Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Brawo Rambo krótko i treściwie

    Comment


    • Witam Panowie. Z uwagi na cięcia kosztów (i pobór mojej 2012) przewiduję, że będę zmuszony zmienić drogą oliwę 0W20. Znalazłem dwóch kandydatów:



      Co sądzicie? Czy to dobry wybór w dwóch wariantach: 150 i 200zł? Czy strona którą podałem jest godna zaufania i handluje oryginalnym towarem?

      Comment


      • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
        Znalazłem dwóch kandydatów:
        Myślę, że jak poczytasz ten temat to sporo się wyjaśni co do wyboru oliwy.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Temat Grzecha jest zawsze warty przeanalizowania.
          Jednak w sytuacji gdy mamy do czynienia z przypadkiem felernych tłoków i znajdujemy się w gronie "ze zbiórki" posiadających takie tłoki:
          Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

          to moim zdaniem wymiana oleju gdy priorytetem jest cena, nie ma znaczenia. Rajdowo tym silnikiem jeździć raczej nie będziemy, więc każdy olej się nada byle by spełniał Wymagania ACEA.
          Propozycja nr 1 - Amsoil. Masakrycznie drogi. Propozycja nr 2 ok. Jakieś dziwne pojemności tych opakowań, to sugeruje import USA.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            Propozycja nr 1 - Amsoil. Masakrycznie drogi. Propozycja nr 2 ok. Jakieś dziwne pojemności tych opakowań, to sugeruje import USA.
            Amsoil istotnie zdrożał w ostatnich dwóch latach. 240 PLN za 5 kwart to standardowa, a nawet dość dobra cena. Zresztą, po przejściu z OEM Type 2.0 niemal każdy olej będzie wydawał się tani...

            Czy bym go polecił? Sam mam przygotowany SS 0W30 na najbliższą wymianę, ale z doświadczenia mogę powiedzieć, że przed wymianą tłoków ten, czy inny olej nie robił silnikowi żadnej różnicy - każdy znikał w porównywalnym tempie, a poza tym silnik pracował bez zarzutu. Niemniej Amsoil-e wydają się mieć dobrze skomponowany pakiet dodatków ochronnych i to mnie trzyma przy tej marce. Z drugiej strony, zawsze trudno powiedzieć, czy dodatki, które dobrze spełniają swoją rolę poza komorą spalania, nie zaczynają szkodzić silnikowi, gdy ulegną spaleniu i osiądą w newralgicznych miejscach - ale to takie akademickie rozważanie. No i z trzeciej strony - ciągłe dolewki nietaniego oleju nie pozostają bez znaczenia dla portfela...

            Comment


            • Comment


              • Co do Amsoil, to jakby nie patrzeć jest to olej typu low SAPS (przynajmniej tak wynika z analiz). Zastanawia mnie jakim sposobem ten olej w niektórych testach typu "tarcie graniczne" zajmuje tak wysokie miejsca na liście olejów pod kątem najmniejszego zużycia części.. trochę to dziwne.. teoretycznie rzecz biorąc najlepsze miejsca (zakładając zastosowanie tej samej bazy olejowej) powinien zajmować olej o największej zawartości ZDDP. Swoją drogą ja do Opla zalałem olej - tani- Valvoline MaxLife 5W-30- ale o składzie wydającym się lepszym niż 2x droższy Amsoil Czyżby różnica w grupie zastosowanej bazy ? hmm..
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • ustalmy to, olej sv katalizator nie ma nic wspólnego, nie ma takiej opcji aby olej miał wpływ na katalizator. Katalizator neutralizuje spalone cząstki z mieszanki paliwowo-powietrznej. Żaden olej nie ma wpływu na generowanie się komunikatu P0420.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Żaden olej nie ma wpływu na generowanie się komunikatu P0420.
                    A jeśli silnik bierze olej ? I olej ma dużo popiołu? Moim zdaniem w takiej sytuacji ma to wpływ na stopień "zbrudzenia" katalizatora.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      ustalmy to, olej sv katalizator nie ma nic wspólnego, nie ma takiej opcji aby olej miał wpływ na katalizator. Katalizator neutralizuje spalone cząstki z mieszanki paliwowo-powietrznej. Żaden olej nie ma wpływu na generowanie się komunikatu P0420.
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      A jeśli silnik bierze olej ? I olej ma dużo popiołu? Moim zdaniem w takiej sytuacji ma to wpływ na stopień "zbrudzenia" katalizatora.
                      Czysty olej bazowy (w warunkach prawidłowego procesu spalania) na pewno jest bezpieczny dla katalizatora. Natomiast z dodatkami do olejów, jak sądzę, może być już rożnie. Vide, mój post w równoległym wątku. Oczywiście, producenci tych mikstur zawsze zaznaczają, że można stosować je bez negatywnych konsekwencji.

