Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Revanol 5w30 czy 40.

    Comment


    • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
      U mnie zmiana w głośności silnika też miała miejsce tylko w odwrotnym kierunku. Nie jestem jakiś przewrażliwiony ale po zmianie oleju z OEM na olej z dużym % PAO (podobno 70 - 90 %) silnik od razu głośno pracował.
      Nikt mi nie wmówi że zmiana bazy spowodowała taką różnicę.
      Wlałem tony różnego oleju TONY i nigdy nie zauważyłem takiego czegoś.Często bywały też identyczne modele ,kilka jeden po drugim i co jeden to inna oliwa.
      Takie zmiany w pracy niosą ze sobą różne parametry,ale nie baza.

      Comment


      • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
        Widzę że potraficie odpowiadać za mnie, kiedy to słuchałem silnika i po jakim przebiegu i w jakich warunkach Temperatura oleju jaka była wtedy ??

        ALE,
        Silnika słuchałem na nowym oleju po trasie 1000 kilometrów.



        To jest głupotą czy nie jest? Bo ciężko zrozumieć to zdanie? a przeczysz sam sobie.

        Napisałem silnik na oleju FO po 1000 kilometrach przebiegu(zimny czy rozgrzany) pracuję ciszej, mam tu na myśli górę silnika<zawory>

        Skoro też piszecie że inne bazy olejowe między FO a FDS mają na to wpływ, to tym bardziej moje odczucia mają rację bytu i się potwierdzają.




        Otóż to, ten olej za 9 tysięcy kilometrów i tak wyląduję na utylizacji i wleję kolejny raz FO.
        Jest głupotą - słuchanie silnika na którym oleju pracuje ciszej lub głośniej i z tego wysnuwać wnioski że wlałem lepszy olej bo jest np ciszej - to jest głupotą!
        Ale nie tylko ja twierdzę że da się usłyszeć różnicę w głośności pracy między HC a PAO - bo wiele artykułów o olejach w prasie, necie poruszało ten temat

        Comment


        • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
          Bo oleje z dużą ilością PAO nie są złe, po 9 tysiącach olej zlewałem dalej czysty, żadnych ubytków oleju itd, także dalej mogę polecić FDS.
          FO to HC i jedyna różnica dla mnie FDS/FO(PAO/HC) to głośność pracy którą sam zauważyłem jak i Twoja żona
          to fakt po 8 tys mój ravenol nadal ma ładny bursztynowy kolor, co do znikania... u mnie jakieś 200-300 ml po ostatnich "ostrych" jazdach gdzieś się ulotniło...

          Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
          Nikt mi nie wmówi że zmiana bazy spowodowała taką różnicę.
          Wlałem tony różnego oleju TONY i nigdy nie zauważyłem takiego czegoś.Często bywały też identyczne modele ,kilka jeden po drugim i co jeden to inna oliwa.
          Takie zmiany w pracy niosą ze sobą różne parametry,ale nie baza.
          Podam ci taki przykład. Mam zainstalowany odstarzacz kun. Ja go słyszę z 3 metrów od samochodu i mnie ten dźwięk drażni, moja żona zaś nawet jak jest w aucie nie jest w stanie go usłyszeć (kuna niestety również) Więc jaki morał z tej historii? To że moja żona nie słyszy odstarszacza tzn. że go nie mam? Po prostu masz taki słuch a nie inny, pewnych częstotliwości nie słyszysz, a zmiany pracy silnika względem HC a PAO - są słyszalne - ale nie są to ogromne różnice, wręcz przeciwnie, ale da się je usłyszeć.
          Last edited by rambo7; 03-09-2021, 07:24. Powód: wpisy po sobie - stosuj tryb Edycji.

          Comment


          • to spróbujcie trzymać się tematu, by nie trzeba było przenosić wpisów tutaj:
            Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

            Zamieszczone przez Stelmi Zobacz posta
            Valvoline jak polecacie 5w30 czy 5w40.
            Zamieszczone przez Stelmi Zobacz posta
            A próbowałeś zalewać inny np. 5w30.
            Zamieszczone przez Stelmi Zobacz posta
            Revanol 5w30 czy 40.
            Stelmi jaki olej ACEA chcesz nalać?
            Wśród olejów o SAE 5W-40 większość 90% jest ACEA A3/B3/B4.
            Wśród olejów o SAE 5W-30 większość 90% to ACEA C3, niektóre A5 i niewiele A3, oraz Lonflife. Większość tych olejów to oleje eko i różnią się znacznie od olejów o SAE 5W-40 i przede wszystkim same od siebie.
            Więc jeśli zaczynasz od SAE to zaraz się okaże że kupisz olej którego byś nie chciał.

            Przeczytaj:
            Witam zbliża mi się pierwszy przeglkąd po 20 ooo. Jaki polecacie olej do silniczka. Mam civic2007 sedan, 1,8. pozdrawiam

            wpis #1811 i kolejne, i ustal do czego chcesz olej? ...bo na razie to próbujesz ustalić dobór oleju do klimatu, ale niewiadomego jaki.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Revanol 5w30fo, valvoline 5w40, PMO 5w40, szukam z niskim Nock.

