Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Jaki olej do Civica 8gen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Co sądzicie o tym oleju, nada się do Civica 1.8 8gen.? Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Synt...FuYfQKVcts2DeA
Comment
-
Zamieszczone przez Dudek3 Zobacz postaCo sądzicie o tym oleju, nada się do Civica 1.8 8gen.? Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
Comment
-
Zamieszczone przez dareq Zobacz postaoparty o bazy PAO,
Comment
-
Dzięki. A tu macie to samo w cenie o połowę niższejhttps://www.kolegaberlin.pl/product-...ma1ARSWx7h2nLA
Grzechu, patrzę na tą tabelę i zgłupiałem. Co w takim razie będzie najlepsze jak chodzi o ochronę silnika? Głównie miasto, ale i trasa 1300km, 2-3 razy do roku, a te 170 lubię trzymać na budziku. Dodam że jestem laikiem w tych tematach.Last edited by rambo7; 15-05-2020, 07:23.
Comment
-
omawiany
Zamieszczone przez Dudek3 Zobacz postaLiqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
Zamieszczone przez dareq Zobacz postapoparta pewnym doświadczeniem, bo zrobiłem na nim 5 wymian: świetny olej,(...) jednak zrezygnowałem z niego przez cenę, myślę że do tego silnika to przesada, dla mnie za drogi..
Chciałem powiedzieć że to jest właśnie jeden z przykładów, gdy olej ten wg TABELI nie jest niczym specjalnym, jednak bardzo dobrze się sprawdza na co dzień i doskonale co podkreślić chcę sprawdza się w czasie.
Wymiana co 1,5 roku mu nie szkodzi, jazda w 2018r po autostradach gdzie bywało 58stC na asfalcie wcale go nie przypala, (jazda normalna do 160km/h) do tego przy stabilnej jeździe autostradowej sprawdzone na odcinku 550km na tym, oleju wynik Avensisa 1,8 benzyna to 4,6L/100km. przy max prędkości 90km/h. (miałem awarię w innym aucie i jadąc w parze nie dało się jechać szybciej i Avensis zrobił taki wynik, byłem oczywiście w szoku). Avensis mógłby jeździć na bardziej energooszczędnym oleju np 0W-20 ale po co? skoro oszczędność na 5W-40 jest na tym samym poziomie (w lato oczywiście).
Z własnego świadczenia zatem, w konfrontacji z TABELĄ (w przekazie mówi _z czego jest olej_) wypada przeciętnie, ale ja tego nie potwierdzam, wcale nie jest to tak słaby olej na jaki wynikałoby z opisu tabeli. Ja nie miałbym żadnego oporu lać ten olej do czegokolwiek, a nie leję bo jest po prostu za drogi, to jest jedyny i wyłącznie jedyny powód.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaChciałem powiedzieć że to jest właśnie jeden z przykładów, gdy olej ten wg TABELI nie jest niczym specjalnym, jednak bardzo dobrze się sprawdza na co dzień i doskonale co podkreślić chcę sprawdza się w czasie.
Wymiana co 1,5 roku mu nie szkodzi, jazda w 2018r po autostradach gdzie bywało 58stC na asfalcie wcale go nie przypala, (jazda normalna do 160km/h) do tego przy stabilnej jeździe autostradowej sprawdzone na odcinku 550km na tym, oleju wynik Avensisa 1,8 benzyna to 4,6L/100km. przy max prędkości 90km/h. (miałem awarię w innym aucie i jadąc w parze nie dało się jechać szybciej i Avensis zrobił taki wynik, byłem oczywiście w szoku). Avensis mógłby jeździć na bardziej energooszczędnym oleju np 0W-20 ale po co? skoro oszczędność na 5W-40 jest na tym samym poziomie (w lato oczywiście).
