Miejski SUV akurat na samo miasto jako drugie auto ma swoje zalety, sam muszę przyznać. Kwestie widoczności i krawężników są na plus, a większość ludzi nie osiąga takich prędkości (jak by nie było w większości miejsc obowiązuje 50kph), aby właściwości jezdne takiego pojazdu (bo dzisiaj SUVy prowadzą się dużo bardziej podobnie jak normalne auta niż 10 lat temu) były odczuwalnie gorsze czy aerodynamika miała istotne znaczenie. Dzięki wzrostowi "w górę" jest przyzwoita przestrzeń (szczególnie bagażowa w stosunku do reszty klasy B o A nie wspominając) mimo krótkiego nadwozia (np. Vitara przy typowo przyjaźnie miejskich 4,2metra długości i 1,1tony wagi jest pakowaniejsza niż niejeden kompaktowy hatchback). Typowa trasa miejska z wsadzaniem i wysadzaniem np. 2ki dzieci do szkoły, przedszkola i pod marketem gdzie suma jazdy to np. 7km (tak w większości jeździ moja małżonka) - też zmienia proporcję korzystania z pewnych funkcji samochodu. Pozostają wady, czyli płacimy za klasę nadal B jak za C, spalanie jest jak w klasie C oraz koszty opon czy serwisu hamulców zwykle nawet większe. Poza miastem widzę już same wady poza nielicznymi przypadkami realnej potrzeby wyższego prześwitu czy napędu 4x4 - tylko pamiętajmy 3/4 tych aut go nie ma, a prześwit np. takiej Mazdy CX-3 jest na poziomie co wyższego kompakta... Ale to dotyczy małych SUVów - klasy B i to nie przerośniętych i nie obciążonych tłuszczem nadwagi (np. C-HR jak pisaliśmy). Bo jak widzę jak sąsiadka się poci w swoim "miejskim" Sorento pod Biedronką to nie wiem czy się śmiać czy głupoty współczuć. Jej mąż oczywiście do mastodonta nawet nie wsiada i wszędzie jeździ swoim sedanem BMW. Na wakacje z resztą też zawsze nim jeżdżą, a kolos zawala ulicę przed domem (bo przecież do garażu im się nie mieści)...
Polecam jeszcze spojrzeć na pewne aspekty: https://en.wikipedia.org/wiki/Critic...ility_vehicles
Są nawet tacy fanatycy: https://benno.newsvine.com/_news/200...s-of-suv-tyres
Oczywiście jestem przeciwny takim krzywdzącym radykalizmom - chociaż nieco racji to nawet mają... SUVy do świadomej ekologii i downsizingu itp. mają się jak pięść do nosa.
Polecam jeszcze spojrzeć na pewne aspekty: https://en.wikipedia.org/wiki/Critic...ility_vehicles
Są nawet tacy fanatycy: https://benno.newsvine.com/_news/200...s-of-suv-tyres
Oczywiście jestem przeciwny takim krzywdzącym radykalizmom - chociaż nieco racji to nawet mają... SUVy do świadomej ekologii i downsizingu itp. mają się jak pięść do nosa.
Comment