Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

opinie użytkowników o zastosowanych olejach w Civic IX

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Odnośnie wyższej temperatury spalania na gazie oraz zakwaszania silnika może nie jest aż tak źle, gdyż niektórzy robili doświadczenia (?):
    Cześć! Producent Calibra zaleca olej 5w20, czy po przejściu na zasilanie LPG warto zmienić olej na inny? Czytałem, że niektórzy nawet bez gazu używają 5w30. ...


    W każdym bądź razie ja też mając lpg używam oleju 5w40 Shella, który ma TBN powyżej 10, ale ponieważ dużo robię krótkich tras po mieście, następny zaleję 0w40.

    Comment


    • Z tego co pamiętam, to olej Mobil 1™ FS 0W-40 ACEA A3 ma TBN bodajże 12,6.. czyli dosyć duża wartość.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • nie mam nic do dodania Grzechu wypowiedział się jak expert wpis #840. Nie czytaj za dużo bo oczadziejesz, w przypadku LPG twoje doświadczenia są tu kluczowe, jeśli coś działa to utrzymaj status quo, za mocno nie eksperymentuj bo może to wyjść niekorzystnie. Płukanka? - w tak czystym silniku jak twój, primo na oleju który utrzymuje czystość silnika, do tego LPG które dodatkowo sprzyja czystości silnika to absolutnie nie czyścimy tego co jest już tak czyste że czyściejsze być nie może. Płukankę to się stosuje w Żuku z 1981r. W takim silniku jak twój gdzie bdb olej + lpg już niczego nie wypłuczesz, on jest idealnie czysty. W silnikach w których niewiadomo co było i bez lpg można się pokusić o "płukankę" ale nie chemią tylko zalewasz olej (który chcesz mieć docelowo), jeździsz 3tys km wylewasz i zalewasz ponownie, masz wypłukane i więcej nie trzeba niczym płukać. Jeśli wycieczka w ciepłe kraje to bezwzględnie 40-tkę bym wybrał, zabezpieczenie silnika to raz i utrzymanie wartości SAE na poziomie 40 to dwa, z czasem ta lepkość olejowa spada, więc z 40, spadnie na 30, ale z 30 to już nie ma na co spadać i tu trzeba pilnować ściśle interwału przebiegu.

        (SACZI, odpowiadając na to pytanie zaczną się dywagacje i konstatacje olejowe, a tego bym nie chciał, bo sie zacznie kolejna dyskusja, pewnie do tego zmierza to pytanie. Odpowiem tak, (bo mnie pytasz) nie używam olejów ILSAC GF5 - tu byłeś mocno nieprecyzyjny więc dodaję że ja, nie używam i unikam i nie zaleję do żadnego swojego samochodu nigdy w życiu ILSAC GF5, no dlaczego, ano że to oleje o najwyższych wymaganiach ekologicznych, ja używam wyłącznie olejów o najmniejszych wymaganiach ekologicznych, ale najwyższych wymaganiach wytrzymałościowych. Ta akurat Norma ILSAC GF5 w europie odpowiednik API SN to oleje pro eko, czyli np do silników zasilanych "sokiem z roślin" np w Brazylii, gdzie karaj biedny i zastępuje ropę naftową sokami z roślin, nie leję takiego paliwa do moich aut. Bardzo trudno znaleźć olej wytrzymałościowy ACEA A3 z Normą ILSAC GF5. "przykładowo dwa takie same oleje, czyli np 5w30, A3/B4, SN, ILSAC" - to nie ma takich olejów, znajdziesz 5W-30 A3/B4 API SM bez Ilsac, a jak będzie ILSAC to GF4 (najczęściej). Generalnie jeśli pisze ILSAC - to ja od razu dziękuję.
        Teraz odpowiadam skąd wiem czy dobry i niedobry. Nie wiem , ale wiem jedno jeśli zależny mi na trwałości silnika to używam wyłącznie olejów wytrzymałościowych i kieruję się swoim doświadczeniem. Jeśli zależy mi na ochronie środowiska to sprawdziłbym instrukcję który jest dopuszczony wymaganiem.
        Jeśli mam wybór albo wytrzymałość albo środowisko wybieram zawsze wytrzymałość. Dlatego nigdy nie wybiorę najlepszego oleju super hiper środowiskowego kosztem oleju wytrzymałościowego. Czyli nie porównuje olejów środowiskowych do wytrzymałościowych, tego się nie porównuje. Zatem jeśli szukasz oleju który ma "lepsze - gorsze" właściwości przeciwzużyciowe to nie możesz szukać takich wymagań w olejach pro eko i energy bo tam takich nie znajdziesz. Czyli Na olejach ACEA A3 nie znajdziesz ILCAC i bardzo rzadko API SN, czyli bardzo dobrze.
        Co napisałem nie lansuję, tak robię ja i jeśli ktoś ma inną filozofię lub inaczej to rozumie to ja nie mam nic do tego .
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Z tego co pamiętam, to olej Mobil 1™ FS 0W-40 ACEA A3 ma TBN bodajże 12,6.. czyli dosyć duża wartość.
          Zgadza się TBN - 12,6. Myślę, czy wybrać ten czy Shell 0w40. Shell jest tańszy, ale może warto dopłacić trochę ? Zna ktoś jakiś sklep, w którym sprzedają pewne oleje, tzn. oryginały, nie podróbki ?
          Ciekawe, że ten Mobil jest zarówno do silników benzynowych jak i do diesli
          Shell zresztą też.
          Ktoś ma porównanie tych dwóch na bazie własnego doświadczenia ?
          Last edited by arkan; 26-02-2018, 15:52.

