Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ciekawa sprawa z tymi olejami w UK, siedziałem i szukałem w kilkudziesięciu sklepach. Tutaj wbija się numer rejestracyjny i automatycznie podaje model, pojemność itd., niestety w każdym sklepie włączając serwisowe wszystkie oleje nie ważne czy to Mobil, Shell, Castrol czy inny pokazuje mi oleje wyłącznie 0W20 - 0W40, przy czym głównie 0W20 jako polecane do tego modelu Jeśli chcę poszukać jakiegoś 5W30 spełniającego odpowiednie normy muszę ręcznie wybrać inną markę, bo niestety przy Civic 1.8 wyrzuca mi tylko i wyłącznie 0W20 - 0W40
    Last edited by BartOzi; 23-07-2018, 21:45.

    Comment


    • Zamieszczone przez BartOzi Zobacz posta
      Ciekawa sprawa z tymi olejami w UK, siedziałem i szukałem w kilkudziesięciu sklepach. Tutaj wbija się numer rejestracyjny i automatycznie podaje model, pojemność itd., niestety w każdym sklepie włączając serwisowe wszystkie oleje nie ważne czy to Mobil, Shell, Castrol czy inny pokazuje mi oleje wyłącznie 0W20 - 0W40, przy czym głównie 0W20 jako polecane do tego modelu Jeśli chcę poszukać jakiegoś 5W30 spełniającego odpowiednie normy muszę ręcznie wybrać inną markę, bo niestety przy Civic 1.8 wyrzuca mi tylko i wyłącznie 0W20 - 0W40
      0W-20 to jest obecny trend ekologiczny na całym świecie - dlatego zarówno Honda zaleca taki olej, Twoje ASO zaleca taki olej i dlatego też wszelkie konfiguratory zalecają 0W20. Ale to nie znaczy, że to jest jedyny słuszny olej. Dobrze poczytaj wątki olejowe tu na forum, żeby zdecydować co będzie najlepsze do Twoich warunków użytkowania. Najważniejsze, żeby olej normy ACEA spełnial (w instrukcji jest A1, A3 i A5) - a markę oleju i lepkość to sobie wybierzesz co tylko zechcesz.

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      nie wolno, jedyny dopuszczony to Honda Engine Oil 0W-20 Typ 2,0. Czyli ASO nie ma oleju fabrycznego, sprzedaje Castrola i udają (wciskają klientom) że to OEM, do tego pewnie kupa kasy, niezły przekręt.

      no to nie znają zapisów Instrukcji Producenta. (uprawiają nielegalny proceder i do tego kłamią).
      Pomijając powyższe, prócz tego co zaproponował chromatucall, dla twoich warunków uzytkowania również nada się Norma ACEA A5. W mojej ocenie, na podstawie tego co napisałeś, dla twoich warunków jazdy dobry będzie każdy który w opisie będzie miał Normy ACEA A3 i A5. SAE dla GB w zakresie 5W-30 jest optymalne.
      Co do tego Typ 2.0 to to jest olej do Type-R, a kolega ma Type-S, czyli silnikowo jest to najzwyklejsze 1.8 jak w każdym innym Civicu. I Castrol Edge Professional H 0W-20 był przez jakiś czas rekomendowanym olejem do 1.8 ze względu na umowy handlowe między Hondą, a Castrolem. Nawet na stronie Hondy były wielkie artykuły, że to teraz zalecany olej do Civicow. W polskich ASO to miało mały efekt, bo u nas to najchętniej lali 5W-30 i to dedykowane do diesla , ale w takim UK pewnie to działalo sprawnie i ASO właśnie chce lać do 1.8 Castrola 0W-20. Także jest to wszystko jak najbardziej poprawnie i zgodnie z instrukcjami Hondy dla tego silnika. Co wcale nie znaczy, że to najlepsze i jedyne słuszne wyjście
      Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
      Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

      Comment


      • U nas na forum też bardzo wiele osób pisało do Honda Polska a nawet EU, niestety odpowiedzi są delikatnie mówiąc wymijające i niepewne, ogólnie mówiąc niefachowe, bo ten co odpisywał to podpisane jest najczęściej Managerem ds. marketingu albo od manager ds. Systemów zarządzania, więc nie odpisywał fachowiec techniczny a biurokrata i sam biedak nie wiedział co pisać, pewnie zanim odpisał to radził się kolegów biura, tak to wygląda.
        Wiesz, ...to że ten olej OEM fabryczny Honda Engine Oil 0W-20 Typ 2,0. jest prawdopodobnie olejem Castrola to jedno. Instrukcja mówi wyraźnie że nie ma być to "jakiś", lub "dowolny" olej 0W20 a jedynie dokładnie Hondowski, bo tylko Hondowski (i to najlepiej z ASO) jest jeszcze w jakiś sposób kontrolowany, reszta ...nie wiadomo co to jest.
        Do tego odpisał Ci głupoty z tymi Normami bo 0W20 nie jest Normowany, nie wiadomo jakim podlega rygorom technicznym, (żaden Instytut naftowy czy techniczny ani żadne zrzeszenie nie widnieje na tych olejach) stąd nie jest dopuszczony żaden inny niż Hondoswki, bo nad pozostałymi produktami nikt nie ma kontroli. Dlatego widać że ten co Tobie odpisał jest jeszcze głupszy jak Ci nasi pisarze ds. kontaktu z klientami, przynajmniej takich głupot nie piszą.

