Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czesc

    Mam Hanie 1.8 benzyna z 2011r., która jeździ od paru lat na oleju Shell Helix Ultra 5W30, zbliża mi się kolejna zmiana oleju przy 112000km i właśnie jestem przed zakupem nowych "części" . Czy zmiana na nowszy olej ze stajni shella tj. 5W30 HELIX HX8 ECT da coś konkretnego, będą jakieś widoczne różnice czy nie warto i zostać przy starszym modelu "wazeliny"?

    Pozdrawiam
    Last edited by Grzechu; 08-02-2021, 22:41.

    Comment


    • I znów pomysł, żeby zalać olej C3.... Masz silnik wysokoprężny ??
      był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
      jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
      sigpic
      http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

      Comment


      • Nie ale stara wersja oleju jest też C3. Jedyna różnicą jaką widzę to, to że stary jest pod silniki bez Dpf, a nowy je obsługuje. Dlatego zastanawiam się czy zmiana na nowszy da jakąś widoczną różnicę np. w czyszczeniu silnika z nagaru itp.

        Comment


        • Jeśli mówisz konkretnie o Shell Helix Ultra 5W30, to jest ACEA A3/B3, A3/B4.
          ECT, to jest C3.
          Co do czyszczenia silnika, to chyba w którymś wątku olejowym, ktoś wrzucił ładne zdjęcie silnika użytkowanego na shell helix ultra - czyściutki jak łza
          Jeśli chodzi o zmianę oleju na inny, to jak najbardziej ma sens, tylko najpierw weź instrukcję do ręki i zobacz co powinieneś lać.
          Civic FB8
          Civic X 1.5 sedan

          Comment


          • Zamieszczone przez Hrabia1981 Zobacz posta
            Nie ale stara wersja oleju jest też C3.
            jeśli stara wersja oleju jest/była niezgodna z zaleceniami producenta, to nie znaczy że trzeba powielać niewłaściwy dobór oleju do tego silnika. No nie można tak robić, by lać to, czego nie przewiduje producent do tego silnika. Oleje ACEA C3 były już na rynku 15 lat zanim wyprodukowano twój bolid, i gdyby producent dopuścił stosowanie takiego oleju to by o tym napisał. A nie napisał. Czyli po kiego wuja to świństwo lejesz?
            Zamieszczone przez Hrabia1981 Zobacz posta
            Czy zmiana na nowszy olej ze stajni shella tj. 5W30 HELIX HX8 ECT da coś konkretnego, będą jakieś widoczne różnice
            no da, np usterką silnika, jeśli konsekwentnie będziesz psuł silnik.
            Shell produkuje co najmniej 5 gatunków olejów (jak każdy producent oleju) dlaczego chcesz lać oleje nieprzewidziane do tego silnika? wytłumacz to nam? - zerknij do Instrukcji Obsługi.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Zagadnienie dla znawców, bo zawsze mnie to nurtowało, bo pytam i pytałem mechaników, a nigdy nie trafił mi się obeznany w tej kwestii, prosiłbym o odpowiedź jeśli ktoś wie...

              Silnik R18A2 w moich rękach od stanu 75 kkm do 165 kkm (dziś), 6 lat użytkowania. Wymiana oleju zawsze dwa razy w roku, średnio co 8 kkm (wiosną z oponami i jesienią z oponami), warunki użytkowania trudne, odcinki krótkie, teren górzysty i trudny, silnik często niedogrzany, trasy to tylko 10-20% użytkowania. Odkąd nim jeżdżę zawsze wlewany był 0W40 A3/B4, różnej marki, lubię eksperymentować: był Shell, Ravenol, Meguin i Motul i ostatnio Mobil FS - wszystkie 0w40 A3. Nigdy nie wnikałem który jest oparty o bazę GTL, który to hydrokrak itp.- do niczego mi to niepotrzebne-celem był i jest zawsze 0W40 A3/B4.
              Oleju zawsze mi ubywało ok. 0,2-0,4 litra/5000 kkm, Zawsze wymieniam i uzupełniam do max'a na bagnecie by kontrolować ubytek.
              Pytanie nr 1: W zależności od marki oleju ten ubytek jest różny, dla jednych większy, dla innych mniejszy, najmniejszy i niezauważalny mam teraz na Mobilu FS 0w40, największy miałem na Shellu 0w40 - Skąd te rozbieżności? Czy to świadczy to o jakości oleju, bo może jeden olej bardziej się nadaje na krótkie odcinki a inny mniej? A może jednak od tej bazy???
              Pytanie nr 2: Czy lepiej dla silnika korzystać z oleju, którego ubywa więcej (oczywiście w granicach rozsądku), bo ma to jakieś dodatkowe znaczenie dla pracy silnika? Wszak każdy motor benzynowy spala olej i jest to wkalkulowane w jego pracę. Czy lepiej trzymać się zawsze marki której stan w miarę stoi na bagnecie jeśli się takowy znajdzie? Czym się tu kierować? Pytam ogólnie, na przyszłość, gdy będę jeździł innymi benzynami.