          Comment


          • żeby tym pytaniem nie wywołać reklam i lansowania, to warto przejrzeć nasze zasoby w dziale Sklepy-Warsztaty-ASO, tam jest kilku sprawdzonych zaufanych sprzedawców. (jeśli chcesz coś na miejscu w mieście i nie z marketu to poszukaj czy u siebie masz LucArt, ostatnio tam kupowałem i jest ok, mimo że się u nas nie reklamują).
            Last edited by rambo7; 26-02-2018, 13:12.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Myśę że Petrostar jak najbardziej sprawdzony.
              Ewentualnie przytaczany na forum Zmienolej.
              W/W sklepy mają sprawdzone i oryginalne produkty.
              Z fachowym doradztwem jest gorzej, ale to już było kilka razy poruszane na forum.
              Akurat teraz nie o to chodzi.

              Comment


              • Ja już któryś raz z koleii kupuje w petrostar i nigdy nie miałem problemu. Olej można kupić w niższych cenach niz u innych sprzedawców, a nawet czasami można trafić na okresowe promo na niektóre marki olejow. Ostatnio kupiłem Valvoline 5w30 o 10 plna mniej jak cena regularna i jescze kupowałem czerwonego Valvoline do starszego samochodu i ogólnie zaoszczędziłem tyle że mogłem pozwolić sobie kupić kosmetyk do pielęgnacji auta. A o doradztwo to zasiegalem w tym watku- czytaj sugestie na temat oleju i wyciągnęłam własne wnioski i wybralem olej dla mnie optymalny plus instrukcja obslugi jako lektura obowiązkowa o doborze oleju do mojego silnika.

                Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
                MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  ...
                  (SACZI, odpowiadając na to pytanie zaczną się dywagacje i konstatacje olejowe, a tego bym nie chciał, bo sie zacznie kolejna dyskusja, pewnie do tego zmierza to pytanie. ...
                  Nie, nie chcę wywołać kolejnej olejowej burzy, tylko szukam źródła informacji, w którym mógłbym sprawdzić i porównać własności smarne olejów w konkretnej klasie.
                  Czytają fora, choćby nawet to, polecane są różne oleje,a polecający piszą, że silnik lepiej wkręca się na obroty, ciszej pracuje i "poleca" ...
                  No proszę ...!

