Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaki olej do Civica 8gen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeśli silnik w Twoim samochodzie zaczął zużywać więcej oleju po montażu instalacji LPG to przeczytaj cały artykuł, który tłumaczy to zjawisko.

    Tutaj jest to wszystko fajnie wyjasnione.
    Gkill masz oczywiście rację ale ja też.

    Comment


    • Comment


      • Co sądzicie o tym oleju, nada się do Civica 1.8 8gen.? Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Synt...FuYfQKVcts2DeA

        Comment


        • Zamieszczone przez Dudek3 Zobacz posta
          Co sądzicie o tym oleju, nada się do Civica 1.8 8gen.? Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
          Moja odp. będzie subiektywna, ale jednak poparta pewnym doświadczeniem, bo zrobiłem na nim 5 wymian: świetny olej, oparty o bazy PAO, norma A3 czyli typ "protection", silnikowi krzywdy nie zrobi, spełnia swoją rolę, jednak zrezygnowałem z niego przez cenę, myślę że do tego silnika to przesada, dla mnie za drogi. W tej cenie jest zawarty spory marketing firmy LM, za który trzeba zapłacić. Jeśli chcesz zdecydować się na niego weź lepiej jego odpowiednik Meguin Super Leichtlauf 5W40, to jest dokładnie to samo ale w innym opakowaniu lub zmieniać olej częściej i skorzystać tańszych i porządnych jak shell, mobil w normie A3 i kupić za resztę np. lepszy filtr kabinowy

          Comment


          • Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
            oparty o bazy PAO,
            W karcie charakterystyki nic nie ma na temat bazy.. po temp. płynięcia oraz CCS również nie bardzo można stwierdzić, że to PAO, prawdopodobnie hydrokraking, grupa II lub III. Z odpornością na ścinanie również nie jest pięknie przy lepkości w 100st.C na poziomie 14,5 cSt.. Tani Shell 5W40 na dobrej bazie GTL jest już lepszy. Co do zgłębienia wiedzy tajemniej na temat olejów można poczytać sobie tutaj.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • Dzięki. A tu macie to samo w cenie o połowę niższej https://www.kolegaberlin.pl/product-...ma1ARSWx7h2nLA

              Grzechu, patrzę na tą tabelę i zgłupiałem. Co w takim razie będzie najlepsze jak chodzi o ochronę silnika? Głównie miasto, ale i trasa 1300km, 2-3 razy do roku, a te 170 lubię trzymać na budziku. Dodam że jestem laikiem w tych tematach.
              Last edited by rambo7; 15-05-2020, 07:23.

