Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Letnie opony 17'' do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
    Cóż, pisanie ile sezonów się przejechało jest mało sensowne przecież - nic nie mówi, z czym mamy tak naprawdę do czynienia. Ważne są 2 sprawy: data produkcji opony (DOT) i ilość przejechanych kkm. Bo 2 sezony można przejechać masę km oponami które się kupiło jako 2 letnie z wyprzedaży - więc co, mowa o realnie 4-letniej oponie z przebiegiem np. 50tys. km - słowem, praktycznie szrocie. Ale też ktoś może nabyć świeżutkie i jeździć niewiele - wtedy mamy 2-latki z przebiegiem 10tys km, więc zgoła inna bajka.
    Serio się pytam, bo ten problem występował w tych oponach i mój wulkanizator widział winę w zbyt lekkim aucie, do czego sam nie byłem przekonany. Może też kolega za mało kilometrów robi by zauważyć.

    Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
    Mateusz, czy mam rozumieć, że Savy mają krótszą drogę hamowania niż "standardowa opona wzorcowa"?
    No jasne że tak. Sava była testowana, pewnie masz ten model właśnie :

    Comment


    • Ani mi zależy na tych oponach, ani się przy nich upierał nie będę, ludzie kochani, prosiłem tylko o opinię na temat konkretnej opony mając nadzieję, że ktoś na takiej jeździ i pochwali albo nie, a dostałem odpowiedzi hmmm.. jak na elektrodzie...
      Pomógł bym Ci, ale dwa tygodnie temu dopiero kupiłem te Savy (225/45/17) na tył i jeszcze nie jeździłem.
      Wybrałem ze względu na 66dB i dobrą resztę. Opona bardzo cienka z boku mimo rantu, jak balonik. Na feldze tego już nie czuć
      Celnie zauważyłeś nadwrażliwych "ekspertów" wylewających informacje z artykułów... przepraszam... reklam z niemieckich portali. Jak to się dzieje że 90% ludzi na każdym forum jest ekspertami od opon?
      Zdrowy rozsądek przede wszystkim.
      Last edited by Waflo; 01-03-2020, 07:02.

      Comment


      • @zadra: Zanim zaczniesz kogos obrazac lub podwazac, przeczytaj z uwaga. Jezeli opone z przebiegiem 50 tys uwazasz "niewielki przebieg" i za swieza a nie szrot, to moge Ci napisac to samo - sposob jaki piszesz jest irytujacy.

        1. i 2. Zdecydowanie tak. To jest wlasnie zdrowy rozsadek.

        Tym bardziej, ze w 16'' lepsza opona "mniej boli" bo nie tylko jest odczuwalnie tansza, ale roznice miedzy budzetowa a chociazby srednia polka robia sie znacznie mniejsze. Z drugiej strony opone na wyzszym profilu jest latwiej zrobic, wiec jest szansa ze srednia polka czy nawet budzetowa opona w 16 bedzie mniec mniej wyrazne ewentualne niedociagniecia niz w 17. Takze tak, moim zdaniem jezeli juz jest mus, lepiej zaoszczedzic na rozmiarze niz na oponie.
        Last edited by Alix; 01-03-2020, 11:07.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
          Pomógł bym Ci, ale dwa tygodnie temu dopiero kupiłem te Savy (225/45/17) na tył i jeszcze nie jeździłem.
          Wybrałem ze względu na 66dB i dobrą resztę. Opona bardzo cienka z boku mimo rantu, jak balonik. Na feldze tego już nie czuć
          Celnie zauważyłeś nadwrażliwych "ekspertów" wylewających informacje z artykułów... przepraszam... reklam z niemieckich portali. Jak to się dzieje że 90% ludzi na każdym forum jest ekspertami od opon?
          Zdrowy rozsądek przede wszystkim.
          Mi zdrowy rozsądek podpowiada, że więcej wydam na stacji na hot dogi niż miałbym dopłacić do lepszych opon. Stąd zakup opon klasy budżetowej czy tam ekonomicznej jest dla mnie bez sensu. Nie zdarzyło mi się też bym był niezadowolony z opon które wybrałem patrząc na wyniki testów.

