Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Taki zalałem

    Ubytku niezauważam, praca przy minusowych temp ok. Trochę, jakby wyciszyło silnik.

    Comment


    • Zamieszczone przez Corsair Zobacz posta
      Taki zalałem

      Ubytku niezauważam, praca przy minusowych temp ok. Trochę, jakby wyciszyło silnik.
      Tez lepsze. Pierwsze 7k ubyło 1l ale potem pobór się ustatkował. Tylko ze ja leje 5w40, ale może teraz na zimę zaleje 0w


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment


      • Dzień dobry, mniej więcej mam już sprecyzowane oczekiwania co do oleju (A3, warunki, styl jazdy, co mówi instrukcja obsługi itp itd) Nie mniej parę wątpliwości mi się nasunęło.
        1. Nie jest tak, że wyższy zakres SAE, dajmy na to 0W40 zamiast 5W30 sprawi, że olej nie będzie radził sobie w środkowych przedziałach temperatur (bez ekstremów) tak dobrze jak coś bardziej wypośrodkowanego (czyli do temperatur znacznie powszechniejszych)? Szybciej będzie się zużywał? Nawet te "ekstrema" w naszym klimacie są takie, że 5w30 spokojnie da sobie radę jak sądzę. No chyba, że w tym wszystkim chodzi jednak o gęstość (opór) definiowaną z góry przez SAE (0W40 vs 5W30)
        2. Jeżeli chodzi o indywidualne warunki, to mój 1.8 ma prawie 200kkm, łyka w okolicach 100ml/1000km (Castrol 5W30) i prawie 9kkm przejechane na LPG. W takim wypadku może lepiej by było zalać coś gęstszego z większym filmem olejowym? Jakieś 5/10W40?

        Comment


        • 5w40 acea A3 przy LPG może poprawić ochronę silnika, najlepiej olej klasy premium. Co do 10w40 to też bardzo dobry wybór, gdy pokonywane kilometry to długie trasy i wyższe bądź bardzo wysokie prędkości obrotowe, jeżeli jednak do tych tras dojdzie nam dość częste krótkie odcinki to lepszym wyborem będzie 5w40 lub 5w30. Czasem myślę by do mojego accorda zalać 10w40A3 ze względu na praktycznie same trasy, ale najwięcej mam takich po 25 km, czasem kilka krótkich odcinków, więc chyba 5w40 będzie dla mojego silnika bardziej odpowiedni.

          Comment


          • Jestem posiadaczem UFO 1.8 benzyna od Listopada tego roku. Poprzedni właściciel wymienił w Październiku olej plus filtry, ale zalał Motulem 5W-30 C2-C3. Stąd moje pytanie , czy koniecznie wymieniać ten olej jak najszybciej na A5/B5, czy A3/B3 ? Czy może bez spinki wymienić na jesień przyszłego roku ?
            Jeżdżę głównie po mieście , krótkie odcinki , raczej bez szaleństw. Trasa raz dwa razy do roku.
            Last edited by Leo180; 19-12-2021, 21:59.

            Comment


            • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              5w40 acea A3 przy LPG może poprawić ochronę silnika, najlepiej olej klasy premium. Co do 10w40 to też bardzo dobry wybór, gdy pokonywane kilometry to długie trasy i wyższe bądź bardzo wysokie prędkości obrotowe, jeżeli jednak do tych tras dojdzie nam dość częste krótkie odcinki to lepszym wyborem będzie 5w40 lub 5w30. Czasem myślę by do mojego accorda zalać 10w40A3 ze względu na praktycznie same trasy, ale najwięcej mam takich po 25 km, czasem kilka krótkich odcinków, więc chyba 5w40 będzie dla mojego silnika bardziej odpowiedni.
              Też uważam, że wyższy zakres temperatury na rozgrzanym będzie odpowiedniejszy, więc wybór padł na Valvoline SynPower 5W40 plus filtr Mann. Choć zastanawiałem się jeszcze nad Motul X-Cess 5W40


