Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
    Po zmianie na FO silnik pracuję dużo ciszej, mniej słychać pracę góry silnika, zawory regulowane 5 tyś kilometrów temu, także mam porównanie FDS vs FO i FO wypada dla mnie lepiej pod kątem pracy silnika. tzn. jest: ciszej.
    Sprawdź czy przypadkiem FO to tzw HC a FDS - PAO - jeśli tak jest, to na tym drugim silnik pracuje "bardziej" twardo - ale jak wiadomo PAO wypada lepiej pod względem ochrony silnika
    Mnie nie długo czeka też kolejna wymiana oleju - jak patrzę na ceny też zastanawiam się czy przejść na coś znacznie tańszego...
    Last edited by zorro102; 02-09-2021, 00:34.

    Comment


    • Zamieszczone przez zorro102 Zobacz posta
      BO FO to tzw HC a FDS - PAO -
      Raczej dla tego że został wlany nowy olej.
      Nawet jak nalejesz najgorszego śmiecia, to silnik będzie chodził o niebo lepiej.
      Po pierwsze ,bo spuszczasz ciepły a nalewasz zimny co juz daje natychmiastową różnicę w pracy.
      Po drugie to olej nowy,więc o doskonałej w porównaniu do starej zupy ściśliwości,a co za tym idzie amortyzacji uderzeń.
      Największy błąd to sugerowanie sie tym jak silnik pracuje po zmianie oleju.
      Dzieci nie wydaje się ze rosną jak widzisz je codziennie,zauważasz to dopiero jak ich nie widzisz jakiś czas.
      To samo jest z degradacją oleju który masz w silniku,zauważysz to dopiero jak się pozbędziesz starej oliwy na rzecz nowej-nieważne jakiej.

      Comment


      • Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
        Raczej dla tego że został wlany nowy olej.
        Nawet jak nalejesz najgorszego śmiecia, to silnik będzie chodził o niebo lepiej.
        Po pierwsze ,bo spuszczasz ciepły a nalewasz zimny co juz daje natychmiastową różnicę w pracy.
        Po drugie to olej nowy,więc o doskonałej w porównaniu do starej zupy ściśliwości,a co za tym idzie amortyzacji uderzeń.
        Największy błąd to sugerowanie sie tym jak silnik pracuje po zmianie oleju.
        Dzieci nie wydaje się ze rosną jak widzisz je codziennie,zauważasz to dopiero jak ich nie widzisz jakiś czas.
        To samo jest z degradacją oleju który masz w silniku,zauważysz to dopiero jak się pozbędziesz starej oliwy na rzecz nowej-nieważne jakiej.
        Oczywiście masz rację - sugerowanie się że na tym oleju silnik pracuje ciszej - jest głupotą - ale fakt jest faktem że oleje bazie PAO powodują bardziej twardą - głośniejszą pracę silnika niż HC

        Comment


        • Zamieszczone przez zorro102 Zobacz posta
          Sprawdź czy przypadkiem FO to tzw HC a FDS - PAO - jeśli tak jest
          Dokładnie tak jest, RAVENOL FO 5W30 to HC. Tak wiec dźwięk dźwiękiem, ale HC to już nie PAO
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Bo pewnie da się uzyskać większą ściśliwość bez większego wpływu na utratę innych parametrów.
            To istotna właściwość o której nikt nie pisze .Pomijana w specyfikacjach i mająca decydujący wpływ na amortyzację szczególnie sił powstałych przy nawrocie tłoka i zapłonach.Przy gwałtownym obciążeniu olej nie przeniesie energii agresywnie,ale zostanie ściśnięty zwiększając stopniowo swoją gęstość ,to działa jak amortyzator. Jednak czy ktoś jest w stanie taką różnicę wychwycić "na słuch"?
            Wiadomo że da się zaobserwować pewne różnice w silnikach bardzo wyklepanych ,kiedy wleje się np. 10w60 zamiast 0w30 i rozgrzeje ,ale rozróżnić gołym uchem samej bazy to raczej nie sposób.Chciałbym tak umieć

            Comment


            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              Dokładnie tak jest, RAVENOL FO 5W30 to HC
              I tutaj mamy zagadkę i pewnie tylko Ravenol mógłby to wyjaśnić. Ravenol opisuje: "Produkt Ravenol opisany na etykiecie jako syntetyczny to olej na bazie HC, a olej opisany jako pełen syntetyk to olej, którego baza została skonstruowana z olejów grup IV i V."

