak trochę dynamiczniejszy. Na miasto te podstawowe silniki wystarczają. Ale jak rozważać taką Ibizę MPi jako auto dla rodziny to jednak w drodze się to się poci i po prostu wygodniej z czymś mocniejszym... Poza tym wtedy kompakty były mniejsze i ważyły solidne kilkaset kilogramów mniej to i te konie inaczej się rozkładały. Średnia moc aut osobowych kupowanych w EU to było 126KM na rok 2016 jak dobrze pamiętam.

    Zamieszczone przez Krzysio Zobacz posta
    Dodatkowo Honda za grosze daje gwarancję na 300 tysięcy km, co jest bardzo atrakcyjną ofertą jeśli ktoś dużo jeździ.
    Gwarancję czy ubezpieczenie od awarii zewnętrznej mało znanej firmy z kilkunastoma stronami warunków wyłączających odpowiedzialności...? Bo z tego co kojarzę nie jest to bynajmniej gwarancja

    Zamieszczone przez Krzysio Zobacz posta
    Ja bym X kupił, gdyby nie absurdalny okres oczekiwania i jednoczesny problem z innym autem.
    Ano to fakt jest problem... szkoda
    Last edited by Alix; 14-08-2017, 21:14.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
      Ci co mają civica x to się z Zacharem nie zgadzają, test ma być obiektywny, design auta, czy głupi wskaźnik poziomu paliwa to kwestia gustu i dziennikarz powinien się powstrzymać od komentarza, nie przygotował się też technicznie, samochód ma wady, ale ma też zalety i to powinien przedstawić a to było zwykłe nabijanie się z auta, tak jak do Astry z wiadrem podchodził bo taka duża klapka od wlewu, to też było głupie i nie śmieszne. Uważam że wielu przyszłych nabywców zniechęcił do auta, więc test był krzywdzacy. Jasne auto ma wady, ale z wyposażeniem jakie posiada to cenowo jest przystępne, mnie żadna prawda nie boli, ponieważ auto daje duża frajdę z prowadzenia, a do tego jest komfortowe i powtarzam w tej cenie to naprawdę udany samochód. Najwięcej krytyki natomiast płynie od tych którzy auto widzieli na zdjęciu albo w salonie, ale nim nie pojeździli wystarczająco albo wogóle. Tak jak napisał Jozin auto zyskuje po bliższym poznaniu, poza tym było już mnóstwo testów nowej x i z litrowka i 1,5, ale nikt tak nie szukał dziury w całym jak Zachar, więc nie piszcie że był to rzetelny test.
      Kto często ogląda testy Zachara, to wie w czym rzecz. Dominuje tam Volkswagen w różnych odmianach Skody głównie. Marketing to marketing - sztuka i magia. Wiecie czym jest słowo...

      Comment


      • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
        Ano trochę przeszkadza bo ruch na ulicach i drogach, a szczególnie autostradach stał się jednak trochę dynamiczniejszy. Na miasto te podstawowe silniki wystarczają. Ale jak rozważać taką Ibizę MPi jako auto dla rodziny to jednak w drodze się to się poci i po prostu wygodniej z czymś mocniejszym... Poza tym wtedy kompakty były mniejsze i ważyły solidne kilkaset kilogramów mniej to i te konie inaczej się rozkładały. Średnia moc aut osobowych kupowanych w EU to było 126KM na rok 2016 jak dobrze pamiętam.
        Seat Ibiza według informacji od dealera ma mieć w IV kw. br. nowy silnik TSI 1.5 150KM - szybciej niż Leon.
        Gdyby tak było to przy niskiej masie auta byłaby to niezła torpeda.

