Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez SpeeDyLOCO Zobacz posta
    Dzięki Na oszczędności mi nie zależy, bardziej na dobrym stanie silnika. Z tym motulem tak też czułem bo C3, pojawił się w tu na jednej ze stron wontku i go dopisałem do listy Zatem dam szansę jeszcze Shell i z 5W30 wskoczę na to 5W40 ACEA A3/B4 zgodnego ze specyfikacją
    Przeszedłeś już na 5w40? Tez planuje zmianę teraz z w30 na w40


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment


    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      absolutnie żadnego ACEA "C" do gazu, stąd dziwi mnie że dałeś się "złapać" na tę sugestię Motula. Oleje grupy ACEA "C" to oleje tzw. "czyste" a LPG to paliwo czyste. Ideal jest taka że czyste paliwo + czysty olej = dbanie o środowisko. Bardzo ładnie się to komponuje i jedno wpisuje się w drugie dając czyste spaliny. Piękna idea. Silnikiem się nie przejmuj kupisz sobie drugi. Pytanie czy dostawca lpg i producent oleju dołożą się do napraw silnika? skoro udało się im wcisnąć co coś czego twój silnik nie potrzebuje?
      Twój silnik jak wiesz spełnia wysokie normy spalin i lejąc olej z grupy C tych wyników nie poprawisz nawet na paliwie LPG. Więc po co i do czego Ci ten olej potrzebny? Nie daj się wkręcać sugestiom i reklamie, producenci stosują różne zabiegi aby wepchać to czego kompletnie nie potrzebujesz. Do LPG szukaj wyłącznie olejów Full Saps, a nie Low Saps.
      Z propozycji które wymieniłeś wszystko jest dobre prócz tego motula. Jeżdząc na LPG szukasz oszczędności więc LM odpada bo jest olejem drogim. Szukaj olejów cenowo na poziomie tego Shella jak np Valvoline Synpower 5W-40 ACEA A3/B4 i zmieniaj olej nie przekraczając 15 tys km.
      A eurol super lite 5w40 a3/b4? Niski przedział cenowy, nada się?


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment


      • Niski przedział cenowy oleju o danej Normie czy A3 czy C3 Czy A5 wynika z tego z czego został zrobiony. Norma dziś to wymaganie środowiskowe. Każda Norma ma dość duży rozstrzał cenowy. U nas w EU dziś ta cena bardziej już wynika z jego składu niż z cła. Tak że nie zawężamy się do magicznego "A3" i jest dobrze, nie, niekoniecznie musi być dobrze. To ze jest to A3 mówi tylko to że jest to na 100% olej Full Saps czyli to czego chciałby twój silnik, ale nie chce DPF czyli środowisko. Oczywiście w sprawnym silniku to nie ma znaczenia bo sprawny silnik na oleju A3 może 75 razy mniej kopcić niż zmęczony silnik z olejem C2.
        Zatem Cena oleju X ACEA A3 w cenie 75zł za 4L powinna dać do myślenia gdy są oleje Y ACEA A3 w cenie 175zł. za 4L.
        Czy się nada, oczywiście, nada się tyle że trzeba pamiętać o tym że to co nalaliśmy silnik musi znieść, czyli tanie oleje lejemy do silników konających tam sensu drogich olejów lać nie ma, natomiast silnikowi już drogi olej nie pomoże.
        O Dobry zdrowy technicznie sprawny silnik warto dbać, dobry olej (a cena to sugeruje) wytrzyma dłużej w dobrej kondycji.
        Czyli masz już jeżdżący wrak - nalej tani olej, masz dobry silnik i chcesz nim pojeździć jeszcze długo, nalej coś lepszego.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Hej,

          Od razu mówię że przekopałem się kilkanaście stron wstecz ale w sumie nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie. Większość tu zgromadzonych ma jakieś doświadczenia z VIII-genami i tak sobie zmienia i modyfikuje rodzaj stosowanego oleju. A moje pytanie brzmi, jaki byłby taki najbezpieczniejszy, w miarę uniwersalny wybór?

          Civica kupiłem całkiem niedawno i po rejestracji chciałbym zrobić taki trochę reset. Moje poprzednie samochody miałem ze źródeł z których dostałem też jako taką historię co było lane itd. ale tutaj startuje z pełnej niewiedzy. Wiem tyle że samochód był ciągle serwisowany w ASO więc był stosowany olej i części z ASO. Ale jakie co to nie wiem, w książce serwisowej jest tylko "Wymiana oleju - TAK".

          Więc pytanie, jakbym teraz chciał zrobić wymiankę to co najlepiej i najbezpieczniej stosować? Tak żeby w miarę spokojnie móc jeździć? Civic 2009 rok, 1.8 140KM benzyna, dużo krótkich tras 5-10km, jakieś dłuższe wypady bardzo rzadko.

          Comment


          • Zamieszczone przez Caladean Zobacz posta
            Hej,

            Więc pytanie, jakbym teraz chciał zrobić wymiankę to co najlepiej i najbezpieczniej stosować? Tak żeby w miarę spokojnie móc jeździć? Civic 2009 rok, 1.8 140 KM benzyna, dużo krótkich tras 5-10 km, jakieś dłuższe wypady bardzo rzadko.
            Odpowiem na swoim przykładzie (eksploatuję identyczne auto w podobny sposób jak TY). Od kilku lat jeżdżę na oleju Jedlicze 5W30 LS - mój kolega zamawia go w beczkach i cały jego tabor na tym jeździ.

