Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez wilkieł Zobacz posta
    Po zakupie, przy 229k wymieniłem olej na castrola 5w30 (jak to powiedział mój kumpel mechanik - na największe g. na jakie mogłem wymienić
    Nie żebym się czepiał ale wielu tak psioczy na oleje Castrol. A moja poprzednia Honda jeżdziła w Niemczech na Castrolu i u mnie ze 13 lat również na Castrolu i od wymiany do wymiany co około 12 tys. km nie wzięła więcej niż około 250-300 ml. Jak sprzedawałem miała 23 lat. Także wydaje mi się że dużo zależy od żródła pochodzenia oleju a także od stanu technicznego auta. Także kolego jak sam napisałeś nabyłeś autko używane. Napisz za 5-10 tyś. jaki jest pobór Millersa .
    Last edited by elmer32; 11-01-2020, 23:36.

    Comment


    • Zastanawia mnie przede wszystkim to, że przez pierwsze 10 tys. nie wziął nic, a przed drugie 10 tys. ubyło połowę. Pewnie może się to brać z jazdy na LPG.
      Zobaczymy jaka będzie tendencja po kolejnej wymianie.

      Comment


      • Być może że przez LPG. Sprawdzę i ja bo również założyłem LPG. Czas pokaże.

        Comment


        • Zamieszczone przez elmer32 Zobacz posta
          Być może że przez LPG. Sprawdzę i ja bo również założyłem LPG. Czas pokaże.
          Gaz ma zawsze wyższą temperaturę spalania niż benzyna. Nie są to jednak różnice na tyle drastyczne, żeby wystąpiła znaczna różnica w poborze oleju. Największy wpływ na pobór ma natomiast styl jazdy: np kilka ostrych tras z gonieniem pod koniec skali obrotomierza. Obserwować i często wymieniać olej spełniający normę producenta jakiejkolwiek marki. Lepiej silnikowi zrobi Elf za 72 zł wymieniany co 13.000 km niż drogie wynalazki zmieniane co 20.000.

          Pozdrawiam
          Łukasz

          Comment


          • Gaz nie ma wyższej temperatury spalania. Ma podobną. LPG ma dłuższy czas spalania przez co więcej ciepła oddaje.

            Comment


            • Zamieszczone przez uki145 Zobacz posta
              Nie są to jednak różnice na tyle drastyczne, żeby wystąpiła znaczna różnica w poborze oleju.
              Ja z tym nie mam problemu tylko kolega cezar1125 z postu wyżej.

              Comment


              • Witam.
                Ja leje do Ufo 1,8 i-vtec full syntetyk 0W-30, ACEA A3/B4, API SN/CF. Olej wymieniam co 6 miesiecy. Robie tygodniowo 300 - 400 km glównie po autostradzie i troche po mieście co daje wymiane oleju po przejechaniu okolo 10 tys km przez pol roku. Filtr oleju MANN. Jazda, jak mi sie zachce, czasem emerycko, czasem przycisne, ale przewaznie okolo 120 -130 km/h (autostrady). Srednie spalanie na poziome 7 litrow/100. Poki co wszystko dziala ok, silnik pracuje ladnie i nie przegrzewa sie.
                Najwazniejsze to zeby olej w silniku nie byl stary, czarny, przepalony itp. A co tam sie wleje to nie ma az takiego znaczenia. Wazne zeby ACEA oleju byla taka jaka zaleca producent. Nie popadajmy w paranoje z tymi olejami. I tak sugerujemy sie wypowiedziami innych, etykietkami, reklama, wykresami itp. I co? I nic. Bo tak naprawde nie mamy pojecia co tak naprawde mamy wlane do silnika. Nie sadze ze ktokolwiek ma dostep do profesionalnego laboratorium i dokonuje pomiaru parametrow oleju przed kazda wymiana. Wierzymy w to co chcemy wierzyc i jezdzimy na tym co uwazamy za sluszne. I tylko w tym wszystkim trzeba miec nadzieje, ze jak wymieniamy olej w ASO, u mechanika, czy jak kupimy w sklepie czy online, to dostaniemy to co chcemy, a nie "COS TAM" co udaje super hiper idealny olej pod przykrywka chwytliwej etykietki. No dzisiaj niestety ale takie czasy, wszystko jest do d..., tylko olej do silnika :-)