          O ile jeśli chodzi o zimę to nie mam żadnych wątpliwości i kupię kolejny komplet contineltali ts860 bo na lepszej zimówce nie jezdziłem, to z oponami na lato mam większy problem. Micheliny Energy Saver(których zużyłem kilka kompletów) to już stara opona i bez szału obecnie, Dunlopy SportBlueresponse wydają mi się za miękkie do civica, Sportmaxxy są chyba zbyt mało uniwersalne bo przestają trzymać kompletnie w temperaturach przejściowych, Uniroyal Rainsport za głośne do już głośnego auta... Więc wziął bym pewnie Continentale PC6 bo wygrywają w wiekszosci testów - ale za głośne. Pozostaje Michelin Primacy 4?
          Last edited by Mateusz_Wrocław; 01-03-2020, 09:22.

          Comment


          • Zamieszczone przez Mateusz_Wrocław Zobacz posta
            A dużo przejechałeś przez te 2 sezony?
            Opony kupiłem z DOT 2018r , przez te dwa lata zrobiłem niecałe 15tys km. Warunki mieszane ale raczej więcej trasy niż miasta.

            Comment


            • Zamieszczone przez Mateusz_Wrocław Zobacz posta
              Mi zdrowy rozsądek podpowiada, że więcej wydam na stacji na hot dogi niż miałbym dopłacić do lepszych opon. Stąd zakup opon klasy budżetowej czy tam ekonomicznej jest dla mnie bez sensu. (...)

              (...) Pozostaje Michelin Primacy 4?
              Hot dogi to jedno, ale genralnie roznica w cenie kompletu opon miedzy premium, a budzetowymi zamyka sie w jednym (dla 16'') lub 2ch (dla 17'') bakach na stacji benzynowej, wiec jak cos sie kupuje z perspektywa na nastepne powiedzmy 5 lat... to wole miec 100% wlasciwosci jezdnych i bezpieczenstwa w swoim aucie. Wolalbym nawet zaoszczedzic na oleju ktory dla takiego civa 1.8 jest naprawde bez znaczenia, to pojedzie na wszystkim, wiec wystarczy Shell zamiast Millersa czy Motula do silnika i roznica sie zwraca, a jazda jest lepsza. Takze, tez mam takie podejscie jak Ty co do opon, ale kazdy ma swoje priorytety

              Primacy 4 to chyba jedna z lepszych opon Touringowych na dzisiaj, mialem na jednym z zastepczych Civicow X i bylo bardzo w porzadku. Chociaz wiekszosc ludzi wyraza sie tu dosc pochlebnie o Uniroyalach, to solidna srednia polka z koncernu Continental, na lato dla spokojnie jezdzacych zapewnia co trzeba mysle...

              Ja z kolei mam inne podejscie do halasu. Jak chcesz miec ciszej, wycisz auto i sie tym nie przejmuj. Wyciszenie nadkoli czy grodzi da Ci wiecej niz ten decybel na oponie, a opona ma przede wszystkim dobrze trzymac i prowadzic samochod - nie wiem czy warto patrzec przez taki priorytet przy zakupie opony. Tym bardziej, ze jak ktos ma troche manualnych zdolnosci moze nawet sprobowac zrobic to po kosztach materialow we wlasnym zakresie.
              Last edited by Alix; 01-03-2020, 11:21.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • @zadra: Zanim zaczniesz kogos obrazac lub podwazac, przeczytaj z uwaga. Jezeli opone z przebiegiem 50 tys uwazasz "niewielki przebieg" i za swieza a nie szrot
                @Alix zanim zaczniesz wmawiać mi rzeczy których nie napisałem sprawdź dokładnie moje wypowiedzi.
                Lubisz wklejać cudze posty, więc wklej proszę i mój, w którym opisałem przebieg opon o które pytałem.