Z własnego świadczenia zatem, w konfrontacji z TABELĄ (w przekazie mówi _z czego jest olej_) wypada przeciętnie, ale ja tego nie potwierdzam, wcale nie jest to tak słaby olej na jaki wynikałoby z opisu tabeli. Ja nie miałbym żadnego oporu lać ten olej do czegokolwiek, a nie leję bo jest po prostu za drogi, to jest jedyny i wyłącznie jedyny powód.
Zamieszczone przez Dudek3 Zobacz postaGrzechu, patrzę na tą tabelę i zgłupiałem. Co w takim razie będzie najlepsze jak chodzi o ochronę silnika?Last edited by Grzechu; 15-05-2020, 08:33.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaMyślę, ze w ten sposób można opisać prawie wszystkie dostępne oleje na rynku,
Bo nie każdy korzysta z silnika w taki sposób, że na odcinku dojazdu do pracy 5-6km (ok, nawet 15km) uzyskuje graniczne wartości wytrzymałości danego oleju na ścinanie, inaczej mówiąc jazda 5tys obr min nie schodzi?
Jeśli tyle podkreślamy, wskazujemy na krytyczne wartości na ścinanie to trzeba się zastanowić kiedy zachodzi ten krytyczny moment?
Jadąc na oleju ekonomicznym 0W-20 z prędkością w porywach 180km/h autostradą 2 godziny gdy na polu jest +35stC to zachodzi krytyczne ścianie czy nie ??? Ci co uważają że nie zachodzi, to się dowiedzą po gwarancji.
Dlatego tak dużo jest różnych i skrajnych opinii na temat tego samego oleju.
Bo różne są warunki, styl i temp w jakim przychodzi olejowi pracować, tu też trzeba pamiętać że dany olej inaczej działa jak jest świeżo wymieniony a inaczej jak jest bliski końca jego stosowania prze producenta.
Nie ma potrzeby aby używać najlepszego wg parametru na ścinanie wg Tabeli gdy sinik nie przekracza granicznych wartości na ścinanie dla tego oleju.
Moja maksyma jest uniwersalna i zgodna z IO: Dobierz olej odpowiednio do warunków użytkowania i temp otoczenia. To już daje sporo, jak do tego przeanalizuje się Tabelę wchodząc w szczegóły to można dobrać olej optymalnie pod siebie.
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaGeneralnie z zasady, każdy olej ma w pierwszej kolejności chronić silnikKierownik Działu Diesla
Comment
-
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40.
Ok. 10 lat temu uchodził za topowy olej w swojej kategorii i tak też był pozycjonowany na innych forach.
Wykonane na tym forum badania, zrobione z podejściem inżynierskim, pokazują faktyczny stan fizyko-chemiczny tego oleju.
Gdyby nie cena, to chętnie bym go zalał. Ale trzeba przyznać, że LM ma bardzo fajny marketing, który też kosztuje, np. kalendarze
Comment
-
Zamieszczone przez rambo7 Zobacz postaBo nie każdy korzysta z silnika w taki sposób, że na odcinku dojazdu do pracy 5-6km (ok, nawet 15km) uzyskuje graniczne wartości wytrzymałości danego oleju na ścinanie, inaczej mówiąc jazda 5tys obr min nie schodzi?
Jeśli tyle podkreślamy, wskazujemy na krytyczne wartości na ścinanie to trzeba się zastanowić kiedy zachodzi ten krytyczny moment?
