Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Bartek___123 Zobacz posta
    Panowie ale instrukcja w IX 1.8 nie mówi o Xw40 . chyba że się mylę bynajmniej moja, piszą tylko o Xw30 i 0w20.
    Bartek, nie śledzisz wątka, ...wiem, wiem, jest 1290 wpisów, ale o tym pisane było jakiś 185 razy. Czytać po polsku nie wystarczy, musisz wiedzieć nieco więcej jeśli chcesz korzystać z zapisów IO, bo nie rozumiesz co tam pisze.
    Bartek, przeczytaj uważnie, pomału i dokładnie wpis #1336 łącznie z odnośnikami linkami.
    Witam. Postanowiłem zrobić dobrze mojemu autku i wymienić oliwę po mniej więcej 3tys. przebiegu. Niby nie jest to wymagane i można jeździć do przeglądu, ale niektórzy jednak uważają że warto. W związku z powyższym zasięgnąłem osobiście informacji w serwisie arher w Krakowie i dowiedziałem się że: - olej jaki wleją to 5W30 w miejsce 0W20, jako bardziej odpowiedni w naszych polskich warunkach. - jest to olej produkowany przez Castrola specjalnie dla Hondy. Wszystko ok, natomiast nieco


    Jak to przeczytasz uważnie i ze zrozumieniem, to odkryjesz że IO, mówi, można, trzeba, a nawet zaleca.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • Zamieszczone przez roar Zobacz posta
      Bez jaj. Oleje 5W są bardzo płynne. Mają dobry współczynnik MRV i CCS. Ale skoro zrobiono ciut szerzej tzn 0W, to one parametry niskotemperaturowe mają ciut lepsze. Kiedyś te oleje były drogie bo były nowością. Obecnie cenowo się zrównały.
      Wszystko zależy od tego gdzie jeździmy i jak.
      Dla mnie ważne by olej był A3. Resztę dopasuję stylem jazdy.
      Tak są płynne , jeśli to pełnysyntetyk a nie baza mineralna i dodatki syntetyczne .
      Chromatical - w 1,8 może być 5w40 oczywiście . Jakoś brałem pod uwagę te młodsze

      Szkoda , że Tapatalk nie pokazuje w stopce posta jaki model auta , pojemność .

      Jednak bardziej płynne są 0w .

      Jeśliby kolega nie chce drogich oleji , bo nie ma takiego ciśnienia wybrałbym Schell 5w40 , nie drogi i dobry olej , tylko nie wie używać go w trybie LL .
      W Rzeszowie w serwisie tego Schella leją gdy ktoś nie chce OEM .

      Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
        Tak są płynne , jeśli to pełnysyntetyk a nie baza mineralna i dodatki syntetyczne .
        Chromatical - w 1,8 może być 5w40 oczywiście . Jakoś brałem pod uwagę te młodsze
        Szkoda , że Tapatalk nie pokazuje w stopce posta jaki model auta , pojemność .
        No ale w jakim forum i jakiego silnika dotyczy dyskusja, to chyba wyświetla? Ja osobiście leję full synt - ale czy to przy R18 na prawde takie istotne czy baza czy full?
        Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
        Jeśliby kolega nie chce drogich oleji , bo nie ma takiego ciśnienia wybrałbym Schell 5w40 , nie drogi i dobry olej , tylko nie wie używać go w trybie LL .
        W Rzeszowie w serwisie tego Schella leją gdy ktoś nie chce OEM .
        Jesteś pewien, że nie AMLa 5/30? Bo to byłby pierwszy przypadek zalewania innego Shella niż ten niskopopiolowy C3.

        Comment


        • Bodex 1 bijesz pianę i podbijasz posty z których nic nie wynika, kolega Bartek___123 wchodzi na forum (jak wielu przed nim) i musi się przedzierać przez gąszcz informacji o niczym...
          zostawmy coś dla tych którzy potrzebują zaczerpnąć esencji.

          przecież za 3 strony ... znowu ktoś napisze 186 raz że nie można dolewać SAE 0W-40... no witki opadają... .
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • Zamieszczone przez starygil Zobacz posta
            ten olej o którym piszecie to RAVENOL CLEANSYNTO SSO 0W30 USVO 4L ?
            Tak koledzy piszą o tym właśnie oleju. Podaję Ci link:

            Opis produktu: RAVENOL SSO SAE 0W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Dzięki technologii USVO® osiągnięto wyjątkowo wysoką stabilność lepkości. Wyeliminowano wady polimerów podnoszących indeks lepkości, jednocześnie wykorzystując […]


            Może być również taki sam bez technologii USVO, ale reklamują, że z USVO ma jeszcze lepsze właściwości nisko i wysoko temperaturowe.
            Last edited by Stach13; 27-12-2018, 13:01.

