Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez martin09;339823t
    o samo się tyczy obsługi komputera czy navi - trzeba się uczyć , gdyż jest to wszystko mało intuicyjne w przeciwieństwie do aut niemieckich gdzie człowiek wsiada i praktycznie z miejsca wie co i jak - bo jest logicznie , no cóż widocznie Japończycy inaczej to widzą
    Myślę że to kwestia przyzwyczajenia. Mnie jezdzacego japoncami od zawsze, zetknięcie z logika menu w grupie vag ciśnie na usta słowa typu "kto to wymyślił"

    Comment


    • Zamieszczone przez filipfm Zobacz posta
      Myślę że to kwestia przyzwyczajenia. Mnie jezdzacego japoncami od zawsze, zetknięcie z logika menu w grupie vag ciśnie na usta słowa typu "kto to wymyślił"
      Mam to samo. Wsiadlem do X z civica 8 i od razu wszystko załapałem. Do 8 Gena przesiadlem się z Passata i było z początku ciężko. Teraz w golfie lub Volvo znajomych wszystko wydaje się " dziwne". Przyzwyczajenia po prostu swoje robią. To tak jakby pierwszy raz wziąć iPhone do ręki używając tylko androida.

      Comment


      • Japonczyki tak mają. Niestety ani w Hondzie ani w Suzuki żony czy Taty nie potrafię zrobić pewnych rzeczy bez instrukcji w ręku (np. nastawić zegarka w Vitarze). Connecta też się musiałem nauczyć chwilę. Natomiast czy to BMW, Merc czy VAG wsiadam i daję radę bez instrukcji... ale po chwili się człowiek przyzwyczaja. Fenomenalna ergonomię miał dla mnie Civic 8gen (aczkolwiek też dopiero po nauczeniu co do czego i nie dotyczy to jego kretynskiego komputera pokładowego). Tam wszystko trafiłem na ślepo bez zdejmowania rąk z kierownicy... w 9 i 10gen jest już np. wielo przyciskowy nieprzestrzenny panel klimy, z którym tak nie potrafię. A już Connecta obsłużyć bez patrzenia to zapomnij.
        Last edited by Alix; 04-04-2017, 18:45.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
          Japonczyki tak mają. Niestety ani w Hondzie ani w Suzuki żony czy Taty nie potrafię zrobić pewnych rzeczy bez instrukcji w ręku (np. nastawić zegarka w Vitarze). Connecta też się musiałem nauczyć chwilę. Natomiast czy to BMW, Merc czy VAG wsiadam i daję radę bez instrukcji...
          Mam dokładnie tak samo i nie jest to kwestia przyzwyczajenia

          Comment


          • Chyba tylko Mazda z tym odgapianiem genialnego w swej uzytkowosci iDrive ma trochę lepiej. Poza tym dla mnie głośność, temperatura i nawiew po prostu mają być regulowane gałkami i to różnej wielkosci i ułożeniu (ideał tutaj był w Mini, 8gen blisko). Przyciski są po prostu niefizjologiczne. A już panel dotykowy klimy jak w HR-V to jakiś kretynizm dla mnie. Kompletnie do d*py rozwiązanie, nie dość, że musisz patrzeć gdzie macasz to jeszcze czy aby na pewno podziałalo...

            Powiedzmy, że kupuję Japończyki "mimo" tego. Nie ma wyboru, inne mam priorytety. Znajduję w nich z kolei coś, czego nie dają mi w większości auta niemieckie - duszy i emocji. Jak z kobietami, szalone artystki są mało "przyziemne"
            Last edited by Alix; 04-04-2017, 18:47.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Zamieszczone przez martin09 Zobacz posta
              Od soboty posiadam Civica 1.5T Sport Plus w manualu [ciach]. Tak samo zestaw naprawczy , który jest w standardzie trochę śmiech na sali w tej cenie auta - od razu domówiłem zestaw z kołem dojazdowym.
              jak to jest w praktyce rozwiazane? dobrze kojarze z filmow na yt, ze dla wersji z centralnym wydechem kolo dojazdowe wymaga podniesionej podlogi bagaznika (bo schowek w takim przypadku jest za plytki)? jest to jakos sensownie wykonane, duzo sie traci pojemnosci bagaznika (o ile podloga jest podniesiona)? czy po prostu bedziesz wozil dojazdowke luzem w pokrowcu?

