Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana oleju w skrzyni.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    To ja mam jeszcze pytanie - czy wymienialiście jakieś podkładki/uszczelki od korków spustowych i przelewowych? Jakie są potrzebne? Planuje sam sobie wymienić olej w skrzyni i nie chcę żeby coś mnie zaskoczyło

    Comment


    • #77
      Myślę, że jak już robić to zgodnie z zaleceniami, a wiec dać nowe.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #78
        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Myślę, że jak już robić to zgodnie z zaleceniami, a wiec dać nowe.
        No ok. Ale jakie?

        Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #79
          Jedziesz do ASO i mówisz, że chcesz kupić podkładki pod korek spustowy i kontrolny skrzyni biegów do IX Tutaj możesz zobacz ich numery, pozycja 20 i 21.
          Last edited by Grzechu; 01-11-2019, 23:51.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #80
            Ja kupuję aluminiowe podkładki z taką uszczelka lub typową miedzianą w miejscowym rolniczym sklepie za 1 zł.

            Comment


            • #81
              Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy nie, ale w moim przypadku po wymianie oleju w skrzyni (niecałe 60 tys km) jeszcze ani razu pierwszy bieg mi się nie "zhaczył". Wcześniej sporadycznie, ale jednak to się zdarzało.
              Był: Honda Civic Tourer 2015 FL 1.8
              Jest: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023

              Comment


              • #82
                Według sztuki, wiadomo należy wymienić podkładki, koszt jest znikomy, jednak jeżeli użyje się ponownie starej, która nie jest w tragicznym stanie, nie powinno się nic stać. Płaskie płaszczyzny na srubach i otworach wpustowych są praktycznie idealnie gladkie, podkładka jest bardziej miekka, więc poprzez dokręcenia uzyskasz potrzebna szczelność.
                Last edited by MW80; 02-11-2019, 14:14.

                Comment


                • #83
                  Wymieniłem olej w skrzyni manualnej mojej crv rocznik 2015 przebieg 41tys.na ravenol mtf2 75W80, stary ten fabryczny olej już był już bardzo ciemny jakby zużyty ,IMG_20191102_133959.jpg.Uważam że nie ma co patrzeć jak mówi instrukcja tylko wymienić szybciej, w civic zrobię to samo w przyszłym roku jak będzie miała 3lata. Zdecydowałem się na ravenol mtf2 75W 80 [ma specyfikację Honda 08261-99964 Genuine MTF Fluid 08798-9031 MTF-7289] nie ze względu na cenę, ale uważam że ten hondy to nie żadne cudo a ravenol jest firmą specjalizującą się w produkcji olei przekładniowych. Moje odczucie po wymianie skrzynia pracuje tak samo, nigdy mi nie sprawiała problemów jak i w moich poprzednich 4 hondach i obecnych 2 tak że polecam Wam Koledzy żeby wymienić szybciej to mały koszt a może wielu by oszczędziło swoją skrzynię. Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na jedną rzecz którą często obserwuję u niektórych moich znajomych [zwłaszcza kobiety], biegów nie przełączają [cyk,cyk na dwa razy] tylko przerzucają jednym ruchem [wajcha w tył, wajcha w przód ] a potem skrzynie padają nie mówić już od słabego oleju.

                  Comment


                  • #84
                    Zamieszczone przez MW80 Zobacz posta
                    Według sztuki, wiadomo należy wymienić podkładki, koszt jest znikomy, jednak jeżeli użyje się ponownie starej, która nie jest w tragicznym stanie, nie powinno się nic stać.
                    Szczera prawda - ja przy pierwszej wymianie oleju w skrzyni zauważyłem że brak było w ogólne podkładki pod korkiem spustowym. No i nic nie ciekło . Pewnie auto było składane w poniedziałek rano, a jak wiadomo słabo się myśli po wchłonięciu w czasie weekendu 30 piw w pubie...

                    Comment


                    • #85
                      Ja podkładek nie wymieniłem tylko przeszlifowałem na płasko papierem 1000,zawsze tak robiłem nigdy nie ciekło,a koledze może podkładka wpadła do spuszczonego oleju i jej nie było.

                      Comment


                      • #86
                        Też tak pomyślałem jak zauważyłem brak podkładki - ale nigdzie jej nie było, nawet w oleju

                        Comment


                        • #87
                          Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
                          przeszlifowałem na płasko papierem 1000
                          W sumie db pomysł..
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #88
                            Mam już nalatane prawie 120k i honda upomniała się o wymianę oleju w skrzynie. Na stronie haparta są 2 rodzaje: https://haparts.pl/08798-9031.html i https://haparts.pl/08267-99902he.html.
                            Po numerach katalogowych widać, że to nie są te same oleje. Który jest ten właściwy?

                            Comment


                            • #89
                              MTF3 jest na rynek europejski a ten tańszy MTF leją w USA.
                              Moje FD7

                              Comment


                              • #90
                                Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
                                Po numerach katalogowych widać, że to nie są te same oleje. Który jest ten właściwy?
                                Teoretycznie pasują oba i tak też ci odpowiedzą w Haparts. Jeździłem na obu, różnic nie stwierdziłem, choć ten droższy - dedykowany właśnie na Europę - powinien być trwalszy i wytrzymywać dłuższe interwały.

                                Comment

                                Working...
                                X