                      Comment


                      • Grzechu, podaj przykład, jeden, jeden przykład, nie musi być z naszego forum (bo u nas takiego przykładu nie znajdziesz ) gdzie nadmierny pobór oleju spowodował komunikat

                        Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
                        błąd katalizatora
                        ten właśnie czyli P0420.
                        Błąd katalizatora w wyniku spalania mieszanki paliwowo powietrznej nie ma się ni jak, do spalonego oleju i odkładaniu się go w katalizatorze. To są odrębne zupełnie 2 sprawy.
                        Lub inaczej podaj mi 1 przykład (poza domniemanym Hondamanone) gdzie wymiana oleju spowodowała usunięcia usterki P0420.
                        Jeśli taki przykład mi znajdziesz będę go polecał wszystkim z kodem P420. "Wymień olej, o po sprawie" .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          ten właśnie czyli P0420.
                          Błąd katalizatora w wyniku spalania mieszanki paliwowo powietrznej nie ma się ni jak
                          Nie wiem z czym się wiąże dokładnie ten błąd, być może jest on generowany przez sygnał z pierwszej sondy lambda i tutaj masz rację, bo takim przypadku katalizator nie ma na to wpływu, ale mi chodzi konkretnie o fakt spalania oleju przez silnik i zapychanie popiołem katalizatora z tegoż tytułu i tutaj nie odnoszę się już do błędu P0420.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            [I]Błąd katalizatora w wyniku spalania mieszanki paliwowo powietrznej nie ma się ni jak, do spalonego oleju i odkładaniu się go w katalizatorze.
                            Zgadzam się z tym stwierdzeniem o tyle, że tradycyjnie rozumiane "zapchanie" katalizatora na logikę nie powinno wywoływać błędu P0420. Zapchany katalizator powinien dławić silnik, a sonda diagnostyczna powinna wykazywać się skrajnie dużą inercją w stosunku do wskazań sondy regulacyjnej. Błąd P0420 pojawia się, gdy wskazania obu sond są zbliżone, czyli wówczas, gdy katalizator przepuszcza spaliny bez przeszkód, np. w wyniku wypalenia lub mechanicznego uszkodzenia wkładu katalitycznego. Niemniej, istnieje możliwość, że powierzchnia aktywna reaktora jest chemicznie dezaktywowana przez pokrycie mikroskopijną warstwą jakiegoś paskudztwa pochodzącego z dodatków (i nie chodzi tu oczywiście o sadzę). Trzecia, na logikę, przyczyna pojawienia się błędu P0420, to nieznaczne obniżenie czułości sondy przed katalizatorem przy zachowaniu pełnej sprawności sondy diagnostycznej, ale to pewnie generowałoby jeszcze inne błędy. Czwarta - nieszczelność w wydechu w okolicy drugiej sondy, przez co wskazuje ona niespodziewanie wysoką zawartość tlenu w spalinach (katalizator powinien go zużyć).
                            Last edited by MiCyran; 29-04-2020, 12:12.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              mi chodzi konkretnie o fakt spalania oleju przez silnik i zapychanie popiołem katalizatora z tegoż tytułu
                              katalizatora w silniku benzynowym dodajmy. OK, to tu też poproszę jeden przypadek. Skądkolwiek, jeden przypadek zatkania katalizatora jakiegokolwiek samochodu z ZI, nie musi być honda.
                              Pytam, bo ja nie znam takiego przypadku, może ktoś zna to niech podpowie, gdzie widział, gdzie znalazł? może na YT? też się czegoś dowiem .
                              Najbardziej ciekawi mnie ilość tego popiołu? jak to on tam zalega? (taki silnik to musiałby być poskładany bez pierścieni na tłokach? bo ilość tego oleju musiała by być ogromna i do tego zdążyć musi się spalić zanim wyleci).
                              Last edited by rambo7; 29-04-2020, 11:36. Powód: Edit błąd: TY na YT
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • Czyli spalany olej nie wpływa niekorzystnie na katalizator? Dodam ze auto nie kopci ani na biało ani na niebiesko

                                Comment

                                Working...
                                X