Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana oleju w skrzyni.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Jak to jest z tym olejem w skrzyni, wymieniać, czy nie ? ASO, że TAK, bo jak nie to będą remontować skrzynię , a znajomy mechanik, że NIE, bo szkoda ruszać coś co jest dobre. W wielu markach oleju w skrzyniach manualnych nie wymienia się i nie ma problemów nawet przy przebiegu 300 tyś. km
    Co Wy na to ? Pewnie prawda jak zwykle leży po środku.
    Czekam na opinię załaszcza "m26", który na mechanice "zjadł zęby"

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
      o jest z tym olejem w skrzyni, wymieniać, czy nie ? ASO, że TAK, bo jak nie to będą remontować skrzynię , a znajomy mechanik, że NIE, bo szkoda ruszać coś co jest dobre. W wielu markach oleju w skrzyniach manualnych nie wymienia się i nie ma problemów nawet przy przebiegu 300 tyś. km
      Co Wy na to ? Pewnie prawda jak zwykle leży po środku.
      Czekam na opinię załaszcza "m26", który na mechanice "zjadł zęby"
      To licz się z tym że będziesz miał odpowiedzi mówiące o tym że należy wymieniać + sarkazm...itp...
      Ja ci mówię wymieniaj i najlepiej na ATF ewentualnie 75W, 75w80 ap-gl4, "unikaj oryginalnego MTF hondy ".

      Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
      Jak to jest z tym olejem w skrzyni, wymieniać, czy nie ? ASO, że TAK, bo jak nie to będą remontować skrzynię , a znajomy mechanik, że NIE, bo szkoda ruszać coś co jest dobre. W wielu markach oleju w skrzyniach manualnych nie wymienia się i nie ma problemów nawet przy przebiegu 300 tyś. km
      Tylko że zawsze po wymianie na prawidłowy olej, biegi lepiej wchodzą, niezależnie od marki. Kiedyś pamiętam mówię do znajomego że często wymieniam olej w skrzyni a on na to że nigdy nie wymieniał a miał wiele aut, a od wielu lat ma astrę 1,6 8V, zafirę 1,6 16V i też tego nie robił. Tej zimy jak temperatura mocniej spadła to miał problemy z prawidłowym wkładaniem biegów nawet podczas jazdy i tak jak mówisz przebiegi rzędu 300 tyś km.
      Last edited by gkill; 12-04-2019, 12:59.

      Comment


      • #33
        Jakby nie patrzeć, każdy "pracujący" olej, czy silnikowy, czy przekładniowy, z przebiegiem motogodzin, traci swoje właściwości.. więc tutaj nawet nie ma o czym dyskutować.. tylko wymieniać, wymieniać i jeszcze raz wymieniać
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #34
          Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
          Ja ci mówię wymieniaj i najlepiej na ATF ewentualnie 75W, 75w80 ap-gl4, "unikaj oryginalnego MTF hondy ".
          Jesli wolno spytać:dlaczego zalecasz olej ATF do manualnej skrzyni, w miejsce tego, jaki podaję instrukcja/producent auta, czyli oleju MTF lub MTF-3

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
            Jesli wolno spytać:dlaczego zalecasz olej ATF do manualnej skrzyni, w miejsce tego, jaki podaję instrukcja/producent auta, czyli oleju MTF lub MTF-3
            przeczytaj dokładnie ten post:
            Mam dylemat odnośnie oleju przekładniowego w moim civicu, otóż jak pisałem w dziale silników samochód będzie zamulany a silnik niedogrzewany przez moją żonę. Na zimnym silniku na postoju słychać już skrzynie biegów(przebieg 255 tyś km), podczas jazdy na zimnym silniku też ale po przejechaniu w zależności od temperatury zewnętrznej kilkuset metrów cichnie całkowicie, więc skrzynia jeszcze trochę pojeździ. Teraz jaki olej wybrać by dobrze chronić łożyska skrzyni i je wyciszyć, tylko proszę nie

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              Dzięki za linka. Przeczytałem uważnie.

              I rozumiem twój optymizm ze stosowania oleju ATF w manualnej skrzyni, naprawdę to rozumiem, i spoko że jesteś zadowolony-to twoje auto, twoja kasa, twoje ryzyko i to twoje doświadczenie motoryzacyjne. Nie rozumiem tylko dlaczego doradzasz innym cywilnym użytkownikom Civic'a, ze sprawnymi skrzyniami manualnymi stosowanie czegoś, co nie jest dopuszczone przez producenta. Weźmiesz odpowiedzialność za skutki swojej rady, jeśli ktoś zniszczy skrzynię manualną z płynem ATF, po twojej radzie, pędząc w upale po autobahnie 140-160 km/h na wczasy do Chorwacji? Szybka zmiana biegów na bardzo płynnym oleju typu ATF to nie podstawowe zadanie skrzyni manulanej w aucie cywilnym-to nie rajd, liczy się jeszcze trwałość skrzyni, właściwości ochronne dla synchronizatorów, łożysk, odprowadzenie ciepła i wiele innych...

