Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nowy Civic X generacji - zakup, zalety i wady, alternatywy rynkowe

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wersja Sport w X genie w porównaniu do Sporta z IX gena ma (wg cennika bez żadnych promocji) Connecta z navi, wszystkie te systemy, które wchodziły w skład ADAS, czujniki parkowania przód i tył (cennikowo w Sporcie była tylko kamera), aktywny tempomat, ledowe reflektory... W sumie wartość tego wszystkiego to ok. killkanaście tyś zł. Dodać do tego wartość dużo mocniejszego silnika i wychodzi te 96 k zł.

    Sporo osób tutaj pomstuje na ceny X gena - słusznie, cennik jest mało zachęcający - i odwołuje się do cen za jakie kupili swoje civiki w promocjach i po rabatach. A to już bez sensu, bo tak porównywać będzie można jak salony zaczną sprzedawać X gena i to najlepiej już nie jako nowość tylko 3-4 lata po premierze, kiedy ceny - na skutek promocji - robią się optymalne. I wtedy prawdopodobnie okaże się, że jest jak było przy poprzednich generacjach.

    Na koniec. Jak kupowaliście te swoje VIII i IX geny to przecież wtedy to też nie była najlepsza oferta cenowa na rynku. Idę o zakład, że każdy z nas mógł kupić taniej Focusa czy Astrę z mocniejszym silnikiem. Niewykluczone, że już wtedy mógł kupić za te same pieniądze Avensisa obecnej, nieśmiertelnej geeracji. A jednak z jakichś*powodów wybór padł na Civica. Odwołajcie się więc do tych wartości, które zadecydowały wtedy o wyborze i dajcie spokój z narzekaniem, że taka Astra to kosztuje X zł taniej. To są auta, których cenniki i specyfikacje konstruowane są pod floty. Tak samo jak Focusy, w dużej mierze Vagi i inne. A przyjemnie chyba jeździć autem, których żadna flota nie posiada? Honda wyposaża auta wybitnie antyflotowo bo widać taki model biznesowy im służy - potwierdza to mail z centrali, który któryś z kolegów tutaj przytoczył. Swoją drogą był to podręcznikowy przykład jak nie komunikować się z klientem, ale to temat na oddzielną dyskusję.

    Reasumując tym cennikiem Honda mówi nam: mamy dobry, jakościowy produkt, który jest adresowany do wymagającego klienta niekoniecznie z segmentu premium, który nie łapie się na ceny golasów z dołów cennika. Dlatego też nasze auta wyposażamy od razu na bogato, bo tego szuka nasz wymagający klient i to zniechęca do naszej oferty floty, na których słabo zarabiamy.

    Czy i jak to zadziała - to się okaże w dużej mierze po pierwszych miarodajnych testach, które stwierdzą na ile dobre jest to auto. A także jak już trochę pojeździ z tymi nowymi silnikami i przekonamy się czy nadal są to najniezawodniejsze konstrukcje w swojej klasie wpływające na najwyższe wartości rezydualne.
    Last edited by libidinously; 07-12-2016, 23:06.

    Comment


    • "Klienci indywidualni najbardziej cenią: Ople, Toyoty, Skody, Volkswageny oraz Kie. Opel sprzedał tej grupie klientów 13 968 aut, Toyota – 13 508, Skoda – 12 661, Volkswagen – 9585, Kia – 8532. Najczęściej wybieranym modelem jest Opel Astra. Kolejne to: Toyota Yaris, Skoda Fabia, Dacia Duster i Opel Corsa." (źródło: https://moto.onet.pl/aktualnosci/rek...-2016-r/v0m3r9).

      Gdzie jest Honda w tym zestawieniu? Gdzieś na końcu, bo Honda uważa, że nie opłaca się sprzedawać dużo z mniejszym zyskiem.

      Comment


      • Libidinously masz dużo racji w tym, co napisałeś. Ale naprawdę Cennik kompakta startujący od 80 tys (nie oszukujmy się ze model S bez klimy i radia ktokolwiek kupi) czy porzadniejszy silnik od praktycznie 100tys (wystarczy dodać cene lakieru...) to atrakcyjna oferta dla klienta indywidualnego. Nie! To jest za dużo! O dyche za dużo. Dlatego Honda stoi w tych rankingach jak stoi a przy takich cenach Xgen będzie stać jeszcze gorzej. Miejmy nadzieję, że to jeszcze skoryguja jak wyprzedadza już zapasy IXtki.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Dokładnie, gdyby Honda zeszła z cen o te 8-10tys. to wtedy wersja Sport Plus kosztowała by 96-98tys, a to godziwa cena.
          Moja Honda
          https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

          Comment


          • Libidinously nie ma racji, Honda nie jest 10tyś droższa, jest droższa 20-25tyś i to od mocniejszej i lepiej wyposażonej konkurencji, vide Astra. Jest w Polsce grupa fanbojów i ludzi, którzy zapłacą za znaczek na masce, Honda o tym wie i chce drzeć kasę z tych ludzi i tyle, po co dorabiać do tego ideologię. Podobnie robi np. Mazda i Subaru, tylko czym innym "świecą". Płaci Wam Honda za wypisywanie takich mądrości? Przypominam, to jest CIVIC i ze szmaciany siedzeniami kosztuje powyżej 100 tyś zł.

