Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana oleju w skrzyni.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • No nie żartuj To, że Tobie w tym brytyjskim wozie padły łożyska to naprawdę nic nie znaczy. Miliony samochodów, albo i dziesiątki milionów samochodów marki Honda jeżdżą po świecie na oryginalnym oleju Honda MTF i jakoś nic im nie dolega. To jeden z niewielu płynów, dla którego naprawdę nie ma potrzeby szukać alternatywy. To, że kilku forumowiczów szuka pomysłu jak zaoszczędzić 50PLN na 5 lat to nie znaczy, że to jest najlepszy pomysł...

    Comment


    • Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
      No nie żartuj To, że Tobie w tym brytyjskim wozie padły łożyska to naprawdę nic nie znaczy. Miliony samochodów, albo i dziesiątki milionów samochodów marki Honda jeżdżą po świecie na oryginalnym oleju Honda MTF i jakoś nic im nie dolega. To jeden z niewielu płynów, dla którego naprawdę nie ma potrzeby szukać alternatywy. To, że kilku forumowiczów szuka pomysłu jak zaoszczędzić 50PLN na 5 lat to nie znaczy, że to jest najlepszy pomysł...
      Właśnie nie padła bo od dawna zalewam ATF do mojego manuala i nie jestem frajerem by OEM oleje kupować. Te brytyjskie wozidlo to niestety japononski hondowskich wynalazek a niestety ale łożyska w innych skrzyniach hondowskich i tych prosto z Japonii też padaja, że aż ludzie z tej niezawodności się nabijają.
      Last edited by gkill; 19-02-2020, 17:19.

      Comment


      • Słuchaj gościu, pisz sobie co chcesz, ale zalewanie ATFa do ręcznych skrzyń to taki sam pomysł jak zalewanie Oleju z pestek winogron do silnika. I Ty nie robisz w ten sposób nic innego poza nieświadomym niszczeniem ludziom aut, także przestań proszę doradzać swoje super genialne pomysły, bo ludzie to czytają, a potem kupują i zalewają. Jakby ATF miał być lany do manualnych skrzyń biegów to zadecydowaliby o tym mądrzejsi od Ciebie. Jest jakaś granica forumowych farmazonów. Potem wszyscy najmądrzejsi co się na forum bajek na czytają, ale za naprawy ich samochodów nie płacisz Ty. I wchodzą tutaj ludzie, którzy szukają rady, bo na samochodach się nie znają, a potem wierzą w te kocopoły i mają problem. Co to w ogóle jest za kretyński pomysł, ATF zamiast MTFa...
        Last edited by TakTyk; 19-02-2020, 17:26.

        Comment


        • Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
          Słuchaj gościu, pisz sobie co chcesz, ale zalewanie ATFa do ręcznych skrzyń to taki sam pomysł jak zalewanie Oleju z pestek winogron do silnika. I Ty nie robisz w ten sposób nic innego poza nieświadomym niszczeniem ludziom aut, także przestań proszę doradzać swoje super genialne pomysły, bo ludzie to czytają, a potem kupują i zalewają. Jakby ATF miał być lany do manualnych skrzyń biegów to zadecydowaliby o tym mądrzejsi od Ciebie. Jest jakaś granica forumowych farmazonów. Potem wszyscy najmądrzejsi co się na forum bajek na czytają, ale za naprawy ich samochodów nie płacisz Ty. I wchodzą tutaj ludzie, którzy szukają rady, bo na samochodach się nie znają, a potem wierzą w te kocopoły i mają problem. Co to w ogóle jest za kretyński pomysł, ATF zamiast MTFa...
          To zrozumiałe, że Panu najbardziej zależy, by produkty oem sięcały czas dobrze sprzedawały, a mnie odwrotnie, by ludzie dokonywali bardziej świadomych wyborów. Nikomu nie każe zalewać ATF do manuala ani też 75w80 api gl-4, to każdego wolny wybór. Ostatnio w civcu olej wymieniałem 3 lata temu i płaciłem 25 zł za litr a więc pewnie 3 razy taniej. Niech każdy sobie odpowie co mu najbardziej pasuje.
          Niech Pan uzupełni wiedzę, poniżej zalążek:
          Mam dylemat odnośnie oleju przekładniowego w moim civicu, otóż jak pisałem w dziale silników samochód będzie zamulany a silnik niedogrzewany przez moją żonę. Na zimnym silniku na postoju słychać już skrzynie biegów(przebieg 255 tyś km), podczas jazdy na zimnym silniku też ale po przejechaniu w zależności od temperatury zewnętrznej kilkuset metrów cichnie całkowicie, więc skrzynia jeszcze trochę pojeździ. Teraz jaki olej wybrać by dobrze chronić łożyska skrzyni i je wyciszyć, tylko proszę nie

          reszta w sieci........

