Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przedstawie wam koledzy pewna sytuacje, ktora mialem po 1 serwisie Hondy. Civica kupilem nowego w niemczech, oczywiscie pierwszy olej 0W20 Hondy. Po kilku miesiacach pojechalem na pierwszy przeglad gwarancyjny, minelo 20 000 km. Serwis zrobilem rowniez w niemczech. Codziennie jezdze 100 km, z domu do pracy i odwrotnie, ta sama droga, te same predkosci, zawsze autostrada. Honda palila mi w okolicach 6,2 - 6,3 l/100km Zazyczylem sobie aby zalali olej 0w20 itp, itd. Po odebraniu auta, odpalilem i pojechalem do domu, ale juz w drodze powrotnej zaczelo mi nie pasowac spalanie, poniewaz wzroslo do 7,2 - 7,3l /100km. Po tygodniu takiej jazdy spalanie bylo caly czas na tym samym poziomie, staralem sie jezdyic mega oszczednie, max do 100km/h (autostrada...) i jedyne co udalo mi sie uzyskac, to 6.9l/100km. Oczywiscie nie pasowalo mi to, wiec pojechalem do serwisu z pytaniem o co chodzi. Tam odpowiedzieli, ze oni tylko wymienili olej i nic innego nie robili, ble ble ble umywajac rece, wiec nie patrzac na nich zaczalem sam sprawdzac, co sie dzieje. Na poczatek okazalo sie, ze filtr powietrza nie byl taki jak poprzednio, byl caly zawalony olejem,od strony dolotu powietrza, brudny jak cholera itp, podmienili go. Kupilem nowy Filtr Puraflux, spalanie minimalnie spadlo, ale nadal wartosc utrzymywala sie na poziomie 7,1l/100km. Olej zostawilem, byl czysty, wiec sadzilem, ze moze jakies dziwne oprogramowanie zainstalowali i nie chca tego przyznac. Przejechalem tak 10 tys km i postanowilem zmienic olej, zwlaszcza, ze zawsze po takim kilometrazu wymienialem olej w innych samochodach. Kupilem Castrola Edge A5 0W30. i coz sie okazalo? Spalanie z automatu wrocilo do wartosci, ktore mialem na samym poczatku, 6,1l/100km. Serwis zalal jakis beznadziejny olej, zaplacilem za 0w20, dostalem jakis chlam... zenada... zaczalem naciskac i nalegalem na to, aby przyszedl menager serwisu, ktory nagle byl niedostepny, gdzie go widzialem kilka minut wczesniej. Sprawy nie zostawie tak. Stanowisko serwisu jest niedopuszczalne. Honde bardzo lubie, ale jezeli importer na niemcy ma takie podejscie do klienta, a mechanicy serwisu odwalaja taka fuszere, nie wiem jak to bedzie dalej.
    Last edited by MW80; 11-02-2019, 23:15.

    Comment


    • Zamieszczone przez MW80 Zobacz posta
      jezeli importer na niemcy ma takie podejscie do klienta, a mechanicy serwisu odwalaja taka fuszere, nie wiem jak to bedzie dalej.
      To nie importer, to indywidualne ASO, albo nawet mechanik.. takie rzeczy zdarzają się wszędzie, nie tylko w Niemczech.. Szkoda, że tak się dzieje, człowiek niestety nie ma 100% zaufania, przez takie zdarzenia, do ASO. Trzeba patrzeć ciągle im na ręce. Ja do ASO w ogólnie nie jeżdżę, serwisuje auto sam, oczywiście nie każdy ma możliwości, no i oczywiście jest jeszcze gwarancja na auto która trzyma klienta w ASO.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Napisalem, ze importer, poniewaz robilem serwis we Frankfurcie nad Menem, a jest to przedstawicielstwo na Niemcy... Ogolnie cale podejscie prcownikow tego serwisu jest takie, ze zachowuja sie jakby musieli pracowc za kare, poczawszy od recepcjonistek, poprzez doradcow serwisowych i menagera... Brak jakiejkolwiek kompetencji... nie mam zamiaru wiecej tam jezdzic..
        Last edited by MW80; 12-02-2019, 10:34.

