Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Letnie opony 17'' do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    No i po co chcesz wykonac taki krok w tyl po Uniroyalach? Niestety, Debicy daleko do Xiaomi. To jest niezalezna firma chcaca byc potega, a nie tylko budzetowy dzial marketingowy koncernu Goodyear, ktory z zalozenia nie moze byc za dobry, bo by ludzie nie kupowali opon ze sredniej czy premium polki tego koncernu... Jeszcze w 17 gdzie zaczyna sie niski profil i zrobienie opony wymaga wiecej niz w "balonach"... zly to pomysl. Doloz pare groszy do Uniroyali. Naprawde warto. Inna polka, inna bajka.
    Dzięki za odpowiedź.
    Jakoś się napaliłem na Dębice, bo kiedyś mialem w Astra i były ok, a Uniroyal już nie chce więcej. W honda miałem Continental jakieś tam, Goodyear Eagle F1 i teraz mam Uniroyal rainsport 3.
    Skoro mówisz, że Dębica Nie to może:

    Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 225/45 R17 91 Y FP
    lub
    Dunlop Sport Maxx RT 2 225/45 R17 91 Y MFS, ZR

    Ja już nie chiałem do tak starego auta kupować drogich opon, bo jeszcze chwila i na złom. Auto ogólnie tylko do dojazdu do pracy używane i okazjonalnie z dzieckiem na zakupy.
    Last edited by incas; 28-02-2020, 01:07.

    Comment


    • uniroyal rainsport 3 po 2 latach

      Uniroyal rainsport 3 po 2 latach użytkowania IMG_20200226_212245.jpg

      Comment


      • Ale na co te strzalki. Przeciez te opony sa kompletnie lyse i dawno przeszly stany graniczne do wymiany. Kto na takiej oponie jeszcze w ogole jezdzi, przeciez to glupota??? Lepiej napisz jaki dystans zrobiony. Bo w 2 lata mozna i 100tys zrobic takze...

        Co do wyboru Goodyear zamiast Debica to oczywista oczywistosc! IMO do "cywila" bardziej niz ten Dunlop.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Zamieszczone przez incas Zobacz posta
          Dębice, bo kiedyś mialem w Astra i były ok
          Mam w civicu 2 rok i są okej, kupiłem komplet nowych opon za nie całe 800 zł. Kupuj jeździj i zapomnij. Bieżnik starł mi się w nich ok. 0,8 mm. przez 2 lata. Zrobilem ok. 20 tys, głownie miasto czasami dalsze trasy.

          Comment


          • Czy mieliście do czynienia z oponami
            Sava intensa UHP2 w rozmiarze 215/50r17 ?
            Mam możliwość zakupu kół na aluminiowych felgach z takimi oponami z 2017r.
            Interesuje mnie czy te opony dobrze sprawują się na mokrym oraz czy są ciche.

            Comment


            • Chcesz kupic trzyletnie uzywane budzetowe opony w nieprawidlowym rozmiarze i oczekujesz ze to bedzie dobry zakup? Chyba grubo cos nie tak z definicji w takim podejsciu...

              Sava to taka Debica, tak samo budzetowa lokalna marka Goodyear. Ani to nie bedzie z najwyzszej klasy mieszanki - wiec pewnie nie ciche, w dodatku mieszanka miala juz wyjsciowo 3 lata na dalsza deterioracje - ani jakies wyjatkowe na mokrym...
              Last edited by Alix; 29-02-2020, 17:51.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Zamieszczone przez kamillm Zobacz posta
                Mam w civicu 2 rok i są okej, kupiłem komplet nowych opon za nie całe 800 zł. Kupuj jeździj i zapomnij. Bieżnik starł mi się w nich ok. 0,8 mm. przez 2 lata. Zrobilem ok. 20 tys, głownie miasto czasami dalsze trasy.
                Dzięki za odpowiedź.

                Ja dziś właśnie zdecydowałem się jednak na Dębice Presto UHP 2 91y MFS, a do w czoraj byłem zdecydowany na goodyear, ale cena przepaść, bo Dębica dostałem za 225zl, a Goodyear 400zl, więc decyzja jednoznaczna, że Dębica. Byłem w dwóch warsztatach pytać i takalą samą dokładnie cena padła. Tak więc za tą cenę jakie by nie były nie będę marudził.

