Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Letnie opony 17'' do VIIIgen

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak dla żony to ok, zapewne miękka ścianka boczna nie będzie stanowiła problemu, a dobre właściwości na deszczu będą tylko na plus.
    Moje FD7

    Comment


    • Ja planuję do civic Sedan 1.8 : Michelin ENERGY SAVER+ 205/55R16 94H S1 XL z 2018r. , około 1420-1450zł

      Mają A na hamowanie na wodzie i A opory toczenia.
      za około 100zł taniej są zwykłe bez wzmocnienia, i już opory toczenia mają B.

      Comment


      • Do sedana 8gen powinny być opony 91V.
        Moje FD7

        Comment


        • Cześć.

          Zgadza się, fabrycznie zalecany V.
          Te Micheliny pieruńsko drogie, a trakcji najlepszej wcale nie mają, przynajmniej tak wychodzi w testach porównawczych.
          IMHO jest dużo opon o lepszych parametrach za 800-900 PLN za komplet.

          Oczywiście abstrahując zupełnie od faktu, że temat postu dotyczy 17...

          Co do Rainsportów potwierdzam: za miękkie, zbyt szybko ścieralne ale świetne na wodzie.

          Pozdrawiam
          Łukasz

          Comment


          • Ja dziś byłem u wulkanizatora i zaproponował z lepszych opon DUNLOP SPORT MAXX RT 2 za jakieś 1560zl albo z tańszych Fuldy SportControl 2 za około 1280zl, ceny z pełnym montażem, nowymi wentylami itp. Z racji tego że planowałem wydać na oponki około 1500zl to raczej wezmę te Dunlopy
            Last edited by alwaro; 07-03-2018, 12:33.

            Comment


            • Ja od siebie moge polecic continentale contipremium contact 6. Na suchym bardzo dobrze a na mokrym jeszcze lepiej, trzymaja sie drogi jak poj***. Cena tez kolo 1500. Ogolnie budzet spoko wiec mozna cos dobrego wyrwac ale ile osob tyle opinii wiec latwo nie bedzie
              Civic UFO ---->>>> http://www.civicforum.pl/showthread....zo-Waverider-D

              Comment


              • Zamieszczone przez alwaro Zobacz posta
                Ja dziś byłem u wulkanizatora i zaproponował z lepszych opon DUNLOP SPORT MAXX RT 2 za jakieś 1560zl albo z tańszych Fuldy SportControl 2 za około 1280zl, ceny z pełnym montażem, nowymi wentylami itp. Z racji tego że planowałem wydać na oponki około 1500zl to raczej wezmę te Dunlopy
                SportMaxxy - zeżarło u mnie bieżnik w dwa sezony (15tys km).
                Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                Comment


                • Yokohama V905 to też niezły wybór
                  www.4kolkaszczescia.pl

                  Comment


                  • Ja moge polecic fuldy sportcontrol 2. Kupilen w ubieglym roku i jestem bardzo zadowolony. Chociaz moglem nie zydzic i dolozyc do michelin pilot sport 4. Jak dla mnie sa bezkonkurencyjne. Mam je w toyocie avensis i baaaardzo dobrze trzymają sie drogi.

                    Comment


                    • Ja właśnie zakupiłem komplet Nokianów ZLINE 225/45 R17 94 Y XL - tego jeszcze nikt tutaj nie polecał więc przetestuję i zobaczymy "czym to pachnie". Recenzje ma solidne (ale to chyba jak większość ), mam tylko nadzieję że nie będą żałował Zimówki zawsze były naprawdę super, liczę że letnie podobnie

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Butler Zobacz posta
                        SportMaxxy - zeżarło u mnie bieżnik w dwa sezony (15tys km).
                        Hmm, też mam dwa sezony ok 12 tys. i nie widać prawie śladów zużycia!

                        Comment


                        • Z tym że ja mam około 250KM i 500Nm które lubię wykorzystywać
                          Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                          Comment


                          • Pytanie trochę z innej beczki. Czy ktoś się orientuje czy ubezpieczyciel samochodu może odmówić wypłaty ewentualnego odszkodowania podczas wypadku za to, że w samochodzie są zamontowane opony w delikatnie innym rozmiarze niż przewiduje producent. Chodzi mi o to, że na słupku i instrukcji samochodu na felgę 17 producent przewidział rozmiar opony 225/45 91Y, czy można założyć oponę o wyższej nośności czyli 94Y. Czy w takim przypadku mogą odmówić wypłaty odszkodowania?

                            Comment


                            • Po to opony mają indeks nośności, by zastosować odpowiedni dla naszego auta.
                              91 to 615kg na oponę i jest to indeks jedynie ZALECANY a nie JEDYNY WŁAŚCIWY
                              94 to 670kg na oponę
                              Oba rodzaje są prawidłowe w doborze do Civica ważącego w Twojej opcji około 1200kg, a więc +-300kg na oponę.
                              Jak byś zastosował dużo niższy indeks niż ZALECANY to wówczas mogły by się robić problemy. Ty masz wyższy i to niewiele, kłopotu absolutnie w tym nie widzę.
                              Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Hrabia1981 Zobacz posta
                                Pytanie trochę z innej beczki. Czy ktoś się orientuje czy ubezpieczyciel samochodu może odmówić wypłaty ewentualnego odszkodowania podczas wypadku za to, że w samochodzie są zamontowane opony w delikatnie innym rozmiarze niż przewiduje producent?
                                Z OC obowiązkowe nie może, z AC może jeśli udowodni, że inny niż zalecany parametr opon był wyłączną przyczyną szkody.
                                Jest to jednak skrajna i trudna dowodowo sytuacja, raczej do rozważenia gdy parametry opony byłyby zaniżone (indeks prędkości i nośności). Przy zawyżonych parametrach to mało prawdopodobne ale oczywiście wykluczyć się nie da. Opony szybsze czy bardziej nośne są z reguły twardsze, co może w skrajnych przypadkach pogorszyć prowadzenie na wyboistej drodze. Do tego dochodzi kwestia interpretacyjna związana z tym czy dany producent zaleca czy wymaga, dla zachowania właściwości jezdnych. Dla przykładu BMW od jakiegoś czasu wymaga opon Runflat i stroją zawieszenia pod te konkretne, "twarde" opony. Wielu użytkowników leciwych aut kupuję zwykłe opony (żeby ograniczać koszty) odczuwalnie zmieniając zachowanie pojazdu.

                                Tak czy inaczej ciekawy temat, ale raczej do rozważań akademickich niż praktyki powtarzalnych odmów odszkodowań.

                                Pozdrawiam
                                Łukasz
                                Last edited by uki145; 11-03-2018, 23:28.

                                Comment

                                Working...
                                X