                Comment


                • Znalazłem chyba sposób na branie oleju w mojej Hondzie.
                  Od maja do listopada spalił już cały zapas (1,3l) z baniaka 5l Motula.
                  Dolałem ~600ml najtańszego Lotosa 5w40 i do dziś (ok 2 miesiace) bagnet pokazuje pełny.
                  ps.
                  auto traktuję częściej niż kiedyś wysokimi obrotami. Gdybym nadal dolewał Motula to pewnie z 800ml by poszło.
                  Last edited by Waflo; 31-01-2020, 12:45.

                  Comment


                  • Witam Szanownych Forumowiczów,

                    Czas na wymianę oleju w mojej Hance (VIII gen 1,8 benzyna, przebieg 95 kkm). Zastanawiam się nad wyborem pomiędzy:
                    - Shell Helix Ultra 5W40
                    - Motul 8100 X-cess 5W40
                    Co wg Was wybrać?
                    Pozdrawiam

                    Comment


                    • Zamieszczone przez lolek777 Zobacz posta
                      Czas na wymianę oleju w mojej Hance (VIII gen 1,8 benzyna, przebieg 95 kkm). Zastanawiam się nad wyborem pomiędzy:
                      - Shell Helix Ultra 5W40
                      - Motul 8100 X-cess 5W40
                      Wszystko wskazuje na Shella. Zapraszam na literaturę tutaj -odnośnie VM.
                      Dodatkowo patrząc na poniższe analizy również można powiedzieć, że dzięki molibdenowi Shell przewyższa X-cessa.. dodatkowo ma lepszą bazę GTL, wyższą temp zapłonu, lepszy VM.
                      Viskosität bei 100 °C: 14,22 - das Motoröl entspricht den SAE40-Grenzwerten Viskositätsindex: 171 – gut TBN: 10,18 – viel, sehr gut Sulfatasche 1,14 – niedrig Pourpoint: -42 – gut CCS: 6151 – entspricht 5w, dickflüssiges Grundöl Flammpunkt: 236 – sehr…

                      GTL4 + GTL6 + GTL8 + ViV + Additivpaket :) Ein Top-Produkt der Evolution-Kette: Helix HX6 -> Helix HX7 -> Helix HX8 -> Helix Ultra, wobei Shell produziert noch alle Vorgänger. Die Ursache des Erfolges liegt an der Techologie: GTL -> Gas to Liquid ->…
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Dziękuję za info, Zamawiam więc Shella.
                        Pozdro

                        Comment


                        • Przez ostatnie 2 sezony czyli od zakupu auta leję Valvoline 5W40. Robię krótkie odcinki do roboty ok 10 km w jedną stronę. I tak sobie myślę czy nie zmienić na coś 0W40. Skoro jest bardziej "płynny" w niższych temperaturach. Co o tym myślicie?

                          Comment


                          • weź pod uwagę że zimy to nie było w ogóle, mamy marzec, za moment będzie lato, to 0W nie wpłynie na wyniki spalania, tzn mniejsze nie będzie. Gdyby to był październik, ok to w perspektywie zimy (jaka by nie była) dla warunków jakie opisujesz powiedzmy że było by słuszne podejście. W obecnej sytuacji zostałbym przy SAE 5W-40, tym bardziej że pewnie gdzieś polecisz nie raz autostradą w lato i czasem ostrzej.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Nie chodzi mi o wyniki spalania(oczywiste jest, że może mieć na tą wartość wpływ) ale bardziej na mniejsze męczenie się motoru. Zanim się dobrze rozgrzeje, to już kończy trasę. Zapewne na odległości 10 km nie osiąga temperatury przy której czuje się najlepiej.
                              0W-jest bardziej płynny przez co lepiej rozprowadza temperaturę. Skoro tak, to silnik szybciej osiąga warunki nominalne, mniej się męczy.

                              Comment


                              • 0w40 czy 5w40 w gruncie rzeczy dla tego silnika bez znaczenia. Ważniejsze jest to czy wymieniasz regularanie, i czy lejesz olej dobrej marki, a po poście wyżej wnioskuje że tak.

                                Comment

                                Working...
                                X