Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana oleju w skrzyni.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Ok. Dzięki

    Comment


    • #92
      Cześć,
      Mam w najbliższym czasie do zrobienia serwis 3 i 4. Jaki olej i ile wchodzi do automatu? W książce ani słowa o specyfikacji oleju.
      Z góry dzięki za odpowiedź.

      Comment


      • #93
        odpowiedź usunięta

        Comment


        • #94
          Wystarczy poszukać https://www.civicforum.pl/showthread...245#post435245

          Comment


          • #95
            Pacjent - Tourer 1.6 diesel. Wczoraj zabrałem się za wymianę oleju w skrzyni. Stary olej zlany i wlewam nowy. Wlałem całe 2 litry i nic się nie przelewa przez korek do wlewania. Korek to była śruba pod klucz 12, ale jakaś grubsza - 8 może 10mm średnicy ze sprężyną i kulką. Pytanie - czy wlewałem nie przez ten otwór (inne śruby ciężko potraktować jako korki do wlewania) czy wchodzi do skrzyni diesla więcej niż 2l? Niektórzy co mają benzynę pisali że wchodzi 1.9l mimo że w książce jest napisane 1.4l. To może do diesla wchodzi też 0,5l więcej? A może to nie działa jak korek przelewowy? Proszę o wypowiedz osoby która już to robiła sama, albo widziała jak ktoś inny to robił. Czy musi się przelać, czy wlewamy 2l i uznajemy tą wartość za wystarczającą?

            Comment


            • #96
              Zamieszczone przez hondur87 Zobacz posta
              Korek to była śruba pod klucz 12, ale jakaś grubsza - 8 może 10mm średnicy ze sprężyną i kulką. Pytanie - czy wlewałem nie przez ten otwór
              Na ,100% to nie był ten korek, korki kontrolno-wlewowe i spustowe nie mają żadnych sprężynek, jedynie podkładkę aluminiową i są na klucz kwadratowy . Ja miałem kilka miesięcy temu CR-V 2.2i-ctdi na warsztacie i nie było korka kontrolnego, olej spuściłem korkiem spustowym, a nowy wlałem korkiem znajdującym się od góry skrzyni biegów,musiałem zdemontować akumulator wraz z podstawą żeby był dostęp. Spuściłem 2,4L a wlałem 2,5L według książki. Oba korki były na kwadrat 3/8".

              Comment


              • #97
                To nie jest korek wlewowy , korek wlewowy jest na wysokości półośki równo w połowie i śruba większa, podejrzewam że też masz teraz przelane , wkręć to zanim ruszysz skrzynią bo możesz mieć problemy , widzę że słabo się przygotowałeś do tej wymiany.Inkedskrzynia_LI.jpg
                Last edited by megipan; 17-01-2020, 18:06.

                Comment


                • #98
                  Wydaje mi się że śruba przez którą lałem, to ta na zdjęciu. Jest od przodu auta. A wg. rysunku wychodzi że to od tyłu skrzyni

                  Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • #99
                    Tak wygląda to co zaznaczyłeś na rysunku. Element który w innych wersjach mógłby być otworem. Tu jest odlew

                    Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

                    Comment


                    • Na to wygląda, że nie ma u Ciebie tej śruby... a to znaczy, że wlewa się ten olej gdzieś indziej, może przez jakiś czujnik po drugiej stronie skrzyni.. ciężki temat, jakaś serwisówka by się przydała, bo teraz to taka zgadywanka..
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zdjęcie ze strzałką obrazuje skrzynię biegów od strony wzmocnienia czołowego (przodu pojazdu), zdjęcie bez strzałki obrazuje część skrzyni od strony przekładni kierowniczej (ściany grodziowej) stąd nie widać wskazanej na zdjęciu pierwszym śruby wlewu oleju.

                        Comment


                        • Witam, chciałbym wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów ponieważ niedługo stuknie 60k przebiegu. Przymierzam się do zakupu orginalnego oleju Hondy ATF. Mam wrażenie, że dealerzy Hondy we Wrocławiu albo są mało kompetentni albo mają tyle roboty, że mają w d**pie klientów którzy do nich zdzwonią . Chciałem zapytać o kilka kwestii na które nie byli w stanie odpowiedzieć. Dlatego postanowiłem zapytać na forum .
                          1. Ile oleju potrzebuję kupić? W ASO litr oleju ATF-DW1 kosztuje 130 zł brutto za litr. Na haparts dwa razy mniej. Olej będę chciał wymienić metodą statyczną.
                          2. Czy podczas wymiany w Hankach wymienia się także filtr? Niestety nie mogę znaleźć w necie żadnej informacji.

                          Będę wdzięczny za informacje.

                          Comment


                          • Zakładając, że pytasz o to auto, które masz wpisane w profilu (Civic IX generacji FK2 R18Z4), to oleju do skrzyni biegów na wymianę potrzebujesz niecałe 2,5 litra, i w Twoim aucie jak najbardziej z olejem wymienia się również filtr.

                            Ah ci dealerzy <3

                            Comment


                            • 1. Oleju wystarczy 3 butle 3x0,946 litra, większość źródeł podaje że jeszcze ci trochę zostanie, ja wlałem całe trzy butelki i poziom mam pomiędzy min-max, kupowałem w haparts
                              2. Filtr oleju przekładniowego wymieniamy co drugą wymianę olejową, czyli jak zapewne zmieniasz po raz pierwszy zostawiasz filtr stary, przy kolejnej filtr do wymiany.

                              Comment


                              • Moje wrażenia po wymianie oleju:

                                Civic Tourer 1.8 benzyna, wymiana po niecałych 122 tysiącach w ASO. PRzed wymianą biegi nie wchodziły gładko, wręcz jakby się coś zacinało. Po wymianie drążek zmiany biegów jakby sam latał Na dodatek mam wrażenie, że samochód jakby chętniej wchodzi na obroty, ale może to akurat efekt po wymianie świec zapłonowych. W każdym razie następnym razem wymienię olej w skrzyni jak tylko biegi zaczną gorzej wchodzić - nie warto się męczyć, a raczej męczyć synchronizatorów. Koszt w ASO w Gdańsku to jakieś 145 zł wraz ze zmianą świec. (Materiały kupiłem oryginalne w haparts).

                                Comment

                                Working...
                                X