              Comment


              • omawiany
                Zamieszczone przez Dudek3 Zobacz posta
                Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40
                komentarz
                Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
                poparta pewnym doświadczeniem, bo zrobiłem na nim 5 wymian: świetny olej,(...) jednak zrezygnowałem z niego przez cenę, myślę że do tego silnika to przesada, dla mnie za drogi.
                mam dokładnie takie same doświadczenie, Gdy kupowałem koledze Avensisa 1,8 benzyne z niemiec 180tys przebiegu, taki był olej zalany w Niemczech (była metka), kolega uparł się że taki olej chce stosować (ale nie mówił że będzie jeździł na nim interwały 1,5 roku) i było tak 3 wymiany, auto widziałem regularnie, kontrolowałem jako "ojciec chrzestny" ale w końcu przekonałem kolegę ze względu na cenę by spróbował czego innego i się bardzo męczył .
                Chciałem powiedzieć że to jest właśnie jeden z przykładów, gdy olej ten wg TABELI nie jest niczym specjalnym, jednak bardzo dobrze się sprawdza na co dzień i doskonale co podkreślić chcę sprawdza się w czasie.
                Wymiana co 1,5 roku mu nie szkodzi, jazda w 2018r po autostradach gdzie bywało 58stC na asfalcie wcale go nie przypala, (jazda normalna do 160km/h) do tego przy stabilnej jeździe autostradowej sprawdzone na odcinku 550km na tym, oleju wynik Avensisa 1,8 benzyna to 4,6L/100km. przy max prędkości 90km/h. (miałem awarię w innym aucie i jadąc w parze nie dało się jechać szybciej i Avensis zrobił taki wynik, byłem oczywiście w szoku). Avensis mógłby jeździć na bardziej energooszczędnym oleju np 0W-20 ale po co? skoro oszczędność na 5W-40 jest na tym samym poziomie (w lato oczywiście).
                Z własnego świadczenia zatem, w konfrontacji z TABELĄ (w przekazie mówi _z czego jest olej_) wypada przeciętnie, ale ja tego nie potwierdzam, wcale nie jest to tak słaby olej na jaki wynikałoby z opisu tabeli. Ja nie miałbym żadnego oporu lać ten olej do czegokolwiek, a nie leję bo jest po prostu za drogi, to jest jedyny i wyłącznie jedyny powód.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Chciałem powiedzieć że to jest właśnie jeden z przykładów, gdy olej ten wg TABELI nie jest niczym specjalnym, jednak bardzo dobrze się sprawdza na co dzień i doskonale co podkreślić chcę sprawdza się w czasie.
                  Wymiana co 1,5 roku mu nie szkodzi, jazda w 2018r po autostradach gdzie bywało 58stC na asfalcie wcale go nie przypala, (jazda normalna do 160km/h) do tego przy stabilnej jeździe autostradowej sprawdzone na odcinku 550km na tym, oleju wynik Avensisa 1,8 benzyna to 4,6L/100km. przy max prędkości 90km/h. (miałem awarię w innym aucie i jadąc w parze nie dało się jechać szybciej i Avensis zrobił taki wynik, byłem oczywiście w szoku). Avensis mógłby jeździć na bardziej energooszczędnym oleju np 0W-20 ale po co? skoro oszczędność na 5W-40 jest na tym samym poziomie (w lato oczywiście).
                  Z własnego świadczenia zatem, w konfrontacji z TABELĄ (w przekazie mówi _z czego jest olej_) wypada przeciętnie, ale ja tego nie potwierdzam, wcale nie jest to tak słaby olej na jaki wynikałoby z opisu tabeli. Ja nie miałbym żadnego oporu lać ten olej do czegokolwiek, a nie leję bo jest po prostu za drogi, to jest jedyny i wyłącznie jedyny powód.
                  Myślę, ze w ten sposób można opisać prawie wszystkie dostępne oleje na rynku, które są oparte na olejach bazowych grupy II, III, GTL, czy nawet PAO.. mam dwa auta, w ciągu tych lat zmieniałem w nich oleje różnych marek, był Shell, Castrol, Mobil, LM, Valvoline, OEM Honda, teraz Motul V300!... i co? A no to, że na żaden olej nie mogę powiedzieć nic złego.. rozpiętość cenowa była od 22zł/l do 65zł/l... gołym okiem w żaden sposób nie dostrzeżemy w nich różnicy przy normalnym użytkowaniu auta, każdy 5W40 hydrokrakowany będzie jeździł tak samo.. jeździłem w Oplu na 5W40, teraz zalałem sobie 5W30 - nie widzę różnicy... to w takim razie po co kombinować z tymi olejami ? hmm tylko, że właśnie jak zaczynamy oglądać karty charakterystyki danego oleju, to zapalają się nam lampki... mamy różne liczby, lepkości, HTHSy.. TBN.. noacki, możemy nawet dopatrzeć się baz olejowych.. i tutaj zaczynają się schody, bo nie wybieramy już oleju "od strzału" tylko zaczynamy wybierać olej który ma najlepsze liczby.. pomimo, że różnicy w normalnym użytkowaniu silnika za bardzo nie zauważamy, np. między takim Shellem 5W40 a LM 5W40, to jednak liczby pokazują nam tą różnicę.. temu właśnie służy ta tabela.. temu są tam również linki z analizami olejów.. a no żeby wybrać olej o najlepszych dla nas liczbach i mieć odczucia, że ten olej będzie spełniał nasze oczekiwania czy najlepiej chronił nasz silnik, lub najlepiej oszczędzał paliwo, albo po środku.