              Zamieszczone przez Leo180 Zobacz posta
              Jestem posiadaczem UFO 1.8 benzyna od Listopada tego roku. Poprzedni właściciel wymienił w Październiku olej plus filtry, ale zalał Motulem 5W-30 C2-C3. Stąd moje pytanie , czy koniecznie wymieniać ten olej jak najszybciej na A5/B5, czy A3/B3 ? Czy może bez spinki wymienić na jesień przyszłego roku ?
              Jeżdżę głównie po mieście , krótkie odcinki , raczej bez szaleństw. Trasa raz dwa razy do roku.
              Dobrym pomysłem byłoby jednak zalanie silnika odpowiednim olejem możliwie szybko. Ten jest do diesla bodaj z dpf. Tym bardziej jeżeli robisz krótkie trasy po mieście
              Last edited by piotrbaltro; 19-12-2021, 22:17.

              Comment


              • Zamieszczone przez piotrbaltro Zobacz posta
                Nie jest tak, że wyższy zakres SAE, dajmy na to 0W40 zamiast 5W30 sprawi, że olej nie będzie radził sobie w środkowych przedziałach temperatur (bez ekstremów) tak dobrze jak coś bardziej wypośrodkowanego (czyli do temperatur znacznie powszechniejszych)? Szybciej będzie się zużywał?
                Do pewnego momentu będzie sobie dobrze radził, ale z tytułu większej zawartości modyfikatorów lepkości, jego kres może następować szybciej niż w przypadku 5W30.

                Zamieszczone przez piotrbaltro Zobacz posta
                W takim wypadku może lepiej by było zalać coś gęstszego z większym filmem olejowym? Jakieś 5/10W40?
                Zimą taki olej gorzej będzie płynął.. a to jest bardzo niekorzystne. Latem w trasy taki olej jak najbardziej jest ok, chodź SAE, wcale nie jest najważniejszym parametrem oleju.. Do takiego LPG, brałbym olej o niskim parametrze noack i wysokiej temp. zapłonu. Również baza olejowa ma znaczenie, bo gorszej jakości szybciej się utlenia.

                Zamieszczone przez Leo180 Zobacz posta
                Poprzedni właściciel wymienił w Październiku olej plus filtry, ale zalał Motulem 5W-30 C2-C3. Stąd moje pytanie , czy koniecznie wymieniać ten olej jak najszybciej na A5/B5, czy A3/B3 ? Czy może bez spinki wymienić na jesień przyszłego roku ?
                Nie panikuj, nic dla silnika nie będzie. Olej C2-C3 ma niższą zawartość popiołów, ale to nie znaczy, że nie chroni silnika.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Do pewnego momentu będzie sobie dobrze radził, ale z tytułu większej zawartości modyfikatorów lepkości, jego kres może następować szybciej niż w przypadku 5W30.
                  i to jest prawda ale ... mając na uwadze
                  Zamieszczone przez piotrbaltro Zobacz posta
                  Nawet te "ekstrema" w naszym klimacie są takie, że 5w30 spokojnie da sobie radę jak sądzę
                  problem polega na tym że olejów o przedziale SAE 5W-30 mamy na rynku co najmniej 5-6 rodzajów !!!
                  Więc ...Uwaga!
                  na 90% trafisz w tym zakresie na olej Eko bądź olej do diesla z dpf.
                  Jeśli chcesz olej naprawdę dobry to absolutnie trzeba poświecić temu czas i posiadać odpowiednią wiedzę bo:
                  Zamieszczone przez piotrbaltro Zobacz posta
                  2. Jeżeli chodzi o indywidualne warunki, to mój 1.8 ma prawie 200kkm, łyka w okolicach 100ml/1000km (Castrol 5W30) i prawie 9kkm przejechane na LPG
                  ... ooo. o tym mówię, to właśnie jest ten przykład . To jest olej katastrofa dla silnika mimo że jest on SAE 5W-30. Po pierwsze primo Castrol w tym zakresie SAE nie robi olejów ACEA A3. To są tylko i wyłącznie oleje EKO, czyli najgorszy syf, a jeszcze do LPG to już tragiczny syf.
                  I tutaj żadne 5W-30 mu nie pomoże.