              Z góry dziękuję i życzę rychłej wiosny wszystkim forumowiczom
              dareq

              Comment


              • w dzisiejszych czasach wszystko jest znormalizowane czyli "Od - Do". Jeśli mowa o odparowalności oleju wg NOACKA to dla olejów do samochodów osobowych jest on na poziomie 13%. Im mniej, tym lepiej, i jeśli mamy olej A o Noack 9 i olej B o Noack 11 to ja nie oceniam po tym parametrze że ten z 9 jest lepszy. To nie jest parametr kluczowy dla wymagań np. środowiskowych. Mieści się on w granicach dopuszczalnych dla olejów i już.
                Więc jak oleju będzie ubywać z powodu wysokiego Noacka to po prostu dolejesz świeżego, ta dolewka poprawi własności tego który jest w silniku. Może być też tak że to nie od oleju zależy a od silnika, są silniki jak Isuzu 4EFE który praktycznie kompletnie nie bierze oleju od wymiany do wymiany, bez względu co nalejesz i jak użytkujesz.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Witam, czy kupował ktoś z Was ostatnio olej Shell Helix Ultra 5W-40, ACEA: A3/B3, A3/B4 API: SN/CF w butelce 4L? Pytam bo zauważyłem, że są aktualnie na rynku 3 etykiety na butelkach i chciałem się upewnić czy to jest to samo. Na nowych zamieszczony dla podkreślenia na czerwono MADE FROM NATURAL GAS, ACEA: A3/B4 API: SN PLUS a pod napisem 4L jakiś dodatkowy numer...

                  Comment


                  • co jakiś czas zmieniają się etykiety, i zanim znikną z rynku stare opakowania trochę to potrwa, możesz śmiało kupować, byle z pewnego źródła. https://static5.autochemia.pl/pol_pl...-4L-1443_1.jpg
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Autoryzowany dystrybutor Shella na Allegro ma jeszcze inną, ale widocznie tak jest :-)

                      Czy wg Was to pewne źródło?
                      Last edited by rambo7; 08-04-2021, 14:23.

                      Comment


                      • Autoryzowany to powinno być pewne źródło, aczkolwiek jak kiedyś chciałem od nich kupić poczytałem komentarze dotyczące sprzedawcy i powtarzało się, że olej był otwarty, bez zabezpieczenia pod korkiem, rozlany w paczce itp. I zrezygnowałem ostatecznie. Poczytaj i zdecyduj.

                        Comment


                        • Nie wiem jakie są Wasze doświadczenia z tym olejem, ale wg tego dystrybutora 4L na rynek PL nie mają zabezpieczenia pod korkiem :-)

                          Comment


                          • Cześć, zbliża się pora wymiany więc wracam do tematu, ale dalej nie wiem co wybrać w przypadku silnika z LPG. Dlatego miło by było gdybyście się podzielili swoim doświadczeniem bo po przekopaniu tego wątku, dalej nie mam pewności na co się przesiąść z felernie dobranego Shell helix ultra professional 5W30 AM-L ACEA C3. Jak wcześniej wspominałem auto w sezonie 2018/2019 było zalane Shell helix ultra professional AF 5W30 5L (ACEA A5/B5) później niestety dobrałem ten C3 (który był lany w ASO za poprzedniego właściciela w latach 2015-2017). LPG od końca 2019 (STAG_4_QBOX_QNEXT+ parownik KME silver wtryski Hana H2000/ brak układu dodatkowego smarowania).

                            Czyli pacjent Civic VIII 4D Sedan 2009 ->1.8 R18A2.
                            W zimie jeżdżę obwodnicą ~dziennie 50km (z tym że codziennie korki przy powrocie) w pozostałych sezonach co weekend działka 120km + ze 2 wyjazdy dalej w Polskę.
                            Z tego co pojawiło się w tym temacie LPG wytypowałem:

                            Shell helix ultra 5W40 ACEA A3/B4
                            Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 - ACEA A3 ACEA B4 API SM
                            Motul SPECIFIC CNG/LPG 5W40 - ACEA C3 - API SM / CF.
                            inne propozycje?

                            Comment


                            • absolutnie żadnego ACEA "C" do gazu, stąd dziwi mnie że dałeś się "złapać" na tę sugestię Motula. Oleje grupy ACEA "C" to oleje tzw. "czyste" a LPG to paliwo czyste. Ideal jest taka że czyste paliwo + czysty olej = dbanie o środowisko. Bardzo ładnie się to komponuje i jedno wpisuje się w drugie dając czyste spaliny. Piękna idea. Silnikiem się nie przejmuj kupisz sobie drugi. Pytanie czy dostawca lpg i producent oleju dołożą się do napraw silnika? skoro udało się im wcisnąć co coś czego twój silnik nie potrzebuje?
                              Twój silnik jak wiesz spełnia wysokie normy spalin i lejąc olej z grupy C tych wyników nie poprawisz nawet na paliwie LPG. Więc po co i do czego Ci ten olej potrzebny? Nie daj się wkręcać sugestiom i reklamie, producenci stosują różne zabiegi aby wepchać to czego kompletnie nie potrzebujesz. Do LPG szukaj wyłącznie olejów Full Saps, a nie Low Saps.
                              Z propozycji które wymieniłeś wszystko jest dobre prócz tego motula. Jeżdząc na LPG szukasz oszczędności więc LM odpada bo jest olejem drogim. Szukaj olejów cenowo na poziomie tego Shella jak np Valvoline Synpower 5W-40 ACEA A3/B4 i zmieniaj olej nie przekraczając 15 tys km.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Dzięki Na oszczędności mi nie zależy, bardziej na dobrym stanie silnika. Z tym motulem tak też czułem bo C3, pojawił się w tu na jednej ze stron wontku i go dopisałem do listy Zatem dam szansę jeszcze Shell i z 5W30 wskoczę na to 5W40 ACEA A3/B4 zgodnego ze specyfikacją

                                Comment

                                Working...
                                X