        Comment


        • Zamieszczone przez MW80 Zobacz posta
          nie mam zamiaru wiecej tam jezdzic..
          I to jest prawidłowe podejście
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • Pytanie czy bez ryzykowania innych problemów można zejść z oleju 5W40 (shell) na np. ten Valvoline Synpower FE 5W30?

            Comment


            • Zamieszczone przez irytek102 Zobacz posta
              Pytanie czy bez ryzykowania innych problemów
              tzn. o jakich problemach myślisz?
              co znaczy zejść z oleju 5W-40 na 5W-30? co to dla Ciebie oznacza ? w sensie czego oczekujesz? w gruncie rzeczy zszedłbyś (w tym porównaniu) z parametru 40 na 30. W ogóle zastanowiłeś się w jakim celu te zejście? co chcesz osiągnąć? no i w ogóle całkowicie pominąłeś zejście z Normą ACEA w całkowicie innym kierunku.
              Na postawie powyższego twierdzę że nie bardzo wiesz sam co chcesz zrobić.
              Last edited by rambo7; 18-02-2019, 08:06.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez irytek102 Zobacz posta
                Pytanie czy bez ryzykowania innych problemów można zejść z oleju 5W40 (shell) na np. ten Valvoline Synpower FE 5W30?
                Na przestrzeni 4 lat, po przeczytaniu wszystkich postów rambo7 na tym forum- tu proszę o oklaski, dotyczących zasad korzystania z olejów silnikowych, w naszych Hondach, dotyczących jednak wszystkich silników spalinowych w motoryzacji samochodowej, zszedłem w silniku R18A2 z lepkości 10w40 przez 5w40 przez 0w40 na 0w30 docelowo (przy zachowaniu normy A3 dla wszystkich olejów). Silnik jak pracował przy 10w40 A3 tak pracuje przy 0w30 A3. Ubytki oleju na dystansie 5 kkm ciągle te same: 50-100 ml. Wymiana co 7-9 kkm.
                Cel jaki sobie postawiłem:
                - zachowanie specyfiki oleju ochronnego (A3)
                - łatwiejszy rozruch zimnego silnika w niskich temperaturach
                - teoretycznie matematyczne niższy wynik spalania
                - chęć zdobycia kolejnego doświadczenia w stosowaniu i doborze olejów silnikowych
                pozdr.
                dareq

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  tzn. o jakich problemach myślisz?
                  co znaczy zejść z oleju 5W-40 na 5W-30? co to dla Ciebie oznacza ? w sensie czego oczekujesz? w gruncie rzeczy zszedłbyś (w tym porównaniu) z parametru 40 na 30. W ogóle zastanowiłeś się w jakim celu te zejście? co chcesz osiągnąć? no i w ogóle całkowicie pominąłeś zejście z Normą ACEA w całkowicie innym kierunku.
                  Na postawie powyższego twierdzę że nie bardzo wiesz sam co chcesz zrobić.
                  Widzę że moje pytanie zostało przeniesione tutaj bez kontekstu z innego wątku. Zadałem go po wpisie: https://www.civicforum.pl/showthread...842#post417842 gdyż zmagam się z problemem sporego brania oleju (opisany w w/w wątku).
                  Generalnie masz rację, nie znam się na tym kompletnie. W naiwności swojej myślałem że jeśli zaufam ludziom którzy się na tym znają (ASO) to zrobią tak żeby było dobrze.
                  Co chcę osiągnąć? Zatrzymać branie oleju przez silnik 1.8 w Civicu IX 2012 r.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez irytek102 Zobacz posta
                    Co chcę osiągnąć? Zatrzymać branie oleju przez silnik 1.8 w Civicu IX 2012 r.
                    Teraz niestety, już za późno na to.. Chcesz zatrzymać, musisz naprawić silnik. Nie ma płynów-olejów które "cudownie" naprawiają zatarte czy zapieczone elementy silnika. Poza tym nie wiadomo nadal jaka jest przyczyna brania oleju przez niektóre silniki 1,8 w modelu IX. Może pierścienie, może za małe tłoki jak to ktoś tam pisał, może prowadnice zaworów.. nikt nie rozebrał silnika i tego nie zdiagnozował oficjalnie.
                    Last edited by Grzechu; 18-02-2019, 11:55.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • Zatrzymać branie oleju przez silnik 1.8 w Civicu IX 2012 r.
                      zatrzymać wątek olejowy, za późno
                      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
                      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
                      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