              Po pierwsze primo: gdyby ATF (nie koniecznie HONDA OEM) był przeznaczony do manualnych skrzyń Hondy, to Honda miałaby jeden olej o specyfikcjji ATF, zarówno do automatów i manuali - logiczne.
              Po drugie primo 99.9% Hond na całym świecie ma płyn w skrzyni biegów zgodny z instrukcją i przeznaczeniem w swoich skrzyniach i robi na nich wielotysięczne przebiegi - czyli w instrukcji Honda piszę prawdę w tej kwestii.

              W mojej manualnej skrzyni, w civic VIII, zmieniam olej MTF co 2-3 lata, (po przebiegu ca. 40 kkm), dokładnie tak samo jak robią to przykładowo w milionach civiców i accordów w usa, kanadzie-wiem o tym z pierwszej ręki.

              Ale podkreślam, szanuje twój optymizm i widzę na twoim przykładzie, że warto czasem zaryzykować, by np. odłożyć w czasie remont skrzyni czy wymiane łożysk, eksperymentując z płynami innymi niż te, która dopuszcza producent. Uwazam jednak, że twoja rada by stosować olej ATF w skrzyni manualnej jest nietrafiona prawie w każdym cywilnym przypadku, z wyjątkiem sytuacji szczególnych, takich jak twoja.

              Zwiększona lepkość MTF w stosunku do ATF, ma się okazuje, podstawowe znaczenie, by wywołac odpowiednie, czyt. większe tarcie w synchronizacji i zmianie biegów, do tego pewnie idzie jeszcze o odpowiedni skład fizykochemiczny. Nie upieram się oczywiście na płyny MTF OEM hondy, są pewnie inne i lepsze ale ATF w manualu to tylko z pełną świadomością co się robi i na "własną" odpowiedzialność.
              Mam nadzieję, że nie uraziłem kolegi ale taka rada to niebezpieczny prezent
              pozdr.

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
                Dzięki za linka. Przeczytałem uważnie.

                I rozumiem twój optymizm ze stosowania oleju ATF w manualnej skrzyni, naprawdę to rozumiem, i spoko że jesteś zadowolony-to twoje auto, twoja kasa, twoje ryzyko i to twoje doświadczenie motoryzacyjne. Nie rozumiem tylko dlaczego doradzasz innym cywilnym użytkownikom Civic'a, ze sprawnymi skrzyniami manualnymi stosowanie czegoś, co nie jest dopuszczone przez producenta. Weźmiesz odpowiedzialność za skutki swojej rady, jeśli ktoś zniszczy skrzynię manualną z płynem ATF, po twojej radzie, pędząc w upale po autobahnie 140-160 km/h na wczasy do Chorwacji? Szybka zmiana biegów na bardzo płynnym oleju typu ATF to nie podstawowe zadanie skrzyni manulanej w aucie cywilnym-to nie rajd, liczy się jeszcze trwałość skrzyni, właściwości ochronne dla synchronizatorów, łożysk, odprowadzenie ciepła i wiele innych...

                Po pierwsze primo: gdyby ATF (nie koniecznie HONDA OEM) był przeznaczony do manualnych skrzyń Hondy, to Honda miałaby jeden olej o specyfikcjji ATF, zarówno do automatów i manuali - logiczne.
                Po drugie primo 99.9% Hond na całym świecie ma płyn w skrzyni biegów zgodny z instrukcją i przeznaczeniem w swoich skrzyniach i robi na nich wielotysięczne przebiegi - czyli w instrukcji Honda piszę prawdę w tej kwestii.

                W mojej manualnej skrzyni, w civic VIII, zmieniam olej MTF co 2-3 lata, (po przebiegu ca. 40 kkm), dokładnie tak samo jak robią to przykładowo w milionach civiców i accordów w usa, kanadzie-wiem o tym z pierwszej ręki.

                Ale podkreślam, szanuje twój optymizm i widzę na twoim przykładzie, że warto czasem zaryzykować, by np. odłożyć w czasie remont skrzyni czy wymiane łożysk, eksperymentując z płynami innymi niż te, która dopuszcza producent. Uwazam jednak, że twoja rada by stosować olej ATF w skrzyni manualnej jest nietrafiona prawie w każdym cywilnym przypadku, z wyjątkiem sytuacji szczególnych, takich jak twoja.

                Zwiększona lepkość MTF w stosunku do ATF, ma się okazuje, podstawowe znaczenie, by wywołac odpowiednie, czyt. większe tarcie w synchronizacji i zmianie biegów, do tego pewnie idzie jeszcze o odpowiedni skład fizykochemiczny. Nie upieram się oczywiście na płyny MTF OEM hondy, są pewnie inne i lepsze ale ATF w manualu to tylko z pełną świadomością co się robi i na "własną" odpowiedzialność.
                Mam nadzieję, że nie uraziłem kolegi ale taka rada to niebezpieczny prezent
                pozdr.
                Cos mi sie wydaje ze slabo czytales. Dodam ze sporo rajdowekj jak lanser evo i wiele innych jezdzi na atf.W R20A3 w manualu tez mam atf.