                Comment


                • Alix niestety generalizujesz. Opon nie kupuje się na pozycję marki ale na faktyczne właściwości konkretnego modelu. Testy i rzeczywistość pokazuje bowiem, że budżetowa opona może być świetna i zapewnić parametry na poziomie tzw. "premium" . Na rynku jest i było wiele takich opon letnich, o których nawet byśmy nie pomyśleli, że są bdb. Atlas Sport Green, Sumo Firenza ST08 i opisywana wyżej Dębica Presto UHP2 (nie mylić z Dębicą Presto HP, bo to dwa różne produkty). Tak, ta właśnie konkretna Dębica UHP2, o której napisano wyżej to bardzo dobra opona, świetnie odprowadzająca wodę. Co nie oznacza, że wszystkie opony tego producenta są dobre.

                  Pozdrawiam
                  Łukasz
                  Last edited by uki145; 29-02-2020, 20:13.

                  Comment


                  • Cześć,

                    Chcę na lato kupić Dunlopy Sportmaxx RT - ale czy ktoś z Was je użytkował i nie ma problemu z ząbkowaniem opony ze względu na zbyt niską masę auta?

                    Comment


                    • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                      Chcesz kupic trzyletnie uzywane budzetowe opony w nieprawidlowym rozmiarze i oczekujesz ze to bedzie dobry zakup? Chyba grubo cos nie tak z definicji w takim podejsciu...

                      Sava to taka Debica, tak samo budzetowa lokalna marka Goodyear. Ani to nie bedzie z najwyzszej klasy mieszanki - wiec pewnie nie ciche, w dodatku mieszanka miala juz wyjsciowo 3 lata na dalsza deterioracje - ani jakies wyjatkowe na mokrym...
                      Szanuję Twoją wiedzę i dorobek na forum, więc wytłumaczę Ci sytuację choć nie muszę tego robić...
                      Tak jak wyżej napisałem mogę kupić ładne felgi 17" na których są założone opony Sava.
                      Nie znam tej marki ale wyczytałem o nich pozytywne komentarze a z danych wynika, że są bardzo ciche - bodajże 66dB

                      Koła są z dobrego, zaufanego źródła- użytkowane od początku przez Polaka z zaprzyjaźnionego forum że znanym przebiegiem, datą produkcji i zużyciem (wysokość bieżnika ok 6mm).

                      Szukałem felg 16" i chciałem im założyć nowe Goodyear'y ale pojawiły się te 17'ki z Savami i dopuszczam również,że mógłbym na nich przejeździć kolejne 3 lata bez inwestycji w kpl nowych opon.

                      Z tą też myślą zapytałem w tym temacie o opinie dot danej opony-może któryś z kolegów posiada lub miał i poleci lub przeciwnie-odradzi.

                      Napisałeś swoją odpowiedź jak widzę nie dlatego, że miałeś lub posiadasz te opony a tylko dlatego, żeby trochę "pojeździć " na mnie i mojej decyzji i porównujesz opony Savy z Dębicami na których najpewniej również nigdy nie jeździłeś.

                      Tak naprawdę to nie jesteś w stanie opisać zachowania tych opon i porównać z bardziej markowymi.
                      Nigdy przecież nie zniżyłbyś się do tak niskiego poziomu, żeby kupić, pojeździć a tym bardziej być zadowolonym i pochwalić tak niskobudżetowe opony...

                      Alix, nic po takiej opinii którą wyraziłeś z negatywną emocją nie przenosząc nabytej wiedzy praktycznej o oponach o które pytałem. Wiem,że są opony dobre i lepsze, wiem, że są opony budżetowe, wiem,że są też opony dobre ale mniej znane.

                      Czy ktoś jeździł na Savach i jest w stanie coś o nich napisać, czy po poście Alix'a nikt nie będzie już chciał się przyznać do tego, że na tych oponach jeździ a tym bardziej je pochwali?
                      Last edited by zadra; 29-02-2020, 20:57.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                        Szanuję Twoją wiedzę i dorobek na forum, więc wytłumaczę Ci sytuację choć nie muszę tego robić...
                        Tak jak wyżej napisałem mogę kupić ładne felgi 17" na których są założone opony Sava.
                        Nie znam tej marki ale wyczytałem o nich pozytywne komentarze a z danych wynika, że są bardzo ciche - bodajże 66dB

                        Koła są z dobrego, zaufanego źródła- użytkowane od początku przez Polaka z zaprzyjaźnionego forum że znanym przebiegiem, datą produkcji i zużyciem (wysokość bieżnika ok 6mm).