              Honda zaleca 5w30.

              Jeżdżę po 150 km dzień, jazda spokojna.

              Stelmi, proszę pisząc po sobie stosuj tryb EDYCJI!
              Last edited by rambo7; 03-09-2021, 08:24.

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                Wśród olejów o SAE 5W-40 większość 90% jest ACEA A3/B3/B4.
                Wśród olejów o SAE 5W-30 większość 90% to ACEA C3, niektóre A5 i niewiele A3, oraz Lonflife. Większość tych olejów to oleje eko i różnią się znacznie od olejów o SAE 5W-40 i przede wszystkim same od siebie.
                Olejem Longlife czy Maxlife jest Valvoline 5w40 z normami ACEA A3/B3 i A3/B4 - tak więc jakiś wyjątek ?
                Sam zastanawiam się nad jego zakupem w zamian za Shell Helix Ultra 5w40, który stosuję już od kilku lat.

                Comment


                • Zamieszczone przez zorro102 Zobacz posta
                  to fakt po 8 tys mój ravenol nadal ma ładny bursztynowy kolor,
                  Przepraszam, że się wtrącę, ale klarowność oleju po takim przebiegu wcale nie świadczy o jego jakości. Oczywiste jest, że dla utrzymania czystości silnika lepsze będą oleje HC (ewentualnie dobre bazy PAO odpowiednio wzbogacone detergentami i dyspergatorami). W przypadku baz PAO niższy potencjał "chłonięcia" zanieczyszczeń wynika z relatywnie niewielkiego udziału nienasyconych wiązań węglowodorowych, ich niskiej polarności i, co się z nią wiąże, słabej rozpuszczalności zarówno dodatków, jak i zanieczyszczeń powstających podczas pracy silnika. Zdaje się, że coś było na ten temat w artykule podlinkowanym przez @Stach13 kilka postów wstecz.

                  Comment


                  • olej Valvo Maxlife https://olejevalvoline.pl/pl/p/MAXLIFE-5W40-4L/2502 nie jest olejem Longlife. "Maxlife" to nazwa oleju Valvo który sobie zaprojektowali do silników z dużymi przebiegami, a nie do dużych interwałów. Coś nie tak zrozumiałeś. To olej do silników gdzie bywają jakieś zapocenia, z uszczelniaczy, zmęczonych przebiegiem km.
                    Nie wiem o jakim 5W-40 piszesz... Jeśli mówimy o oleju z gatunku Valvo Synpower 5W-40 ACEA A3/B4 https://olejevalvoline.pl/pl/p/SYNPOWER-5W40-4L/2513 to nie są to oleje Longlife to pełny syntetyk. Jest to odpowiednik Shella Helix Ultra. Dobry stosunek ceny do jakości przy typowym zużytkowaniu na co dzień.

                    Zamieszczone przez Stelmi Zobacz posta
                    Revanol 5w30fo, valvoline 5w40, PMO 5w40, szukam z niskim Nock.

                    Honda zaleca 5w30.
                    Ustalmy, bo nie czytałeś instrukcji ani forum bo wiadomo za długie. Honda absolutnie nigdzie w żadnej instrukcji nie zaleca żadnej konkretnej lepkości SAE. Nie wiem skąd masz instrukcje, ale taka nie istnieje, nikt takiej nie posiada ani takiej nie napisała fabryka.
                    Nie jest to temat aby to udowadniać, ale jak nie wierzysz to poczytaj instrukcję lub poczytaj forum na temat zaleceń jeśli nie rozumiesz co pisze w IO.
                    Honda zaleca dobór oleju o wysokiej jakości wg ACEA.
                    Honda zaleca dobór oleju odpowiedniego do temperatury otoczenia wg SAE.
                    Użytkownik wie najlepiej jaki ma styl, warunki i temp otoczenia i odpowiedzialność doboru spoczywa na użytkowniku.
                    Tyle.

                    Zamieszczone przez Stelmi Zobacz posta
                    Jeżdżę po 150 km dzień, jazda spokojna.
                    to są spore przebiegi dzienne,

                    Zamieszczone przez Stelmi Zobacz posta
                    Revanol 5w30fo, valvoline 5w40, PMO 5w40, szukam z niskim Nock
                    każdy z nich jest bardzo dobry. Szukając niskiego Noack mówisz tym samym że silnik nieco pobiera oleju.
                    ten Ravenol to ACEA A5 dla flot. Valvo który? jeśli z gatunku Synpowier to ok, jeśli Maxlife to jeśli masz ponad 200tys to ok, PMO który? jeśli "C3" to jest niedopuszczalny.
                    Kluczowa sprawa to nie przeciągać wymian oleju, przy takich dystansach silnik pracuje najlepiej i interwał możesz wydłużyć spokojnie do 15ty km. przy paliwie PB, przy LPG nieco mniej powiedzmy 12tys km.
                    Last edited by rambo7; 03-09-2021, 08:45.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Myślę o zalaniu valvoline synpower 5w40 lub PMO 5w40 Extreme ect.