        Zamieszczone przez BartOzi Zobacz posta
        niestety w każdym sklepie włączając serwisowe wszystkie oleje nie ważne czy to Mobil, Shell, Castrol czy inny pokazuje mi oleje wyłącznie 0W20 - 0W40,
        nooo to widzisz jakie potężne tam idiotyzmy panują.
        nie dość że wykazują wyłącznie SAE to jedno a po tym SAE już widać że to są zupełnie różne oleje o znacząco różniących się od siebie parametrach.
        Wyszukiwarki producentów "dobierz olej" nie są zgodne z zaleceniami Instrukcji Obsługi, one lansują, promują i są specjalnie ustawiane pod produkty stricte Eko-Energy zgodnie z obecnym trendem pro Eko.
        Zdecydowanie odradzam korzystanie z tej formy doboru oleju, to może przynieść nieodwracalne szkody dla silnika. Do kogo wtedy się udasz pożalić?
        W każdej wyszukiwarce jest adnotacja, że olej dobierasz na podstawie własnego doświadczenia, a nie każdy je ma. Istnieje zatem ryzyko dobrania niewłaściwego oleju i zrobienia szkody silnikowi.
        Last edited by rambo7; 24-07-2018, 10:07.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Zamieszczone przez BartOzi Zobacz posta
          Ciekawa sprawa z tymi olejami w UK, siedziałem i szukałem w kilkudziesięciu sklepach. Tutaj wbija się numer rejestracyjny i automatycznie podaje model, pojemność itd., niestety w każdym sklepie włączając serwisowe wszystkie oleje nie ważne czy to Mobil, Shell, Castrol czy inny pokazuje mi oleje wyłącznie 0W20 - 0W40, przy czym głównie 0W20 jako polecane do tego modelu Jeśli chcę poszukać jakiegoś 5W30 spełniającego odpowiednie normy muszę ręcznie wybrać inną markę, bo niestety przy Civic 1.8 wyrzuca mi tylko i wyłącznie 0W20 - 0W40
          Sam mieszkam w Irlandii i miałem taki sam problem. W sklepie mi nawet powiedział że biorę zły olej. Ja mam valvoline 0W40, A3. Kazałem mu wejść na stronę valvoline wpisać i rozwinąć to co tam ukryte i się zamknął. Bardzo ładnie chodzi na tym oleju ja nie narzekam, nic nie ubywa.

          Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • siła argumentu w postaci porcji wiedzy działa skutecznie, poza tym mało który sprzedawca jest zainteresowany wiedzą, ich interesuje wielkość sprzedaży, a ta jest powiązana z tym co się ślepo lansuje i promuje.
            Też wychodziłem z niektórych sklepów jak mówiłem sprzedawcy że ma badziew a nie oleje, w pierwszym momencie oburzony, ale jak wyjaśniłem w czym rzecz, to stwierdził ... "panie ale ilu ma o tym pojęcie?, sprzedaję to, co schodzi to takie zamawiam".
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • A co takiego złego jest w oleju 0W20 ?

              Od czasu jak mam auto (czyli 32kkm, aktulany przebieg 141kkm) jeżdżę na 0W20 Hondowskim (z Haparts) i od blisko 20kkm na Amsoil Signature full syntetyk 0W20.
              Oleju nie bierze ni grama, silnik pracuje jak zegareczek, mało pali, dynamika wzorowa.
              Moje MB2: 5D MB2 - Stanced Civic VTi-S Style
              Moje FK2: 5D FK2 GP Executive

              Comment


              • Chciałem zakupić Motula, ale sprzedawca bardziej polecał mi Liqui Moly ze względu na to że, jest dedykowany do Hond. No i kupiłem... ale z tego co czytam, to taki półsyntetyk.. będzie to ok? co sądzicie? Hania ma przebieg niecałe 80tyś, silnik 1,8 140 kucyków. Wcześniej był zalewany jakimś Mobilem 1 5W30.

                Comment


                • Masz paragon? To oddaj, zabierz kasę i nie rób tam więcej zakupów. Nie ma czegoś takiego jak olej dedykowany do Hondy. To już dyskwalifikacja. Dwa, jeśli to nie fullsyntetyk to bezsensowny zakup. Zdjęcie niewyraźne trochę ale chyba tam widzę ACEA C3. A to oznacza olej do diesla z DPF. A to oznacza, że sklep ma nadmiar na stanie i właśnie znalazł łosia (sorry).