          Comment


          • Tak, będę się kształcił na forum, już już

            Ja po prostu widzę, że to forum stało się trochę taką bańką wiedzy, która jest zamknięta na wiedzę z zewnątrz. Tworzycie sami sobie teorie, które sami popieracie, i sami praktykujecie, a potem sami w tym kotle żyjecie, bo każdy kto ma jakikolwiek inne zdanie albo ma usuwane tematy, albo tworzone nowe, albo wjeżdża pięcioro na jednego. A w ogóle to mało kto "normalny" tutaj wchodzi, bo jak widać czasami próbuje, ale chyba szybciej ode mnie dochodzi do wniosku, że to nie ma sensu... Jak widać najpierw Facebook wykończył fora internetowe, a teraz niemoderowane (albo moderowane "pod nasz but") fora internetowe wykańczają się same. I taki człowiek z zewnątrz patrzy i nie wierzy. Prawda to, czy nie prawda, że garstka forumowiczów (bez urazy) poprawia armię inżynierów :O Muszą mieć racje, to wszystko spisek i big pharma, a jeszcze w ogóle jak ktoś zarabia na czymś to w ogóle racji ma najmniej...

            Idę sobie zalać ATFa do skrzyni biegów, bo u mnie przy prawie 650 tysiącach przebiegu też dwójka wchodzi na zimno "tak se". Ale przecież powinienem zapomnieć o tym, że jej pasowania i projekt zakładał, że idealnie pracować na ma ciepło, a na zimno to cały samochód trochę nie w swoim środowisku się kręci. I ta dwójka pierwszy raz po nocy wchodzi tak mniej chętnie niż na ciepło, ale przecież to źle :O Powinna działać jak playstation, zawsze jednakowo.
            Last edited by TakTyk; 19-02-2020, 17:59.

            Comment


            • Spokojnie Panie Taktyk, bez takiej spiny

              Owszem, tu zgadzam się, że wlewanie ATF-u do skrzyni manualnej to działanie na swoją odpowiedzialność, obarczone pewnym ryzykiem, nikt bowiem badań w tym zakresie na dystansie długodystansowym nie robił, i nie jest zalecane przez Hondę, ale jeśli ktoś ma dobre doświadczenia w tym zakresie i zrobił to na własne ryzyko, i działa, to tym bardziej jego opinia jest cenna i od tego jest forum, by z innymi użytkownikami kwestie omówić, podzielić się doświadczeniem, nawet pożartować jeśli trzeba - o tego są fora tematyczne.

              Uczulam Pana jednak, że jeśli są na rynku inni producenci olejów do skrzyni manualnych, które spełniają wprost specyfikację Hondy np. o nr. 08261-99964, to naprawdę nie ma powodów, by tak ostro traktować innych użytkowników, którzy jeżdżą na innym oleju zgodnym z tą specyfikacją i nie narzekają.

              Od siebie dodam, że sam u Pana w ciągu kilku lat zakupiłem kilkanaście litrów tego specyfiku, zarówno MTF i MTF-3 dla siebie i dla kolegów i osobiście sam zmieniałem ten olej i owszem spełnia swoje zadanie i nie żałuję - skrzynie żyją i auta jeżdżą, jednak uważam na bazie własnego doświadczenia, że jeśli kierowca chce zmienić olej w skrzyni w swojej Hondzie, a w swojej okolicy brak MTF-u w sklepie, to naprawdę nie ma konieczności robić zakupów online w Haparts lub gonić w panice do najbliższego ASO Hondy, by wymienić normalny olej w normalnej skrzyni.
              Podkreślam jeszcze raz: obowiązuje GL-4, 75W80 do manulanej skrzyni, a jeśli będzie jeszcze na etykiecie wymieniona specyfikacja Hondy, to już będzie wspaniale.