        Comment


        • Zamieszczone przez marekwar Zobacz posta
          przy niskiej masie auta byłaby to niezła torpeda.
          wg wiki niemieckiej 7,5 do setki

          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          bo ruch na ulicach i drogach, a szczególnie autostradach stał się jednak trochę dynamiczniejszy
          obserwuję wręcz coś przeciwnego

          Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          Poza tym wtedy kompakty były mniejsze i ważyły solidne kilkaset kilogramów mniej
          Dziś odpowiednikiem kompakta sprzed 20 lat jest klasa B. Rzeczona Ibiza ma bagażnik większy od focusa, a Civ X jest większy niż Accord 6 pod każdym względem.
          Last edited by Krzysio; 14-08-2017, 22:49.

          Comment


          • Zamieszczone przez marekwar Zobacz posta
            Seat Ibiza według informacji od dealera ma mieć w IV kw. br. nowy silnik TSI 1.5 150KM
            A po zawirusowaniu bedzie juz pełnoprawnym hot hatchem.
            Pozostaje kwestia ceny. Gdyby sie w 70-73k pln (cennikowo) zmiescili to było by super.
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • Ibiza jest bardzo ciekawą propozycją w klasie B, dla Civica to żadna alternatywa, a silnik 1,5, to w zasadzie stary 1,4 ze zwiększonym skokiem tłoka. 7,5 do 100 to jak na klasę B świetny wynik, praktycznie objezdzi każdego nie hot hatcha. Natomiast wirusowanie nowego auta dla mnie jest bez sensu, hot hatcha i tak się z niego wirusem nie zrobi bo trzeba by wymienić hamulce, zawieche, pewnie jakieś rozporki itd.,a znając vaga pewnie w serii zamiast tych 150 na papierze będzie pewnie ze 165 rzeczywiście więc aż nadto jak na tak małe autko.

              Comment


              • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                Natomiast wirusowanie nowego auta dla mnie jest bez sensu,
                Ja tam wszystkie swoje auta wirusuje. Z reguły mam plan aby przeczekać do końca gwarancji ale kończy sie z reguły tak ze po kilku tysiacach km wirusuje
                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                Comment


                • Civic X Honda Plaża hamowała i też im wyszło 200 plus koni. Także nie tyko u Vag-a są bonusy. Kwestia tylko tego, że hamował sprzedawca Nie wiem, czy ktoś z właścicieli X już sprawdzał ile koni ma faktycznie 1.5. Ja jeździłem 1.5 w manualu i odczuwalne przyspieszenie dla mnie do 100km był na poziomie tych 8s, wiadomo, że odczucia to nie szkiełko i oko, ale chyba tak jest. Dlatego napisałem, że 2.4 Accorda się lepiej zbiera bo tam jest 8s na papierze, a wiadomo, że Hondy są szybsze niż w danych katalogowych. Mniejsza już o to, mnie się bardzo podobało jak X jedzie od tych powiedzmy 60-80km/H w górę, tu już było naprawdę bardzo dobrze, lepiej dla mnie niż 150km i 180km od Vaga-a. Motor zdaje się robił pomiary i też im wyszło, że X jest w próbach elastyczności szybszy, a im trudno zarzucić, że będą faworyzować Hondę Ja nie mam ciśnienia na światłach i dla mnie ważniejsza jest moc przy wyższych prędkościach, także silnik 1.5 w X dla mnie na duży plus.
                  Co do wirusowania, też już o to była burza, ale Honda nie robi mocy w swoich silnikach elektroniką jak Vag, Mazda, czy Volvo np. Silniki 1.6 diesel 120km i 160km różniły się osprzętem, podobnie 2.2 150 i 180km w Accordzie VIII. Sprzęgło w 2.2 Accorda 150km po wirusowaniu praktycznie zawsze było do wymiany na to z wersji 180km. 2.2 180km wirusowali już grubo ponad 200km i problemu nie było. Honda przy lifcie X pewnie podniesie moc 1.5l pytanie, czy zaplanowali to jako soft, czy zmiany w osprzęcie.
                  Last edited by Jozin; 15-08-2017, 22:58.