                        Szukałem felg 16" i chciałem im założyć nowe Goodyear'y ale pojawiły się te 17'ki z Savami i dopuszczam również,że mógłbym na nich przejeździć kolejne 3 lata bez inwestycji w kpl nowych opon.

                        Z tą też myślą zapytałem w tym temacie o opinie dot danej opony-może któryś z kolegów posiada lub miał i poleci lub przeciwnie-odradzi.

                        Napisałeś swoją odpowiedź jak widzę nie dlatego, że miałeś lub posiadasz te opony a tylko dlatego, żeby trochę "pojeździć " na mnie i mojej decyzji i porównujesz opony Savy z Dębicami na których najpewniej również nigdy nie jeździłeś.

                        Tak naprawdę to nie jesteś w stanie opisać zachowania tych opon i porównać z bardziej markowymi.
                        Nigdy przecież nie zniżyłbyś się do tak niskiego poziomu, żeby kupić, pojeździć a tym bardziej być zadowolonym i pochwalić tak niskobudżetowe opony...

                        Alix, nic po takiej opinii którą wyraziłeś z negatywną emocją nie przenosząc nabytej wiedzy praktycznej o oponach o które pytałem. Wiem,że są opony dobre i lepsze, wiem, że są opony budżetowe, wiem,że są też opony dobre ale mniej znane.

                        Czy ktoś jeździł na Savach i jest w stanie coś o nich napisać, czy po poście Alix'a nikt nie będzie już chciał się przyznać do tego, że na tych oponach jeździ a tym bardziej je pochwali?
                        Sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy jeden dwa metry drogi hamowania to dużo czy mało.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Mateusz_Wrocław Zobacz posta
                          Cześć,

                          Chcę na lato kupić Dunlopy Sportmaxx RT - ale czy ktoś z Was je użytkował i nie ma problemu z ząbkowaniem opony ze względu na zbyt niską masę auta?
                          Mam te Dunlopy rt2, po dwóch sezonach nic złego się z nimi nie dzieje, fakt jest taki że mam silnik 1,8 i za dużo nie jeżdżę ale jestem z nich bardzo zadowolony i śmiało mogę je polecić, są bardzo ciche i dobrze kleją w każdych warunkach. Myślę że jak co sezon będziesz je rotował to nie będzie problemu z ząbkowaniem.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez alwaro Zobacz posta
                            Mam te Dunlopy rt2, po dwóch sezonach nic złego się z nimi nie dzieje, fakt jest taki że mam silnik 1,8 i za dużo nie jeżdżę ale jestem z nich bardzo zadowolony i śmiało mogę je polecić, są bardzo ciche i dobrze kleją w każdych warunkach. Myślę że jak co sezon będziesz je rotował to nie będzie problemu z ząbkowaniem.
                            A dużo przejechałeś przez te 2 sezony?

                            Comment


                            • Zamieszczone przez uki145 Zobacz posta
                              Opon nie kupuje się na pozycję marki ale na faktyczne właściwości konkretnego modelu.
                              Oczywiście, że tak. Sam wielokrotnie o tym pisałem. Marka sugeruje pewien poziom, dlatego w budżetowych oponach warto uważać podwójnie, ale clue jest co sobą reprezentuje dany model, albo więcej, jako że mieszanka i bieżnik różnią się zależnie od rozmiaru i indeksu, dany model w danym zakresie profili, rozmiaru i indeksie. I tu jest ten moment...

                              Zamieszczone przez uki145 Zobacz posta
                              Testy i rzeczywistość pokazuje bowiem, że budżetowa opona może być świetna i zapewnić parametry na poziomie tzw. "premium" .
                              Tak, ale zwykle w jednym lub kilku dziedzinach, kosztem gorszych innych parametrów. Tu nie ma przecież cudów. Seria Dębica Frigo od lat jest "królową śniegu" ponad wszystkimi premium... tak samo jak "porażką deszczu" czasem bardziej niż niektóre chińczyki. Tak, budżetowe opony miewają mocne strony i pod tym kątem można je sobie dobierać bo zwykle jest tu większe zbiasowanie niż w premium bo... marki premium nie pozwalają sobie, żeby ich opona wypadła w czymś wybitnie słabo - na budżetowej nikt nie będzie za to psów wieszał, bo produkt broni się ceną. Tu musisz sobie odpowiedzieć na pytania takie jak:

                              Zamieszczone przez Mateusz_Wrocław Zobacz posta
                              Sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy jeden dwa metry drogi hamowania to dużo czy mało.
                              Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                              z danych wynika, że są bardzo ciche - bodajże 66dB
                              To też było wielokrotnie pisane, że co na pseudoekoulotce a w realu... to dwie różne bajki. Aczkolwiek tak skrajnie niska wartość może pozwolić na założenie... no, że pewnie są raczej z tych cichszych niż z tych głośniejszych... dalej bym wniosków nie wysuwał na takiej podstawie.