              Miłego wieczoru
              Last edited by dareq; 19-02-2020, 21:03.

              Comment


              • Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                Ja po prostu widzę, że to forum stało się trochę taką bańką wiedzy, która jest zamknięta na wiedzę z zewnątrz. Tworzycie sami sobie teorie, które sami popieracie, i sami praktykujecie, a potem sami w tym kotle żyjecie, bo każdy kto ma jakikolwiek inne zdanie albo ma usuwane tematy, albo tworzone nowe, albo wjeżdża pięcioro na jednego. A w ogóle to mało kto "normalny" tutaj wchodzi, bo jak widać czasami próbuje, ale chyba szybciej ode mnie dochodzi do wniosku, że to nie ma sensu..
                Trochę kolega TakTyk przesadza... nie sądzi ? Gdzie niby są tutaj tworzone "swoje" teorie ? W temacie z wadliwymi tłokami? Czy może w temacie olejów ? To, że kolega gkill robi sobie doświadczenia z ATF nie znaczy, że cała reszta również tak robi.. ja jestem zdania, że MTF Hondy jest jak najbardziej ok. generalnie inne oleje które spełniają normę gl4 również nie powinny zrobić krzywdy skrzyni. Tutaj nie ma żadnych swoich teorii i wielkiej filozofii..
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Mnie też ponoszą emocję.

                  Dwa pytania:

                  1) Skąd wiemy, jaką normę ma ATF Honda? Pytam, bo wszyscy popierają się tym, że Ravenol wyszczególnia, że jego ATF spełnia specyfikację ATF Honda. Jak to możliwe, skoro nikt poza Hondą nie zna specyfikacji tego oleju? Moim zdaniem oni sobie mogą tam napisać co chcą i nikt tego nie sprawdzi. I wcale nie twierdzę, że tak nie jest... Przecież ja mogę sobie na Kujawskim napisać, że spełnia specyfikację Honda i nikt tego nie sprawdzi. Bo na pewno Honda ani pieczątki pod tym nie podbija, ani zgody na to nie daje.

                  2) Jak to możliwe, że Ravenol robi ATFa, który rzekomo spełnia jednocześnie specyfikację Honda ATF-DW1 oraz Honda ATF-Z1, skoro to dwa różne oleje? To po co Honda wprowadza rozróżnienie i oferuje dwa różne oleje? Przecież też mogliby zrobić uniwersalny...

                  Moim zdaniem: bo Ravenol musi się wbić jakoś na rynek i pisze byle co, byle chwyciło w Google. A Waszym? [emoji849]
                  Last edited by TakTyk; 19-02-2020, 19:20.

                  Comment


                  • Bo MTF jest jak najbardziej OK ale nie niezastąpiony. Czym odbiega od ravenola przykładowo? Takie pytanie zostało skierowane to TakTyka i co ? Jak zwykle wymijająca odpowiedź.
                    Sam kolego taktyk tworzysz sobie taką opinię. Bronisz oem oleju a jak się Ciebie zapyta co takiego szczególnego w nim jest, w czym jest lepszy od innych spełniających normy. Nie odpowiadasz bo nie ma przewagi oprócz tego, że kasa nie zostanie u Ciebie.

                    Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Nigdzie nikomu nie napisałem co i gdzie ma kupować Moim zdaniem po prostu szukacie niepotrzebnie alternatywy dla czegoś, co jest dobre i wymienia się raz na - założymy 50000 kilometrów. Czyli na okres, przez który trzeba wydać 20000PLN na paliwo Tyle samo oszczędności będzie albo wydatków jak kiedyś staniecie w korku To mnie tylko w tej całej dyskusji dziwi. Niczego nie bronie, szukam racjonalnego uzasadnienia Jakby się dało z paliwa zejść w tym okresie z 20000PLN o połowę to ma sens. Ale 50PLN na oleju? Rly?

                      Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • A ty niepotrzebnie bronisz MTF bo są jeszcze oleje innych firm równie dobre a być może i lepsze. Po co robisz zamieszanie? Bo ktoś woli ravenola niż MTF? boli cię tak bardzo, że ludzie już nie są tak durni i nie wierzą w ASO i logo Honda na produktach?

                        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • Doklejasz mi coś, czego nie powiedziałem i każesz mi tego bronić. Wypadam z karuzeli.

                          Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                            Wypadam z karuzeli.
                            W końcu.