              Źródło: https://www.ravenol.pl/aktualnosci/p...page_type=post

              Czyli na etykiecie: Synthetisches- HC a VollSynthetisches- pełny syntetyk.

              A olej występuje jako:


              lub:


              Więc wygląda na to,że FO występuje jako HC lub full syntetyk. Teoretycznie Wedlug opisu Ravenol:" Oleje w tej technologii (Clean Syntho jakim jest FD) produkowane są w większości z wysokiej jakości baz hydrokrakowanych HC, choć można znaleźć też produkty w pełni syntetyczne." Tak to można zrozumieć. Bo do tej pory byłem pewien że FO to full syntetyk tylko bez technologii USVO a teraz to już nic nie wiem.
              Last edited by Stach13; 02-09-2021, 10:12.

              Comment


              • byle by nie wyszło z tego że demonizujemy że HC to coś niedobrego i przylepiamy etykietę że to coś gorszego. Z definicji jest to olej oczywiście rangowany niżej niż pełne syntetyki, ale po pierwsze Honda nie wymaga olejów Syntetycznych, sam Hondowski OEM 0W-20 takim nie jest. Po drugie olej HC są dużo tańsze przy czym bardzo dobre technicznie i bardzo blisko im do syntetyków. Wymieniane na czas w żaden sposób nie odstają jakością olejom full syntetycznym.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  byle by nie wyszło z tego że demonizujemy że HC to coś niedobrego
                  To już było ale jeszcze dla przypomnienia:

                  Comment


                  • Widzę że potraficie odpowiadać za mnie, kiedy to słuchałem silnika i po jakim przebiegu i w jakich warunkach Temperatura oleju jaka była wtedy ??

                    ALE,
                    Silnika słuchałem na nowym oleju po trasie 1000 kilometrów.

                    sugerowanie się że na tym oleju silnik pracuje ciszej - jest głupotą - ale fakt jest faktem że oleje bazie PAO powodują bardziej twardą - głośniejszą pracę silnika niż HC
                    To jest głupotą czy nie jest? Bo ciężko zrozumieć to zdanie? a przeczysz sam sobie.

                    Napisałem silnik na oleju FO po 1000 kilometrach przebiegu(zimny czy rozgrzany) pracuję ciszej, mam tu na myśli górę silnika<zawory>

                    Skoro też piszecie że inne bazy olejowe między FO a FDS mają na to wpływ, to tym bardziej moje odczucia mają rację bytu i się potwierdzają.

                    Z definicji jest to olej oczywiście rangowany niżej niż pełne syntetyki, ale po pierwsze Honda nie wymaga olejów Syntetycznych, sam Hondowski OEM 0W-20 takim nie jest.
                    Wymieniane na czas w żaden sposób nie odstają jakością olejom full syntetycznym.
                    Kierownik Działu Diesla
                    Otóż to, ten olej za 9 tysięcy kilometrów i tak wyląduję na utylizacji i wleję kolejny raz FO.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                      pracuję ciszej, mam tu na myśli górę silnika<zawory>
                      Śmiem twierdzić że nie jesteś w stanie rozróżnić bazy olejowej na podstawie słuchania klawiatury,to jest niemożliwe.
                      Mój wcześniejszy post nie odpowiedzią na Twój przypadek,ale ogólnym opisem tego co ludzie widzą zaraz po wymianie oleju na nowy,nieważne jaki.
                      Ale skoro już o tym mowa to słuchanie silnika na oleju po tysiącu kilometrów to w dalszym ciągu słuchanie silnika na nowym oleju.
                      Luzu zaworowego również nie usłyszysz tak wyraźnie jak na oleju po 10-cio krotnie większym przebiegu a już na pewno nie dasz rady odróżnić tego na jakiej bazie olej jest zrobiony bo różnice są znikome.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                        co ludzie widzą zaraz po wymianie oleju na nowy,nieważne jaki.
                        U mnie zmiana w głośności silnika też miała miejsce tylko w odwrotnym kierunku. Nie jestem jakiś przewrażliwiony ale po zmianie oleju z OEM na olej z dużym % PAO (podobno 70 - 90 %) silnik od razu głośno pracował. Do tego stopnia że wymieniłem go na OEM 0W20. Od razu ciszej a jeden i drugi olej były nowe. Fakt ucho mam raczej dębowe ale nawet żona zapytała o tą głośną pracę silnika.