                  Wobec tego zacznę od siebie.
                  1. Z przymrużeniem oka, kanał "Piotra Testera: na YT: https://www.youtube.com/channel/UCLQ...X_lgTzaz4Ua1IA
                  2. rosyjskie forum oil-club (bez google translator ani rusz) https://www.oil-club.ru/

                  No i okazuje się, że testy zużycia tych "eko-wód" do smarowania silników, wypadają lepiej niż tradycyjne oleje wytrzymałościowe.
                  Co jeszcze, oleje 30, dorównują, a w wielu przypadkach przewyższają własnościami smarnościowymi 40'ki, co dokładnie przeczy forumowej wiedzy.
                  Sam się temu dziwiłem.
                  Pod linkiem
                  https://docs.google.com/spreadsheets...pgg/edit#gid=0
                  można znaleźć zestawienie wszystkich w taki sposób olejów.


                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  ...
                  (SACZI, odpowiadając na to pytanie zaczną się dywagacje i konstatacje olejowe, a tego bym nie chciał, bo sie zacznie kolejna dyskusja, pewnie do tego zmierza to pytanie. Odpowiem tak, (bo mnie pytasz) nie używam olejów ILSAC GF5 - tu byłeś mocno nieprecyzyjny więc dodaję że ja, nie używam i unikam i nie zaleję do żadnego swojego samochodu nigdy w życiu ILSAC GF5, no dlaczego, ano że to oleje o najwyższych wymaganiach ekologicznych, ja używam wyłącznie olejów o najmniejszych wymaganiach ekologicznych, ale najwyższych wymaganiach wytrzymałościowych. Ta akurat Norma ILSAC GF5 w europie odpowiednik API SN to oleje pro eko, czyli np do silników zasilanych "sokiem z roślin" np w Brazylii, gdzie karaj biedny i zastępuje ropę naftową sokami z roślin, nie leję takiego paliwa do moich aut. Bardzo trudno znaleźć olej wytrzymałościowy ACEA A3 z Normą ILSAC GF5. "przykładowo dwa takie same oleje, czyli np 5w30, A3/B4, SN, ILSAC" - to nie ma takich olejów, znajdziesz 5W-30 A3/B4 API SM bez Ilsac, a jak będzie ILSAC to GF4 (najczęściej). Generalnie jeśli pisze ILSAC - to ja od razu dziękuję.
                  Teraz odpowiadam skąd wiem czy dobry i niedobry. Nie wiem , ale wiem jedno jeśli zależny mi na trwałości silnika to używam wyłącznie olejów wytrzymałościowych i kieruję się swoim doświadczeniem. Jeśli zależy mi na ochronie środowiska to sprawdziłbym instrukcję który jest dopuszczony wymaganiem.
                  Jeśli mam wybór albo wytrzymałość albo środowisko wybieram zawsze wytrzymałość. Dlatego nigdy nie wybiorę najlepszego oleju super hiper środowiskowego kosztem oleju wytrzymałościowego. Czyli nie porównuje olejów środowiskowych do wytrzymałościowych, tego się nie porównuje. Zatem jeśli szukasz oleju który ma "lepsze - gorsze" właściwości przeciwzużyciowe to nie możesz szukać takich wymagań w olejach pro eko i energy bo tam takich nie znajdziesz. Czyli Na olejach ACEA A3 nie znajdziesz ILCAC i bardzo rzadko API SN, czyli bardzo dobrze.
                  Co napisałem nie lansuję, tak robię ja i jeśli ktoś ma inną filozofię lub inaczej to rozumie to ja nie mam nic do tego .
                  Ja do Astry wlewam Dexosa 1 gen2, który spełnia SN+RC (Resource Conserving) oraz ILSAC GF5, bo akurat Opel taki zaleca, a samochód roku nie ma.
                  To typowa eko-woda, która wg obiegowej opinii powinna momentalnie wykończyć silnik. Tymczasem wg Piotra Testera ten olej wykręcił jeden z najlepszych wyników w ogóle!
                  No i chciałbym móc to zweryfikować z jakimś bardziej wiarygodnym źródłem ...

