Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana oleju w skrzyni.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Z tego co pamiętam komputer przypomni o regulacji zaworów przed 100kkm przebiegu.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
      Z tego co pamiętam komputer przypomni o regulacji zaworów przed 100kkm przebiegu.
      Przypomina ze względu na przebieg przy widzi luzy?



      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

      Comment


      • #18
        Ze względu na przebieg u mnie przypomnial.
        Czy widzi luzy to nie wiem bo zawsze tego pilnuję.
        Mam LPG.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
          Ze względu na przebieg u mnie przypomnial.
          Czy widzi luzy to nie wiem bo zawsze tego pilnuję.
          Mam LPG.
          Reasumując pierwsze sprawdzenie luzów robiłeś przy prawie 100tys km? A na gazie duzo z tego?
          Mam pewien problem właśnie z autem(opisany na forum w osobnym wątku) i zastanawiamy sie czy to luzy czy cos z instalacja gazowa.


          Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez thunderloq Zobacz posta
            Mam pewien problem właśnie z autem(opisany na forum w osobnym wątku) i zastanawiamy sie czy to luzy czy cos z instalacja gazowa.
            Obstawiasz dwie przyczyny, na twoim miejscu zacząłbym je po prostu wykluczać, ale żeby to zrobić musisz zacząć działać.. a więc zacznij od sprawdzenia luzów zaworowych, samo niestety nic się nie zrobi. W 1,8 ustawienie zaworów to na prawdę prosta i w miarę szybka rzecz.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #21
              Przedwczoraj wyregulowany został luz zaworowy. Silnik co prawda nie wariuje aczkolwiek jak otworze maskę i patrzę na silnik to pracuje on inaczej na gazie niż na benzynie a mianowicie bardziej sie trzęsie - telepie. Nie wiem czy tak byc powinno czy juz jestem przewrażliwiony.



              Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

              Comment


              • #22
                To jednak nie przewrażliwienie. Wczoraj na gazie zaczelo rzucać silnikiem aż zaświecił sie check engine. Nie ma juz praktycznie jazdy na gazie plus auto ma czasem problem z odpaleniem.
                Najgorsze jest to ze nie jest tak za każdym razem i po zaprowadzeniu do gazownika akurat cyka jak w zegarku. Gazownik nie potrafi wiec pomoc bo nie wie co to za problem... macie jakiś pomysł od czego zacząć ?


                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                Comment


                • #23
                  macie jakiś pomysł od czego zacząć ?
                  pytanie co zrobił już gazownik, korekty czasów wtrysku ciśnień gazu, korekta szczeliny świecy zapłonowej, diagnoza cewek jak telepie to wypadają prawdopodobnie zapłony, kierunek działań to mieszanka lub zapłon.
                  Jeśli chodzi o LPG to też regularna wymiana filtrów ciekłych i lotnych LPG oraz ewentualne korekty mapy ciśnienia czasów wtrysku tyle w tym temacie.
                  4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                  Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                  https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                  Comment


                  • #24
                    Wątek o oleju w skrzyni, a zszedł na lpg, tak więc wracamy do właściwego tematu: kto jeszcze ma za sobą wymianę oleju w skrzyni, na jaki i czy są jakieś różnice po wymianie ?
                    U mnie przy blisko 121 tyś.km wyświetla się na razie 3 (filtr paliwa i świece). Cyfra 4 (olej w skrzyni biegów) już też chyba powinna się pojawić ?
                    Last edited by arkan; 16-10-2018, 16:19.

                    Comment


                    • #25
                      kto jeszcze ma za sobą wymianę oleju w skrzyni, na jaki i czy są jakieś różnice po wymianie ?
                      nie spodziewaj się wodotrysków, z autopsji wiem, że gdy wymienisz stary spracowany olej na świeży zachowując przy tym parametry które są zalecane, np 75W80 GL4 to wszystko będzie OK możliwe że w zimie lewarek zmiany biegów będzie płynniej działał w niskich temperaturach niż miało to miejsce poprzednio, nic się nie zmieni, przy sprawnej skrzyni nie będzie słychać jej wyciszenia.
                      Co do wymiany oleju na inny np 80W90 możesz napotkać problemy w zimie bo zanim napęd się nagrzeje lewarek będzie chodził ciężko jak w smole, także tego unikajmy. Wymiana co jakieś 60 tyś lub tyle co tam wam podpowiada komputer pokładowy. Marka oleju własnym wyborem, lepkość SAE już nie, wlewajmy to co zalecane i będzie wszystko chodzić jak zegarek.
                      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                        U mnie przy blisko 121 tyś.km wyświetla się na razie 3 (filtr paliwa i świece). Cyfra 4 (olej w skrzyni biegów) już też chyba powinna się pojawić ?
                        Pomyliłem cyferki: oczywiście wyświetla się 4 (filtr paliwa i świece), a 3 na razie brak. Wie ktoś przy jakim przebiegu jest zaprogramowana ?
                        Last edited by arkan; 17-10-2018, 10:52.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                          Wie ktoś przy jakim przebiegu jest zaprogramowana ?
                          Wg książki 120kkm lub 6 lat. Jesteś pierwszym właścicielem? Może ktoś wymieniał wcześniej i mu zresetowali tę inspekcję?
                          Last edited by Pi69; 17-10-2018, 18:50.

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez Pi69 Zobacz posta
                            Wg książki 120kkm lub 6 lat. Jesteś pierwszym właścicielem? Może ktoś wymieniał wcześniej i mu zresetowali tę inspekcję?
                            Pierwszym jak najbardziej. Być może komputerek nie miał miejsca na dwie cyferki Skasowałem dziś 4, ale teraz w menu jest 150 dni do 3 Przynajmniej nie mam komunikatu przy każdym uruchomieniu silnika. Być może 3 dziś się pojawi...
                            A tak poza tym to gdzie w książce znalazłeś to 120kkm lub 6 lat, bo w naszych wersjach jest to zgodnie z systemem przypominania o przeglądzie chyba, że jazda w trudnych warunkach, to wcześniej.
                            Last edited by arkan; 18-10-2018, 13:54.

                            Comment


                            • #29
                              Mi wymiana oleju w skrzyni wyskoczyła przy około 118k. Zrobiłem to w ASO za około 300 zł. Wlali Hondowski MTF-3.
                              Pozytywnych jak i negatywnych odczuć - brak.

                              p.s. Mi w tym samym momencie wyskoczyło 3 4 7

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
                                Skasowałem dziś 4, ale teraz w menu jest 150 dni do 3
                                150 dni do 2 okazuje się, czyli normalnie. Tak więc czekam na 3 (olej w skrzyni) i 8 (filtr powietrza, bo 30 tyś. km już mam na nim).

                                Comment

                                Working...
                                X