            Comment


            • Zamieszczone przez Bodex1 Zobacz posta
              Tak są płynne , jeśli to pełnysyntetyk a nie baza mineralna i dodatki syntetyczne .
              Pisaliśmy o różnych?
              Porównujmy oleje z tej samej parafii, a nie wódkę z likierem, który synt lepszy od ½synt.
              Również wlałem tego SSO USVO. Akurat przypadła wymiana teraz tak więc idealny moment na test. Z pewnością nie będę na nim zaiwanial 200+. Zwykła normalna jazda.
              Dużo jazd na płn wschód mi się szykuję to będzie ok.
              Grunt, że to ekonomiczny dla mniej olej A3. Nie lubię napraw silnika, są bardzo nieekonomiczne
              Last edited by roar; 27-12-2018, 16:51.

              Comment


              • Wg strony Ravenol pl / de dobór oleju do 1,8 to widać wg tabeli , nie ma tam W40 .
                Tak przy okazji skoro dyskusja o Ravenol się ciągnie.

                Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • A wiesz czemu się nie pojawia? Bo tak zostało ustawione pozycjonowanie. Potwierdzone u doradcy technicznego Ravenola. Zadzwon, upewnisz się. 0/5W40 to jak najbardziej dobre oleje dla silnika 1.8 silnik się od nich nie zapcha.
                  Kilka miesięcy temu taki gigant jak Valvoline w doborze oleju jako pierwszy wrzucał olej C
                  Zwróć uwagę, że na Twoim screenie nie ma oleju 0W30 SSO. Toż to jeden z ich topowych olejów do benzyn. Poprostu asystenci doboru oleju rzadko bywają precyzyjni. Raczej losowość jest tu kluczem.
                  Na oleju 5W40 LM i Valvo, A3 przejeżdżałem 36tys km. W tym dwie zimy. Teraz używam 0W bo je dla siebie "odkryłem" i uznałem że są dla mnie ok. Oczywiście mowa o A3. Innych nie uznaję.
                  Last edited by roar; 27-12-2018, 16:23.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    Bodex 1 bijesz pianę i podbijasz posty z których nic nie wynika, kolega Bartek___123 wchodzi na forum (jak wielu przed nim) i musi się przedzierać przez gąszcz informacji o niczym...
                    zostawmy coś dla tych którzy potrzebują zaczerpnąć esencji.

                    przecież za 3 strony ... znowu ktoś napisze 186 raz że nie można dolewać SAE 0W-40... no witki opadają... .
                    Chcę , podzielić się swoją opinią zwyczajnie .
                    Nie napisałem , że nie wolno lać 5w40 , a że nie zaleca się i opisałem dlaczego.
                    Mimo że się nie zaleca, to każdy może zastosować nawet 10w60 ( sam taki używałem kiedyś ), tylko powiniem być świadomy skutków i jak na tym jeździć.
                    Nie mam zamiaru kogokolwiek denerwować.
                    Pozdrawiam.

                    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka

                    Comment




                    • >>> Mój Tourer <<<

                      Comment


                      • Ach te nasze przyciasne silniki w szelkach ekologii. Jak żyć? Zupełnie jak spodnie, z każdym rokiem coraz ciaśniej pasowane, choć to te same spodnie Niby stary silnik R18, a jak plotka głosi inżynierowie z każdym rokiem mozolnie zacieśniają luzy i szerokość kanałów. Że im się tak chce, zamiast zająć się tworzeniem nowych silnikow. I czy zamina 0W20 na 0W16 to krok w lepszą stronę? Oczywiście ironizuje

                        Hondowski olej był u mnie tylko przez 3000km. Potem zalałem A3. Lepkość dobrałem do temperatury otoczenia i ceny za litr. Wyszedł z tego wyboru Shell Helix Ultra 5W40. Dzisiaj o zgrozo kupiłem Mobil 1 New Life 0W40 bo cena była spoko i opinie na forum też pozytywne.