                  Comment


                  • no więc mówię, włazimy po raz n'ty do tej samej dyskusji, temat był przerabiany kilka razy i to co napisałeś ponownie jest przywoływany. Wątki olejowe są długie, za długie i potem nikt nie czyta, (bo weź to przeczytaj) i co jakiś czas wracamy w kółko Macieju, do dyskusji o C3, do SAE, itd. Wszystkie przytoczone portale i osoby są znane na naszym forum przerabiane wielokrotnie, nic tu nowego nie napiszemy.
                    Powiem tylko tyle że po debatach forumowych stanęło na tym samym, czyli każdy robi co uważa, internet i papier wytrzyma wszystko. Instrukcja stanowi jasno i precyzyjnie. Normy stanowią jasno i precyzyjnie. Więc pozostają jedynie dywagacje, i one się toczą, tak jak twój wpis co jakiś czas się pojawia, i tak w kółko.
                    Jest też tak że, Ci co chcą się dowiedzieć więcej i czytają właściwą merytorycznie wiedzę (to co przytoczyłeś to nie są autorytety) to wiedzą w jakim celu tworzy się dziś Normy olejowe, o czym mówią różnice w wymaganiach tych Norm. To posiadając tą wiedzę są na tyle "kumaci" że sami decydują w co pójdą.
                    Instrukcja Obsługi Samochodu jest wyrocznią, to jest wystarczające. Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.

                    Dlatego jeśli ktoś spojrzy na Instrukcje w zakresie doboru oleju zauważyć powinien pewną prawidłowość i powtarzalność Wymagań.

                    Astra, czy nie Astra, nie ma znaczenia, konkretne Wymagania olejowe są wspólne dla wielu silników. np Honda nie ma zaleceń dla ILSAC GF5, natomiast Wymagania są zbieżne z ACEA A1 rzadziej spotykaną zastąpioną ACEA A5 lub wprost olejami 0W-20. Oleje pro środowiskowe to wspaniałe oleje o szczególnych własnościach i konkretnym przeznaczeniu, jak przeczytasz te Kryteria ILSAC GF5 (do czego to jest) to w życiu nagroda tego nie zalejesz nawet do smarowania koła w taczce. No chyba że te wymagania to jest to czego szukasz i oczekujesz od oleju, to wtedy będzie to najlepsza opcja.
                    Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                    No i chciałbym móc to zweryfikować z jakimś bardziej wiarygodnym źródłem ...
                    na temat wiedzy (nie testerów z internetu) ale wiedzy na temat Norm olejowych jest dużo (też były przytaczane te obiektywne i wiarygodne) no to nie potrzebujesz żadnych testów bo od razu będziesz wiedział co jest do czego.
                    Instrukcja nie rozstrzyga czy olej X jest lepszy od oleju Y. Mówi jedynie co należy stosować ACEA i w jaki sposób dobrać SAE. Ty użytkownik decydujesz co wybierzesz. Kierujesz się własną wiedzą, wiedzą z forum, zdajesz się na ASO.
                    Honda na szczęście daje bardzo szeroki wachlarz stosowania olejów, "do wyboru do koloru" wszystkie te oleje (zawarte w instrukcji) są olejami zgodnymi z Wymaganiami. Wymagania dla tych olejów są całkowicie różne. Instrukcja nie mówi co jest lepsze!!! nie mówi! ... To musi wiedzieć użytkownik.
                    Last edited by rambo7; 02-03-2018, 08:23.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                      No i okazuje się, że testy zużycia tych "eko-wód" do smarowania silników, wypadają lepiej niż tradycyjne oleje wytrzymałościowe.
                      Możesz napisać coś więcej na ten temat ?
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • nieee lepiej nie... , nie podpuszczaj, przecież SACZI laboratorium nie dysponuje, opiera się tak jak Ty na tym co internet podaje. Przecież pisze:
                        Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                        No i chciałbym móc to zweryfikować z jakimś bardziej wiarygodnym źródłem ...
                        gdzie to źródło? .. no nie w internecie . Dotykasz tu sfery biznesu, w tym lobby, a jak w czymś bierze udział kasa, lobby i biznes światowy to gdzie tu wiarygodne źródło? (dla przykładu TVP1 to wiarygodne źródło? proszę nie odpowiadać! ...każdy ma swoją odpowiedź.)
                        Last edited by rambo7; 02-03-2018, 10:09.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Masz rację Rambo Ale chętnie bym poczytał coś nowego w temacie olejowym
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • rambo7, widzę, że bardzo mocno starasz się unikać tematu "lepszości" jednego oleju nad drugim.
                            Poniekąd jest to zrozumiałe i ja tematu dalej drążył nie będę.