                Comment


                • #38
                  Więc dodam tylko od siebie, że specyfika smarowania skrzyni manualnej jest całkiem inna niż automatycznej -tutaj koła są zanurzone w oleju i "rozchlapują" olej po objętości skrzyni, unosząc go góry, stąd potrzebna jest odpowiednio zwiększona lepkość oleju przekładniowego np. MTF Hondy, lub innego w specyfikacji 75W80 gl-4, czyt. większa niż oleju ATF. ATF normalnie w tych warunkach nie trzyma filmu i spływa, nie odprowadza odpowiedniej ilosci ciepła i nie smaruje i nie chroni jak należy...drązek zmiany biegów chodzi lżej, to fakt, ale to jedyny plus.

                  Podepnij przyczepę do swojej hondy z manulną skrzynią i rusz w upale na autostradę na 8 godzin....albo przyjedź do mnie w Karkonosze i z przyczepą podjedź przy 35 st. na Górną Szklarską Porębę, wtedy się pożegnasz i z ATF-em w manualnej skrzyni i ze całą skrzynią szybciej niż doczekasz kolejnej wymiany w oleju w skrzyni.
                  pozdr

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez dareq Zobacz posta
                    Podepnij przyczepę do swojej hondy z manulną skrzynią i rusz w upale na autostradę na 8 godzin
                    A to ciekawe, bo kilka osób na forum upala swoje auta od lat, zwykłym ATFem i jakoś nic sie nie dzieje.

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez marcin19883 Zobacz posta
                      A to ciekawe, bo kilka osób na forum upala swoje auta od lat, zwykłym ATFem i jakoś nic sie nie dzieje.

                      A to dlatego, że w instrukcji hondy jest błąd i honda przez pomyłkę produkuję MTF i ATF do swoich skrzyń Chyba inżynierowie z Hondy powinni poczytać twój wpis i przemyśleć swoje obliczenia

                      A tak na poważnie, to że kilku upala i eksperymentuje na swoją odpowiedzialność to nie powód, by każdemu kto spyta na forum o olej do skrzyni doradzać tak ryzykownie i pchać go "minę". Takie rady są w stylu
                      "wlej do silnika olej 0w16, dopiero się będzia wkręcał na obroty, i spalanie spadnie!"

                      Ludzie wyluzujcie jest olej do manuala i olej do automata, i tak jest w 95% osobówek, z paroma wyjątkami jak w marce BMW gdzie czasami idzie ten sam olej do automata i manuala. Co wy chcecie kijem rzeke nawracać?...hipol wlejecie to dopiero będzie można upalać że hej
                      dobrej nocy

                      Comment


                      • #41
                        No ja przyczepy ciągnąć nie będę. Hehe ok. Lubisz przepłacać to proszę bardzo. Nie sądzę, żeby inżynierowie Hondy wynaleźli nowy rodzaj oleju.
                        Last edited by marcin19883; 13-04-2019, 04:04.

                        Comment


                        • #42
                          Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                          Ja ci mówię wymieniaj i najlepiej na ATF ewentualnie 75W, 75w80 ap-gl4, "unikaj oryginalnego MTF hondy ".
                          Mam nadzieję, że nikt z forum nie weźmie tej rady na poważnie! Przy okazji - administratorzy forum powinni kasować takie posty, żeby nikt przypadkiem się do nich nie zastosował.
                          Użycie ATF do skrzyni ręcznej, oznacza jej szybkie zużycie i w konsekwencji zniszczenie.
                          Takie posty potwierdzają ludowe powiedzenie, że "mądry wie co mówi, a głupi mówi co wie..."

                          Comment


                          • #43
                            Może nowe skrzynie, są gorszej jakości niż starsze. Dlatego w moim aucie nic się nie dzieje. Za to w IX może się stać. Ok zwracam honor.

                            Comment


                            • #44
                              Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
                              Mam nadzieję, że nikt z forum nie weźmie tej rady na poważnie! Przy okazji - administratorzy forum powinni kasować takie posty, żeby nikt przypadkiem się do nich nie zastosował.
                              Użycie ATF do skrzyni ręcznej, oznacza jej szybkie zużycie i w konsekwencji zniszczenie.
                              Takie posty potwierdzają ludowe powiedzenie, że "mądry wie co mówi, a głupi mówi co wie..."
                              Ja juz dawno slyszalem o pojedynczych przypadkach zuzycia lozysk walka sprzeglowego w civic viii i juz w accordach vii i viii tez wiec dmucham na zimne.

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                                Ja juz dawno slyszalem o pojedynczych przypadkach zuzycia lozysk walka sprzeglowego w civic viii i juz w accordach vii i viii tez wiec dmucham na zimne.
                                To nie ma związku, bo łozysko zużywało się na oryginalnym oleju również. Jak łożysko miało swoje lata, to padało.

                                Comment

                                Working...
                                X