                  Zamieszczone przez Dudek3 Zobacz posta
                  Grzechu, patrzę na tą tabelę i zgłupiałem. Co w takim razie będzie najlepsze jak chodzi o ochronę silnika?
                  Generalnie z zasady, każdy olej ma w pierwszej kolejności chronić silnik, w tabeli widzisz podział pod kątem lepkości SAE i dodatkowo masz wskaźnik który mówi, jak dany olej zachowuje się podczas jego obciążania przez części mechaniczne silnika i w danej klasie SAE, tam gdzie jest najmniej kresek, olej teoretycznie powinien mieć najmniejszy spadek lepkości podczas jego użytkowania w czasie. Poza tym, są też inne parametry na które należy zwracać uwagę, np. baza olejowa, temp. zapłonu, noack.. dodatkowo zawartość pierwiastków (ZDDP, FM) w oleju mówi o jego właściwościach ochronnych np. przy tarciu granicznym, czy np. o możliwościach oszczędzania paliwa, zmniejszania oporów silnika podczas pracy...
                  Last edited by Grzechu; 15-05-2020, 08:33.
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    Myślę, ze w ten sposób można opisać prawie wszystkie dostępne oleje na rynku,
                    ale tzn że jest to niewłaściwe?, w ten sposób można podchodzić. Dlaczego?
                    Bo nie każdy korzysta z silnika w taki sposób, że na odcinku dojazdu do pracy 5-6km (ok, nawet 15km) uzyskuje graniczne wartości wytrzymałości danego oleju na ścinanie, inaczej mówiąc jazda 5tys obr min nie schodzi?
                    Jeśli tyle podkreślamy, wskazujemy na krytyczne wartości na ścinanie to trzeba się zastanowić kiedy zachodzi ten krytyczny moment?
                    Jadąc na oleju ekonomicznym 0W-20 z prędkością w porywach 180km/h autostradą 2 godziny gdy na polu jest +35stC to zachodzi krytyczne ścianie czy nie ??? Ci co uważają że nie zachodzi, to się dowiedzą po gwarancji.
                    Dlatego tak dużo jest różnych i skrajnych opinii na temat tego samego oleju.
                    Bo różne są warunki, styl i temp w jakim przychodzi olejowi pracować, tu też trzeba pamiętać że dany olej inaczej działa jak jest świeżo wymieniony a inaczej jak jest bliski końca jego stosowania prze producenta.
                    Nie ma potrzeby aby używać najlepszego wg parametru na ścinanie wg Tabeli gdy sinik nie przekracza granicznych wartości na ścinanie dla tego oleju.
                    Moja maksyma jest uniwersalna i zgodna z IO: Dobierz olej odpowiednio do warunków użytkowania i temp otoczenia. To już daje sporo, jak do tego przeanalizuje się Tabelę wchodząc w szczegóły to można dobrać olej optymalnie pod siebie.
                    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                    Generalnie z zasady, każdy olej ma w pierwszej kolejności chronić silnik
                    "chronić" to słowo zamieniłbym "smarować". Z definicji to ma smarować, bo inaczej spalinowy silnik nie będzie działał (wzrośnie temp i się zatrze) wiec go chroni, ale przed zatarciem, i bez oleju wszystko jedno jakiego daleko nie ujedzie bo taka jego konstrukcja. "Ochrona" to w tym słowie kryje się znacznie więcej. Jeśli olej ma chronić silnik, to trzeba sobie zdawać sprawę że nie każdy olej daję identyczną wytrzymałość w takim samym stopniu. A już na pewno nie mamowy o tym że "zalecany" olej ekonomiczny z ASO daje taki sam a nawet lepszy stopień ochrony jak zaprojektowany w tym celu olej do ochrony silnika .
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40.
                      Ok. 10 lat temu uchodził za topowy olej w swojej kategorii i tak też był pozycjonowany na innych forach.
                      Wykonane na tym forum badania, zrobione z podejściem inżynierskim, pokazują faktyczny stan fizyko-chemiczny tego oleju.
                      Gdyby nie cena, to chętnie bym go zalał. Ale trzeba przyznać, że LM ma bardzo fajny marketing, który też kosztuje, np. kalendarze
                      http://www.dadrl.org.uk
                      http://www.lightmare.org

                      Comment


                      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        Bo nie każdy korzysta z silnika w taki sposób, że na odcinku dojazdu do pracy 5-6km (ok, nawet 15km) uzyskuje graniczne wartości wytrzymałości danego oleju na ścinanie, inaczej mówiąc jazda 5tys obr min nie schodzi?
                        Jeśli tyle podkreślamy, wskazujemy na krytyczne wartości na ścinanie to trzeba się zastanowić kiedy zachodzi ten krytyczny moment?
                        W każdym oleju wielosezonowym – o SAE xWy - zachodzi diametralny spadek lepkości wraz z wzrostem prędkości jego ścinania i wzrostem temperatury pracy, obrazowo widać to na poniższym rysunku:

                        shear rate.jpg

                        W tabeli nie wskazujemy na krytyczne wartości ścinania, w tabeli widzimy tylko jak mocny jest spadek lepkości oleju, podczas pracy w silniku, przy prędkości ścinania 10do-6, w porównaniu do lepkości dynamicznej - bez obciążeń ścinających. A więc mamy tam wskaźnik odporności na ścinanie modyfikatora VM, użytego w danym oleju (a ilość użytego VM zależy od rozpiętości SAE). Obrazowo wygląda to tak- ktoś chce dobrej ochrony silnika- w ogólnym mniemaniu kieruje się powszechnie przyjętym wyznacznikiem - im większa lepkość kinematyczna w 100st.C oleju tym lepsza ochrona - wybiera np. olej LM 5W40 gdzie KV100 - 14,5 –sporo- i tutaj niestety wpada w pułapkę w którą większość nas by wpadło, nie mając przed sobą właśnie tej tabeli… patrząc na wyliczenia widzimy, że ten olej ma większy spadek lepkości podczas obciążenia, niż np. Shell 5W40. A wiec można domniemać, że w LM 5W40 użyto słabszego modyfikatora VM, mniej odpornego na ścinanie, o większej efektywności zagęszczania, a co za tym idzie również mniej lepkiej bazy olejowej. Idąc dalej, wygląda to tak , że lepkość dynamiczna obydwu olei, przy prędkości ścinania 10do-6 wyrównuje się do poziomu -3,7cP w temp. 150st.C, ale wraz z dalszym wzrostem prędkości ścinania, ta lepkość będzie dalej spadać i to niestety bardziej w przypadku LM 5W40, niż w przypadku Shella 5W40, np. w kontakcie pierścień cylinder, lepkość dynamiczna LM może wynosić np. 1,9cP, zaś dla Shella 5W40 2,5cP. A czy te 1,9cP to jest wartość krytyczna? I kiedy może ona wystąpić? tego to ja sam do końca nie wiem, może autostrady i 200km/h? Może tor ? W sumie widać to na tym ładnym rysunku w temacie z tabelą – jakie prędkości ścinania występują w danej części silnika w zależności od jego obciążenia. Tak czy siak te wartości mogą się zdarzyć przy prędkościach ścinania powyżej 10do-6 i temperaturze oleju 150st.C, w danej chwili, w danym punkcie silnika.. A jeżeli wychodzimy, z założenia, że lepkość oleju stanowi jeden z kluczowych elementów ochrony silnika (oprócz dodatków ZDDP), to wiadomo, lepiej jest mieć olej który będzie miał tą lepkość większą w momencie wystąpienia tych krytycznych/a może jeszcze niekrytycznych, warunków pracy w silniku.. Kiedyś już pisałem o tym, że odpowiedni olej 0W20 w dokładnie opisanych, wyżej warunkach pracy, może mieć taką samą lub ciut większą lepkość! niż kiepski olej 5W40… Tylko trzeba pamiętać, że w silniku mamy nie tylko pierścienie, tłoki czy rozrząd gdzie występują ogromne prędkości ścinania, ale mamy również, takie elementy jak pompa olejowa, panewki na wale czy łożyska wałków rozrządu montowane z odpowiednim luzem pod który dobierany jest przez konstruktorów olej o odpowiednim SAE w celu zachowania jak „najmocniejszego” filmu olejowego.. a zasada jest taka, że im mniejszy luz montażowy łożyska tym lepkość oleju musi być mniejsza aby film olejowy był tam odpowiedniej grubości w celu najlepszego smarowania.. Ostatnio z danych serwisowych sprawdzałem luz montażowy w silnikach benzynowych 1,8 i 1,4 Hondy i zgodnie z pewnym dosyć ciekawym artykułem, który miałem okazję czytać, najodpowiedniejszym olejem jest olej o SAE 10W30.. a więc oleje których HTHS jest w granicach 3-3,5cP.
                        Last edited by Grzechu; 15-05-2020, 21:58.
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Ostatnio z danych serwisowych sprawdzałem luz montażowy w silnikach benzynowych 1,8 i 1,4 Hondy i zgodnie z pewnym dosyć ciekawym artykułem, który miałem okazję czytać, najodpowiedniejszym olejem jest olej o SAE 10W30.. a więc oleje których HTHS jest w granicach 3-3,5cP.
                          W jednym z odcinków na YT, Pan Jason Fenske, wlewa 10W30, tylko że do S2000. Mała rozpiętość SAE to wyższa stabilność?
                          http://www.dadrl.org.uk
                          http://www.lightmare.org

                          Comment


                          • Mała rozpiętość SAE to wyższa stabilność?
                            Tak wielu specjalistów olejowych na necie się wypowiada, im zakres mniej rozpięty tym olej stabilniejszy dlatego taki 5W50 szybko traci swoje właściwości. To oczywiście cytat a nie moje słowa. Szkoda że u nas 10W30 dostępny jest bodajże tylko z ENEOSa a tak to można dostać tylko 10W40, co ciekawe 10W30 u nas w PL chyba zarezerwowany do kosiarek traktorów ATV motocykli i ciężkiego transportu gdzie szeroko stosowanym jest właśnie 10W30 często z API: CG-4 czy ACEA: E3.
                            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                            Comment


                            • Do s2000 zalecane są 2 lepkości w zależności od temperatury otoczenia tj. jeżeli spada poniżej 0 stopni Celsjusza to 5w40 a jeżeli nie to 10w30, nawet kiedyś na nasze forum wrzuciłem skan instrukcji.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
                                W jednym z odcinków na YT, Pan Jason Fenske, wlewa 10W30, tylko że do S2000. Mała rozpiętość SAE to wyższa stabilność?
                                Tak jest. Olej o takim SAE ma minimalną ilość modyfikatora lepkości, albo wcale..
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X