                        Comment


                        • A ja śmiem twierdzić że NIGDZIE nie napisałem że odróżniam bazę olejową po słuchu.

                          Napisałem że baza może mieć na to WPŁYW co potwierdzają posty powyżej innych osób, jak i sam nowy olej o czym wspomniałeś.

                          Napisałem że silnik ciszej pracuję na NOWYM oleju FO po tysiącu kilometrach, bez znaczenia czy zimny czy rozgrzany WZGLĘDEM nowego FDSa
                          Po wlaniu FDSa tak samo słuchałem silnika bo długo gryzłem się z myślami czy regulować zawory po 65 tyś gdy nie ma się LPG(odpowiem TAK WARTO) bo wszystkie były do regulacji(za luźne), także poza tematem napiszę że w przypadku r18 czy r20 warto regulować zawory co 50 tyś a nie 100tyś.

                          A z sonometrem nie będę latał żeby udowadniać na forum to co słyszę, silnik mniej "cyka" spod klawiatury po wlaniu FO i to tyle w temacie.

                          Comment


                          • Z tego wniosek że da się usłyszeć to mniejsze tłumienie drgań na olejach PAO. Bo FDS jest USVO a więc na bank PAO a FO wcale nie musi
                            Mnie jeszcze zastanawia fakt że tu na forum dużo osób jeździ na na olejach Ravenol opartych na PAO ale jakoś nikt specjalnie nie narzekał. Ale teraz to już się przyzwyczaili

                            Comment


                            • Bo oleje z dużą ilością PAO nie są złe, po 9 tysiącach olej zlewałem dalej czysty, żadnych ubytków oleju itd, także dalej mogę polecić FDS.
                              FO to HC i jedyna różnica dla mnie FDS/FO(PAO/HC) to głośność pracy którą sam zauważyłem jak i Twoja żona

                              Szkoda ze cena Ravenol nawet w DE mocno poszła do góry, sam olej nawet w Niemczech bardzo dobrze się sprzedaję i ma sporą rzeszę zwolenników :



                              P.S:

                              To jazdy głownie po autostradach bez limitów prędkości warto lać 10w60 do R18z4? Czy to przerost formy nad treścią? Pytam bo mam tu na myśli głównie temperatury silnika/oleju.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                                jazdy głownie po autostradach bez limitów prędkości warto lać 10w60 do R18z4?
                                To jest ciężki temat, tutaj raczej nikt nie jest w stanie za bardzo powiedzieć Tobie, czy tego typu lepkość narobi więcej szkód w silniku, czy może zapewni gwarancję niezerwania filmu olejowego.. przy smarowaniu np. łożysk głównych wału, przy zbyt dużej lepkości oleju, może zachodzić zjawisko "nierównomiernego" rozprowadzenia filmu olejowego na powierzchni panewki.. a więc w takiej sytuacji może dojść do uszkodzenia tegoż elementu.. Wychodząc od tego, co sugeruje Honda, a więc stosowanie oleju nawet o lepkości 8cSt w 100st.C, można założyć, że pasowanie łożysk jest na tyle "ścisłe", że te elementy w silniku, nie muszą być smarowane olejem o bardzo dużej lepkości.. temu 10W60 może być trochę przerostem formy nad treścią.. moim zdaniem jeśli już chcesz mieć olej zapewniający dobry film, przy dużym obciążeniu silnika, to możesz zalać olej o SAE 10W40. Tak jak to się robi np. w silnikach motocyklów. Przy oleju 10W40, olej bazowy ma większą lepkość, niż w takim 10W60.. a więc jest mniej modyfikatorów lepkości, co jest np. korzystne w przypadku czystości silnika, a może mieć również mniejszy noack.
                                Last edited by Grzechu; 02-09-2021, 19:57.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X