shear rate.jpg
W tabeli nie wskazujemy na krytyczne wartości ścinania, w tabeli widzimy tylko jak mocny jest spadek lepkości oleju, podczas pracy w silniku, przy prędkości ścinania 10do-6, w porównaniu do lepkości dynamicznej - bez obciążeń ścinających. A więc mamy tam wskaźnik odporności na ścinanie modyfikatora VM, użytego w danym oleju (a ilość użytego VM zależy od rozpiętości SAE). Obrazowo wygląda to tak- ktoś chce dobrej ochrony silnika- w ogólnym mniemaniu kieruje się powszechnie przyjętym wyznacznikiem - im większa lepkość kinematyczna w 100st.C oleju tym lepsza ochrona - wybiera np. olej LM 5W40 gdzie KV100 - 14,5 –sporo- i tutaj niestety wpada w pułapkę w którą większość nas by wpadło, nie mając przed sobą właśnie tej tabeli… patrząc na wyliczenia widzimy, że ten olej ma większy spadek lepkości podczas obciążenia, niż np. Shell 5W40. A wiec można domniemać, że w LM 5W40 użyto słabszego modyfikatora VM, mniej odpornego na ścinanie, o większej efektywności zagęszczania, a co za tym idzie również mniej lepkiej bazy olejowej. Idąc dalej, wygląda to tak , że lepkość dynamiczna obydwu olei, przy prędkości ścinania 10do-6 wyrównuje się do poziomu -3,7cP w temp. 150st.C, ale wraz z dalszym wzrostem prędkości ścinania, ta lepkość będzie dalej spadać i to niestety bardziej w przypadku LM 5W40, niż w przypadku Shella 5W40, np. w kontakcie pierścień cylinder, lepkość dynamiczna LM może wynosić np. 1,9cP, zaś dla Shella 5W40 2,5cP. A czy te 1,9cP to jest wartość krytyczna? I kiedy może ona wystąpić? tego to ja sam do końca nie wiem, może autostrady i 200km/h? Może tor ? W sumie widać to na tym ładnym rysunku w temacie z tabelą – jakie prędkości ścinania występują w danej części silnika w zależności od jego obciążenia. Tak czy siak te wartości mogą się zdarzyć przy prędkościach ścinania powyżej 10do-6 i temperaturze oleju 150st.C, w danej chwili, w danym punkcie silnika.. A jeżeli wychodzimy, z założenia, że lepkość oleju stanowi jeden z kluczowych elementów ochrony silnika (oprócz dodatków ZDDP), to wiadomo, lepiej jest mieć olej który będzie miał tą lepkość większą w momencie wystąpienia tych krytycznych/a może jeszcze niekrytycznych, warunków pracy w silniku.. Kiedyś już pisałem o tym, że odpowiedni olej 0W20 w dokładnie opisanych, wyżej warunkach pracy, może mieć taką samą lub ciut większą lepkość! niż kiepski olej 5W40… Tylko trzeba pamiętać, że w silniku mamy nie tylko pierścienie, tłoki czy rozrząd gdzie występują ogromne prędkości ścinania, ale mamy również, takie elementy jak pompa olejowa, panewki na wale czy łożyska wałków rozrządu montowane z odpowiednim luzem pod który dobierany jest przez konstruktorów olej o odpowiednim SAE w celu zachowania jak „najmocniejszego” filmu olejowego.. a zasada jest taka, że im mniejszy luz montażowy łożyska tym lepkość oleju musi być mniejsza aby film olejowy był tam odpowiedniej grubości w celu najlepszego smarowania.. Ostatnio z danych serwisowych sprawdzałem luz montażowy w silnikach benzynowych 1,8 i 1,4 Hondy i zgodnie z pewnym dosyć ciekawym artykułem, który miałem okazję czytać, najodpowiedniejszym olejem jest olej o SAE 10W30.. a więc oleje których HTHS jest w granicach 3-3,5cP.Last edited by Grzechu; 15-05-2020, 21:58.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaOstatnio z danych serwisowych sprawdzałem luz montażowy w silnikach benzynowych 1,8 i 1,4 Hondy i zgodnie z pewnym dosyć ciekawym artykułem, który miałem okazję czytać, najodpowiedniejszym olejem jest olej o SAE 10W30.. a więc oleje których HTHS jest w granicach 3-3,5cP.
Comment
-
Mała rozpiętość SAE to wyższa stabilność?4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide
Comment
-
Zamieszczone przez dragster Zobacz postaW jednym z odcinków na YT, Pan Jason Fenske, wlewa 10W30, tylko że do S2000. Mała rozpiętość SAE to wyższa stabilność?
Comment
Comment