                Napisz proszę, lub wklej tekst mojej wypowiedzi który uznajesz za obraźliwy, bo wierz mi lub nie, ale przykładam dużą uwagę aby ludzi nie urazić w postach i nie uważam, że i Ciebie czymś obraziłem.
                Jeśli tak było, to wklej proszę ten mój tekst a ja Cię przeproszę.

                Comment


                • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                  Czy ktoś jeździł na Savach i jest w stanie coś o nich napisać, czy po poście Alix'a nikt nie będzie już chciał się przyznać do tego, że na tych oponach jeździ a tym bardziej je pochwali?
                  Z racji zakupu w zeszłym roku dwóch kompletów opon nowych wybór padł;
                  a) letnie Sava intensa UHP2 - 225/45R17 91Y
                  b) zimowe Goodyear Ultra Grip 8 - 205/55R16 91H

                  Honda miała letnie od nowości Micheliny . Chociaż miały jeszcze około 5-6 mm bieżnika to wiek 10 lat. Poprzedni właściciel łatał jedną gumę jak się okazało 2 razy. Były zajebiście twarde, szumiały i miały bicie. Brałem pod uwagę przede wszystkim Uniroyale z racji użytkowania w poprzedniej Hance. Trafiły mi się w kwocie 2 tys. zł te oba nowe komplety z przełożeniem na alusy. Więc wybór padł na te dwa komplety. Co do Savy to różnica kolosalna wobec Michelinów pod każdym względem. Ale one miały 10 lat. Są faktycznie ciche ale nie mam opinii jak by zachowywały się w porównaniu do innych 17. Wygląd bliżniaczo podobny do Dębicy, Googyeara Eagle F1 Asymmetric czy Fuldy. Czy jakość, prowadzenie hamowanie itp są zbliżone to ja ci nie odpowiem . Mogę napisać że do spokojnej jazdy są idealne jak na suchym tak i mokrym. Róznicę można zauważyć pomiedzy Savą a Goodyearem. Ale to są różne szerokości czy wysokość profilu jak i średnica czy okres użytkowania.

                  20200301_141153.jpg 20200301_141223.jpg
                  20191111_133903.jpg

                  Kiedyś zrobiłem takie zdjęcie. Tył to Savy na 17" a przód to Goodyeary na 16". Niewiele widać ale zawsze. Jak odwrócić ostatnie zdjęcie , może ktoś z moderatorów to załatwi
                  Last edited by elmer32; 01-03-2020, 17:02.

                  Comment


                  • @elmer dziękuję Ci za opis.
                    Przynajmniej wiadomo, że są ciche i nie zachowują się źle na suchym i mokrym - zawsze to jakaś opinia z użytkowania a nie teoretyzowanie o wyższości markowego do innych.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                      Napisz proszę, lub wklej tekst mojej wypowiedzi który uznajesz za obraźliwy
                      Proszę.

                      Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                      porównujesz opony Savy z Dębicami na których najpewniej również nigdy nie jeździłeś
                      tego nie możesz wiedzieć

                      Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                      nie jesteś w stanie opisać zachowania tych opon i porównać z bardziej markowymi
                      tego też

                      Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                      Nigdy przecież nie zniżyłbyś się do tak niskiego poziomu
                      To już jest wycieczka osobista.

                      Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                      A nie tak jak Alix w swojej odpowiedzi na moje pytanie, bo mnie coś takiego irytuje strasznie..
                      A to kolejna.

                      Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                      dobra, nie będę sobie drwił, bo nie o to chodzi..
                      A to nie?

                      Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                      nie teoretyzowanie o wyższości markowego do innych
                      Nawet bez odniesienia, w innej wypowiedzi, powstrzymać zwieraczy nie umiesz. Koniec OT. Nie będziemy się dalej bawić w chamstwo w dyskusji. Za następną wycieczkę osobistą ban na bazie pkt. 13 Regulaminu. W zasadzie na bazie w/w już mógłbym to zrobić. Krótka piłka, albo jesteś być w stanie kulturalny, albo nie ma tu dla Ciebie miejsca.

