Jak dla żony to ok, zapewne miękka ścianka boczna nie będzie stanowiła problemu, a dobre właściwości na deszczu będą tylko na plus.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Letnie opony 17'' do VIIIgen
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ja planuję do civic Sedan 1.8 : Michelin ENERGY SAVER+ 205/55R16 94H S1 XL z 2018r. , około 1420-1450zł
Mają A na hamowanie na wodzie i A opory toczenia.
za około 100zł taniej są zwykłe bez wzmocnienia, i już opory toczenia mają B.
Comment
-
Cześć.
Zgadza się, fabrycznie zalecany V.
Te Micheliny pieruńsko drogie, a trakcji najlepszej wcale nie mają, przynajmniej tak wychodzi w testach porównawczych.
IMHO jest dużo opon o lepszych parametrach za 800-900 PLN za komplet.
Oczywiście abstrahując zupełnie od faktu, że temat postu dotyczy 17...
Co do Rainsportów potwierdzam: za miękkie, zbyt szybko ścieralne ale świetne na wodzie.
Pozdrawiam
Łukasz
Comment
-
Ja dziś byłem u wulkanizatora i zaproponował z lepszych opon DUNLOP SPORT MAXX RT 2 za jakieś 1560zl albo z tańszych Fuldy SportControl 2 za około 1280zl, ceny z pełnym montażem, nowymi wentylami itp. Z racji tego że planowałem wydać na oponki około 1500zl to raczej wezmę te DunlopyLast edited by alwaro; 07-03-2018, 12:33.
Comment
-
Ja od siebie moge polecic continentale contipremium contact 6. Na suchym bardzo dobrze a na mokrym jeszcze lepiej, trzymaja sie drogi jak poj***. Cena tez kolo 1500. Ogolnie budzet spoko wiec mozna cos dobrego wyrwac ale ile osob tyle opinii wiec latwo nie bedzieCivic UFO ---->>>> http://www.civicforum.pl/showthread....zo-Waverider-D
Comment
-
Zamieszczone przez alwaro Zobacz postaJa dziś byłem u wulkanizatora i zaproponował z lepszych opon DUNLOP SPORT MAXX RT 2 za jakieś 1560zl albo z tańszych Fuldy SportControl 2 za około 1280zl, ceny z pełnym montażem, nowymi wentylami itp. Z racji tego że planowałem wydać na oponki około 1500zl to raczej wezmę te DunlopyFront IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły
Comment
-
-
Ja moge polecic fuldy sportcontrol 2. Kupilen w ubieglym roku i jestem bardzo zadowolony. Chociaz moglem nie zydzic i dolozyc do michelin pilot sport 4. Jak dla mnie sa bezkonkurencyjne. Mam je w toyocie avensis i baaaardzo dobrze trzymają sie drogi.
Comment
-
Ja właśnie zakupiłem komplet Nokianów ZLINE 225/45 R17 94 Y XL - tego jeszcze nikt tutaj nie polecał więc przetestuję i zobaczymy "czym to pachnie". Recenzje ma solidne (ale to chyba jak większość), mam tylko nadzieję że nie będą żałował
Zimówki zawsze były naprawdę super, liczę że letnie podobnie
Comment
-
Zamieszczone przez Butler Zobacz postaSportMaxxy - zeżarło u mnie bieżnik w dwa sezony (15tys km).
Comment
-
Z tym że ja mam około 250KM i 500Nm które lubię wykorzystywaćFront IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły
Comment
-
Pytanie trochę z innej beczki. Czy ktoś się orientuje czy ubezpieczyciel samochodu może odmówić wypłaty ewentualnego odszkodowania podczas wypadku za to, że w samochodzie są zamontowane opony w delikatnie innym rozmiarze niż przewiduje producent. Chodzi mi o to, że na słupku i instrukcji samochodu na felgę 17 producent przewidział rozmiar opony 225/45 91Y, czy można założyć oponę o wyższej nośności czyli 94Y. Czy w takim przypadku mogą odmówić wypłaty odszkodowania?
Comment
-
Po to opony mają indeks nośności, by zastosować odpowiedni dla naszego auta.
91 to 615kg na oponę i jest to indeks jedynie ZALECANY a nie JEDYNY WŁAŚCIWY
94 to 670kg na oponę
Oba rodzaje są prawidłowe w doborze do Civica ważącego w Twojej opcji około 1200kg, a więc +-300kg na oponę.
Jak byś zastosował dużo niższy indeks niż ZALECANY to wówczas mogły by się robić problemy. Ty masz wyższy i to niewiele, kłopotu absolutnie w tym nie widzę.Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły
Comment
-
Zamieszczone przez Hrabia1981 Zobacz postaPytanie trochę z innej beczki. Czy ktoś się orientuje czy ubezpieczyciel samochodu może odmówić wypłaty ewentualnego odszkodowania podczas wypadku za to, że w samochodzie są zamontowane opony w delikatnie innym rozmiarze niż przewiduje producent?
Jest to jednak skrajna i trudna dowodowo sytuacja, raczej do rozważenia gdy parametry opony byłyby zaniżone (indeks prędkości i nośności). Przy zawyżonych parametrach to mało prawdopodobne ale oczywiście wykluczyć się nie da. Opony szybsze czy bardziej nośne są z reguły twardsze, co może w skrajnych przypadkach pogorszyć prowadzenie na wyboistej drodze. Do tego dochodzi kwestia interpretacyjna związana z tym czy dany producent zaleca czy wymaga, dla zachowania właściwości jezdnych. Dla przykładu BMW od jakiegoś czasu wymaga opon Runflat i stroją zawieszenia pod te konkretne, "twarde" opony. Wielu użytkowników leciwych aut kupuję zwykłe opony (żeby ograniczać koszty) odczuwalnie zmieniając zachowanie pojazdu.
Tak czy inaczej ciekawy temat, ale raczej do rozważań akademickich niż praktyki powtarzalnych odmów odszkodowań.
Pozdrawiam
ŁukaszLast edited by uki145; 11-03-2018, 23:28.
Comment
Comment