              Comment


              • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                Chyba tylko Mazda z tym odgapianiem genialnego w swej uzytkowosci iDrive ma trochę lepiej. Poza tym dla mnie głośność, temperatura i nawiew po prostu mają być regulowane gałkami i to różnej wielkosci i ułożeniu (ideał tutaj był w Mini, 8gen blisko). Przyciski są po prostu niefizjologiczne. A już panel dotykowy klimy jak w HR-V to jakiś kretynizm dla mnie. Kompletnie do d*py rozwiązanie, nie dość, że musisz patrzeć gdzie macasz to jeszcze czy aby na pewno podziałalo...

                Powiedzmy, że kupuję Japończyki "mimo" tego. Nie ma wyboru, inne mam priorytety. Znajduję w nich z kolei coś, czego nie dają mi w większości auta niemieckie - duszy i emocji. Jak z kobietami, szalone artystki są mało "przyziemne"
                Zgadzam się w dużym stopniu. Co prawda uważam, że auta z fwd generalnie są mało szalone w tym pozytywnym sensie jednak każdy to inaczej postrzega.
                Mam wrażenie, graniczące z pewnością, że wersja comfort z wyświetlaczem 5 cali i przyciskami zapewni znacznie lepszą ergonomię sterowania radiem i klimą niż film wypas 7 cali i sterowanie dotykowe. Nie wyobrażam sobie chłodzenia po menu dotykowym podczas jazdy. Oczywiście jest to wykonalne i da się zrobić, ale niczym się nie różni od pisania mejli na smartfonie. Po prostu tracimy z oczu drogę i stwarzamy zagrożenie.
                Szkoda, że radio 5 cali wygląda tak archaicznie i ma ograniczone funkcje.

                Comment


                • Zamieszczone przez fishdick Zobacz posta
                  jak to jest w praktyce rozwiazane? dobrze kojarze z filmow na yt, ze dla wersji z centralnym wydechem kolo dojazdowe wymaga podniesionej podlogi bagaznika (bo schowek w takim przypadku jest za plytki)? jest to jakos sensownie wykonane, duzo sie traci pojemnosci bagaznika (o ile podloga jest podniesiona)? czy po prostu bedziesz wozil dojazdowke luzem w pokrowcu?
                  Zgadza się fabryczny schowek jest za mały. Zestaw z kołem dojazdowym jest w opcji i przyjdzie z nową podłogą bagażnika , która będzie o parę cm podniesiona. Bagażnik jak na tą klasę jest na tyle spory , że źle nie będzie. Konkretnie jak to będzie wyglądać żaden salon w 3mieście nie wiedział , gdyż zamówiłem ten zestaw jako jeden z pierwszych

                  Comment


                  • Jak już będziesz miał zamontowane wrzuć kilka zdjęć, jestem ciekawy jak to będzie wyglądać.

                    Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
                    Moja Honda
                    https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                    Comment


                    • Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                      Jak już będziesz miał zamontowane wrzuć kilka zdjęć, jestem ciekawy jak to będzie wyglądać.
                      Pewnie tak: https://www.civicforum.pl/showthread...gen-kompendium

                      Comment


                      • Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                        Chodzi oczywiście o wersję z CVT?
                        Z manualem jest ten sam problem.

                        Comment


                        • Ja mam zamówionego Sport + w manualu i odbiór niby ko końca czerwca.

                          Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
                          Moja Honda
                          https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                          Comment


                          • A czytaliście test 1.0 M/T w nowym Motorze? Spalanie wyszło im średnio 6,6 l, a w mieście 7,6, więc całkiem fajnie.

                            Przyśpieszenie nieco słabiej bo 10,7 s. Nie wiem na ile można odnosić poszczególne pomiary Motoru do siebie, ale W IX wyszło im 8,5 s (więc raczej przepaść), a w HRV 1.5 - 9,5 s.

                            I jeszcze test hamulców - 43 m. Ciężko te testy poważnie traktować, jeśli w AŚ wyszło im 10 m mniej dla wersji 1.5 T. Opony te same i hamulce chyba też? 43 m to wynik niemal kompromitujący, a nawet słowem się nie zająknęli na ten temat w tekście testu. Może warunki drogowe były słabe i stąd taki wynik.
                            Last edited by libidinously; 04-04-2017, 22:07.

                            Comment


                            • Wg. Katalogu hamulce są rożne.

                              Comment


                              • Wy tu sobie gadu gadu, a Honda próbuje nowy rekord ustanowić ;-)

                                Civic Type R 1.jpg
                                Civic Type R 8.jpg

                                Comment

                                Working...
                                X