                  SAE 5W-30 stało się tak popularne w PL że koncerny w tym przedziale zrobili pole do wciskania wszelkiego gówna. Bo ludzie nie pytają o rodzaj oleju wystarczy hasło "5W-30" i wydaje się że wszystko już mamy - a to gówno prawda. 95% olejów o SAE 5W-30 to oleje Eko, lub do diesla z DPF. lub obecnie do benzyniaków z GPF. Nikt świadomy, czegoś takiego pierwszego lepszego z beczki czy półki w życiu nie naleje.

                  Więc tak jak Grzechu tu podpowiada, jest ok, ale ... jak chcesz dobry olej SAE 5W-30 to otwierasz "Tabelę Grzecha" i szukasz oleju ACEA A3 a jest ich mało, do tego trudno dostępne i często drogie.
                  Więc idąc w SAE 0W-40 to dobry kierunek w tym znaczeniu że olej będzie na zimę i krótkie dystanse, to 0W zapewni ci jakieś oszczędności paliwa ( tak naprawdę żadne).
                  Najlepszym wyjściem jeśli chodzi o pewność oleju ACEA A3 jest SAE 5W-40. ...uwaga! ...byle nie Castrola! ... Castrol nie robi innych olejów jak obecnie wyłącznie oleje Eko.
                  Zamieszczone przez piotrbaltro Zobacz posta
                  więc wybór padł na Valvoline SynPower 5W40
                  ...o, bardzo dobre wyjście moim zdaniem.

                  Zamieszczone przez Leo180 Zobacz posta
                  Poprzedni właściciel wymienił w Październiku olej(...) zalał Motulem 5W-30 C2-C3.
                  no to jest prawdziwa katastrofa, nie idzie tego skomentować, jak można dopuścić do takich zaniedbań. To jest sabotaż.
                  Last edited by rambo7; 20-12-2021, 10:47.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Szybkie pytanie...
                    Został mi 1L 5W30 Shella czy mogę zastosować go jako 'dolewka' do aktualnie zalanego 5W40 Shella? Kompletną wymianę oleju planuje za 2-3tys km ?

                    Comment


                    • Zamieszczone przez krzych_u Zobacz posta
                      Szybkie pytanie...
                      Został mi 1L 5W30 Shella czy mogę zastosować go jako 'dolewka' do aktualnie zalanego 5W40 Shella? Kompletną wymianę oleju planuje za 2-3tys km ?
                      Jasne że tak , zimą niskie temperatury , aż prosi się olej o oczko niższej lepkości .
                      Nic a nic złego się nie stanie .

                      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
                        Jasne że tak , zimą niskie temperatury , aż prosi się olej o oczko niższej lepkości .
                        Liczba po "W" też ma jakieś znaczenie w niskich temperaturach?

                        Comment


                        • Zamieszczone przez JanuszTracz Zobacz posta
                          Liczba po "W" też ma jakieś znaczenie w niskich temperaturach?
                          Jeśli patrzysz na oleje z tej samej grupy ACEA to ma niewielkie znaczenie, zerknij poniżej jak zmienia się KV40 czy KV0, albo CCS, dla olejów 0W30 i 0W40.. zmiany są niewielkie, widać delikatne zwiększenie lepkości w przypadku oleju o bardziej rozciągniętym SAE...

                          literaW.jpg
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Panowie kupiłem olej ze zdjęcia 1 a dostałem z innymi etykietami- zdjęcie 2 z datami zdjęcia 3 i 4. Lać czy oddawać?

                            1.jpg
                            2.jpg
                            3.jpg
                            4.jpg
                            Last edited by Marek76; 16-02-2022, 19:07.

                            Comment


                            • Shell zmieniał etykiety. Lej i jeździj.

                              Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

                              Comment


                              • do tego na kodzie paskowym zaczyna się na "5...".
                                Kody typu 5

                                500 - 509 Wielka Brytania
                                520 Grecja
                                528 Liban
                                529 Cypr
                                531 Macedonia
                                535 Malta
                                539 Irlandia
                                54 Belgia i Luksemburg
                                560 Portugalia
                                569 Islandia
                                57 Dania
                                590 Polska
                                594 Rumunia
                                599 Węgry
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X