                      Mam LPG, pobiera olej 200 na 1000.

                      jest 12godz na edycję posta. Stosuj tryb edycji.
                      Last edited by rambo7; 07-09-2021, 12:16.

                      Comment


                      • jak jeszcze raz napiszesz po sobie post bez trybu edycji będzie ban. ... prosiłem o to byś tego nie robił. Popraw - połącz powyższe wpisy, ja nie będę tego robił co chwile.

                        O poborze oleju przez silnik nie decyduje rodzaj i lepkość oleju, a stan techniczny silnika. Jeśli bierze to brał będzie, olej to nie klej, a Noack nie rozwiąże problem w stopniu radykalnym.
                        Synpower 5W-40 jest olejem ACEA A3/B4 zgodnym z wymaganiami H. Olej PMO 5w40 Extreme ect ma Normy ACEA C3 jest olejem niezgodnym dla tej wersji H do tego jest drogi.
                        Przy takim poborze oleju musisz się z tym pogodzić i poszukać raczej kompromisu oleju dobrego jakościowo do ceny. Z wyliczenia wychodzi że co 10 tys km dolejesz 1L. Szukałbym oleju w okolicach 100-120zł max bo i tak 1L za około 50 zł będziesz musiał dokupić. Najlepiej kupuj od razu banki 5L wychodzi taniej i to będzie wystarczające dla uzupełnienia poboru i wystarczy do zrobienia 12-15 tys km i jego wymiany.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zaleje ten valvoline, czy warto stosować plukanke.

                          Comment


                          • W tym temacie wcześniej pisano o odsłuchu silnika i kolorze oleju. W kontekście lpg zauważyłeś lub nie, ze olej nie ciemnieje a jaśnieje, czyli sie zużywa nieco inaczej niż na PB, bardziej chłonie H2O i uboczne produkty spalania gazu i fizycznie w nim szlamu jest mało. Generalnie są 2 szkoły, płukania i nie płukania. W przypadku głównego paliwa u ciebie LPG płukanie sensu nie ma. Generalnie ja hołduję zasadzie że jeśli używam olejów dobrej jakości i wymieniam na czas (a takimi są te rozważane), to płukanka sensu nie ma, jeśli używasz olejów przeciętnej lub słabej jakości i przeciągasz wymiany to tak, to bym płukał.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Zamieszczone przez zorro102 Zobacz posta
                              Jest głupotą - słuchanie silnika na którym oleju pracuje ciszej lub głośniej i z tego wysnuwać wnioski że wlałem lepszy olej bo jest np ciszej - to jest głupotą!
                              Ale nie tylko ja twierdzę że da się usłyszeć różnicę w głośności pracy między HC a PAO - bo wiele artykułów o olejach w prasie, necie poruszało ten temat
                              Po prostu masz taki słuch a nie inny, pewnych częstotliwości nie słyszysz, a zmiany pracy silnika względem HC a PAO - są słyszalne - ale nie są to ogromne różnice, wręcz przeciwnie, ale da się je usłyszeć.


                              Tylko że ja wyraźnie napisałem że nie uważam że olej na którym silnik pracował głośniej jest gorszy
                              Chodzi tylko i wyłącznie o różnice w dźwięku którą także Ty jak i kolega Stach13 potwierdzacie między bazami.


                              Przepraszam, że się wtrącę, ale klarowność oleju po takim przebiegu wcale nie świadczy o jego jakości. Oczywiste jest, że dla utrzymania czystości silnika lepsze będą oleje HC (ewentualnie dobre bazy PAO odpowiednio wzbogacone detergentami i dyspergatorami). W przypadku baz PAO niższy potencjał "chłonięcia" zanieczyszczeń wynika z relatywnie niewielkiego udziału nienasyconych wiązań węglowodorowych, ich niskiej polarności i, co się z nią wiąże, słabej rozpuszczalności zarówno dodatków, jak i zanieczyszczeń powstających podczas pracy silnika. Zdaje się, że coś było na ten temat w artykule podlinkowanym przez @Stach13 kilka postów wstecz.
                              Myślę że w głównej mierze chodzi tu o czystość silnika(regularna zmiana oliwy/jakość oliwy) , przebieg, styl jazdy jak i sam rodzaj silnika(bp/diesel)

                              W dieslu miałem cały silnik rozebrany przy zmianie rozrządu, wymyty na lustro z nagarów itd. a olej i tak po 2/3 tyś robił się czarny.
                              Last edited by slepak; 03-09-2021, 13:40.

                              Comment


                              • Za dwa tygodnie minie rok od wymiany oleju Ravenol 0W30 A3. Zrobiłem w tym czasie tylko 3000 km (700 km trasa, 2300 km trasy po 12 - 30 km). I mam dylemat; wymieniać czy przeciągnąć wymianę o kilka miesięcy?

                                Comment

                                Working...
                                X