                        Niemniej, niezależnie od wybranego oleum, najważniejsza dla mnie jest wymiana co 10-12 kkm! I ten parametr moim zdaniem jest dużo ważniejszy niż dyskusja nad wyższością PAO nad HK. Tak z ciekawości porównałem GTLa Shella do syntetycznego Mobila. Parametry aż tak diametralnie się nie różnią. Jest trochę lepiej, ale bez szoku. Temperatura płynięcia to -48 do -45 stopni. Natomiast NOACK jest o 1,4% gorszy. Zobaczę, czy będzie miał wpływ na „znikanie” oleju.

                        EDIT: dodaję tabelkę zastawczą dla dociekliwych
                        CFE742D2-C111-4448-B5A4-2109538B10A5.jpg
                        Last edited by Grzechu; 28-12-2018, 21:36. Powód: na prośbę autora, zamiana "hydrokraka" na GTLa

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Bartek___123 Zobacz posta
                          kolega Bartek___123 wchodzi na forum (jak wielu przed nim) i musi się przedzierać przez gąszcz informacji o niczym...
                          zostawmy coś dla tych którzy potrzebują zaczerpnąć esencji.

                          przecież za 3 strony ... znowu ktoś napisze 186 raz że nie można dolewać SAE 0W-40... no witki opadają... .
                          kolega Bartek przeczytał wątki o olejach w IX i VIII , sam stosuje 5w30 A3 - zna oznaczenia , ale nadal wacha się nad Xw40 z uwagi na mity kanałów olejowych pozdrawiam
                          Last edited by rambo7; 28-12-2018, 09:33. Powód: edit cytatu

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Bartek___123 Zobacz posta
                            kolega Bartek przeczytał wątki o olejach w IX i VIII , sam stosuje 5w30 A3 - zna oznaczenia , ale nadal wacha się nad Xw40 z uwagi na mity kanałów olejowych pozdrawiam
                            No to co Ty tu ludziom gitarę zawracasz! Tu są rozpatrywane prawdziwe problemy, jak ktoś nie chce zrozumieć, że nie należy do silnika R lać oleju C... I nie idzie tego wytłumaczyć przez 500 postów... To są dramaty automotoryzacyjne a nie jakieś... wahania
                            Lej XW30, XW40 i nie zastanawiaj się nad tym. Zanim zatrzesz silnik przez stosowanie 5/40 to Twoją Honde rdza zeżre sto razy. A jak masz wątpliwości to wlej 0/40 i zaspokoisz zarówno zwolenników płynięcia jak i zwolenników włoskich upałów i jazdy autobahnem 160 km/h przez 5 godzin. I będziesz miał do tego full syntetyka. A jak jeszcze będziesz zmieniał olej co 10-12 tys to już w ogóle kosmos

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Bartek___123 Zobacz posta
                              ale nadal wacha się nad Xw40 z uwagi na mity kanałów olejowych
                              nie mam pojęcia skąd ludzie (bo nie tylko Bartek) biorą te brednie ... gdzie się one rodzą? skąd pochodzą i dlaczego są utrwalane ? .
                              Widziałeś kiedyś kanał olejowy? 99% ludzi nie widziało, a powiela takie głupoty że zakrawa na obłęd. Do tego olej o lepkości SAE 0W-xx ...zastanawiasz się czy zatka silnik? ... to jest obłęd! korba...
                              Olej 0W-xx
                              Olej 0W-yy
                              wszystko jedno co wpiszesz w x i y ma identyczną lepkość czyli pracuje w -42stC ... gdzie masz takie temperatury? i co Ci się zatka? ... Bartek, odetkaj się z pojmowaniem, i nie czytaj takich głupot i nie powielaj takich idiotyzmów , mówię to koleżeńsko .
                              Last edited by rambo7; 28-12-2018, 09:40.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • mam swoje zdanie a o kanałach jest do poczytania na niniejszym forum. Gdyby Honda miała normę jakąś powiedzmy Honda xxxyyyzzz i zalecała olej o lepkości xx z normą hondy nie było by problemu z dywagacją a nie miałem na myśli lepkości zimowej tylko w 100 stopniach pzdr

                                Comment

                                Working...
                                X