                              Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                              miałeś lub posiadasz te opony a tylko dlatego, żeby trochę "pojeździć " na mnie i mojej decyzji
                              Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                              porównujesz opony Savy z Dębicami na których najpewniej również nigdy nie jeździłeś
                              Tu się mylisz po raz kolejny. Lata jeździłem na Dębicach, tak serii Frigo jak i Presto i nieraz miewam je na autach wypożyczonych lub zastępczych. Nadal, miewam. Z Savą może mniej, przyznaję, znam tylko całoroczne i zimowe i to nie bieżące modele, z resztą obie były bardzo przeciętne, na poziomie Dębicy. Tak czy owak Presto UHP 2 i Intensa UHP 2 z tego co kojarzę to praktycznie ta sama opona technologicznie z kosmetycznymi różnicami jedna bardziej dla lokalsów z Polski, druga Słowenii bo tak są te marki rozpoznawalne i pozycjonowane i po to Goodyear je kupił / trzyma. Także, mam pewne podstawy do takiego, a nie innego podejścia. Dlatego uważam za słuszne zwrócenie takiej uwagi:

                              Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                              Chcesz kupic trzyletnie uzywane budzetowe opony w nieprawidlowym rozmiarze i oczekujesz ze to bedzie dobry zakup? Chyba grubo cos nie tak z definicji w takim podejsciu...
                              Bo osobiście nie doradziłbym Tobie, ani nikomu innemu takich zakupów. Uważam, że nawet jak się kupuje opony budżetowe, należy kupić je nowe, we właściwym rozmiarze i indeksie i świeże. To po prostu robi różnicę. Nawet jak patrzycie dzisiaj na VIII gen jako kilkunastoletnie auta którymi chcecie budżetowo jeździć (ja patrzę nań przez perspektywę auta o świetnych właściwościach jezdnych jak ja go z salonu wyprowadzałem), co swoiście rozumiem. Dlatego jak najbardziej:

                              Zamieszczone przez incas Zobacz posta
                              cena przepaść, bo Dębica dostałem za 225zl, a Goodyear 400zl, więc decyzja jednoznaczna, że Dębica
                              Tak, to jest sensowny przyczynek do zakupu budżetowych opon - 2x to jednak coś odczuwalnego. I to rozumiem i popieram. Ale przynajmniej kolega jak rozumiem kupuje nowe i rozmiarem do tego samochodu. Tak być powinno. Z resztą, jest nawet dedykowany temu wątek: https://www.civicforum.pl/showthread...-mile-widziane

                              Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                              Tak naprawdę to nie jesteś w stanie opisać zachowania tych opon i porównać z bardziej markowymi.
                              Oczywiście, że jestem. Wielokrotnie opisywałem. Tak samo jak nowych i zużytych. Teraz mam na zastępczym aucie Hankooki WinterSporty i po dwóch przejażdżkach powiem Ci, że trakcję na twardym tak suchym jak i mokrym mają jak niejedne premium... ale prowadzenie gorsze niż niejedna budżetówka, sport w nich chyba co najwyżej w nazwie i są to dziwnie zbiasowane opony bo trakcja na twardym nie idzie z prowadzeniem - więc ani to "śniegówki" ani to opony "performance". Te różnice czuć. Dla mnie bardzo. Dlatego i owszem dziś już bogatszy o lata doświadczeń:

                              Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                              nie zniżyłbyś się do tak niskiego poziomu, żeby kupić, pojeździć a tym bardziej być zadowolonym i pochwalić tak niskobudżetowe opony...
                              nie psułbym swojego samochodu kilkuletnią używaną budżetową oponą w nieprawidłowym rozmiarze. Za dużo by mu to odebrało właściwości jezdnych. I nie trzeba Type R do tego, żebym to poczuł, chociaż oczywiście ze względu na możliwości tego auta jest to tam tak spotęgowane, że niejedna opona premium nie nadąża nad jego możliwościami. Jak ktoś tego nie czuje - w porządku, jego wybór, może kupić... co chce. Tylko, że nie jest jedyny użytkownikiem drogi i w podbramkowych sytuacjach może takim a nie innym wyborem ryzykować już nie tylko swoim ale i innych zdrowiem. To jest ten moment, kiedy jak hamuję awaryjnie patrzę się nieraz nie mniej za siebie niż przed siebie, bo dobrze wiem, że 90% aut nie wyhamuje w takim tempie co ja swoją Rką i opony mają tu jedne z kluczowych znaczeń. Można mieć nawet słabsze hamulce, ale prawie zawsze da się je jakoś do muru docisnąć... ze słabą trakcją opony - nie poradzisz nic, jedziesz ku zderzeniu nieuchronnie. Nieraz już tak jechałem. To, co spotykam w autach wypożyczonych czy zastępczych w tej kwestii woła dla mnie o pomstę. I to nawet o zgrozo na supercarach... jechałem już i Bentleyem na chińczyku, także, ech, szkoda gadać.

                              Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                              z negatywną emocją nie przenosząc nabytej wiedzy praktycznej o oponach o które pytałem
                              To nie kwestia negatywnych emocji. Forum ma za zadanie dbać o Forumowiczów i ich bezpieczeństwo na drodze. Trudno odnieść się entuzjastycznie pozytywnie do czegoś, co uważam za nieprawidłowe/niebezpieczne. Doradzam opony zwykle co najmniej ze średniej półki, ale rozumiem, że portfele są różne i bynajmniej nie odradzam opon budżetowych, jeżeli to ma być droga do nabycia nowego pełnowartościowego ogumienia. Ale opony chińskie niewiadomej jakości, nalewki, czy... rzeczone używane budżetówki w rozmiarze nieprawidłowym do auta - odradzam zdecydowanym głosem i wymieniałem na łamach Forum wielokrotnie podstawy do takiego, a nie innego podejścia.

                              Zamieszczone przez Mateusz_Wrocław Zobacz posta
                              A dużo przejechałeś przez te 2 sezony?
                              Cóż, pisanie ile sezonów się przejechało jest mało sensowne przecież - nic nie mówi, z czym mamy tak naprawdę do czynienia. Ważne są 2 sprawy: data produkcji opony (DOT) i ilość przejechanych kkm. Bo 2 sezony można przejechać masę km oponami które się kupiło jako 2 letnie z wyprzedaży - więc co, mowa o realnie 4-letniej oponie z przebiegiem np. 50tys. km - słowem, praktycznie szrocie. Ale też ktoś może nabyć świeżutkie i jeździć niewiele - wtedy mamy 2-latki z przebiegiem 10tys km, więc zgoła inna bajka.
                              Last edited by Alix; 01-03-2020, 00:03.
                              ............................C I V I C
                              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                              . .
                              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                              Comment


                              • Mateusz, czy mam rozumieć, że Savy mają krótszą drogę hamowania niż "standardowa opona wzorcowa"?

                                Alix jak widzę, nie miałeś nie/przyjemności posiadać i jeździć na Sava Intenso UHP2 , dodatkowo piszesz,że 2-u letnią mało jeżdżona opona jest ok, a trzyletnią oponę o niewielkim przebiegu (No tak, nie napisałem jakim) nazywasz już szrotem..

                                dobra, nie będę sobie drwił, bo nie o to chodzi..

                                Ani mi zależy na tych oponach, ani się przy nich upierał nie będę, ludzie kochani, prosiłem tylko o opinię na temat konkretnej opony mając nadzieję, że ktoś na takiej jeździ i pochwali albo nie, a dostałem odpowiedzi hmmm.. jak na elektrodzie...

                                Jeśli nie jeździłeś, to po prostu napisz : nie jeździłem, ale uważam, że zakup obarczony jest ryzykiem bo.....
                                A nie tak jak Alix w swojej odpowiedzi na moje pytanie, bo mnie coś takiego irytuje strasznie..

                                Jednym słowem :
                                1. Odradzacie zakup takich opon z uwagi na ich pochodzenie (niższy brand Goodyeara) oraz słabe ich dopasowanie do auta.
                                2. lepiej kupić felgi 16 " i markowe opony, niż 17" z Sava intensa UHP2

                                Comment

                                Working...
                                X