                  Comment


                  • 182KM z 1,5 litra to już duże wysilenie, więc pewnie po podniesieniu do ponad 200 obawiam się że mogłoby coś skapitulowac. Wersja Si ma 205KM i trzeba poczekać aż ktoś taką sprowadzi albo zaczerpnąć info od kogoś zza oceanu czy w silniku tylko wirus czy jednak coś jeszcze. Tutaj niestety nasuwa się smutna prawda że taki 1,5 tsi vaga czy jakikolwiek inny turbobenzyniak owego koncernu znany jest od podszewki, bo jest tego pełno, w razie zbyt dużego wysilenia zawsze można kupić cały silnik, a w takim civie x czyli jak narazie egzotyku ryzyko przy wirusowaniu dużo, dużo większe i w razie utraty gwarancji jakby coś poszło nie tak to trzeba by dużo bardziej uszczuplic portfel.

                    Comment


                    • Nie jest tak źle. Wszystko zależy od dopracowania konstrukcji. Tak samo jak w silnikach bez turbin. Teoretycznie turbodiesel jest bardziej awaryjny i kosztowny w obsludze niż prosty benzyniak bez turbo, ale jak pokazała Alfa Romeo może być totalnie na odwrót. Np. malutkie EcoBoosty 1.0T Forda chociaż to wysilone i mocno zakombinowane jednostki nie sprawiają żadnych problemów przez setki kkm, mimo że cześć ludzi ostro podnosi ich power wirusami...
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • Peugeot z silnika benzynowego 1,6 wykrzesał 270 koni i jakoś nie słychać żeby padały. Jeśli konstruktorzy nie postanowią na siłę na czymś przyoszczędzić, albo czegoś przez przypadek nie sknocą, to taki silnik da radę.
                        Pozdrawiam Czarodziej
                        Mój Szogun

                        Comment


                        • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                          Wersja Si ma 205KM i trzeba poczekać aż ktoś taką sprowadzi albo zaczerpnąć info od kogoś zza oceanu czy w silniku tylko wirus czy jednak coś jeszcze.
                          Si to praktycznie ta sama konstrukcja silnika co zwykły Civic - tylko z inną turbinką. Poza tym dorzucili szperę i bardziej "usportowioną" skrzynią manualną.
                          Last edited by un hombre; 16-08-2017, 09:08.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                            Ibiza jest bardzo ciekawą propozycją w klasie B, dla Civica to żadna alternatywa, a silnik 1,5, to w zasadzie stary 1,4 ze zwiększonym skokiem tłoka.
                            1,5 od VAGa to jednak nowa konstrukcja, trochę czytałem bo właśnie czekam na ten silnik w Ibizie - odłączane 2 cylindry przy małym obciążeniu, powłoka utrzymująca olej na gładziach cylindra itp. Ja osobiście jednak mam obawy być królikiem doświadczalnym bo jednak w tak skomplikowanej konstrukcji mogą wyjść jakieś problemy a nowa Fiesta ma jednak sprawdzonego Ecoboosta.
                            CIVIC IX 1,8/142KM

                            Comment


                            • Hamowane 1.5T maja od ok. 177 KM (najnizszy wynik jaki widziałem) do ok. 190 KM.
                              Z tym, że trzeba pamietać, że są 2 wersje tego silnika:
                              L15B7 (sedan w US)
                              L15BA (hatch u nas)

                              Wirusem spokojnie obie wersje robią +200KM co daje 7s do setki.


                              Ja wirusowałem 1.6Dtec na niecałe 140 KM, 1,6T Fiesta na niecałe 200KM, 2.0TDI Golfa na niecałe 180 KM, Megankę 2.0T na rozne poziomy mocy od 230 do 280 KM - nigdy nie było problemów z silnikiem.
                              Fiesty 1.0 Ecoboosty spokojnie idą ze 100 na 140 KM.
                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                                Fiesty 1.0 Ecoboosty spokojnie idą ze 100 na 140 KM.
                                A wiesz może czy te Ecoboosty 100, 125 i 140KM różnią się tylko softem czy również turbiną?
                                CIVIC IX 1,8/142KM

                                Comment

                                Working...
                                X