                      Comment


                      • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        co znaczy zejść z oleju 5W-40 na 5W-30? co to dla Ciebie oznacza ? w sensie czego oczekujesz? w gruncie rzeczy zszedłbyś (w tym porównaniu) z parametru 40 na 30. W ogóle zastanowiłeś się w jakim celu te zejście? co chcesz osiągnąć? no i w ogóle całkowicie pominąłeś zejście z Normą ACEA w całkowicie innym kierunku.
                        Na postawie powyższego twierdzę że nie bardzo wiesz sam co chcesz zrobić.
                        Myślę, że wiem co chciał osiągnąć: lepszy przepływ przez kanaliki olejowe dzięki lepszym parametrom tego oleju wynikające z porównania jak tu https://www.civicforum.pl/showthread...benzyna/page20 post #198
                        ale faktycznie to już klasa olejów A1/B1 i A5/B5.
                        Jednak to nie tędy droga.

                        Comment


                        • Panowie, chyba coś tutaj się zmieniło.. chodzi o olej: RAVENOL SSO SAE 0W-30 USVO. Ten olej wcześniej wydaje mi się, że na tej stronie miał inne parametry.. a teraz ma parametry oleju o SAE 5W40.. sprawdziłem na stronie "de" i tutaj, są parametry takie właśnie jakie ja wcześniej widziałem na stronie "pl". Trochę mnie to zmylił, bo wcześniej zastanawiałem się nad tym olejem a tutaj nagle taki zonk!
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Błąd strony. Opis i dane oleju 5W40 VST.
                            SSO parametry ma nadal bardzo dobre. Ściągnij charakterystykę w pdf z tej samej strony bądź ze strony . de
                            Ja obecnie na nim jeżdżę. Akurat przypadła zmiana na zimę, więc testy. Generalnie bardzo dobry olej. Niemniej uzytkuję auto łagodniej, pomimo że to nadal A3. Więcej spostrzeżeń za 2-3 tys km.
                            Na lato raczej wracam do 0W40 SSL'a. Lubię mieć margines.
                            Last edited by roar; 18-02-2019, 18:52.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Panowie, chyba coś tutaj się zmieniło.. chodzi o olej: RAVENOL SSO SAE 0W-30 USVO. Ten olej wcześniej wydaje mi się, że na tej stronie miał inne parametry.. a teraz ma parametry oleju o SAE 5W40.. sprawdziłem na stronie "de" i tutaj, są parametry takie właśnie jakie ja wcześniej widziałem na stronie "pl". Trochę mnie to zmylił, bo wcześniej zastanawiałem się nad tym olejem a tutaj nagle taki zonk!
                              Tu masz aktualne parametry https://www.ravenol.de/produkte/verw...sae-0w-30.html

                              Comment


                              • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                                Błąd strony. Opis i dane ma OD 5W40 VST.
                                SSO Parametry ma nadal bardzo dobre. Ściągnij charakterystykę w pdf.
                                Ja obecnie na nim jeżdżę. Akurat przypadła zmiana na zimę, więc testy. Generalnie bardzo dobry olej. Niemniej uzytkuję auto łagodniej, pomimo że to nadal A3. Więcej spostrzeżeń za 2-3 tys km.
                                Na lato raczej wracam do 0W40 SSL'a. Lubię mieć margines.
                                Dokładnie. Do niedawna używałem przez 2 wymiany 0w40 SSL (A3) ale od 2,5 kkm silnik chodzi na 0w30 SSO (A3). Widzę malutkie plusy tej zmiany. I podpisuje się dwoma rękami pod tą wypowiedzią i na lato lepiej wlać 0w40 (A3). Akurat wymieniam olej 2 x w roku (na lato i na zimię). Lato pewnie będzie mocniejsze w swojej typowej temperaturze dodatniej (pow. 30st.C) niż zima obecna w swojej typowej niskiej temperaturze. Nawet u mnie w Karkonoszach rekord tej zimy to -18 st.C.

                                Comment

                                Working...
                                X