            Comment


            • Zamieszczone przez Caladean Zobacz posta
              Więc pytanie, jakbym teraz chciał zrobić wymiankę to co najlepiej i najbezpieczniej stosować? Tak żeby w miarę spokojnie móc jeździć? Civic 2009 rok, 1.8 140KM benzyna, dużo krótkich tras 5-10km, jakieś dłuższe wypady bardzo rzadko.
              Zalać zgodnie z zaleceniami instrukcji obsługi, a więc oleje o SAE od 0W20 do 5W30, klasyfikacja ACEA A5 lub A3. A5- olej o obniżonej lepkości, nastawiony na oszczędzanie paliwa. A3- olej o podwyższonej lepkości - a więc mniej oszczędzisz paliwa, ale za to masz większą gwarancję ochrony silnika przy ekstremalnych warunkach jazdy -chodzi o wysokie temperatury. Jeżdżąc tak jak Ty, możesz sobie zalać np. olej który dobrze będzie płynął a więc np. o SAE 0W30 ACEA A5. Marka to jak już uważasz. Najlepiej brać marki sprawdzone, popularne na rynku z pewnego źródła.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • Super, dziękuję bardzo za wypowiedź

                W takim razie poszukam jakiegoś Motula albo Millersa z ww. parametrami. Z tych firm korzystałem w 3 poprzednich Hondach i nie było problemów

                Comment


                • Zamieszczone przez Caladean Zobacz posta
                  W takim razie poszukam jakiegoś Motula albo Millersa z ww. parametrami. Z tych firm korzystałem w 3 poprzednich Hondach i nie było problemów
                  Jeśli Cię interesuje bardziej dogłębna analiza olejów, pod kątem najlepszego wyboru, to zapraszam do zapoznania się z tym wątkiem. Zawsze można się czegoś nowego dowiedzieć
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Mój sedan 1.8 z 2009r ma obecnie nalatane 49tyś km, jakie SAE będzie najlepsze dla silnika z takim przebiegiem? Głównie jazda miejska, czasem trasa, styl jazdy bez szaleństw, czasem pokręce wyżej ale to jak już jest odpowiednia temperatura całego układu.

                    Comment


                    • Nie napiszę nic odkrywczego. Twój sposób użytkowania samochodu jest standardowy, więc zalej to co jest zgodne z instrukcją obsługi i będzie ok.
                      Jeszcze jeśli chodzi o SAE, to nie wybiera się go pod przebieg tylko warunki w jakich użytkujemy samochód.
                      Civic FB8
                      Civic X 1.5 sedan

                      Comment


                      • Witam, czy norma API dla silnika 1.8 benzyna może być wyższa niż SL? No SM, SN, SN plus
                        I czy jeśli mam do wyboru SL a SN lepiej do tego silnika dobrać SL...?

                        Comment


                        • Musisz zwrócić uwagę przede wszystkim na acea.

                          Comment


                          • W takim razie Ravenol HCL 5W30 A3/B4 ,API SL, będzie ok? Olej miner.gr III, temperatura płynięcia tylko -39°;NOACK 9,3
                            Warunki jazdy 70% miasto 30 trasa.
                            Czy może lepiej :
                            Ravenol 0w30 SSO full syntetyk
                            Liquid moly 0w40 full syntetyk

                            Comment


                            • Obczaj sobie ten: PMO 5W30 Extreme EST.

                              Olej zawiera:
                              -64% bazy PAO
                              -15% bazy Estrowej
                              -21% zaawansowanych uszlachetniaczy



                              ACEA A3/B4
                              API SL/CF

                              Gęstość względna w 15°C0,862
                              Lepkośćprzy -30°C, mPa.s 6000
                              Lepkość kinematyczna w 40°C
                              70,20
                              Lepkość kinematyczna w 100°C 12,40
                              Indeks lepkości 175
                              Temperatura zapłonu
                              °C239
                              Temperatura
                              płynięcia°C-63
                              TBN, mgKOH/
                              g 10,4
                              Popioły
                              siarczanowe%1,09
                              Test Noack (odparowanie)
                              5,9 %
                              Lepkość HTHS (1500C) 3,76 mPa*s
                              The 1st. - EJ9
                              The 2nd. - ES7
                              The 3rd. - FD7
                              The 4th. - CU2
                              ------------------------------------------------------------------

                              ------------------------------------------------------------------

                              Comment


                              • wszystkie oleje wymienione w tych 2 powyższych wpisach są bardzo ok. czyli ochrona silnika.

                                Zamieszczone przez bax Zobacz posta
                                czy norma API dla silnika 1.8 benzyna może być wyższa niż SL? No SM, SN, SN plus
                                na to nie patrz, bo to nie wiele Ci uprości. Jeśli już chcesz odpowiedź konkretną to do tego silnika poniżej API SL bym nie schodził i powyżej API SN nie wychodził, szczególnie silnika używanego, z jakimś już przebiegiem. Wyjście poza ten zakres może zaszkodzić.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X