                  Comment


                  • Zamieszczone przez bubuu Zobacz posta
                    Chciałem zakupić Motula, ale sprzedawca bardziej polecał mi Liqui Moly ze względu na to że, jest dedykowany do Hond. No i kupiłem... ale z tego co czytam, to taki półsyntetyk.. będzie to ok? co sądzicie? Hania ma przebieg niecałe 80tyś, silnik 1,8 140 kucyków. Wcześniej był zalewany jakimś Mobilem 1 5W30.
                    Zgodnie z oznaczeniem producenta olej spełnia: A1/A5/C2. Czyli to jest olej średnio-popiołowy (C2, ale łapie się też jako A1/A5 ze względu na parametr HTHS, bo A1/A5 nie definiują minimalnego poziomu popiołów, więc mogą być nawet niskopopiołowe). Czyli teoretycznie jako, że spełnia A1/A5 to jest w porządku z instrukcją Hondy. Ale jako, że spełnia też C2, to ma obniżoną zawartość popiołu co miało by sens gdybyś miał diesla z DPF, ale tak poza tym to nic dobrego dla silnika.
                    Oczywiście to nie jest też tak, że Ci się silnik rozpadnie. Jeśli jeździsz spokojnie to normalnie możesz sobie jeździć do następnej wymiany, ale na dłuższą metę lepiej by było zastąpić następnym razem ten olej czymś co spełnia A1/A5, ale nie spełnia żadnego C (jeśli jeździsz spokojnie), albo czymś co spełnia A3 jeśli lubisz pojeździć agresywniej (norma A3 już wprost definiuje, że jest FullSaps, więc żadne C się przy nim nie pojawi - a jak się pojawi to znaczy, że producent oleju oszukuje).
                    A najlepiej to dokładnie poczytać wątki olejowe.

                    Tu jeszcze taki diagramik jak się mają parametry olejów względem ich norm:
                    acea-grid-2.png
                    Jest: 1985 Fiat 126p 650E, 2019 Jeep Compass 4x4 1.4t
                    Były: 2002 Honda Civic Sedan 1.6 VTEC, 2015 Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC

                    Comment


                    • Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                      Masz paragon? To oddaj, zabierz kasę i nie rób tam więcej zakupów. Nie ma czegoś takiego jak olej dedykowany do Hondy. To już dyskwalifikacja. Dwa, jeśli to nie fullsyntetyk to bezsensowny zakup. Zdjęcie niewyraźne trochę ale chyba tam widzę ACEA C3. A to oznacza olej do diesla z DPF. A to oznacza, że sklep ma nadmiar na stanie i właśnie znalazł łosia (sorry).
                      Tak, jest tam napisane ACEA C2.. No i Honda też tam jest wypisana na samym dole, to pewnie o to mogło mu chodzić.. czyli i tak się naciąłem i jeszcze 5l kupiłem...

                      Comment


                      • Zamieszczone przez bubuu Zobacz posta
                        Tak, jest tam napisane ACEA C2.. No i Honda też tam jest wypisana na samym dole, to pewnie o to mogło mu chodzić.. czyli i tak się naciąłem i jeszcze 5l kupiłem...
                        No niepotrzebnie 5 litrów, prawda. Ale tak jako kolega napisał: nie przeginaj z obrotami, jeździj spokojnie i nie będzie tragedii. Ale sklep zmień. I poczytaj Nie wiedziałem, że Honda dała komuś jakiś approval

                        Comment


                        • A ile to jest nieprzegięcie z obrotami?
                          Honda, Mazda i Toyota :

                          Comment


                          • Już to kiedyś wklejałem w wątku olejowym, jak ktoś uważnie czytał to na pewno widział.. ale jeszcze raz wrzucę, żeby pokazać co jest napisane w instrukcji obsługi od Toyoty Auris, chyba z 12' roku odnośnie tego do czego nadaj się 0W20 a do czego nie... WNIOSKI proszę wyciągnąć każdy sam

                            toyota.jpg
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Dorzucę od siebie trzy grosze w tym wątku Ja w moim K20A2 oraz brat w swoim R18 jeździmy na oleju 0W40, nie rozmawiałem z bratem o temperaturze, ale u siebie ostatnio podczas trasy zauważyłem że silnik znacznie mniej się nagrzewa podczas ostrej jazdy niż na poprzednim 5W50. Co do zużycia to brat w UFO od wymiany do teraz nie musiał dolewać ani kropli, ja dolewałem, ale to zupełnie inny silnik i inny styl jazdy w moim silniku przerobiłem już 10W60 (takim był zalewany od wyjazdu z salonu) następnie 5W50 a aktualnie jak pisałem 0W40 i poza tym że na ostatnim zauważyłem spadek temperatury silnika to innych różnic nie stwierdziłem
                              Moja ko-Hanka http://www.civicforum.pl/showthread....ck-Mój-TYPE-R

                              Szerszeń by grzes41gt https://www.civicforum.pl/showthread...�-by-grzes41gt
                              sigpic

                              Comment


                              • Za rzadki niedobrze, za gęsty też niedobrze, musi być w sam raz
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X