Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Informacyjnie
    Kupując olej silnikowy znanej firmy, spodziewamy się odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa dla naszego silnika. Jeśli jednak źle wybierzemy sklep, może stać się inaczej. Dolnośląska policja rozbiła grupę


    Bańki widoczne w tle i wiadomo o jaką "markę" chodzi.

    Comment


    • Chyba tak jak ktoś w komentarzach napisał Castrol Edge. Czyli nic się nie zmieniło - jak podrabiali tak podrabiają. Cóż, reklama dźwignią handlu.

      Comment


      • tak było i będzie, pytanie czy paserów wyłapali, wiadomo kto tym handlował.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Zamieszczone przez Elwizardos Zobacz posta
          Większość parametrów jest bardzo zbliżona. SSO jest bardziej płynny w ekstremalnie niskich temperaturach. Dlaczego HCL?
          - producent bardziej podkreśla parametry ochronne silnika, w wypadku SSO producent bardziej w opisie skupił się na ekologii. Co nie znaczy, że jakoś super gorzej chroni.... może następnym razem
          - autem praktycznie nie jeżdżę zimą więc zimne starty raczej mi nie grożą.
          - samochód używany głównie na dłuższych odcinka 100km + (95%), miasto i odcinki do 20km (5%)
          - jeżdżę raczej spokojnie, ale nie mam oporów, aby wcisnąć pedał w podłogę i podkręcić silnik pod czerwone pole.... od oleju oczekuję ochrony w takiej sytuacji.
          Porównując suche parametry, to HCL 5W30 w wysokich temperaturach chroni tak samo jak SSO 0W30. Dlaczego?

          HSTS @150C - 3.57 mPa*s - obydwa mają ten sam
          Lepkość @100C - 12.2 vs 12 mm2/s - w granicach błędu pomiarowego

          Co natomiast różni się na niekorzyść 5W30?

          NOACK - 9.3% vs 7.7% - 5W30 jest około 20% bardziej lotny
          Indeks lepkości - 168 vs 173 - lepkość 0W30 spada wolniej wraz z rosnącą temperaturą
          TBN - 10.2 vs 10.5 mg KOH/g - mała różnica, ale 0W30 ma odrobinę lepsze właściwości neutralizujące produkty spalania
          Pompowalność przy -35 st. C- 14160 vs 17400 mPa*s - dla 5W30 jest około 20% niższa (tak wiem, że nikt często nie odpala silnika w -35 stopniach, ale pompowalność rośnie liniowo więc przy 0 stopniach różnica będzie podobna)

          Twój wybór oleju jest na pewno bardzo dobry, chcę jedynie po raz kolejny zwrócić uwagę, że na rynku istnieją dobrze chroniące oleje o niskiej lepkości, naturalnie trzeba jednak zapłacić za nie więcej:
          Ravenol HCL 5W30 4L - 130 PLN
          Ravenol SSO 0W30 4L - 165 PLN
          Last edited by Lukas; 08-07-2018, 20:00.

          Comment


          • Uwagi jak najbardziej słuszne. Dlatego napisałem, że SSO być może będzie następnym olejem. Jak wspomniałem, w przyszłym roku, w marcu mam roczny przegląd. Zrobię maksymalnie 5 tyś km, może nawet nie. Zależy, czy najdzie mnie na jakiś wyjazd wakacyjny. W tym czasie, przy takim przebiegu, nawet przy takim NOACK lotność nie ma większego znaczenia. Zimą auto praktycznie stoi w garażu, nawet gdyby były duże mrozy, to silnik i tak zawsze w garażu ma cieplej. To był świadomy wybór.
            Na następny przegląd do ASSO pojadę już ze swoim olejem. W tym roku wprowadzono mnie w błąd i zalałem z konieczności 0W20, tylko dlatego zmieniam.
            Last edited by Elwizardos; 09-07-2018, 20:38.
            Pozdrawiam Czarodziej
            Mój Szogun

            Comment


            • Zastanawiające, że sam Ravenol do 1.8 bynajmniej nie poleca SSO:

              Silnik R18Z4

              Pojemność : Filtr 0,2 L.
              : Pojemność 3,7 L. Napełnienie serwisowe
              : Pojemność 4,5 L. Napełnianie suche

              Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
              Częstotliwość : Wymiana 20000 km/ 12 mies.
              Produkty : RAVENOL SSV SAE 0W-30
              : RAVENOL WIV SAE 0W-30
              : RAVENOL FDS SAE 5W-30
              : RAVENOL SSH SAE 0W-30
              : RAVENOL FO SAE 5W-30

              Zastosowanie : Trudne warunki eksploatacji
              Częstotliwość : Wymiana 10000 km/ 6 mies.
              Produkty : RAVENOL SSV SAE 0W-30
              : RAVENOL WIV SAE 0W-30
              : RAVENOL FDS SAE 5W-30
              : RAVENOL SSH SAE 0W-30
              : RAVENOL FO SAE 5W-30

              Wymieniony na pierwszym miejscu SSV ma parametry bardziej "wodniste" (m.in. znacznie niższe HSTS, jak to A5)...
              Last edited by Pi69; 10-07-2018, 08:04.

