Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Witajcie. Choć ten temat przypomina niekończący się serial postanowiłem zapytać licząc na jakąś podpowiedź Civic VIII z 2011 roku, 1.8, przebieg 166 tk. Aktualnie zalany: Shell Helix Ultra 5W-40, ACEA: A3, API: SN/SN PLUS (wcześniej Valvoline SynPower 5W-30, ACEA: A3, API: SL). Wymiana oleju raz w roku (średni roczny przebieg 10-12 tk.).
    3 tk. - miasto z czego połowa na krótkich, 2,5 km odcinkach, 5 skrzyżowań/3 światła, generalnie korek). 7 tk. - trasa ze średnią prędkością 90-140 km/h. Styl jazdy raczej spokojny, do 4000 obr. - oczywiście czasami zdarzy się podkręcić wyżej i pojechać szybciej – oczywiście wszystko na rozgrzanym silniku.
    Czy biorąc pod uwagę takie warunki warto jest przejść na olej 0W-40 oczywiście również o parametrach ochronnych czy nie cudować i trzymać się 5W-40? A może macie jakieś inne pomysły/propozycje? Dodam jeszcze, że śmigam w centralnej PL.

    Comment


    • Powiem tak, mam podobne warunki i podobnie jeżdżę, i podobnie szukałem jakiejś alternatywy dla dokładnie tych olejów, bo sam je używałem wielokrotnie, i obecnie mam Mobil1 0W-40 ACEA A3/B4 (złota banka nie Eko zielona bo są 2 podobnie nazwane). https://www.mobil.pl/pl-pl/commercia...bil-1-fs-0w40/
      oczywiście to nie jest najlepszy olej, to olej odpowiedni dla moich warunków. Cena za 4L jest nieco wyższa niż Schell 0W-40 ACEA A3/B4. ale już wymieniałem 3 razy i pozytywnie oceniam ten olej.
      Oczywiście jest to nie wielka różnica jeśli chodzi o SAE ale ja go nalewałem przed zimą by skorzystać z zalet niskiej lepkości 0W. Ty chcesz zmieniać teraz czyli przed latem, czyli na lato tego 0W nie wykorzystasz ale po lecie będzie zima i zobaczysz czy zmniejszysz spalanie, moje spalanie w zimę na tym oleju znacząco nie spadło może o 0,1-0,2L/100km. W każdym razie jest alternatywą dla Schella i Valvo które używałeś. Moim zdaniem to dobry olej i dobra alternatywa.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • Właśnie biorę pod uwagę dokładnie tą pozycję, Mobil 1 FS 0W-40, ACEA: B3.
        Przy okazji jeszcze zapytam, czy w przypadku pozostania przy 5W-40, to czy to będzie Shell Helix Ultra 5W-40, ACEA: A3, API: SN/SN PLUS czy np. Motul 8100 X-Cess 5W-40, ACEA : A3, API: SN to nie byłoby dużego znaczenia biorąc pod uwagę parametry przedstawione w tabeli kolegi Grzecha?

        Comment


        • dużych różnic w danej kategorii SAE i ACEA nie ma, czyli jeśli porównujesz olej SAE 5W-40 ACEA A3/B4 do innego oleju o takich samych Normach to dużej różnicy nie ma, taka konstrukcja oleju nie może się za dużo różnić. Więc w Tabeli widać że "to co w sobie olej ma" wiele się nie różni. Różnice są jak przesiądziesz się z jednej Normy/Specyfikacji na inną.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Właśnie biorę pod uwagę dokładnie tą pozycję, Mobil 1 FS 0W-40, ACEA: B3.
            oczywiście chodziło o Mobil 1 FS 0W-40, ACEA: A3 - żeby nie było, że kogoś wprowadzam w błąd

            Comment


            • Hej, czeka mnie wymiana oleju i chce zmienic z 5W30 na cos innego. Obecnie nie wiem co jest zalane wiec chce kupic cos porzadnego. Czy lepiej isc w 5W40 czy 0W40?
              Mam Honde Civic z 2006, roczny przebieg ok 8000 km 50% miasto 50% trasa.

              Comment


              • Lej 5W40 i nie kombinuj . W tym Wątku już chyba na wszystkie pytania dotyczące oleju padła odpowiedź więc polecam prześledzenie treści
                Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                sigpic

                Comment


                • Zamieszczone przez Misza89 Zobacz posta
                  Hej, czeka mnie wymiana oleju i chce zmienic z 5W30 na cos innego. Obecnie nie wiem co jest zalane wiec chce kupic cos porzadnego. Czy lepiej isc w 5W40 czy 0W40?
                  Mam Honde Civic z 2006, roczny przebieg ok 8000 km 50% miasto 50% trasa.
                  Ty się zastanawiasz, czy łac 0w40 do r serii a ja się zastanawiam, czy łac 10w40 że względu częste krecenie powyżej 4000 obr, jazda na autostradzie też około 4000 obr i 160 km/h do tego lpg. Na razie zostanę przy 5w40, ale prawdopodobnie kiedyś przejdę na 10w40, bo auto w koło komina nie jeździ.