                            Zostajemy zatem przy stwierdzeniu, że najważniejsze, aby olej spełniał normy, które określa producent, pochodził z wiarygodnego źródła, a producent danego specyfiku jest mało istotny.
                            Wiedza użytkownika powinna się ograniczyć do rozróżniania lepkości wg SAE i jakości wg API/ACEA, przy czym dla Europy istotniejsze są normy ACEA.
                            "Heavy user" powinien rozróżniać A3 od A5 i wiedzieć, że C3 jest dla diesla z dpf

                            PS
                            Cieszcie się, że macie Hondy!
                            Przynajmniej pod względem zaleceń olejowych nie ma dwuznaczności.
                            Opel dla silników benzynowych pisze, aby nie stosować olejów klasy A5, a zaleca SN+RC, czyli odpowiednik ILSAC GF5 i właśnie po części A5,czyli zaprzecza sam sobie.
                            Mało tego, zalecenia zmieniają się co pół roku, gdzie lata modelowe zmieniają swoje oznaczenia, np RM2017 i RM2017.5.
                            Po prostu pomieszanie z poplątaniem

                            PS1
                            Uprzedzam pytania/odpowiedzi, dlaczego zatem nie kupiłem Hondy?
                            Na IX gen nie zdążyłem, a X gen za drogi (1.5T to koszt około 90-100 kPLN) i zbyt brzydki/kontrowersyjny.

                            Comment


                            • Kurcze, piszesz, że Rambo unika tematu "lepszości".. rozumiem, że Ty nie unikasz.. to może w końcu będziesz Tą osobą, która odpowie nam tutaj na pytanie które nurtuje nas "od wieków".. - Który olej będzie lepszy do naszej Hondy, 0W20 ACEA A5 czy 5W40 ACEA A3 ? Jak to jest z tą "lepszością" w tym przypadku ?
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                                rambo7, widzę, że bardzo mocno starasz się unikać tematu "lepszości" jednego oleju nad drugim.
                                a ja widzę że nie czytałeś , bo jak byś poczytał wątki olejowe na tym forum to takie ciśnienie było i takie napięcie że kilku bany dostało bo nie potrafili utrzymać nerwów na wodzy, kilku spać nie mogło, a wątek był tak emocjonalny że żarówki u mnie w domu same świeciły takie napięcie było. Więc po co pisać to samo w kółko? .
                                ...ale przyznać trzba że było fajnie ...wiele osób tęskniło za ta "wymianą ciosów" . ehhh.
                                Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                                Zostajemy zatem przy stwierdzeniu, że najważniejsze, aby olej spełniał normy, które określa producent
                                A M E N. No taki był finał wszystkich tych dyskusji a brałem udział w każdej . Chodzi o to że jeszcze z Tobą nie było dywagacji ...daj pokój.

                                Co do Opla, oni się kierują tym samym co Honda tylko są bardziej radykalni w lobbowaniu,
                                Zamieszczone przez SACZI Zobacz posta
                                zalecenia zmieniają się co pół roku, gdzie lata modelowe zmieniają swoje oznaczenia, (...)Po prostu pomieszanie z poplątaniem
                                to jest celowe, przemyślane działanie określonych grup lobbystów środowiskowych.
                                Tak naprawdę spokojnie możesz nalać do silnika benzynowego Opla dokładnie to samo co wymaga Honda, jeszcze nikt nie popsuł żadnego silnika stosując olej wytrzymałościowy.
                                W ostatnim czasie Niemcy, robią fatalne silniki, bo nie potrafią robić już dobrych silników co pala mało więc się ratują substytutami olejowymi i liczą na to że może to będzie mniej kopcić, może mniej zanieczyszczać, mniej smrodzić itd.
                                Grzechu nie prowokuj
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X