                      Zamieszczone przez elmer32 Zobacz posta
                      Róznicę można zauważyć pomiedzy Savą a Goodyearem. Ale to są różne szerokości czy wysokość profilu jak i średnica czy okres użytkowania.
                      No cóż, to faktycznie niełatwo porównać, ale tak czy owak fajnie że premium na zimę, zawsze jestem zwolennikiem lepsze na zimę
                      Last edited by Alix; 02-03-2020, 16:07.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment




                      • Test oddający rzeczywistość i dowodzący, że Sava jest oponą bardzo dobrą, o właściwościach prawie jak premium, w cenie o wiele niższej. Z tego co wiem to opisywana wcześniej Dębica Presto UHP2 to ta sama opona co Sava Intensa UHP2. Dwa identyczne produkty sprzedawane pod różnymi markami.

                        Oczywiście różnicę między tzw premium a dobrym budżetem są ale drobne i w nietórych parametrach lepsza okazuje się nawet Sava. Te testy co do zasady nie kłamią, ja przy doborze opon zawsze się nimi kieruje i jeszcze nigdy nie zawiódłem. Moje wnioski są takie, że nie warto płacić za znaczek często nawet 40% więcej. W każdym rozmiarze znajdzie się oponę relatywnie tanią o świetnych właściwościach.

                        Pozdrawiam
                        Łukasz
                        Last edited by uki145; 02-03-2020, 19:15.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                          No cóż, to faktycznie niełatwo porównać, ale tak czy owak fajnie że premium na zimę, zawsze jestem zwolennikiem lepsze na zimę
                          Zawsze starałem się mięć na zimę coś lepszego. Były Dunlopy, Yokohama i Bridgestony. Teraz padło na Goodyeary i jestem bardzo zadowolony chociaż śniegu nie było praktycznie w ogóle i nie było jak sprawdzić jakości Goodyeara. Savy jak pisałem to wybór można rzec z konieczności (znalazłem fakturę i kosztowały całe 800 zł/komplet). Ale jestem zadowolony i jak pisałem do spokojnej jazdy jak na suchym i mokrym są w porządku. Nie próbowałem jakiś ostrzejszych czy prowokujących szarży więc w tej kwestii o użytkowaniu i jakości opon Sava nie będę się wypowiadał.

                          Comment


                          • Panowie, szybka piłka. Mam ograniczony budżet dlatego po cenach z Allegro upatrzyłem sobie trzy opony do wyboru. I teraz pytanie, które będą najbardziej ekonomiczne(spalanie), o krótkiej drodze hamowania i będą się kleić drogi przy dużych prędkościach na suchym i mokrym.
                            Rozmiar 225/45/17 :
                            1. Fulda sportcontrol 2
                            2. Nokian powerproof
                            3. Kleber dynamic uhp

                            Comment


                            • Ja bym wybrał Fulda sportcontrol 2 z tych co podałeś.
                              Ja osobiście kupiłem niedawno Dębice Presto UHP i jestem zadowolony jak na moje użytkowanie są bardzo dobre, a wręcz lepsze niż oczekiwałem. Jak masz więcej na wydanie kup Goodyear.
                              Ja właśnie w czoraj zmówiłem 4 Goodyear efficientgrip Performance 2 do Opla Astry.
                              Last edited by incas; 23-03-2020, 12:54.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez marek_chamski Zobacz posta
                                które będą najbardziej ekonomiczne(spalanie), o krótkiej drodze hamowania i będą się kleić drogi przy dużych prędkościach na suchym i mokrym.
                                Żadna z tych opon we wszystkim w/w nie bryluje. Przypuszczam, że najmniejsze opory toczenia ma zwykle najtwardsza Fulda więc ona będzie najekonomiczniejsza. Niestety jej drogi hamowania z mojego doświadczenia pozostawiają sporo do życzenia - ale to w porównaniu z oponami premium, nie wiem jak do pozostałych. Rozważ jeszcze Vredestein. Ze średniej półki w jakiej szukasz prawdopodobnie najlepsze opony do dynamicznej jazdy, aczkolwiek nie wiem jak z ich ekonomiką.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X