            Comment


            • Zamieszczone przez Nowy2017 Zobacz posta
              "Klienci indywidualni najbardziej cenią: Ople, Toyoty, Skody, Volkswageny oraz Kie. Opel sprzedał tej grupie klientów 13 968 aut, Toyota – 13 508, Skoda – 12 661, Volkswagen – 9585, Kia – 8532. Najczęściej wybieranym modelem jest Opel Astra. Kolejne to: Toyota Yaris, Skoda Fabia, Dacia Duster i Opel Corsa." (źródło: https://moto.onet.pl/aktualnosci/rek...-2016-r/v0m3r9).

              Gdzie jest Honda w tym zestawieniu? Gdzieś na końcu, bo Honda uważa, że nie opłaca się sprzedawać dużo z mniejszym zyskiem.
              Honda na ogol się nie łapie w rankingach sprzedaży. Wyprzedzają ja nawet tak "masowo" sprzedające się marki jak Suzuki

              sent from mobile

              Comment


              • Dokładnie tak. Po pierwsze - ceny nowego Civika powinny być niższe o 10 tys. złotych od podanych. Wówczas Civic X z tym wyposażeniem które ma mógłby zdobyć sporą część rynku kompaktów. A po drugie - w wersji Elegance i Executive powinny być dostępne oba silniki turbo (1,0 i 1,5). Ale realnie patrząc, jakby obniżyli ceny o 5-6 tys. zł. to już by było lepiej. Ale tego nie zrobią, bo to Honda.
                A w kwestii nowych samochodów konkurencji i cen, przeglądałem cennik nowej Skody Kodiaq (4,7m długości) - i tak, najtańsza wersja Active z silnikiem 1.4 125KM kosztuje 89900. Samochód w tej wersji nie jest może super wyposażony, ale za dodatkowe 5-6 tys. złotych można kupić kilka dodatków i zbudować naprawdę fajny samochodzik w cenie Civika X Sport. Tak wiem, silnik może nie jest za mocny, ale do normalnej jazdy wystarczy. A za 97000 jest dostępny Kodiaq w wersji bogatszej Style na 18-calowych alusach.
                Jak wejdzie do sprzedaży w 2017 roku nowy Yeti II - odpowiednik Seata Ateki i VW Tiguana - to dopiero może być cenowy hit, skoro dzisiaj większy Kodiaq jest tańszy od mniejszych braci Ateki i Tiguana.

                Comment


                • Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                  Reasumując tym cennikiem Honda mówi nam: mamy dobry, jakościowy produkt, który jest adresowany do wymagającego klienta niekoniecznie z segmentu premium, który nie łapie się na ceny golasów z dołów cennika. Dlatego też nasze auta wyposażamy od razu na bogato, bo tego szuka nasz wymagający klient i to zniechęca do naszej oferty floty, na których słabo zarabiamy.
                  To czy jakość zostanie zachowana to się okaże jak po roku od rozpoczęcia sprzedaży zobaczę ilość biuletynów serwisowych dla X-gena W USA mają już dwa dość poważne - dławienie się silnika 1.5T podczas jazdy autostradowej, problemy z systemem audio/infotainment (przez to Civic nawet po raz pierwszy od 15 lat wyleciał z listy rekomendowanych aut w USA w raporcie 'Consumer Reports' - https://www.npr.org/sections/thetwo-...nsumer-reports )

                  Narazie IX-gen pozostaje niedościgniony pod tym względem (to pewnie zasługa tego, że to jedynie duży FL VIII-gena) - brak biuletynów serwisowych na poważne rzeczy, jedynie kilka na pierdoły takie jak mrugające podświetlenie radia, samo-zmieniające się stacje FM, zaczepy roletki w Tourerze, szumy wiatru w okolicach lusterek czy zacinajace sie skladanie tylnych siedzeń.
                  Last edited by Lukas; 08-12-2016, 16:00.

                  Comment


                  • Honda juz wie ze ceny sa z kosmosu i Civic X nie jest dopasowany do polskiego rynku.
                    Nawet Samar nadal nie publikuje tego cennika...

                    Fani marki z zasobnym portfelem kupia troche egzemplarzy w pierwszym okresie, jednak na sprzedaz jak 8gen w pierwszych 2 latach nie ma co liczyc...(a to ostatni bestseller Hondy)
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta

                      Reasumując tym cennikiem Honda mówi nam: mamy dobry, jakościowy produkt, który jest adresowany do wymagającego klienta niekoniecznie z segmentu premium, który nie łapie się na ceny golasów z dołów cennika. Dlatego też nasze auta wyposażamy od razu na bogato, bo tego szuka nasz wymagający klient
                      Wydaje mi się że ja jestem wymagającym klientem (a przynajmniej świadomym tego co dzieje się w motoryzacji i tego co chcę mieć w aucie) i nie zgadzam się z powyższym. Bycie wymagającym nie oznacza kupowania auta napakowanego dodatkami na zasadzie czym więcej tym lepiej, bycie wymagającym klientem to skonfigurowanie auta pod siebie. Dla mnie wymóg to wybór tego co chcę mieć a chcę mocniejszy silnik z minimalną potrzebną elektroniką a Honda w Civiku mi tego nie daje więc nie spełnia moich wymagań. A moje wymagania to mocny silnik, dobry fotel , aktywny tempomat , ksenony lub ledy i przyzwoite audio a cała ta reszta może nie istnieć i nie mam potrzeby płacenia za to. Ja w tym cenniku nie odnajduję konfiguracji dla siebie.
                      CIVIC IX 1,8/142KM

                      Comment


                      • Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                        Wydaje mi się że ja jestem wymagającym klientem (a przynajmniej świadomym tego co dzieje się w motoryzacji i tego co chcę mieć w aucie) i nie zgadzam się z powyższym. Bycie wymagającym nie oznacza kupowania auta napakowanego dodatkami na zasadzie czym więcej tym lepiej, bycie wymagającym klientem to skonfigurowanie auta pod siebie. Dla mnie wymóg to wybór tego co chcę mieć a chcę mocniejszy silnik z minimalną potrzebną elektroniką a Honda w Civiku mi tego nie daje więc nie spełnia moich wymagań. A moje wymagania to mocny silnik, dobry fotel , aktywny tempomat , ksenony lub ledy i przyzwoite audio a cała ta reszta może nie istnieć i nie mam potrzeby płacenia za to. Ja w tym cenniku nie odnajduję konfiguracji dla siebie.
                        I nigdy nie znalazłeś w ofercie Hondy. Honda od zawsze miała pakiety i za wyjątkiem jakiś wersji na koniec produkcji lepsze światła czyli np ksenony były w Top wersji.

                        To nie bmw, gdzie do niedawna można było wziąć 335i z plastikowa kierownica i korbotronikiem z tyłu teraz już jest lepiej ale generalnie jak chcesz sobie skonfigurować auto pod siebie to tylko niemieckie marki Ci zostają.

                        sent from mobile

                        Comment


                        • Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                          Wydaje mi się że ja jestem wymagającym klientem (a przynajmniej świadomym tego co dzieje się w motoryzacji i tego co chcę mieć w aucie) i nie zgadzam się z powyższym. Bycie wymagającym nie oznacza kupowania auta napakowanego dodatkami na zasadzie czym więcej tym lepiej, bycie wymagającym klientem to skonfigurowanie auta pod siebie. Dla mnie wymóg to wybór tego co chcę mieć a chcę mocniejszy silnik z minimalną potrzebną elektroniką a Honda w Civiku mi tego nie daje więc nie spełnia moich wymagań. A moje wymagania to mocny silnik, dobry fotel , aktywny tempomat , ksenony lub ledy i przyzwoite audio a cała ta reszta może nie istnieć i nie mam potrzeby płacenia za to. Ja w tym cenniku nie odnajduję konfiguracji dla siebie.
                          Dokładnie, każdy próbuje dopasować auto do swoich warunków i wymagań, zarówno dotyczy to ceny jak i silnika, wyposażenia, a niestety Honda "wypięła się" na jedno jak i na drugie.. przez to, niestety, ale straci bardzo dużo klientów ( np. mnie ). Wygląda na to, że liczą na klientów z zasobnym portfelem którzy zachwycą się ich modelem i kupią.. oby się nie przeliczyli.. bo jak wiadomo konkurencja modeli w okolicach 100tys. zł. jest duża i to modeli, jak to się mówi "prestiżowych.." a niektórzy stwierdzą, że jeśli mają wydać 100tys. na Civica to trochę dołożą i kupią BMW albo Volvo.. czy Mercedesa.. jest po prostu o 10-15tys. za drogo i duża wada brak silnika 1,5 w podstawowych wersjach.
                          Last edited by Grzechu; 08-12-2016, 09:39.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • dokładnie tak jak pisze remar....
                            cena wyjściowa powinna być ok 75 tys i cała reszta w opcjach....kto chce bierze "golasa" za 75, a kto chce to ładuje wszystko i płaci 100 tys...
                            jeszcze inni wezmą bazę i dołożą tylko to czego potrzebują i zapłacą np. 80 tys...
                            A Honda nie daje nam takiego wyboru, zdecydowała, że da nam wszystko, a my albo zapłacimy za to czego nie potrzebujemy te 100 tys albo do widzenia, większość powie do widzenia...
                            Większość ludzi nie stać na kompatka za 100 tys, a kogo już stać to kupi co innego za taką kasę...

                            Comment


                            • Za 100k pln spokojnie kupimy Volvo V40 T3 z 2.0T 152 KM/250NM
                              No a to juz Premium (choc czesc ludzi nie uwaza Volvo za prawdziwe premium)
                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment


                              • I to jest najlepszy przykład. Pozycjonowanie Hondy powyżej Volvo jest już niestety chore i nierynkowe
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X