                  Comment


                  • Szukam odpowiedniego oleju do swojej Hondy Civic 1.8. Aktualny przebieg Hondy to około 200k km, zalana jest motulem, nie pamiętam specyfikacji. Nie mam żadnych problemów z poborem, żadnych dolewek pomiędzy wymianami. Auto czeka co najmniej dwukrotnie trasa autostradowa, około 1000km każda, z wyższą prędkością 140-160km/h. W związku z czym szukam oleju, który sobie poradzi w takich warunkach, zastanawiam się nad olejami o specyfikacji A3/B4, głównie nad Ravenol SSL 0w40, Ravenol VST 5w40 czy może motul x-cess 5w40. Olej będzie wymieniony pewnie po przebiegu 10-12tys. kilometrów, pewnie w okolicach lutego/marca. Rozumiem, że wybierając 0w40, będzie najlepszy na okres zimowy, ale czy sprawdzi się on tak dobrze jak 5w40? Który będzie "chronił silnik" w stopniu wystarczającym?

                    Comment


                    • jeśli przed każdą dłuższą trasą po autostradzie wymieniasz olej na nowy to sugeruję kupić jakiś naprawdę dobry, sprawdzony specyfik który stanie na wysokości zadania.
                      co najmniej 0w40 jakiejś amerykańskiej firmy najlepiej.

                      Co do specyfikacji i potrzebach silnika oraz zleceniach producenta to poczytaj w temacie który właśnie odwiedziłeś.
                      Do lutego na pewno wszystko przeczytasz i będziesz wiedział co i jak..

                      Ja leję totala i jeździ mi się bardzo dobrze..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez satro Zobacz posta
                        trasa autostradowa, około 1000km każda, z wyższą prędkością 140-160km/h. W związku z czym szukam oleju, który sobie poradzi w takich warunkach, zastanawiam się nad olejami o specyfikacji A3/B4
                        No i prawidłowo, A3 to wyższa lepkość wysokotemperaturowa - HTHS, a jak wiadomo, wyższa lepkość to większy margines bezpieczeństwa ochrony silnika, mniejsze prawdopodobieństwo zerwania filmu olejowego. Tutaj ja bym stawiał na lepkości 5W30 lub 5W40. Wybór oleju to już kwestia zagłębiania się w jego konstrukcję. Tutaj możesz poczytać na co zwracać uwagę, jak również, tabela ta, ułatwi Ci wybór tego lepszego.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          No i prawidłowo, A3 to wyższa lepkość wysokotemperaturowa - HTHS, a jak wiadomo, wyższa lepkość to większy margines bezpieczeństwa ochrony silnika, mniejsze prawdopodobieństwo zerwania filmu olejowego. Tutaj ja bym stawiał na lepkości 5W30 lub 5W40. Wybór oleju to już kwestia zagłębiania się w jego konstrukcję. Tutaj możesz poczytać na co zwracać uwagę, jak również, tabela ta, ułatwi Ci wybór tego lepszego.
                          Okej, czyli zostaję pomiędzy Motulem x-cess 5w40, a Ravenolem VSI 5w40. Czy warto w takim przypadku dopłacać 80zł do Ravenola za lepszą bazę i niewiele lepszą lepkość wysokotemperaturową? Reszta wskaźników jest mniej więcej równa. Przeglądając ten temat widziałem, że polecane są "te co taniej wychodzą", ale jak to się odniesie do mojego sposobu użytkowania.

                          Olej będę zmieniał na dniach, miałem na myśli, że kolejna zmiana po około 10 tysiącach, co będzie mniej więcej na przełomie marca.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez satro Zobacz posta
                            Czy warto w takim przypadku dopłacać 80zł do Ravenola za lepszą bazę i niewiele lepszą lepkość wysokotemperaturową? Reszta wskaźników jest mniej więcej równa.
                            Nie warto, jeśli olej wymieniasz mniej więcej po 10-12tys.km.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • sporadyczne jazda autostradowa nie powinna w ogóle odcisnąć się na bezpieczeństwie użytkowania silnika na zaleconym oleju przez producenta.
                              Moim zdaniem, czy zastosujesz 5w40, czy 5w30 C3/B4 SL to bez względu na producenta (oczywiście markowy) jeśli olej będzie zmieniany co te deklarowane 10tys km/1 rok to spokojnie można śmigać i po miastach i po autostradach.
                              Olej to nie wszystko - wymieniłeś już płyn w układzie chłodzenia ?
                              Znasz zalecenia producenta - olej smaruje ale również odbiera ciepło przenosząc je na korpus silnika a tam swoją pracę wykonuje już układ chłodzenia...

                              Comment


                              • Zbliża się termin wymiany oleju w moim 1.8, na chwilę obecną mam 157 tyś km, obecnie zalany Valvoline 5w30. Od wymiany rok temu nie dolewałem nawet 50ml. 80% czasu auto kreci się po mieście. Zostać przy 5w30 czy zastosować inną normę?

                                Comment

                                Working...
                                X