              Comment


              • Zamieszczone przez Pi69 Zobacz posta
                Zastanawiające, że sam Ravenol do 1.8 bynajmniej nie poleca SSO:
                Wszystko podyktowane jest pod ekologię.. nawet te wszystkie "kalkulatory olejowe".
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • Tak jak pisze Grzechu. Można przecież zadzwonić i zapytać.
                  Rozmawiałem z nimi parę miesięcy temu. Ot tak, z ciekawości. To nie jest żadne polecanie. Poprostu tak są wylistowane. To, że coś jest na 1 miejscu nie znaczy że to najlepszy wybór. Od tego są parametry techniczne, normy i już. To ostatnie powinien znać użytkownik albo zdać się na ASO i latać na oleju do diesla.

                  Comment


                  • Ciekawostka....

                    Comment


                    • Jaki olej wlac do Civica ? prosze o rade

                      Czesc

                      Poczytalem troche postow w temacie oleju w Civicu ale po tym mam jeszcze wiekszy metlik gdyz wiem wiecej czyli mniej
                      Jestem amatorem jesli chodzi o te sprawy wiec prosze o rade.

                      Mam Civica 2013 r. 1.8 benzyna przebieg 80 000 km.
                      Jezdze w Klimacie angielskim wiec duzo deszczu takiego kapusniaczku choc tego lata w Anglii jest lato 3 tygodnie slonca po 30 stopni !!!

                      Zazwyczaj miasto czyli ok 2500 obrotow, od czasu do czasu wycieczki wiec wtedy 3500-3800 srednio.
                      Wybieram sie teraz do Polski wiec z pewnoscia przez nastepne pare tysiecy kilometrow bede jechac 4500-5000 obr.
                      Chcialbym zalac Mullera jezdzielm na mojej dawnej Accordowce na nim -byl ok - ale slucham kazdej propoycji.
                      Producent zaleca 0W20 a jak nie ma to 5W30 - to w ksiazce a co Wy proponujecie ?

                      Dzieki
                      Konrad

                      Comment


                      • Litości.

                        Zamieszczone przez freesoul Zobacz posta
                        Poczytalem troche postow w temacie oleju w Civicu ale po tym mam jeszcze wiekszy metlik gdyz wiem wiecej czyli mniej
                        Zaraz będziesz wiedział jeszcze mniej.

                        Comment


                        • Zamieszczone przez freesoul Zobacz posta
                          5W30 - to w ksiazce
                          Książka prawdę Ci powie.. Zalej 5W30 o klasyfikacji ACEA A3. Będzie dobrze. Marką jaką tam chcesz. Oby kupiony w sprawdzonym sklepie.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Książka prawdę Ci powie.. Zalej 5W30 o klasyfikacji ACEA A3. Będzie dobrze. Marką jaką tam chcesz. Oby kupiony w sprawdzonym sklepie.
                            Grzechu a czy ma to byc Full Syntethic czy cos innego ?

                            Patrze wlasnie na strone Mullera i maja Fully Synthetic 0W20; 0W30; 0W40 takze 5W30; 5W40 i 5W50

                            Ktos tu pisal ze ten fabryczny 0W20 byl bardziej przeznaczony do jazdy z tymi extra funkcjami jak ECO i ten 2-gi ( to chyba ten znacznik aby zmieniac bieg ).
                            Tego "2" nie uzywam jezdze jak slysze silnik i jaka dynamika jest potrzebna w danym momencie a Eko tylko na trasie i na dlugich prostych. Jak wspomnialem miasto to 2500 srednio a trasa 3500-3800 a niebawem trasa do Polski wiec 4000-5000 obr.

                            Czy lepiej dla mnie ten 5W30 czy 0W20 ?

                            Comment


                            • 0/5W40 A3 zdecydowanie.
                              Jazda długa i szybka. Potrzebujesz maksymalnie ochronny olej.
                              Kup najlepszy na jaki Cię stać.
                              A który? Zerknij w temat na jakich olejach my jeździmy.

                              Comment


                              • I zwróć uwagę który jest na bazie syntetycznej (one też są określane syntetykami) a który jest full. Trzeba się wczytać. O 0/20 zapomnij. Że właściwości wynika że bliżej mu do minerała niż syntetycznego. Popatrz jak roar napisał. Wątek "na jakich olejach jeździmy jest dosyć krótki"

                                Comment

                                Working...
                                X