                            W zasadzie cały czas się zastanawiałem i wiem, że nie tylko ja w jakim celu jesteś na forum. Bo oprócz zamieszania w każdym temacie do jakiego wszedłeś nie wniosłeś żadnej konkretnej wiedzy. Wszystko masz tajne a na konkretne pytania nie odpowiadasz. To co Cie tu dziwi, że ludzie tak są nastawieni do Ciebie?

                            Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

                            Comment


                            • Zamieszczone przez TakTyk Zobacz posta
                              Nigdzie nikomu nie napisałem co i gdzie ma kupować Moim zdaniem po prostu szukacie niepotrzebnie alternatywy dla czegoś, co jest dobre i wymienia się raz na - założymy 50000 kilometrów. Czyli na okres, przez który trzeba wydać 20000PLN na paliwo Tyle samo oszczędności będzie albo wydatków jak kiedyś staniecie w korku To mnie tylko w tej całej dyskusji dziwi. Niczego nie bronie, szukam racjonalnego uzasadnienia Jakby się dało z paliwa zejść w tym okresie z 20000PLN o połowę to ma sens. Ale 50PLN na oleju? Rly?

                              Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka
                              Oczywiście że ma Pan rację, że tu nie chodzi cenę, bo to nie robi różnicy, ale myślę że często idzie o dostępność produktu "pod nosem" i potencjalną możliwość wyboru, a przecież jest wybór i alternatywa na rynku dla ATF-u i MTF-u od Hondy, proszę nie zaprzeczać

                              Poza tym na forum wypowiadają się ludzie, którzy szukają, myślą, wymieniają się poglądami i doświadczeniami, którzy poddają różne kwestie w wątpliwość, szukają alternatyw i poszukują ciekawych rozwiązań-proszę nie próbować tego nam odbierać, bo to się nie uda, własnie z ww. względów tu się logujemy, by wybiec nieco dalej, poza IO do auta i poza rady Pana ze sklepu motoryzacyjnego (uprzedzam i bez urazy bo to nie jest aluzja do Pana).

                              Dygresja: Dla świętego spokoju wlewałem MTF-a i to co 2-3 lata bo osobiście jestem panikarz i "picer" przy swoim civicach, i faktycznie wkurza mnie hacząca 2-ka w tym aucie, częsty problem z włączeniem 1-ki i to własnie na podstarzałym MTF-ie, który przeleciał już 35-40 kkm, ale lubię dbać o swoje auto i zmieniałem ten olej nader często i jak Pan widzi cena nie była dla mnie problemem.

                              Na Pana miejscu wprowadził bym więcej wyrozumiałości i więcej chęci dzielenia się wiedzą, do której my nie mamy dostępu, coś więcej od Pana niż to, co wyczytamy w IO do auta, a uważam, że zyska Pan więcej uznania a i Pana biznes mógłby skorzystać, nie zasłaniając się ze wszystkich stron tajemnicą handlową.

                              To jak? Co by Pan zalecał w miejsce MTF-a Hondy z alternatywnych produktów rynkowych?, lub na czym polega przewaga MTF-u, ATF-u Hondy nad zamiennikami rynkowymi?
                              Last edited by dareq; 19-02-2020, 21:04.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                Trochę kolega TakTyk przesadza... nie sądzi ? Gdzie niby są tutaj tworzone "swoje" teorie ? W temacie z wadliwymi tłokami? Czy może w temacie olejów ? To, że kolega gkill robi sobie doświadczenia z ATF nie znaczy, że cała reszta również tak robi.. ja jestem zdania, że MTF Hondy jest jak najbardziej ok. generalnie inne oleje które spełniają normę gl4 również nie powinny zrobić krzywdy skrzyni. Tutaj nie ma żadnych swoich teorii i wielkiej filozofii..
                                Grzechu, raczej to nie są moje doświadczenia, tylko bardziej doświadczonych użytkowników hond, pamiętasz wypowiedzi w tej kwestii M26?
                                . Tak jeszcze wspomnę, że w R20A3 MT6 mam od 20 tys km też atf, to nie wiele bo auto mam od ponad 2 lat a starego civica od 10 prawie i służy głównie jako ciężarówka, ostatnio przewiozła 80 szt. Przedwojennych poniemieckich cegieł.

                                Comment

                                Working...
                                X